Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podívejte se na výrobu a testování vojenské Tatry 810, nástupce „vejtřasky“

Sráz 45 %. Normální auto by se převrátilo na střechu nebo se z prudkého kopce řítilo jako neřízené sáně. Pro novou tatru to žádný problém není. Ani dolů, ani vzhůru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

v3s 4ewer

praga v3s je najlepšie auto na svete a nie tote nove krámi   PRAGA V3S 4ewer;-O

0/0
11.8.2009 13:33

Host

strach

Jen pro informaci redaktora - kdyby jste sjeli s tím autem ze svahu, nemuselo by se vám toho moc stát. Maximálně by jste se potloukli. Ale po pádu do otevřeného reaktoru by jste sešel ze světa poměrně ošklivou smrtí.

0/0
15.6.2009 12:10

Host

Jaká hlava přišla na to, že nebude potřebovat svářečku?

Po pár nehodách přijde na to, že oprava se pouhým odšroubováním poškozeného dílu dá udělat jen výjimečně...

0/0
14.6.2009 15:58

Host

Hezký auto

Moc mu přeju aby se průmysl v čechách začal konečně věnovat výrobě a ne rozkrádání

0/0
14.6.2009 15:51

Mišan

Nová TATRA

V dnešní přetechnizované době je skutečně problém postavit vozidlo, které by konkurovalo celému světu, ale já věřím, že nová TATRA bude špičkovým vozidlem a přeji celému TATROVÁCKÉMU podniku maximální úspěch a schopnost vyrobit tolik kvalitních vozidel pro celý svět a oživit tak svbětové jméno TATRY - Děkuji Vám tatrováci a mnoho štěstí.:-)[>-]

0/0
15.2.2009 10:19

Cactus

To nedomysleli

a az vyjedou na ceksy silnice, tak okolo bude pluk vojaku odhanejici cikany se sroubovaky, ktery pujdou po lehky koristi... v cechach neco neprivarit je podle me velky problem ;)

0/0
10.2.2009 13:26

vampiros

tomu rikam tatra

v polovine videa je prejezd pres hlubokou reku....docela maso 8-o

http://www.youtube.com/watch?v=3ULeIniaVM4&feature=related

0/0
9.2.2009 10:27

Rambousek

- Gratulace od číny -

- Děkujem - ;-D

některé fotografie poskytují dostatek materiálu pro čínské plagiátory!!!

;-€;-O

PS. je to sice pěkné, ale vzhledem k tomu že číňani jsou schopní udělat kopii čehokoliv na základě jenom fotografie,

poskytli jste dostatek materiálu k Li-you Tatra

0/0
6.2.2009 18:24

MH

Re: - Gratulace od číny -

Ty si ale ocas ;-D Z Fotografií ti to bude někdo kopíravat, jo? Nemyslíš, že je mnohem jednodušší a efektivnější si to auto kdyžtak koupit a rozebrat do posledního šroubku, než koukat na fotografiích jen na nepodstatný obal?

;-D

0/0
6.2.2009 23:08

Rambousek

Re: - Gratulace od číny -

Mno, budes se divit, ale zazil sem, jak Man vyrazil s novym prototypem autobusu do ulic a cinsky zajezd si vyzadal od ridice (mozna mu neco zaplatili) aby si to mohli vyfotit!

Predstav si 50 cinanu, jak foti kazdy detajl autobusu, vlezly i do prostor kufru, fotili kazdou blbost, kazdy sroubek, kazdy ohyb...!!!

Vsimni si ze nahradni dily z ciny na auta nekdy nesedi.... z fotek udelaji napr plechy na levy blatnik a pak to distribuuji do evropy za desetinovou cenu nez original... ;-D

0/0
7.2.2009 9:01

MH

Re: - Gratulace od číny -

Tatra i na svých oficiálních stránkách upozorňuje na životu nebezpečné napodobeniny jejich náhradních dílů. Nevim co je tvým povoláním, ale já jako strojař si nedovedu představit vyrábět něco, kde se hraje se setinami a tisícinami milimetru podle fotky. A jestli se inspirují principem funkce, tak to je naprosto normální, to se legálně dělá ve všech firmách (vygoogli si výraz BENCHMARKING).

A co se týká tebou zmiňovaného Manu, tak jim asi nevadilo, když si ofotí nepodstatný obal. Když se někoho např. ve slévárně, kde opět kromě nepodstatných obalů není nic vidět, proč se tu nesmí fotit, nikdo ti to smysluplně neodůvodní. Myslím, že je to takový pozůstatek z dobkomoušů, kdy stačilo např na Rudém náměstí, nebo někde na nádraží vytáhnout foťák a hned po tobě šel milicionier.

0/0
7.2.2009 11:23

Rambousek

Re: - Gratulace od číny -

Mno sem taky strojar a rozumim co si chtel rict, ale cinska realita je trochu jina....

Vem si napriklad blanenske Blata (vyrobce minimotorek a mini4kolek), kteří skoncili skoro krachem, pac je cinani okopirovali i s ojetyma pneumatikama!!! a zahrnuli vsechny hypermarkety a obchody svymi plagiaty!

A taky si vem kdyz v cine stavi nejaka automobilka tovarnu, tak par kilaku od ni se postavy ta sama, jenom s cinskym nazvem.

Na stejnou vec narazi i Ferrari! Na F se normalne ceka, ale na truhu sou auta o kterych v Turine nic nevi a konstrukcne taky F plne neodpovidaji! (sou poruchove atd., maji jine dily, ...)

0/0
7.2.2009 23:36

MH

Re: - Gratulace od číny -

Možná to vše je od Číny odplata za ukradení jejich technologie výroby hedvábí.

0/0
8.2.2009 0:11

Terst

Koumáci

Myslim že porovnávat Pragu V3S a Tatru 810 dost dobře nejde už vzhledem k posunu v bojové taktice která se během let zásadně proměnila viz války Izraele s okolními státy od roku 1948 až do dneška kdy na počátku stačilo pár ukradených kulometů Bren a poválečné zbytky tanků až do dnešních dnů kdy Merkava je jeden z nejlepších tanků světa a prakticky každý voják má svou zbraň obohacenou o zaměřovač, kolimátor a taktickou svítilnu nemluvě o dalším vybavení. Jediné co pokládám za skutečnou chybu je skutečnost že v případě poruchy je vozidlo zralé na odtah místo toho aby šlo nějak opravit a alespoň šnečí rychlostí se dostalo do dílen. Ruku na srdce - V3S jde v 99% případů opravit za použití cca 6klíčů + siky + hasák + kladivo + kombinačky +  5 metrů izolovaného drátu + 3 metry  pevného drátu + 2 izolačky + 1 konzerva ze silnějšího plechu ( hovězí ve vlastní štěvě) + to co je na autu (postranice, závlačky atd.) do stavu kdy jste s ní schopni zajet do nejbližší dílny ji opraví do hodiny.

0/0
6.2.2009 0:42

Terst

Re: Koumáci

Po cca hodině v dílně ji máte ve stavu kdy se klidně můžete pustit bez obav do terénu s plným nákladem. A to je věc která se obávám že nových vozech prostě již z pincipu nejde. O tom jak dokázali za 2. světové lidi improvizovat jsou napsány celé knihy, ale jak zaimprovozovat když se poškodí řídící jednotka či vstřikovací čerpadlo ještě fakt nikdo nenapsal. Možná i proto že to nejde a možná právě proto by vozidla armády měly být navržena tak aby na takovýchto komponentách nebyla závislá. Motor principielně sám o sobě tyto kraviny nepotřebuje, to jsou jen výmysly které umí zvýšit výkon, kroutící moment atd ale vlastně jsou navíc. Budu raději když bude těch pár armádních vozů vypouštět větší emise ale nebudou závislé na kvalitě paliva, na kvalitě čerpadla turba, obejdou se bez elektroniky a budou jezdit i v případě většího poškození než naopak.

0/0
6.2.2009 1:02

voj. Kouba

Re: Koumáci

souhlasim obzvlast pokud je to pro armadu. Myslim si, ze tento nakladak neni extreme spolehlive ostatne jako kazde auto. Nevim co by delali vojaci, kdyby jim auto kleklo uprosred strileni nebo ustupu..

0/0
6.2.2009 9:18

krakra

C130

Co je na kabině vojenské T815-7 tak zvláštního že umožňuje přepravu letadlem C130 Hercules ?

0/0
5.2.2009 21:03

petr

Re: C130

Má kabinu posazenou mnohem níže, takže se nemusí odmontovat a sklopit jako u jiných tatrovek. 

0/0
5.2.2009 21:54

Didi

Re: C130

Navíc systém odpružení umožňuje "pokleknout" tj. snížit  výšku o 105mm, případně ji zvýšit o 90 mm oproti normálu.

0/0
8.2.2009 18:51

mxmaki

Re: C130

to pokud vim umi kazda tatra ktera ma vzduchove odpruzeni, proste vypusti vzduch a auto je razem kousek nad zemi

0/0
11.3.2009 17:01

V3S

pánko redaktorskej nebyl asi na vojně

VEJTŘASKA je slangový výraz pro vozidlo PRAGA V3S - http://cs.wikipedia.org/wiki/Praga_V3S a ne pro vozidlo TATRA 815 - http://cs.wikipedia.org/wiki/Tatra_815 ze kterého vychází tento nový model.

Je to naprosto jiné vozidlo redaktorskej... Fakt by jsi měl vrátit honorář...Rv;-O(Y);-€

0/0
5.2.2009 20:15

zl

Re: pánko redaktorskej nebyl asi na vojně

A ty by ses měl naučit číst!;-O

Tady se píše. že tyto tatry NAHRADÍ V3S a ne, že z nich VYCHÁZEJÍ.

0/0
5.2.2009 20:48

V12

Vraj Tatra

Kde to ma vzduchom chladeny motor ?Kde to ma nezavisle zavesenie kolies ? To je riadna odvaha tomuto hovorit Tatra.

Nerozumiem tej poznamke o delici momentov - to ma staly pohon 6x6 cez delic a zadny medzinapravak ?

0/0
5.2.2009 19:02

MH

Re: Vraj Tatra

Hele, nevysmívej se Tatře, jsou to dobrý auta. Však jsou podle nich pojmenované i slovenské hory a dokonce o našich autech zpíváte i ve své hymně [>-]

http://www.youtube.com/watch?v=3137_1Gt9UE

0/0
6.2.2009 0:14

V12

Re: Vraj Tatra

Ano, Tatry su vyborne auta, ale tie klasicke - vzduchom chladeny motor, nosna trubka a polnapravy. Nie tato nalestena a predrazena reinkarnacia PV3S. Este by ma zaujimalo, aku zivotnost budu mat u armady tie kotucove brzdy. Do terenu su lepsie bubnove - nevojde do nich tolko bordelu, kotuce su skoro cele odokryte.

0/0
6.2.2009 7:20

Kuba

Re: Vraj Tatra

No pokud vím, tak jsou odkryté kvůli chlazení, ale tatrovácký se chladěj zevnitř. Takže já myslím, že to bude v pohodě ;-)R^

0/0
6.2.2009 16:46

Vifon

Re: Vraj Tatra

Jojo, to je přesně ta koncepce, kterou vymyslel Hans Ledwinka!!!!;-D

0/0
2.4.2009 14:22

ventra

CR

Doufejme,ze tam neni common rail , jinak bude armada co chvili resit problemy s kvalitou nafty .Zlate radove cerpadla, sezerou v bojovych podminkach kdeco.

0/0
5.2.2009 18:21

petr

Re: CR

Bohužel tam Common rail je! Ten motor je Renaulťáckej. A o spolehlivosti si nemyslím taky nic dobrýho

0/0
17.2.2009 14:27

bulanek

váha

No myslím že kvůli tý váze to vejtřasce moc konkurovat nebude, jinak ale chválím že se zase objevily portály, už jsem v to ani nedoufal R^

0/0
5.2.2009 17:45

jakub7

..

Tak doufam, ze bude mit tatrovka s novymi modely uspech, pral bych to ceske znacce a i prumyslu..

0/0
5.2.2009 17:41

Daniel

rezerva

Hezké také na tom Renaultu je, že mu v rámci odlehčení sebrali rezervu.:-)

0/0
5.2.2009 17:35

sabre01

Re: rezerva

Když to má CTIS (central tyre inflation system), náhradní kolo v běžném provozu nepotřebuješ. Píchneš, a dohušťování dokáže pneumatiku v pohodě udržet na hodnotách tlaku takových, že jedeš bez problému dál. Dohušťuje dostatečně i při několikanásobném průstřelu pneumatiky.

0/0
6.2.2009 7:25

Brainwashington

Kdysi sem čet, jat V3S jela do Tibetu.

Bylo to snad první auto, co se doplazilo do Lhasy. Počkáme a uvidíme, estli se tento krám tam doplazí taky. :-) A, do té doby radši věřim V3S !!

0/0
5.2.2009 17:09

JM

Czech Tatra T-816 10x10 in Siberia testing

Tatra je Tatra, Renault je Renault.

http://www.youtube.com/watch?v=3ULeIniaVM4

0/0
5.2.2009 16:43

Daniel

rezerva

Hezké také na tom Renaultu je, že mu v rámci odlehčení sebrali rezervu.:-)

0/0
5.2.2009 15:55

Martin

Re: rezerva

Používá snad Renault rám a nápravy Tatra nehledě na několik dalších českých dodavatelů?

0/0
5.2.2009 18:10

perosh

chybka

u fotky ma byt 100% a ne 45% a nebo 45°

0/0
5.2.2009 14:34

Agent

Re: chybka

Když ono je to opravdu jen 45%.

45° (= 100%) vypadá o trochu jinak.

0/0
5.2.2009 15:55

sabre01

Re: chybka

Ne, je to skutečně 45 stupňů. Focení to zkresluje.

0/0
6.2.2009 7:27

habásko

A co civil ?

Kdyby v Tatře poslouchali potřeby civilů, nemusely by se pro civilní potřeby třeba kupovat Renaulty, Mercedesy atd. Jenže pro Tatru je asi příjemnější dostat za náklaďák od ničím nespoutané armády 8 milionů než od civila za totéž tak tržní cenu 1,5 milionu a přitom ještě plnit náročné emisní a další silniční předpisy....

0/0
5.2.2009 14:25

rambonit

Je to

pohodlné, hezké, a jezdí to v terénu. Ale spolehlivost, jednoduchost, odolnost, blbuvzdornost a láci PV3S nahradí jen těžko. [>-]

0/0
5.2.2009 14:19

Daniel

Tatra

A co je na tom autě tatrováckého?

0/0
5.2.2009 13:54

mmachtri

Re: Tatra

že by to nejdůležitější - podvozek?

0/0
5.2.2009 14:01

sirc

Re: Tatra

Co je na něm Tatrováckého? Pokud vím, tak Tatra nikdy nepoužívala (a u svých modelů stále nepoužívá)  pevné nápravy a žebřinový rám. Co se propustnosti terénu týče, je to rozhodně krok zpátky.

0/0
5.2.2009 14:20

german

Re: Tatra

Souhlas ... tezko vymyslet lepsi podvozek, nez ten puvodni tatrovacky. Taky se podivejte, kdy ceska armada naposledy opravdu bojovala - tohle auto je urcene pro provoz v dobach hluboce mirovych. Kdyz to bude jezdit v tezkem terenu dlouho, zacnou dily jeden po druhem odchazet. Zajimalo by me treba, jak maji vyresene uchyceni kardanu, kdyz se to cely bude kroutit. Nechci videt, co se stane, kdyz tohle auto projede trochu sikmo pres prikop, desetkrat nebo stokrat za sebou.

0/0
5.2.2009 14:29

vojtexx

Re: Tatra

jenomže tatrovácká klasická náprava váží stokrát více, víš?Už kdyš vidíš ty skříně od náprav....NA tyhle "tatry" byl požadavek nízké hmotnosti...

Jinak se mi tohle auto nelíbí...

tomuhle říkám Tatra:

http://www.youtube.com/watch?v=2Epd4WZypvA

0/0
5.2.2009 17:14

Daniel

Re: Tatra

První se řekně jak to má být a pak se vytvoří podmínky soutěže.

0/0
5.2.2009 21:44

Daniel

Re: Tatra

Nejdůležitější? :-) Jen bych upozornil, že podvozek NENI tatrovácké koncepce.:-)

0/0
5.2.2009 14:22

;-)

Re: Tatra

valník:-P

0/0
5.2.2009 14:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.