- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
jak už někdo psal, u nás se defacto staví pod zemí i hromada jiných věcí, např. ten kryt. což ve švýcarsku je zase pro změnu pod baráky. prostory metra jsou v reále 2x větší než je vidět. krásně to bylo vidět při povodních při odčerpávání vody, kdy se vyčerpalo víc vody než je oficiální velikost metra.
Co se tyce te vody - tak to bylo jednoduche - do metra totiz ze zaplavenych vchodu s vadnyma kabelovyma pruchodkami neustale tekla vody.
A pak bylo jiz zade napsno - toto je "lehke" metro s kapacitou pro mnohem mene lidi nez 30000 kapacita "tezkeho" metra u nas.
Nemá souprava gumová kola také proto, že systém guma-beton dosahuje vyšší adheze a tudíž umožnuje zmíněné až 12 procentní stoupání?
no stejne maj jeste ozubene kolecko a pruh v kolejisti
Trochu mi vadí, že tam není člověk, který by řídil. Myslím, že počítač není schopen zvládnout každou situaci, která může nastat, i když je naprogramovaný na lecjakou situaci, tak pořád je to stroj.
V Praze na trase A a C jezdí vlaky také již samy. Strojvedoucí je tam jen na otevírání dveří a kvůli zajíždění do depa....
Nevím, zda to, že je metro bezpilotní (bez řidiče) je v tomto případě výhoda .. dokážu si velmi lehce představit situaci, kdy na otevřeném úseku spadne do trati strom a metro do něj vlítne v plné rychlosti ... bude to mít fatální následky .. takže osobně mi metro bez řidiče nepřijde moc dobré pro otevřené tratě ... v tunelech je to něco jiného ...
A nebo ví někdo, jak mají tuto alternativu ošetřenou?
elektronickej detektor ?
jak by se zachoval pocitac ridic v neobvyklych situacich, treba kdyby nekdo schvalne mel botu ve dverich a dvere by se otviraly a zaviraly porad dokola, nebo kdyby byla nejaka prekazka na draze... tak ridic pocitac by to mastil do prekazky zuppa vo strach s tim jezdit
Nevím jak je to s překážkou na dráze, ale co si pamatuji z Lille (uplně stejný systém tam jezdí již od 1983), tak pokud někdo opakovaně blokoval dveře tak se ozvalo upozornění v reproduktorech. Na stanicích metra bylo vždy hodně zaměstnanců (až mi to přišlo zbytečné), kteří by určitě zakročili. Plus některé vozy byly vybaveny taky kameramy, takže na absenci řidiče tolik nezáleží.
dobre mi pripadaji ty prosklene dvere oddelujici nastupiste od kolejiste, aspon odpadne problem se sebevrahy apod.
Šaliny jim tam prý už nestačí.
Na to by se snad sehnaly i peníze :)
V cesku jsou referenda zakazane...