Diskuze

Ve Švýcarsku začalo jezdit nejstrmější metro na světě. Bez řidiče

Jezdí bez řidiče a na pneumatikách. Stoupání na trase dosahuje až dvanácti procent. Takové je nové metro v Lausanne, které začalo jezdit tento týden. Byli jsem na místě těsně před dokončením.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

er

23. 9. 2008 22:18
gumove pneumatiky

jsou i negumove pneumatiky?

0 0
možnosti

czechian

23. 9. 2008 22:57
Re: gumove pneumatiky

Mohou být také třeba kevlarové. R^

0 0
možnosti

ufi

23. 9. 2008 16:48
porovnávat ceny je nesmysl

jak už někdo psal, u nás se defacto staví pod zemí i hromada jiných věcí, např. ten kryt. což ve švýcarsku je zase pro změnu pod baráky. prostory metra jsou v reále 2x větší než je vidět. krásně to bylo vidět při povodních při odčerpávání vody, kdy se vyčerpalo víc vody než je oficiální velikost metra.

0 0
možnosti

x

23. 9. 2008 19:08
Re: porovnávat ceny je nesmysl

Co se tyce te vody - tak to bylo jednoduche - do metra totiz ze zaplavenych vchodu s vadnyma kabelovyma pruchodkami neustale tekla vody.

A pak bylo jiz zade napsno - toto je "lehke" metro s kapacitou pro mnohem mene lidi nez 30000 kapacita "tezkeho" metra u nas.

0 0
možnosti
P

pavel.61

23. 9. 2008 14:40
hmmm

Musim uznat,pekny clanekR^.

0 0
možnosti

pavel

23. 9. 2008 13:33
Gumová kola

Nemá souprava gumová kola také proto, že systém guma-beton dosahuje vyšší adheze a tudíž umožnuje zmíněné až 12 procentní stoupání?:-P

0 0
možnosti

x

23. 9. 2008 13:40
Re: Gumová kola

no stejne maj jeste ozubene kolecko a pruh v kolejisti

0 0
možnosti

-

23. 9. 2008 12:52
Bezpečí především

Protože by to bylo pro řidiče nebezpečné?

0 0
možnosti

Rozmarýna

23. 9. 2008 12:39
řízení metra

Trochu mi vadí, že tam není člověk, který by řídil. Myslím, že počítač není schopen zvládnout každou situaci, která může nastat, i když je naprogramovaný na lecjakou situaci, tak pořád je to stroj.

0 0
možnosti
JF

goober

23. 9. 2008 12:55
Re: řízení metra

V Praze na trase A a C jezdí vlaky také již samy. Strojvedoucí je tam jen na otevírání dveří a kvůli zajíždění do depa....

0 0
možnosti

Vena.M

23. 9. 2008 12:38
Automaticke, je to opravdu vyhoda?

Nevím, zda to, že je metro bezpilotní (bez řidiče) je v tomto případě výhoda .. dokážu si velmi lehce představit situaci, kdy na otevřeném úseku spadne do trati strom a metro do něj vlítne v plné rychlosti ... bude to mít fatální následky .. takže osobně mi metro bez řidiče nepřijde moc dobré pro otevřené tratě ... v tunelech je to něco jiného ...

A nebo ví někdo, jak mají tuto alternativu ošetřenou?

0 0
možnosti

kampelicka

23. 9. 2008 12:49
Re: Automaticke, je to opravdu vyhoda?

elektronickej detektor ?

0 0
možnosti

yxz

23. 9. 2008 12:36
by me zajimalo

jak by se zachoval pocitac ridic v neobvyklych situacich, treba kdyby nekdo schvalne mel botu ve dverich a dvere by se otviraly a zaviraly porad dokola, nebo kdyby byla nejaka prekazka na draze... tak ridic pocitac by to mastil do prekazky ;-D zuppa ;-D vo strach s tim jezdit

0 0
možnosti
D

Dannyboy

24. 9. 2008 9:50
Re: by me zajimalo

Nevím jak je to s překážkou na dráze, ale co si pamatuji z Lille (uplně stejný systém tam jezdí již od 1983), tak pokud někdo opakovaně blokoval dveře tak se ozvalo upozornění v reproduktorech. Na stanicích  metra bylo vždy hodně zaměstnanců (až mi to přišlo zbytečné), kteří by určitě zakročili. Plus některé vozy byly vybaveny taky kameramy, takže na absenci řidiče tolik nezáleží.

0 0
možnosti

nanomarket

23. 9. 2008 12:27
dvere

dobre mi pripadaji ty prosklene dvere oddelujici nastupiste od kolejiste, aspon odpadne problem se sebevrahy apod. R^

0 0
možnosti

Žižkovský Mikeš

23. 9. 2008 12:17
Něco takového by si mohli postavit v Brně

Šaliny jim tam prý už nestačí.

Na to by se snad sehnaly i peníze :)

0 0
možnosti

kampelicka

23. 9. 2008 12:32
Re: Něco takového by si mohli postavit v Brně

;-D;-D;-D;-D

V cesku jsou referenda zakazane...

0 0
možnosti