Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Souboj nových prohlížečů: Google Chrome nejrychlejší, Firefox vyhrává díky doplňkům

Srovnali jsme nejnovější verze internetových prohlížečů. Šest browserů, šest pohledů. Google Chrome překvapil rychlostí, Opera dominuje svou konfigurovatelností, Internet Explorer potěšil, Firefox se ale stále zdá být nejuniverzálnější alternativou. Ovšem ne pro každého.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Anonym

Opera je nejrychlejší

To máte nějaké chudé, Opera je rychlejší než Chrome, testovali sme to s kámošama , Opera byla uplně nejrychlejší. Rozhodně nesouhlasím s obodováním Firefoxu, dal bych mu ohodně míň, každá verza je čímdáltím pomalejší a bez pluginů je to ůpln nic. Když si stáhnete Operu, tak už máte něco v tom a ty myšší zkratky, to je bomba :). Firefox to sice mý v pluginoch, ale zase to doinstalovávat.. Eště před půl rokem sem byl Firefoxák, všeckym sem to doporučoval ale teď.. Jedině Opera, nebo např. Safari a tak, Firefox nikdy..

0/0
12.3.2009 11:53

Ondřej

Re: Opera je nejrychlejší

Nejrychlejší prohlížes na světě je saffari. Raději si projděte nějaké testy na netu než pište: Testovali sme to skámošema, to je opravdu argument. Jinak druhou přícku ve všech testech obsazuje FF, opera zůstává až 3. po ní už je jen IE7 Rv

0/0
26.3.2009 15:20

unbelieving dog999

Re: Opera je nejrychlejší

Opera je daleko rychlejsi, nez Firefox, navic je podstatne starsi, nez FF. Pseudotesty ma widlich jako argument zebricku rychlosti neberu..Rv

0/0
26.3.2009 19:05

Tomas

Chromá instalace

Velký nedostatek: nesnáším ty instalace, jak je to použito tady. Z netu stáhnete 300kB setup a instalace si pak za stáhne všechno sama.

Z toho vyplývá, že komplet instalaci na rozdíl od slušných aplikací nemůžu mít u sebe na flashce a na počítači, který právě není připojen k netu, to nenainstaluju.

Další "vychytávkou" je, že během instalace se nezadává složka, všimli jste si toho? Chrome se nainstaloval nevím kam všude, ale třeba jeho hlavní exe soubor je v Documents and Settings, což je dost hnus.

0/0
10.10.2008 11:29

CMF

Re: Chromá instalace

No hlavně si do počítače spolu s Chrome stáhneš do počítače virus Google Updater:)

0/0
12.12.2008 5:16

pepinator.tym.cz

Opera, Google Chrome,IE, FireFox

Já jsem si měřil čas strávený v prohlížečích pomocí této utilitky http://pepinator.tym.cz/download/process.php a na prvním místě skončila Opera (e-mail, vývojářské nástroje, koš zavřených stránek), pak Google Chrome pro jeho rychlost a testování, dále IE ve kterém se snažím odladit nějaké ty skripty a FF používám také spíše na kontrolu a ladění skriptů, popřípadě pro jeho doplňky.

0/0
9.10.2008 11:40

Saww

Klamavá reklama, nebo neschopnost autora pozorně se dívat?

Zajímalo by mě, zda autorovi šlo nalákat internetové serfaře na nový produkt Google Chrome? Nainstalujte si Google Chrome, zobrazte si pouze jednu stránku, třeba tuto a zkontrolujte si, kolik vám zabírá paměti! Grafům rychlosti zobrazení stránek bych ještě uvěřil, doopravdy, stránky, které mi FireFox načítá déle, zvládne Chrome docela rychle, až mě to překvapilo. To, že v průběhu rolování stránky se prohlížeč zasekává jakoby donačítal data mě zase vrátilo na zem!

Ale grafy s využitím paměti doslova lžou!!! Chrome již při zapnutí zapne dvě aplikace "chrome.exe"! Jedna využívá něco málo přes 10MB a druhá něco málo přes 30MB, což je srovnatelné s puštěným FF (čistá verze!). Nyní, když přes chrome píšu tento komentář, mám otevřené dokonce čtyři Chrome.exe aplikace s výčtem pamětí: 15 + 25 + 9,5 + 24MB!;-O

0/0
5.10.2008 11:22

Saww

Re: Klamavá reklama, nebo neschopnost autora pozorně se díva

Jak jste to testovali? Je to záležitost pouze betaverze? Proč jste se o tomto nezmínili v testech? Ano, otevření vícero aplikací chrome.exe se děje pokaždé, po restartu, po několikadenním používání! Jde o reklamu, nebo o neschopnost autora testu číst? Nebo třeba jenom o to, aby vyšla nějaká recenze, či "jakýkoliv" test? Fuj!Rv

0/0
5.10.2008 11:24

Pavel Kasík - Technet.cz

no vida

Jak to myslíte, že šlo autorovi o "nalákání serfařů" na nový prohlížeč? Myslíte, že bych neměl psát o nových věcech, protože by to někoho mohlo nalákat? Myslím, že se naopak snažím z různých úhlů popsat výhody a nevýhody nových prohlížečů.

O tom, že Chrome pouští více "aplikací" (procesů), přece píšu, jde o oddělené procesy jendotlivých karet. Prohlížeče (všechny) byly testovány bez otevřených karet nebo s jedinou, prázdnou kartou, pokud to šlo. K testu došlo na nové, čisté instalaci Windows Vista a čisté instalaci všech prohlížečů ve verzích, které jsou ve výčtu. A graf s puštěnými 35 stránkami sčítá všechny procesy...

Je to obvyklé u tohoto typu testu - uživatelé jsou "věrní" svému favoritovi a nemají rádi, když ten jejich v něčem nevyniká. Nevím, proč se rozčilujete. Grafům v článku nepřikládám důležitost. Mnohem důležitější je, co na to Adam, Blanka, Cyril, Denisa, Emil a Filip ;-D

0/0
9.10.2008 12:09

saww

Re: no vida

No, já mám také čistou instalaci programu Chrome a ihned po jeho spuštění se zapne ne jedna ale více aplikací chrome! O to jde, že výsledky počátečního využití paměti prohlížečem Chrome uvádítě zavádějícím způsobem! Nemám zapnutou žádnou kartu a jsou aktivní dva procesy! To, že o tom píšete, vím. Ale píšete o tom chybně, nebo se chová Chrome jinak na každém počítači! Každopádně, i když se v závěru recenze pokoušíte svou výmluvností dostat na úroveň nestranného recenzenta, bohužel čitatelé budou vždy ovlivněni jedním směrem! Kdyby šlo o pravdivé výsledky, vůbec by mi to nevadilo, ale Chrome bohužel takové paměťové parametry, které udáváte prostě nemá, proto jsem si neodpustil zmíněný zájem lákat čtenáře na nový prohlížeč. Chrome vypadá pěkně! Lákala mě právě jeho prezentovaná nízká náročnost na paměť. Bohužel to není pravda!

0/0
14.10.2008 9:31

Radek

bety, firefox

To je fakt "výborný" nápad testovat nehotové beta verze programů. :-/.

Jinak k diskusi k firefoxu, předpokládám, že je testován prohlížeč bez veškerých doplňků. Ty sice obohatí prohlížeč o funkce, ale také ho zpomalí.

0/0
1.10.2008 12:58

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: bety, firefox

Naopak, myslím, že betaverze jsou právě od toho, aby se testovaly:-)

0/0
2.10.2008 11:28

Lessfax

Chrome

chrome me dost zaujal - az bude sprava hesel, hlavni heslo a odstranene security bugy tak to bude nej prohlizec

0/0
1.10.2008 11:07

Gnukleus

Re: Chrome

Souhlasím, je to stále beta s mnoha mouchama ale myslím že má co nabídnout a bude to zajímavější.

0/0
2.10.2008 15:56

Lessfax

paměť

moje zkušenosti jsou opačné:

paměť

3 otevřené stránky firefox: 120 MB ram

15 otevřených stránek explorer, 80 MB ram

0/0
1.10.2008 11:03

martinek

safari acid 3 100/100

nevím, co se tu teda testovalo, ale já mám výsledek testu ACID3 se Safari 100/100

0/0
30.9.2008 19:07

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: safari acid 3 100/100

A neotevřel jste si ten ukázkový obrázek? :-)

Ne, máte pravdu, Safari 4 Beta opravdu projde Acid3 testem. Ale ta v době psaní článku k dispozici nebyla.

0/0
9.10.2008 12:11

Marekzprahy

Panely

Možná se tomu budete v redakci divit, ale ty vaše "panely" se skutečně v IE nazývají "záložky".

0/0
30.9.2008 16:18

a_léta_běží_vážení

Několik let známá chyba IE a přesto neopravená:

http://ok1srd.nagano.cz/soft/chybamsie/chybamsie.html

0/0
29.9.2008 22:34

MED

Re: Několik let známá chyba IE a přesto neopravená:

Já jsem na to vyŠROLL a je to a jeste med je zdravý, váš Pepí.

0/0
24.3.2009 16:04

georg67

IE 8

Chci se zeptat, kdo má zkušenosti s IE 8, Beta 2. U IE 6 i 7 když jsem otevřel prohlížeč v jednom okně a potom ve druhém (tam zadával přímo různé i špatné www stránky), tak potom při zavření tohoto druhého okna a potom toho prvního se po znovuotevření IE neobjevovaly v historii ty napsané www z toho druhého prohlížeče. V IE 8 se to všechno objevuje v historii. Nevíte co mám vypnout? Díky

0/0
29.9.2008 16:09

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: IE 8

Použijte InPrivate mód a adresy, které zadáte, se neuloží do historie.

0/0
30.9.2008 23:15

mrcl

Jen se tak trochu bojim

...ze jak se z MACu stal i-stroj, tak se z PC stane google-masina. A to je chyba

0/0
29.9.2008 13:30

Michal

Re: Jen se tak trochu bojim

Google je nezavisly na platforme, je vsude :-)

0/0
30.9.2008 9:23

Stillborn

Firefox Myths

http://home.comcast.net/~SupportCD/FirefoxMyths.html

0/0
29.9.2008 12:19

Blu-ray

Podivné výsledky testů, Google Chrome, Opera

Dobrý den,

nemůžu si pomoct, ale testy zatížení ram při 35 panelech jsou jaksi dosti nepřesné. Konkrétně u opery to ani náhodou není +-40mb. Otevřel sem 35 tabů. 30 MB. Jenže tabů prázdných. V osmi z nich jsem načetl nějakou stránku a ejhle, 74MB ram...Nedovedu si představit, kolik by Opera zabírala při 35 tabech s načtenými stránkami...

Co se Opery týče, dříve jsem ji využíval. Přišel mi vhod právě torrentový klient, RSS čtečka a mailový klient. Bohužel, na můj vkus je moc pomalá. Líbí se mi ale v nových verzích widgety :-) Třeba akvárko s rybičkama :-)))

A co se týče Google Chrome, až na jednu drobnost jsem naprosto uchvácen :-) Parádní rychlost, super vzhled, jednoduché ovládání...Akorát v práci mi začal padat a netuším proč :-/ Jinak doma a na notebooku v pohodě :-)

0/0
29.9.2008 11:58

Tomas

Re: Podivné výsledky testů, Google Chrome, Opera

Moje zkušenost, podpořená srovnáním s asi pěti lidmi je taková, že opera při více otevřených oknech zabírá cca 50-100MB RAM, přičemž už moc nerozhoduje, jestli těch oken je 10 nebo 40.

Chrome je podle mě ideální řešení pro někoho, kdo se stará o počítače rodičům, prarodičům a nepříliš zdatným známým.

0/0
29.9.2008 18:33

Ladas

Re: Podivné výsledky testů, Google Chrome, Opera

opera je hodne pametove narocna, ale zase je i pri praci s tolika taby hodne rychla. ja jich mivam otevrenych tak 50 a zabira podle toho jake stranky mate otevrene. tak kolem 300 MB a vic

Ale bohuzel si nedokazu predstavit ze bych mel nekde otevrenych tolik tabu. Ktere by se navic nacetly vcelku rychle kdyz operu znovu zapnu. A ta prace s cache, krasne to simuluje velkou rychlost. A ten torrentovy klient teda nic moc, nejde se tam ani divat na diskuzi v torrentu. Nu coz, torrenty jsou stejne uz zastarale. navic jen pro lidi s velkym up.

Jinak chrome pada protoze je novy, nech je to chvilku odladit, nikdo neni dokonaly. :-)

0/0
29.9.2008 19:42

Japan

acid testy

jen pro info ;-D Opera dosáhla na mým PC v Acid testu 84/100, IE 4/100 a FF 52/100 docela lol

0/0
28.9.2008 20:59

j@ck

Re: acid testy

To jsi je jako namacel do kyseliny? ;-D FF rules R^

0/0
29.9.2008 0:15

Gaspaccho

Opera

je strasna! V zadnem pripade ji nepouzivejte! Punx dead!

0/0
28.9.2008 16:38

doktor_bota

Re: Opera

Ale di ty brepto, vždyť ani nevíš, co to je...

0/0
28.9.2008 19:21

Gaspaccho

Re: Re: Opera

Co co je boto?

0/0
28.9.2008 23:07

Tomas

Re: Re: Re: Opera

Nevíš ani co je opera, ani co je punk.

Možná sis někde přečetl, co je flamewar a chtěl bys ho vyvolat a užít si to.

0/0
29.9.2008 0:08

Gaspaccho

Re: Re: Re: Re: Opera

Mylite se v tom, ze nevim, co je Opera. Jsem mnohalety velmi spokojeny uzivatel. Naopak se nemylite, ze nevim, co je to punk. Posloucham jej sice od malicka (samozrejme ne jen ten), ale co to vlastne je bych si definovat netroufl. Jedna z nejvetsich vyhod Opery je jeji relativni mala uzivatelska oblibenost. Lepe receno neprilis velek %-ni zastoupeni na trhu. Pominu-li efekt ten, ze mene ruznych cervu a ja nevim ceho se na ni soustredi, beru jako nejvetsi vyhodu zamereni na ne-radoveho uzivatele. Tim padem si muze dovolit malinko vyssi na prvni pohled ovladatelskou a pametovou narocnost, na pohled druhy ovsem naprosto vyborne ovladani ruznymi gesty mysi, kombinaci klaves apod. Navic prictu-li fakt, ze obsahuje pro "pohyb" na internetu temer vse, co je potreba, je to velmi silny nastroj, ktery uz nepotrebuje mnoho dalsich programu. pokracovani:

0/0
30.9.2008 20:24

Gaspaccho

Re: Re: Re: Re: Re: Opera

Nerikam, ze je pro kazdeho- jak je v uvodnim prizpevku. Tim, ze ji nebudete pouzivat ji paradoxne pomuzete pac kdyby ji pouzivali vsichni, ztratilo by se imho to kouzlo. I o punku nejskalnejsi fanousci tvrdi, ze je mrtev :)

0/0
30.9.2008 20:25

pepe999 from Salford

Mno, vzhledem k faktu, ze

se to muselo testovat na widlich je celej test bullshit. Chrome na linuxu nejede a pochybuju ze by to ten duchodce pobral..;-D

Pouzival jsem Operu, ale co jsem presel na linux, kde Opera zpocatku nemela podporu, tak jsem zustal u Firefoxu. Vcelku slusnej prohlizec a s pluginama nema chybu. Kdyz pripoctu i stabilni system, tak to je na netu parada...R^:-)

0/0
28.9.2008 15:06

pepe999 from Salford

Re: Mno, vzhledem k faktu, ze

Taky me zarazi absence prohlizecu pouze pro linux, jako Epiphany, Konqueror, Galeon atd. Mezi uzivateli nejsou pouze BFU, kteri pouzivaji jenom widle a o Firefoxu slyseli v radiu..;-D

0/0
28.9.2008 15:11

berushka

Re: Re: Mno, vzhledem k faktu, ze

Jenže kdo by kvůli tomu 1% postižených *nixem dělal nějaké testy ;-)

0/0
29.9.2008 8:36

pepe999 from Salford

Re: Re: Re: Mno, vzhledem k faktu, ze

To 1% je hodne spatnej odhad. MS ma stesti, ze urednici jsou pologramotne opice, ktere by linux nezvladly ani nabootovat, tak tam cpou vsude widle. Na uradech nemaji zrejme zajem mit funkcni vypocetni techniku ty 1%...:-)

0/0
29.9.2008 15:45

martiXXXXXX

hm

Jako laikovi mi Chrome vyhovuje..na mém starším počítači je svižný...líbí se mi, že mi vyhledává v adresním řádku....

0/0
28.9.2008 9:47

JKLIR

kravina

Tvrdit o Firefoxu, ze je rychlej? Bych autorum doporucoval najet na nejakou AJAX aplikaci a na ni delat testy. Pak maj bejt testy objektivni. Opera je svizna, ale nedavno jsem posilal panum inzenyrum Bug. Zatim se neozvali. K Chrome jsem zatim skeptickej, bude to chtit par updatu a myslim, ze postupne vytlaci FF. :-©

0/0
27.9.2008 14:42

...

ty jsi kravina

...

0/0
27.9.2008 17:07

TrueRobos

Re: kravina

AJAX aplikace... ty používám každých 30 sekund, no jo :-P

0/0
27.9.2008 22:18

roba21

Re: Re: kravina

Google Mail? Docs? .... :-/

0/0
28.9.2008 1:35

berushka

Re: kravina

NAprostej souhlas. Poté co mi Firefix nabíhá několik desítek sekund a stejně tak dlouho se ukončuje, jsem ho přestal používat.

0/0
29.9.2008 8:38

Petr

Re: Re: kravina

Mozna by to chtelo se o prohlicet a cely pocitac trochu starat... A trochu mit pornicka... :-)

0/0
29.9.2008 11:50

nomen.nescio

nejuniverzalnejsi!

pridavne jmeno univerzalni se nestupnuje. Rv

0/0
27.9.2008 13:27

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: nejuniverzalnejsi!

To je otázka výkladu. Pokud by šlo o vlastnost absolutní (jako ve spojení "univerzální dárce"), pak je stupňování skutečně nesmyslné. Ještě nesmyslnější je ovšem trvat na nějaké poučce navzdory reálnému významu. "Univerzální" lze chápat jako relativní, poměřitelnou vlastnost.

Vycházím ze stanoviska ÚJČ AV ČR: http://prirucka.ujc.cas.cz/?action=view&id=410

0/0
28.9.2008 0:52

doktor_bota

Re: Re: nejuniverzalnejsi!

Je to tak, přídavná jména, která vyjadřují subjektivní pohled, gradovat lze.

0/0
28.9.2008 3:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.