Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jedna z nejtišších tramvajových tratí v Praze zahájila provoz

Z pražského Smíchova v pátek hodinu po poledni poprvé vyrazila tramvaj až do Radlic. Jela i místy, kudy vedly koleje už před osmdesáti lety. Podívejte se, jak 1,196 km dlouhý úsek vznikal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A.A.

Všimněte si té nové budovy ČSOB

Tato nová budova je tím nejhorším architektonickým paskvilem, který mohl být umístěn na dané místo. Tato nová budova velmi necitlivě zasahuje do zdejší krajiny. K tomu je třeba říci, že budova není nijak moderní, pokroková, ale jde o pouhou kancelářskou továrnu ve stylu let dávno minulých. Je smutné, že něco takového bylo vůbec povoleno postavit. Schválně si někdy udělejte výlet a podívejte se na tuto novou budovu. Je to mimořádný hnus...

0/0
12.10.2008 15:26

Anti Anonym

Re: Všimněte si té nové budovy ČSOB

Ten "nejhorsi architektonicky pocin" je krasny, moderni a pokrokovy.

http://www.e-architekt.cz/index.php?PId=2633&KatId=9

0/0
31.10.2008 16:33

Dana

zmena trasy

Dobry den, mne spis nez to, ze to jezdi k bance a ze se to postavilo vadi, ze zmenili trasu, puvodni sestka jezdila do centra a pak na Pavlak, nasi skvelou novou dojedete leda na Palacak a pak to jede nekam uplne do Nusli. Myslim, ze na ty lidi, co v Radlicich bydli, nikdo nemyslel. Vetsinou jde o starsi lidi, casto spatne pohyblive, kteri budou prelezat z jedne tramvaje do druhe, nebo jeste lepe skakat na Palacaku pres koleje...

Fakt byl zas nekdo chytrej, ma to udajne na svedomi Ropid...

A nikdo se nikoho na nic neptal

0/0
6.10.2008 17:53

!!!

Re: zmena trasy

Je to jednoduché, linka 6 je předurčena ke zrušení, už teď bude jezdit jen v pracovní dny od šesti do půl deváté večer.Zruší se až "zmetronizují" (zkrácení intervalu na polovinu, tj. ve špičce 4 minuty) linku 10, která jede také přes Pavlák. "Metronizace" - čti omezování počtu linek busů i tramvají je teď na ROPIDu velká móda ;-D;-D;-D - holt nové koště dobře mete (Procházka). Dále hrozí metronizace linek 18, 26 a v budoucnu zřejmě 3 a 8 provázené samozřejmě rušením souběžných linek......

0/0
6.10.2008 18:21

x

Re: zmena trasy

"Metronizace"

NENI TO OMEZOVANI  KOMFORTU - cestujci jde na tramvaj rad, kdyz vi ze ma jen tak kratkej interval a pak ani nei problem prestoupit na jinou s podobne kratkym intervalem.

0/0
8.10.2008 18:44

!!!

Re: zmena trasy

Citace: "NENI TO OMEZOVANI KOMFORTU" - to je věc názoru, ve specifických pražských podmínkách nelze souhlasit. Namátkou několik nejzávažnějších důvodů:

Přestupy v téže nástupní hraně jsou ojedinělé, přestupy hrana-hrana v Praze téměř nejsou ( pro stále starší a méně pohyblivou pražskou populaci je zvýšení počtu přestupů "někam za roh, nejlépe podchodem" vyloženě nevhodné). Neméně závažným důvodem jsou především v centru Prahy ( např. Karmelitská ulice, Jindřišská a další lokality) všudypřítomné problémy s prolínáním MHD a individuální dopravy s negativním dopadem na dodržování jízdních řádů, pak se stává pravidlem speciálně u těchto linek s krátkým (do 5-6 minut), že se sjedou do konvojů, které vydrží až na konečnou - to ku příkladu znamená, že z Vypichu na Bílou Horu nepojede vůbec nic při závažné nehodě v Karmelitské! Dalšími provozně-organizačními důvody se tu nebudu podrobně zabývat, to je na delší článek (přestávky řidičů, nedostatečná kapacita tramvajových obratišť a další)

0/0
10.10.2008 15:12

A.A.

Re: zmena trasy

Nelze nikomu vyhovět stoprocentně. Znám také staré lidi, co potřebovali jezdit z Radlic do Strašnic a to je nyní snazší - nemusí totiž nikde přestupovat = tram 7 je doveze z Radlic až do Strašnic a pak až na Černokosteleckou. Takže je to tak, že vždycky se najde někdo, komu změna vyhovuje a někdo, kdo bude naštvaný...

0/0
12.10.2008 15:23

Radek1979

tak sem si přečetl kousek diskuze

a sem rád že Prahu vidím, jen když tam chtějí děti do ZOO ;-)

0/0
4.10.2008 16:04

scanjett

tramvajova rally

doporucuji se projet po trati Jablonec-Liberec linka c.11. Je to opravdu zazitek.;-D

0/0
4.10.2008 0:14

Dr. Fe1

Radlická radiála

Pokud Vás to zajímá, tak existuje projekt radlické radiály, která má nahradit stávající "přivaděč" od jihozápadního města směrem na Smíchov. Radiála navazuje na dálnici D5 od Plzně a končit bude u Zlíchovského podjezdu, kde se napojí na Městský okruh. Více třeba na http://www.dalnice-silnice.cz/

0/0
3.10.2008 16:59

matej mares

Re: Radlická radiála

jo, timhle argumentem se ohaneli zastupci Prahy 5 pri schvalovani noveho uzemniho rozhodnuti, ktere umoznuje postavit v uzkych jednosmernych ulicich ktere maji jednou svodku ulici "Ke Koulce" hafo bytovych domu.... ze pry Radlicka pak bude prujezdna jak nikdy predtim

0/0
3.10.2008 17:05

matej mares

Re: Re: Radlická radiála

Baraky tam postavi behem pristich 2 let, ale v te dobe jeste ani nekopnou kvuli svodce do zeme. No, proste uzasnej plan...

0/0
3.10.2008 17:13

Dr. Fe1

Re: Re: Re: Radlická radiála

Hodně lidí tady lamentuje nad tím, že je Radlická špatně průjezdná a je to jediný spoj s centrem tak jsem chtěl upozornit na projekt radiály. Situaci s výstavbou domů ovšem neznám a úředníky Prahy 5 neobhajuju, aby nedošlo k nějáký mejlce :-)

0/0
3.10.2008 22:14

Matej Mares

Re: Re: Re: Re: Radlická radiála

To nebylo rozhorceni nad Vami :-)

To byla jen takova rozhorcena poznamka na tema radialy, ktera uz deset let nestoji,a le zato se s ni hezky argumentuje ve stalu "az bude stat, tak se problemy ktere dnesnim rozhodnutim zpusobime vyresi" :-©

0/0
6.10.2008 11:22

matej mares

jo... bezhlucne

To byl rachot, kdyz jsem vcera v pul jedenacty vecer i s vozejckem vletel v ani ne tricetikilometrovy rychlosti do jednoho ze skvele vybudovanych propadlist vedle tichounkeho tramvajoveho telesa...

.

Fujtajks.

0/0
3.10.2008 16:58

Qescob

Kobylisy posrali...

Někde se něco zlepší... někde něco zhorší.

0/0
3.10.2008 16:17

Džony

Perfektní

Tak rychle a perfektně vytvořit toto dílo,nedivím se že bychom dokázali, přpravit olympiádu.;-D

0/0
3.10.2008 15:07

d

fakt

je to 1,196 km dlouhe? Proboha kam to vede? 8-o

0/0
3.10.2008 15:04

czechian

Re: fakt

Překvapivě do Radlic, když se konečná jmenuje Radlická. ;-D

0/0
3.10.2008 15:23

KKK

Mohu potvrdit,

že se jedná  o nejtišší trať na světě. před chvíli jsem tam projel a za celou dobu jsem neslyšel jednou tramvaj. To snad aby obyvatelům okolních domů pouštěli průjezd tramvaje z reproduktorů, aby to pro ně nebyl takový šok.

Teda samozřejmě až odejde ten chlapík, který tam teď s hadicí od kompresoru vyfoukává smetí z kolejí.

0/0
3.10.2008 14:53

oracle29

Ono pomůže až se zakáže vjezd aut do centra jako v Londýně

Pak bude i Radlická volná.  Jezděte metrem nebo tramvají ;-D

0/0
3.10.2008 14:06

daadyy

Re: Ono pomůže až se zakáže vjezd aut do centra jako v Londýně

Proč zakazovat? Já bych ho zpoplatnil :)

0/0
3.10.2008 14:06

x

Re: Re: Ono pomůže až se zakáže vjezd aut do centra jako v Londýně

Po dostaveni mestkeho okruhu (to je tan co vede kolem centra mesta) se palnuje spoplatneni vzezdu do centra.

Dnes to jiz castecne nahrazuje alepson placene parkovani v centru mesta.

0/0
3.10.2008 14:49

AAA

Re: Re: Re: Ono pomůže až se zakáže vjezd aut do centra jako v Londýně

Ovsem Radlicka stejne volna nebude, protoze je to jedna z mala spojek dost rozsahle oblasti prave k tomu mestskemu okruhu. Na papirech sice exituje cosi jako Radlicka radiala, ale to bude jeste hodne vzdalena budoucnost.

0/0
3.10.2008 15:23

noname

Re: Ono pomůže až se zakáže vjezd aut do centra jako v Londýně

V Londyne je samozrejme pouze zpoplatnen....

0/0
3.10.2008 14:15

AAA

Re: Re: Ono pomůže až se zakáže vjezd aut do centra jako v Londýně

A presto je to centrum vse, akorat ne volne.

0/0
3.10.2008 15:20

Tomáš

Re: Re: Ono pomůže až se zakáže vjezd aut do centra jako v Londýně

Ano, ale ne vjezd, nýbrž za pobyt auta v Londýně. Na den to stojí 8 liber (240Kč). Si spočítejte, by to vyšlo na rok.

http://www.tfl.gov.uk/roadusers/congestioncharging/6741.aspx

0/0
3.10.2008 15:39

fastdriver

Re: Re: Re: Ono pomůže až se zakáže vjezd aut do centra jako v Londýně

jenže oni mají v Anglii taky trochu jiné platy než tady

0/0
3.10.2008 16:54

AAA

Re: Re: Re: Ono pomůže až se zakáže vjezd aut do centra jako v Londýně

Ne v Londyne, ale v centru Londyna. A rezidenti te oblasti maji 90% slevu.

0/0
3.10.2008 21:38

majkicz

Re: Ono pomůže až se zakáže vjezd aut do centra jako v Londýně

Az budou tramvaje pro lidi, pak jimi zacnu jezdit. Zatim to jsou pouze dobytcaky plne houmlesaku a smradlavych ozralu. A misto klimatizovanych novych tramvaji nakoupi DPP hlucne, prostorove nesmyslne Skody s designem od Porsche s okynky, kterymi nelze v lete normalne vetrat. Ne, to si opravdu radsi postojim v kolone ve svem aute, pekne v klidu bez smradu zpocenych ozralu.:-©

0/0
3.10.2008 15:15

ldx

Re: Ono pomůže až se zakáže vjezd aut do centra jako v Londý

no prosim, si klidne postoj v kolone. akorat vem v potaz fakt, ze ten smrad z ,,houmlesaku,, jen obtezuje, kdezto smrad z vejfuku okolnich aut je pozitivne karcinogenni a toxicky. smrt v padesati u manazeru neni zadnou vyjimkou, proc asi? ;-)

0/0
8.10.2008 23:34

majkicz

Re: Ono pomůže až se zakáže vjezd

Az budou tramvaje pro lidi, pak jimi zacnu jezdit. Zatim to jsou pouze dobytcaky plne houmlesaku a smradlavych ozralu. A misto klimatizovanych novych tramvaji nakoupi DPP hlucne, prostorove nesmyslne Skody s designem od Porsche s okynky, kterymi nelze v lete normalne vetrat. Ne, to si opravdu radsi postojim v kolone ve svem aute, pekne v klidu bez smradu zpocenych ozralu.:-©

0/0
3.10.2008 15:16

Pat

Re: Re: Ono pomůže až se zakáže vjezd

Nikdo nepochybuje, že si vždy najdeš nějaký důvod, proč si honit ego odmítáním MHD. Ale nemusíš tím obtěžovat normální lidi v diskusi, nemyslíš?

0/0
3.10.2008 15:30

majkicz

Re: Re: Re: Ono pomůže až se zakáže vjezd

KDyz tu kdydate hnuj na ridice aut, tak co mas za problem? Navic me osobne rano trva cesta autem do prace 15 minut, zpatky, kdyz je zacpa, 40. To je celkem 55minut. MHD mi cesta v jeden smer trva minimalne 45 minut. Ale abys nerekl, mam rocni ticket a tou MHD nekolikrat tydne jedu, pane rypale a obtezovateli.

0/0
3.10.2008 15:45

Pat

Re: Re: Re: Re: Ono pomůže až se zakáže vjezd

Tak to jseš fakt jednička R^

0/0
3.10.2008 15:50

ldx

Re: Re: Re: Ono pomůže až se zakáže vjezd

???

0/0
9.10.2008 0:20

x

Re: Re: Ono pomůže až se zakáže vjezd

Klimatizaci v nich nechtel primo DPP a ne Skodovka.

0/0
3.10.2008 17:32

czechian

Re: Ono pomůže až se zakáže vjezd aut do centra jako v Londýně

Tak až se mi do metra nebo tramvaje vejde náklad z plně naloženýho kombíka, tak možná pojedu. ;-D

0/0
3.10.2008 15:26

.

Re: Ono pomůže až se zakáže vjezd aut do centra jako v Londý

Pokud jezdite MHD, tak jiste vite, ze byva pomerne dost narvana (a napr. na takovym cecku uz intervaly zkratit nejdou). Dovedete si predstavit, jak by to asi vypadalo, kdyby vsichni ti, kteri jezdi napr. prave v useku Haje - centrum po magistrale presedli do MHD? To by byl proste totalni kolaps.

0/0
3.10.2008 15:42

Pat

Re: Re: Ono pomůže až se zakáže vjezd aut do centra jako v Londý

Těch pár lidí by se tam v pohodě ztratilo...;-D

0/0
3.10.2008 15:45

jural

Re: Ono pomůže až se zakáže vjezd aut do centra jako v Londý

jo a dovedete si predstavit, kolik vice tramvaji a lidi v nich by se mohlo provezt pres I.P. Pavlova, kdyby tech par magicu v autech z JM, kteri se bez problemu ztrati v metru, v tech autech na Pavlaku neoxidoval? Kapacita C je 27 000 lidi za HODINU.

Pres Pavlak po magistrale projede DENNE asi 90 000 aut.

A zvysit kapacitu metra ani netreba. Stacilo by vylepsit zapojeni Pankrace do tramvajove site a prodlouzeni tramvaje z Modran na vychod - kleslo by mnozstvi lidi z dane oblasti, kteri musi pouzit k doprave do centra bus + metro, kdyz by mely tramvajovou linku do centra hned prede dvermi.

0/0
21.10.2008 21:01

Vit Slezak

Celkova dopravni obsluznost

Take patrim k vyraznym kritikum a je pro me cela akce obrovskym zklamanim. Vcetne tohoto clanku. Nedostatecne informovany ctenar, takto dostava jen vytrzeny, zavadejci a nepodstatny vynatek daneho problemu.

Jde mi predevsim o to, ze dana tramvajova trat, kterou projede jen par lidi (kdo pojede do centraly CSOB z Andela pojede spise daleko rychlejsim metrem), zneprijemni / la zivot daleko vetsimu mnozstvi lidi, kteri se dopravuji ze Stoudulek, Butovic, Velke Ohrady, Luzin, apod. 

Daleko prospesnejsi by bylo se zamyslet nad zpusobem celkove dopravni propustnosti a na predevsim na omezeni vystavby na Praze 13, ktera tyto problemy dal prohlubuje. Je skutecne skandalni, jak magistrat muze povolit takove projekty jako Zapadni mesto, kde maji vzniknout dalsi tisice nadbytecnych bytu pro zabrani pole / zelene a bez toho aniz by jakkoliv vyresil prislusny dopravni narust a prezentoval ho verejnosti.

I kdyz sam jezdim pravidelne metrem, obcas se bohuzel jizde ze Stodulek nevyhnu.

Vit Slezak   

0/0
3.10.2008 13:56

Chris Kelvin

Re: Celkova dopravni obsluznost

Plně souhlasím. Developeři dneska "zaplatí" všechno. A tohle je jen další tramvajová trasa souběžná s trasou metra.

0/0
3.10.2008 14:05

Zdenek

Re: Re: Celkova dopravni obsluznost

Na krátké vzdálenosti je lepší a rychlejší tramvaj než metro!

0/0
3.10.2008 14:07

daadyy

Re: Celkova dopravni obsluznost

Celkově by mě zajímalo, jak plánují dopravu i MHD z vznikajícího Západního města. Už ráno jezdí metro na B od Zličína pěkně nacpané.

0/0
3.10.2008 14:06

x

Re: Re: Celkova dopravni obsluznost

Planuje se postupny narust poctu souprav na trase B a tudiz snizeni intervalu ve spicce.

0/0
3.10.2008 14:17

AAA

Re: Re: Re: Celkova dopravni obsluznost

To se bude jeste planovat dlouho, protoze pro trasu B ani nebyla vybrana nova zabezpecovacka. Tak se provizorne montuje stary rusky ARS do modernizovanych souprav ze Skodovky. A dalsi soupravy navic proste nejsou...

0/0
3.10.2008 15:32

x

Re: Re: Re: Re: Celkova dopravni obsluznost

Samozrejme ze jsou  !!!! Proste jsou to ty rekonstruhovane stazene z C - proste tam pribyvat budou a zabezpecovac to zvladne  !!!

0/0
3.10.2008 17:33

a8n

Re: Re: Re: Re: Re: Celkova dopravni obsluznost

ARS tedy určitě ne.

0/0
4.10.2008 15:11

x

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Celkova dopravni obsluznost

Zde se muzete presvedcit - dnes jich je 44 a plan je 52. Je to sice neoficialni, ale jinak presne.

http://www.metroweb.cz/metro/metroinfo-b.htm

Jinak predelat zabezpecovac ARS na B na LZA je otazka pouze finnanci a nekolika let prace - pokud nepocitam dobu potrebnou na vyberove rizeni.

A podle dalsich zatim je velmi vyhledovych informaci se pocita pro A v souvislosti s jehom prodlouzenim s nakupem novych souprav a tech se ma koupit o neco vic a tak se cast souprav se bude moct dat na B - bud rovnou s LZA a nebo a upravou pro ARS ci neco jineho co bude na B.

0/0
4.10.2008 16:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.