Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nová Windows výrazně jednodušší. Nadstandardní aplikace najdete na internetu

Microsoft oznámil, že připravovaný následník operačního systému Windows Vista bude po čisté instalaci daleko více ořezaný. Řadu aplikací najdou uživatelé na portálu Windows Live.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Aq2ZZ1

Mam Visty i XPcka a Visty jsou lepsi

XPcka uz jsou stara a ohrana. Mam 3 pocitace na tom nejstarsim (3roky) jsou XPcka a pouzivam uz ho  v zasade jenom tam kde program nebo hra nebezi pod Vistou. Jde o starsi programy. I ty se daji spustit ve Viste jakoXP nebo 98 ale ne vsechny. Nedam na Visty dopustit. Je to ten nejlepsi operacni system se kterym jsem mel doposud monzost pracovat a uz se tesim na Windows 7 a dalsi notebook do rodiny spolecne s nim. Ja si s kazdym OS koupim vzdy i novy pocitac. Jsou to takove moje elektronicke deti. Windows Vista je doposud nejlepsim OS. Kdo rika ze ne je lama ktera tomu nerozumi ani ze 3/4.:-©

0/0
27.10.2008 2:47

Krak

Re: Mam Visty i XPcka a Visty jsou lepsi

No pro mě je lama ten, kdo dokáže o OS prohlásit, že je ohraný...

0/0
29.10.2008 1:43

prom

Re: Mam Visty i XPcka a Visty jsou lepsi

Dekujeme za pouceni ty profiku ;-D

0/0
7.11.2008 21:50

Lolk

Re: Mam Visty i XPcka a Visty jsou lepsi

WP je lepsi protoze zabira na disku jen tak 3 GB

natoz vista 12 GB

a este neco

Je to vec nazoru ktery OS je lepsiR^R^R^EU[>-]

0/0
14.12.2008 21:21

Mira

Re: Mam Visty i XPcka a Visty jsou lepsi

lol dalsi zakomplexovanej microsoftak kterej nezkusil nnic jineho nez Widle... ja jsem mel to stesti a mohl jsem vyzkouset jak XP, Vistu, tak Linux a Mac OSX. A muj verdikt zní... na prvnim mistě je Mac OSX na druhem linux, na tretim XP a pak ty ubohe Visty ktere se microsoftu vubec nepovedly....

Podotýkám ze prave ta zkutecnost ze Vista sucks me presvedcila o tom ze musim zmenit OS vyhral to jednoznacne MAC.. jen se trapte dal se spk 1,2,3,..... az milion... :-D

Jen mala otázka jak mužeš říct ze Visty jsou nej OS???? zkusil si neco na bazi UNIXU??? ne??? tak sem radsi uz nic nepis...

Kdysi jsem se taky tesil na Visty. Sem si rikal 64-bitovy system to poleti... :D letelo to max do koše... doufam ze microsoft udela neco co bude fungovat at se to da aspon s necim srovnat...98 padaly XP padaly Visty skoro nebezely... :D co kdyby udelaly system kterej vydrzi dyl nez 2 roky bez kolapsu???

0/0
10.1.2009 10:24

Standa

zamysleme se nad něčím jiným

Na druhou stranu, proč měnit věci, které nejsou prvořadé?

Pokud to funguje, tak proč ugradovat? Jestli PC běží s DOSem, nebo s 64bit Vista NEVIMCO, tak beztak produktivita zůstane stejná, protože zadávání do pc bude dělat stejný lenoch.

Operační systém se má starat o komunikaci s hardwarem a nemá být - nemusí být ani viděn. Spustíš prohlížeč a je ti jedno, na jakým operačním systému. Spustíš textový editor, a je ti jedno, co se stará o přenos mezi klávesnicí a obrazem, protože stejně největší chyby vznikají už mezi židlí a klávesnicí a to zatím žádný operační systém nevychytá.

Ještě jsem si nevšiml, že by jakýkoliv software využíval na sto procent hardware, který je dnes v běžném pc dostupný. Co třeba zadávání textu hlasem, real-time překlad z jazyku x do y. Proč tohle ještě nefunguje?? Operační systém s tímhle nemá co do činění, důvod absence takových programů hledejme opravdu někde jinde.

0/0
26.10.2008 12:39

Mira

Re: zamysleme se nad něčím jiným

ale funguje jen je otazka kdo to zaplati... mimochodem zadavani text bezne v OS neni ale napriklad ovladani hlasem mas v Mac OSX v zakladu... :D

0/0
10.1.2009 10:28

Kolemjdoucí

Re: zamysleme se nad něčím jiným

S tím, že je jedno jaký OS běží na daném HW nesouhlasím. Už od 386 vím, že systém na mě může reagovat velice svižně(né MS OS ;) ). Mě spíš drtí MS výrobky, když zrovna někam spěchám.

Příklad: Spustím WMP v něm nějakou music, k tomu třeba pálim zálohu a převádím si video z pařby a čekám, tak si ještě pustím prohlížeč (IE7) a textový editor (poznámkový blok), vidím dobrý text, tak hodim Ctrl+a; Ctrl+c; Alt+Tab; Ctrl+v a hle je tam pár sekund čekačka. Toto opakovat za sebou trochu rychleji, tak widle jsou na kolenou a možná je to i na tvrdej restart a k tomu v háji CD a konvertovat můžu začít od začátku. :-© V Linuxu na xkrát slabším stroji není problém si do toho ještě pustit filmeček, třeba. ;-D

0/0
11.3.2009 5:07

Kolemjdoucí

Re: zamysleme se nad něčím jiným

PS: Jestě jsem nepoznal MS OS, který by pod mou rychlou prací vydržel stabilně běžet dýl jak den. Když to bylo dýl, tak jsem se k woknům choval zdrženlivě a nechavál je dodělat, co si chroustaly, abych po x minutách čekání, mohl opět začít pracovat. :-© U Linuxu i MacOS se mi to nikdy nestalo, tam jsem měl uptime i dva tři měsíce v idle stavu max 50%, bez nuceného restartu. ;-D

PS2: Doneslo se mi, že W7 jsou prý celkem svižný. Mno uvidíme.

0/0
11.3.2009 5:08

sovina

S operacnimi systemy se delaji

zbytecne štráchy. Je to pouhej prehravac programu. To vostatni jsou prachsprosty utility. Ze jadro neni stabilni je vesmirna vostuda . Kurna dyt se to dela desitky let. Takovy paka jako jsou Microsofti svet nevidel. Kdyz clove slysi vo tyhle znacce, aby se trikrat pokrizoval. To je snad nejaka sorta americkejch komancu. Napred vsechno prevest na tu jejich platformu a pak to vsechno bouchne. To si snad musel vymyslet sam Lada. Ted uz mu staci zalyzt a cekat.

0/0
25.10.2008 5:37

Monstrum Anonymič Anonymov

Vista Business

Vy to nechápete, to je BYZNYZ ! 8-o

0/0
18.10.2008 20:28

Alpimera

Nemám problém

Na notebooku jedu Vistu stejně tak na desktop a nemám jediný problém. Notebook (2 roky starý) mi jede krásně svižně a bez problémů..Hodil jsem Vistu na zkoušku na mamčin notebook (Celeron M, 512MB RAM) a jede to taky hezky :-) S místem nemám problém když jsou v dnešní době HDD tak levné (na desktopu mám 1TB tak 12GB mě neštve...jenom fotky mi zabírají 50GB) Věc kterou bych ale změnil kterou nemám rád je příliš mnoho services, kolikrát i kolem 80 procesů kde na jeden je navázáno v průměru 2 services...to je nic moc, ale jinak spokojenost. Mac nemám rád, je moc blbovzdorný a na Linux nemám nervy...dělal jsem na něm několik let asi od 1998 do 2003 a už nikdy více..pohodlí zvítězilo :-)

0/0
9.10.2008 8:59

Iridium

vy co tu chválíte Visty,

používám dva laptopy a stolní PC. Na stole XP, počítač starý 4 roky, špičková stabilita, rychlé, snadné. Na obou laptopech ( a jsou nové a rozhodně ne levné srágory) Vista (profesional a legální!) a hrůza! Sekají se několikrát denně, spoustu programů odmítají spustit, několikrát spadne film z DVD, problém i s programy typu Acrobat.

Kecy typu "když se toho půlka povypíná, tak to chodí dobře" mně můžou políbit šos, protže já to nepořizoval proto, abych si tovypínal, ale aby to chodilo. První, co mě napadlo byl downgrade na XP, bohužel nemožné, nemá to ovladače na nic jiného než na Vistu. Hrůza hrůzRv:-©

0/0
25.9.2008 22:11

MH

Re: vy co tu chválíte Visty,

Mám takový pocit, že Visty skončí v propadlišti dějin stzejně proklínané jako Windows Milenia Rv:-©

0/0
26.9.2008 18:43

fantomas

Re: Re: vy co tu chválíte Visty,

nemám s vistama problém. asi chtějí víc RAM  - 4GB - ani jednou se mi nesekly...

0/0
29.9.2008 14:43

SAIXX

Re: Re: Re: vy co tu chválíte Visty,

já měl 1gb při Vista Home Professional a hrůza. teď mám ,,zatím'' 2gb při Vista Ultimate a je to O.K.R^

0/0
3.10.2008 22:32

Mira

Re: Re: Re: vy co tu chválíte Visty,

si zkus pak pod Vistou 2GB ram strihnout nejake video...

0/0
10.1.2009 10:34

Tomas M.

Re: vy co tu chválíte Visty,

Ja nevim, ale ja mam  visty uz temer rok jak na desktopu tak take na laptopu.

Po vydani SP1 musim rict, ze se visty staly opravdu super os, ktery plni me dosavadni pozadavky. Co se tyce rychlosti a stability je to proste super system. Mozna, ze je nutne mit trosku lepsi zelezo nez na winxp hlavne ram min. 2 Gb, ale v dnesnich cenach komponent je to podle me mizivy problem. Fakt nechapu lidi, co porad pisou jak se jim visty sekaji, a padaji. Vista je uz ted odladena lepe nez WinXp co se stability tyce. BYe

0/0
1.10.2008 8:49

iuos

hmm

notebook toshiba a200-1s9, 3GB RAM + vista Home premium - no problemo... zezačátku jsem s nima trošku bojoval, protože spousta věcí je přejmenovaná oproti XP, ale jinak si nemůžu stěžovat.. a to jsem si tam ještě hodil aston shell ;-)

opravdu si myslím, že chyba nebude ve vistách...

zkus hledat - určitě ty drivery na XP najdeš

0/0
1.10.2008 9:28

Mira

Re: hmm

to ze si v klidu se 3gb ram??? to je parada ja mam MAC OSX mam 1gb ram a beha to 10x rychleji nez Visty.... jo zkusi spustit 10 aplikaci najednou a uvidis co se stane...

0/0
10.1.2009 10:37

j2c

Re: vy co tu chválíte Visty,

Nojo chlape to je jasny ze na starej stroj potrebujes starej OS me visty ultimate chodili s 1GB ram dokoupil sem 2GB a zadnej problem slapou lip nez XP vsechno mi chodi bez problemu. Nojo to sou ty lidi co neumej prijmout novy veci a bojej se jich jako moje babicka radsi zehli prez mokrej hadr nez aby pouzila naparovaci zehlicku co dostala k vanocum

0/0
14.10.2008 21:36

Standa

Re: vy co tu chválíte Visty,

s přirovnáním k bábi jsi to trefil, ale na druhou stranu, proč měnit věci, které nejsou prvořadé?

Pokud to funguje, tak proč ugradovat? Jestli PC běží s DOSem, nebo s 64bit Vista NEVIMCO, tak beztak produktivita zůstane stejná.

Operační systém se má starat o komunikaci s hardwarem a nemá být - nemusí být ani viděn. Spustíš prohlížeč a je ti jedno, na jakým operačním systému. Spustíš textový editor, a je ti jedno, co se stará o přenos mezi klávesnicí a obrazem, protože stejně největší chyby vznikají už mezi židlí a klávesnicí a to zatím žádný operační systém nevychytá.

Ještě jsem si nevšiml, že by jakýkoliv software využíval na sto procent hardware, který je dnes v běžném pc dostupný. Co třeba zadávání textu hlasem, real-time překlad z jazyku x do y. Proč tohle ještě nefunguje?? Operační systém s tímhle nemá co do činění, důvod absence takových programů hledejme opravdu někde jinde.

0/0
26.10.2008 12:37

Mira

Re: vy co tu chválíte Visty,

u XP bych spojeni slov spickova stabilita moc nevyuzival... kazdy dva roky je nutna priinstalace systemu.. nekdy se zadari a je to jen po trech letech...

0/0
10.1.2009 10:33

doktor gradus z parnasu

vášnivým zastáncům linuxu

kdy jste naposledy měli vašnivý sex?:-)

0/0
25.9.2008 16:46

Majklova_proxy

Re: vášnivým zastáncům linuxu

Co ma sex spolecnyho s operacnim systemem? Je snad Tvje libido zavisly na oknech?

0/0
25.9.2008 19:06

doktor gradus z parnasu

Re: Re: vášnivým zastáncům linuxu

člověk, který si chce udržet skutečnou vášnivou divokou silnou milující ženu, musí být sám natolik silný, že jako byproduct přestane řešit p£$oviny.

0/0
25.9.2008 21:15

iuos

hmm

;-D;-D;-D;-D

0/0
1.10.2008 9:28

enigmatic

nežádoucí: to by se pak tahle strategie začala hroutit

Pripútaj užívateľov a vývojárov k platforme Windows, krok za krokom,

pomaly, ale iste, až kým nie je možné uniknúť.Takto je to dokonané... v krajine Redmondu, ktorá je zahalená tieňom.

F.W. van Wensveen

Zbytek si najdete v celém článku s názvem WHY I HATE MICROSOFT

0/0
25.9.2008 16:44

Lensipískaj

Kravaťáci útočia

Keď to nejde takto skúsime to úplne opačne. :-) Keď majú užívatelia radi GNU tak sa za GNU prezlečieme a zameriame sa na tých najednoduchších. POTLESK Ďakujem dámy a páni, nasleduje prestávka na občerstvenie. !:-©

0/0
25.9.2008 14:47

TJeziorsky

MS bordel je fuc..

"V základu bude chybět e-mailový klient, editor videa nebo prohlížeč obrázků"

No výborně, konečně jim došlo, že jejich "programy" nestojí za nic a tedy dají uživatelům možnost stáhnout si program dle svého uvážení.. :-):-P

0/0
25.9.2008 14:23

MH

Re: MS bordel je fuc..

Naprostý souhlas. Nechť jako součást instalačky nechají jen čistý OS a provizorní nástroj (IExplorer) pro stažení veškerého kvalitního sw od konkurence a ty svý parodie na software si strčí do špic

0/0
26.9.2008 18:49

pavka

Re: MS bordel je fuc..

.... a teď nemohou ???8-o

0/0
26.9.2008 21:12

Mira

Re: MS bordel je fuc..

Krasne receno..:D

0/0
10.1.2009 10:39

Majklova_proxy

Muhehe...

...odlehceny system? Stahovani doplnkovych aplikaci ze specializovaneho serveru? Treba stazeni a instalace jednim kliknutim po zadani administratorskeho hesla? Kde ja uz jsem to videl? Jo, uz vim. V linuxu.

-

Sorry, ale vazne jsem si to nemohl odpustit.

0/0
25.9.2008 11:11

X-Lorrien

Re: Muhehe...

Linux?? Kde já už jsem to jenom viděl?? Jo, už vim... V koši, po tom co mi přišel spolu s notebookem po reklamaci...

Sorry, ale vážně jsem si to nemohl odpustit

0/0
25.9.2008 14:16

Majklova_proxy

Re: Re: Muhehe...

Proc asi servisman ten linux prilozil, he?

-

Nevim, proc o linuxu zvanis, jestli jsi ho nikdy nepouzil - tim min, ze ja jsem pouze konstatoval, ze to, co M$ planuje uz linux davno zna. Jestli mas konkretni pripominku - ze se linux (a ktera distribuce...) seka seka nebo pada, prosim. Pokud ne, radsi drz.

0/0
25.9.2008 18:55

pavka

Re: Re: Re: Muhehe...

Podle mě žvaníš ty.

0/0
26.9.2008 21:17

TJeziorsky

Re: Muhehe...

Je to tak.

Příjde mi, že Windowsy se snaží napodobovat Linux čím dál tím víc.. :-/:-©

0/0
25.9.2008 14:25

Majklova_proxy

Re: Re: Muhehe...

Snazi, ale dela moc mu to nejde. Kdyby XPecka mela virtualni plochy, moznost pripichnout libovolne okno "vzdy navrchu" (nejde mi do hlavy, ze tyhle ficury M$ jeste neimplementoval), byl bych jiste spokojenejsi.

-

0/0
25.9.2008 19:05

doktor gradus z parnasu

Re: Re: Re: Muhehe...

obojí umí virtuawin

0/0
25.9.2008 21:25

kárce

Re: Re: Re: Muhehe...

virtuální plochy samozřejmě jsou... je to už hodně starý Microsoftí utilitka :o)... když o tom houby víš, proč to furt pomlouváš???

0/0
29.9.2008 10:30

iuos

hmm

proč zastánci linuxu pořád melou o tom, že windows mají chyby radši zůstanou u linuxu a když se teda ms začne snažit a osvědčený věci, co se používají v linuxu, používat taky, tak držkujete?:-©:-©:-©

0/0
1.10.2008 9:32

TT

Jde jen o pokuty

No jestli to je reakce MS na to ze uzivatelum vadi zbytecne aplikace obsazene v jeho OS tak soudruzi v MS nepochopily ze postovni klient,editor videa a prohlizec obrazku neni to prave co by tam nekomu moc vadilo spis by to chtelo odtranit MSN messenger a vselijake DMR stupidity, ktere bezi na pozadi aniz by uzivatel prehraval nejake video nebo hudbu...

0/0
25.9.2008 9:44

ghost

Re: Jde jen o pokuty

DRM je výmysl hudebních společností né MS

0/0
3.11.2008 21:16

Tom

A co pokuty?

Já bych spíš řekl, že důvod bude úplně jiný. A to jsou pokuty od Evropské komise a i od prohraných soudů v USA. Jestli se nepletu, tak MS stále hrozí pokuty, že nedodržuje sankce, kterému před léty úřady daly. Za to, že dává IE, WMP, atd. produkty do Windows.

0/0
25.9.2008 9:30

Radek1979

takže bych si za rozumný peníze

mohl koupit samotný systém a následně ho doplnit aplikacema co využiji. Nemusel bych zbytečně platit za tuny hovadin které nevyužiji? No to by byl velký krok od této firmy. V tom případě doufám že to dopadne.

0/0
25.9.2008 8:28

X-Lorrien

nevim, nevim

"čímž by mohla vzrůst konkurence mezi vývojáři a kvalita nabízených aplikací"... víme jak vypadají programy třetích stran a zejména pak opensource dneska... aby sme se pak nedostali zase do dob Linuxu (černá obrazovka s 80*60 znakovou matricí) :-D

0/0
25.9.2008 8:00

TT

Re: nevim, nevim

R^ Presne nachapu proc nad tim jasat. Kdyby MS tyto programi dal jako volitelne pri instalaci tak prosim ale za tem vubec nebudou? Jako to ze je lze zdarma stahnout z Wlive je dnes hezky, ale bude ta sluzba zdarma i za ty 2 roky?

0/0
25.9.2008 9:40

X-Lorrien

Re: Re: nevim, nevim

Zdarma snad bude... ale o to levnejsi by mohly byt Windows, kdyz se jim tak odlehci... pak by klidne mohli zpoplatnit tyhle "zasuvne" programy, a ten kdo je nevyuzuije by za ne nemusel platit :-)

0/0
25.9.2008 14:14

.

Re: nevim, nevim

Kdy Vás vykopli ze školy,  že nejste schopen napsat větu bez hrubky?

Rv

0/0
18.10.2008 11:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.