Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bill Gates nenápadně založil novou společnost - bgC3

Miliardář a zakladatel společnosti Microsoft se na odchod ze světa technologií, zdá se, nechystá. Jen tři měsíce poté, co ukončil svůj plný úvazek u Microsoftu, se objevují dohady a zvěsti o jeho nové společnosti nazvané bgC3.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

registered

ještě upřesnění..

Podle zaručených zpráv se firma pana Gatese přejmenuje ještě jednou->z bgC3 na Big C-3PO, vyrábět bude velké,zlaté, upovídané roboty, do každé domácnosti jeden...

0/0
28.10.2008 18:54

Stax

lol

a každy blbec mu děla v mediich reklamu :)) a zadara :))

0/0
27.10.2008 18:53

TAPKIN

Jóó

Blbej Gates Crypl3;-D

0/0
27.10.2008 14:34

DaliborS

Re: Jóó

Tak pozor: neříká se krypl, ale autista :-)

0/0
27.10.2008 17:04

emigrant

your translations SUCK

Překladem "this summer" není "toto léto", nýbrž "letos v létě". Analogicky "earlier this year" není "dříve tento rok", ale "letos již" [... jednou zmínil].

Učte se překládat správně a správně používat svůj jazyk. Jinak se dočkáte okamžiku, kdy budou určovat další vývoj jazyka automatické překladače. (A takový jazyk bude ke zblití. Angličtina slovo od slova přeložená do češtiny.)

0/0
27.10.2008 9:47

cassul

Re: your translations SUCK

Bohužel je to v poslední době spíše standard, než vyjímka. :-(

0/0
27.10.2008 10:07

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: your translations SUCK

A já už se podle vašeho pohrdavého titulku lekl, co za ztřeštěnost jsem při překladu vyplodil:-) Tu první výtku jsem opravil (taky proto, že psát "Microsoft opustil toto léto" dává možnost dvojího výkladu). Tu druhou beru na vědomí, ale za chybu ji nepovažuji.

Jsem pro to, aby se anglické věty překládaly "česky" a ne "čengliš", nicméně pokud ve zpravodajském článku někoho cituji, raději budu riskovat neobratnou, těžkopádnou frázi,  než abych "uměleckým" překladem pozměnil význam jeho slov. Tím neříkám, že ve vámi navrženém překladu by k tomu došlo, to ne :-)

0/0
27.10.2008 10:17

iuos

hmm

nemělo by byt s na konci?

0/0
27.10.2008 14:55

Migrant

Re: your translations SUCK

Pro vás, emigrante, jazykový puristo. Pokud tedy míníte překlad tohoto článku, lepší by určitě bylo: Your translation sucks.

0/0
27.10.2008 14:56

Tomach

Jezis to je prdel....

Jak tady kazdej founa jen plije spinu na nekoho kdo na rozdil od nej neco dokazal. Nojo typicke malocechacstvi. Kdo neco dokazal tak je hajzl, vul a imbecil.

Tenhle clovek krome toho ze rozjel bezvadnej business a vyborne produkty (ukazte mi lepsi! U nas se delal tendr a Linux pohorel na CELE care, nekompatibilni mezi sebou - jedna aplikace certifikovana pro RedHat, druha pro tenkrat SuSE, atd, Centralizovana sprava, Identity Management, SMS, kolaborace... nic z toho nam nebyl nikdo schopen na Linuxu nabidnout v tak ucelene forme jako to bez problemu bezi na Win), takze tenhle clovek zajistil legalne bohatstvi nejen sobe ale i dal praci vice lidem nez co vsichni zde diskutujici kdy oslovili za svuj zivot. O jeho charitach se ani nezminuju (mam obecne na charity ponekud jiny nez mainstramovy nazor, ale uprit se mu to neda). Co jste dokazali vy? Kolika lidem dopravate slusnej vydelek? Kolik milionu dolaru jste dali na nejakej grant nebo charitu?

0/0
27.10.2008 9:07

RAVI

Re: Jezis to je prdel....

Pokud ten nekdo je BG, tak ano ... je to zlodej a demagog, ktery na tom, ze okradal uzivatele a sve partnery vydelal peknou castku, to mu uprit nelze ... ale MS se ridi heslem "Nikdo Vam nemuze dat to, co mi Vam muzeme slibit" a prodava podradny sunt, ktery musi tyden co tyden updatovat, aby se nezkusenym uzivatelum neslozil system ... ne dekuji, nechte si svoje kydy do kravina, tam Vam mozna nekdo uveri, jak je ten BG "skvely a jedinecny" a Windows "bezpecne a kvalitni" ...

0/0
27.10.2008 9:17

cassul

Re: Jezis to je prdel....

Okrádal své partnery takovým stylem, že skoro všichni jeho kolegové, se kterými MS zakládal, jsou do 50 místa v žebříčku miliardářů Forbesu. ;-D

0/0
27.10.2008 9:30

Nemo7

Re: Jezis to je prdel....

Ano a firmu IBM kopnul do .... :-)

0/0
27.10.2008 9:53

cassul

Re: Jezis to je prdel....

S IBM mám čas od času něco do činění od sedmdesátých let a občas bych to s chutí udělal taky.

0/0
27.10.2008 10:06

Tomach

Re: Jezis to je prdel....

Prosim koho a jak okradl? Rad si rozsirim sve obzory. Za zakaznika muzu rict ze neokrada ani nahodou, naopak je ochoten vratit penize za nepouzite licence a podobne.

Co se dodani a slibu tyce - jak rikam, NIKDO nedokazal nabidnout funkcni alternativu k tomu co dokaze MS.

Samozrejme ze ma MS chyby, ale kdo nema? Co se update tyce, prosim pouc mne, ktery ze PC/Mac OS nema pravidelne update?

Jinak delam v zemi a ve firme kde se na finance hledi a jak jsem psal MS vychazi velice dobre. Rika ti neco TCO, ROI? Nebo jen koukas na nakupni cenu?

0/0
27.10.2008 12:50

sid

Re: Jezis to je prdel....

"naopak je ochoten vratit penize za nepouzite licence a podobne"

Chci dukaz misto slibu ;-)

0/0
27.10.2008 16:29

Tomach

Re: Jezis to je prdel....

Stav se, ukazu Ti :-)

Jinak faktem je ze loni jsme objednali licence za cca $1,2mil a vzhledem k tomu ze jsme vsechny licence nepouzili tak nam MS cca $300k vratil.

0/0
27.10.2008 23:13

R@VI

Re: Jezis to je prdel....

Mam dat penize na licence nebo na poradny HW, aby mi vse bezelo lepe ... no nepotrebuji Widle k tomu aby uzivatel mohl psat dokumenty, mel pristup na email, pristupoval na net, filtroval obsah www a emailu, pouzival SQL database, mel web daemon, DNS, DHCP, LTSP, SER atd. problem jsou omezenci, kteri tvori programy jen pro widle a tak nekdy najit alternativu je obtizne, ale ne nemozne ... clovek musi jen hledat a RTFM!!!

0/0
27.10.2008 21:14

Tomach

Re: Jezis to je prdel....

Aha... no v tom pripade opravdu ne. Pokud je tvuj hlavni zajem na vykonu PC a aby mel uzivatel email, pak vazne MS nepotrebujes.

Kdyz by jsi se jednou dostal do vetsi firmy, tak by jsi zjistitl ze vykon PC je jedna z poslednich veci na kterou se hledi (krome specialnich aplikaci). Mnohem dulezitejsi je treba stalost modelu (tj, pocitac ktery koupis letos v lednu a v listopadu bude mit stejny chipset, stejnou graf. kartu a podobne). Dale zjistis ze nakupni cena PC tvori cca 20% celkove ceny (TCO). Pak taky zjistis ze lidi potrebuji pouzivat urcite aplikace ktere proste pod Linuxem nejsou (nebo jsou, aloe jedna certifikovana pro RedHat a druha pro SuSE, to mam dat uzivateli dva pocitace, kdyz vyrobce odmita podporovat jinou distribuci?)

Takce co Bill Gates dokazal je ze mozna nema nejlepsi aplikace ale jsou nejlepe integrovane (Office/InfoPath, Sharepoint, IDM,...). Nezda se Ti divne ze je (nebo byl) nejbohatsim clovekem? Vazne si myslis ze to byl blbec? :-)

0/0
27.10.2008 23:22

R@VI

Re: Jezis to je prdel....

Kradl, podvadel a lhal to ho dostalo na pozici "nejbohatsiho" cloveka ..

Delal jsem i pro velke firmy a kdyby jsi tam prisel a rekl, ze databazovy server ma odezvu vetsi nez 50ms a ze nezalezi na rychlosti zpracovani dotazu, pricemz na systemu je zavislych 50 000 lidi, tak bys alespon v mem tymu dostal max. pozici skolitele a to bez pristupu na ostre servery ...

0/0
27.10.2008 23:35

Tomach

Re: Jezis to je prdel....

1) Prosim rekni mi kdy a jak podvadel a kradl?

2) Prosim precti si muj prispevek a to na co jsem reagoval. Divim ze ze jsi mohl vest nejaky tym kdyz neumis cist. Bavili jsme se o PC. Servery je neco uplne jineho, zatimco pro koncoveho uzivatele je jakekoliv dnes prodavane PC vic nez potrebuje (krome jak jsem psal special aplikaci)

Mimochodem, pokud jsi delal ve firme s 50.000 uzivateli, pokud jste meli neco jineho nez terminaly a pokud jste nebyli univerzita, muzes mi prosim osvetlit co jste pouzivali za desktop OS?

BTW - zajimave rozdelene tymy, pokud jsi mel v tymu jak skolitele tak nekoho s pristupem na "ostre" servery. To asi nebylo moc ITIL ze? U nas jediny kdo muze rict ze ma pod sebou tyhle lidi zaraz je akorat CIO.

0/0
27.10.2008 23:53

R@VI

Re: Jezis to je prdel....

Je to porad to same, muj nazor na BG a jeho vytvor je takovy jaky je a ty s tim kafranim do diskuze moc neudelas ... reagoval jsem na Tvuj prispevek kde jsi psal "Kdyz by jsi se jednou dostal do vetsi firmy ..." a dal jsem priklad jednoho databazoveho serveru, ktery muze pouzivat jakkoliv velka firma a uzivatele jsou nasrani stejne at jde o malou firmicku, ktera potrebuje neco delat, aby mela zisk nebo universitu, kde se studenti nedostanou ke svym datum ...

At jses ITIL nebo ne, delam v oboru kde dulezitejsi je neco umet a ne mit stenu polepenou certifikaty od soukromych spolecnosti a pokud vim tato zkouska je stale skladana jen v anglictine a nevim, ze by existovala ceska firma, ktera by udelovala ci zastitovala certifikat ITILu, ale treba mi rozsiris obzory ... takze ne z zadnym ITILem jsem se asi dosud nesetkal nebo mi to lide nepovazovali za nutne  sdelit ...

OS se jmenuje Sun Solaris.

0/0
28.10.2008 0:35

R@VI

Re: Jezis to je prdel....

ehm OS na kterem bezeli desktopy se jmenoval Ubuntu 7.10 a terminalovy pristup W2k3 ... uzivatele (cca 100) mohli pouzivat oba tyto systemy nezavisle na sobe a jenom licence za OS a MS produkty staly vic nez samotne zelezo ...

0/0
28.10.2008 0:53

Tomach

Re: Jezis to je prdel....

Diky za odpoved, ta hodne vysvetluje. Takze z 50.000 uzivatelu je 100. Take to vysvetluje rozdil v uhlu pohledu. Je rozdil koukat na kratkodobe cile (Franta potrebuje novej pocitac) a na dlouhodobejsi (firma se brzy rozroste o 50%, budeme muset zajistit x tisic uctu pro vzdaleny pristup, udrzet sustainable budget). Jak rikam pro malou firmu to jde a verim ze i jeste kolem 100PC se to da zvladat. Jak mas x tisic uctu zjistis ze bez IDM to nejde, zjistits ze klasicke metody jsou silene narocne na administraci. Jinak verim tomu ze ITIL je znamy i v CR, je to velice uzitecna metodika, ale opet, pro IT team rekneme >25 lidi. Ale pro mensi tymy muzu doporucit MS Operations Framework :-) (nojo no, zase to MS)

Ze cena licenci je vetsi nez cena HW mne ani neprekvapuje. Jak uz jsem tu psal, cena HW je zhruba 20% TCO (celkove ceny). Zbytek jsou licence, support, training,...

BG neni buh, ale je zatracene sikovnej a dokazal hodne at chces nebo ne.

0/0
28.10.2008 1:34

R@VI

Re: Jezis to je prdel....

No vidis, ja mluvim o terminalovem reseni pro stovky uzivatelu a tenkych klientech a ty mluvis o administraci 100 standalone PC ci noveho PC pro Frantu. Ja ti na tvuj prispevek kde tvoje reakce zacinala ... kdyby jsi byl ve velke firme .. dal obecny priklad databazoveho serveru a ty mi tu v odpovedi mazes kolem pusy certifikaty a pracovni procesy podle jedne organizace. No nic tato diskuze nikam nevede, nejspis si chces procvicit sve managerske schopnosti, ale jeden mluvi o koze a druhy o voze ... takze kdyz BG povazujes za zatracene sikovneho, tak dobre je to tvuj nazor , ale ja k tomu dodavam sve a tedy to, ze je to zatracene dobry zlodej a demagog, donutil te pouzivat jeho system, pravdepodobne jsi na jeho vytvorech existencne zavisly, musis mu z toho, ze s tim OS pracujes platit a jeste jsi mu za to vdecny a obdivujes ho ...  jak uz jsem psal v diskuzi nesnizuji jeho IQ, ale moralku a filantropii bych u tohoto cloveka vazne nehledal ...

0/0
28.10.2008 21:07

sid

Re: Jezis to je prdel....

Co je to proboha za kecy? Obdivuju lidi, kteri skutecne neco dokazali a kterych si vazim kvuli tomu jaci jsou. Bill mezi ne ale nepatri. Mam obdivovat treba Hitlera jenom proto, ze neco dokazal?

0/0
27.10.2008 15:04

Tomach

Re: Jezis to je prdel....

No pokud neco krome nelegalni valky a zabijeni dokazal tak ano. Ovsem pravdou je ze tou valkou jaksi asi zakryl ty sve jine kladne uspechy... Dokonce tak ze o nich ja nevim. Na druhou stranu nejsem historik, rad se necham poucit.

Pokud Bill Gates rozpouta 3ti svetovou a bude posilat statisice lidi na smrt, tak na nej asi take zmenim nazor.

0/0
27.10.2008 23:27

DaliborS

Re: Jezis to je prdel....

Co Hitler dokázal? Postavil hospodářství na přípravě na válku. Průmyslové podniky, dálnice, zaměstnanost, to ano. Jenže to všechno směřovalo k jedinému cíli. Kdyby tu válku nezačal, celé by se to zhroutilo jako domeček z karet. A on to dobře věděl.

0/0
28.10.2008 11:46

sid

Re: Jezis to je prdel....

Kde by bylo nemecko bez druhe svetove valky_ Jeste dneska by splaceli reparace z prvni a lidi by tam zrali travu.

0/0
30.10.2008 13:10

cassul

Odchod Gatese z MS

to jsou teda objevy - Gates odchází z MS už asi 7 let - velkou část svého majetku už dávno převedl na Gatesovu nadaci a o dění v MS se moc nestará - jen občas pomáhá u představování nových produktů atp. Oficiálním šéfem není už minimálně 5 let.

Mimochodem - Gates není geniální programátor - nikdy to o něm nikdo netvrdil a nikdo netvrdil, že všechno vymysleli u MS sami - oni drtivou většinu technologií koupili, vylepšili a prodali se ziskem - což bylo většinou nad schopnosti skutečných, původních autorů. Dnešní doba už dávno není o schopnosti něco vymyslet - geniálních programátorů jsou plné univerzity - skutečný kumšt je takový produkt najít, zjistit, k čemu by mohl být dobrý a hlavně jej prodat - a pokud si tohle ti slavní géniové neuvědomí, budou dál oni ti chudí a MS ten bohatý.

0/0
26.10.2008 23:29

x

Re: Odchod Gatese z MS

Koupe tech malej firem je pro jejich majitele naopak bezne velmi lukrativni - ty jejich majitele mohou vetsinou pak uplne zapomenout, ze v zivote existuje i neco jako prace a ne jen draha auta a nadherne morske plaze.  

Na prodej je naopak pomalu kazda firma - pokud jste ochotni za jeji prevzeti nabidnot velmi zajimavou cenu .

0/0
27.10.2008 1:40

cassul

Re: Odchod Gatese z MS

Jo, souhlas, nemyslel jsem ty, co své dílo prodali, myslel jsem ty, co mají "geniální" produkt, nedokážou ho realizovat a jen křičí, že je všichni ničí...

0/0
27.10.2008 1:42

cassul

Re: Odchod Gatese z MS

ještě doplnění - na prodej je pochopitelně vždycky všechno, ale to vůbec neznamená, že na všechno je taky kupec.

0/0
27.10.2008 1:46

curybrk1

Re: Odchod Gatese z MS

Pane vachmajst vy jste teda mozek ;-D;-D

0/0
27.10.2008 7:50

Lool

Logo

To logo je paradni R^

0/0
26.10.2008 20:56

iuos

hmm

jak to tak čtu, tak asi nikdy nezačnu podnikat... kdyby se mi nedejbože začalo dařit a byl byl lepší obchodník než ostatní (o co se snaží každá firma), tak bych byl za toho nejšpatnějšího... a ještě abych zlikvidoval konkurenci.... 

0/0
26.10.2008 20:29

R@VI

Re: hmm

hm to bys musel umet a hlavne mit na to zaludek ... a BG ma opravdu husi zaludek ... to co BG umi bych moc nerozmazaval, hlavne o tom nemam zadne relevantni dukazy, mozna mi diskutujici pomuzou objevit v BG noveho genialniho programatora ... chachaa

0/0
26.10.2008 22:07

cassul

Re: hmm

Jediný relevantní důkaz schopností, který dnešní společnost zná, je zisk. Kolik si vyděláš ty? Kolik zaměstnáš a uživíš lidí? Deset, sto, pětset? Víš, že jich Microsoft zaměstnává (a dobře platí) skoro 90 tisíc? Kolik externích partnerů pro něj přímo či nepřímo pracuje? Stovky tisíc... Kolik lidí dokáže uživit v současnosti Linux? Říkám uživit - tedy ne studenstské projekty a granty, ale normální byznys - pár tisíc, maximálně... Kolik se v tom točí peněz, ve srovnání s MS? Půl procenta, procento? Kamaráde, z veškerých peněz, které jdou na konta MS se platí daně, a z těch živíme studenty, stavíme silnice a tak dále a tak dále - kolik jsi zaplatil na daních ty - a kolik jsi z daní vyčerpal - myslíš si, že jsi užitečnější?

0/0
26.10.2008 23:40

Nemo7

Re: hmm

>> Jediný relevantní důkaz schopností, který dnešní společnost zná, je zisk.

Kolik lidí uživí mafie ? Určitě víc než 90 tisíc. Kolik lidí živí pěstování drog a jejich distribuce ? Milióny. Váš argument o relevantním důkazu schopností je úplně zcestný.

0/0
26.10.2008 23:53

cassul

Re: hmm

Microsoft distribuuje drogy nebo je propojený s organizovaným zločinem? Pokud ano, dodejte důkazy - jinak je srovnávat standardní společnost s mafií hodně mimo mísu...

0/0
27.10.2008 0:11

Nemo7

Re: hmm

Reagoval jsem pouze na vaši větu : "jediný relevantní důkaz schopností, který dnešní společnost zná, je zisk."

Takže pokud zisk získám zákonnou cestou / nezákonnou / "polozákonnou"  cestou, pořád je to důkaz skvělých schopností ? MS bohužel standardní společnost není, metodami se trochu mafii podobá.

http://www.chip.cz/cs/clanky/jak-zly-je-microsoft-2.html

0/0
27.10.2008 0:22

cassul

Re: hmm

Termín "polozákonná" cesta neznám - buď je podnikání v pořádku, pak není co vytknout, nebo porušuje nějaký zákon a pak je to věc pro policii a soudy.

Pochopitelně se bavíme o legálních praktikách - máte důkazy o něčem jiném? Sem s nimi!

0/0
27.10.2008 0:28

Nemo7

Re: hmm

>> Termín "polozákonná" cesta neznám

Příklad, jinak legální   = zákonný : Ministr Petr Nečas upozornil na důchodová rizika nelegální a "polo-legální" práce. http://www.novinky.cz/clanek/132730-nacerno-se-nejvic-pracuje-ve-stavebnictvi.html

Chyba v zákoně, daňový únik. Všichni ví, že je podnikání "špatné", ale je špatně(nebo vůbec) zákonem postižitelné. :-) Myslíte, že je paragraf na všechno ?

0/0
27.10.2008 0:37

cassul

Re: hmm

Pokud na to "není paragraf", podle kterého by se to dalo stíhat, je to legální - jinak by se přece nedalo vůbec fungovat, pokud by každý mohl libovolně rozhodovat, co je a co není zákonné, to je přece základní smysl existence zákonů.

Pokud se vám současný zákon nelíbí, zvolte si jiné zákonodárce a nevykládejte nesmysly.

0/0
27.10.2008 0:42

Nemo7

Re: hmm

Opět nemáte pravdu, znáte málo věcí. Záleží na výkladu zákona. Dokonce v našem státě - co u jednoho Finančního úřadu projde, u druhého nemusí, mají možnost různých výkladů zákonů. Zákon není matematika, není pouze černá / bílá.

http://pravniradce.ihned.cz/2-22464480-F00000_d-ca

Z možných výkladů zákona je správný ten, který dává rozumný smysl.

Citlivé a rozumné posouzení věci by mělo mít přednost před doslovným

výkladem zákona.

0/0
27.10.2008 0:46

cassul

Re: hmm

U výkladu zákona snad rozhoduje s konečnou platností soud, nikoliv nějaký finanční úřad - ten si může myslet co chce.

0/0
27.10.2008 0:55

Nemo7

Re: hmm

S konečnou platností může samozřejmě rozhodnout soud, může dát zapravdu vám nebo FÚ. Souhlasím, to ovšem nemění nic na faktu, že zákon nemá booleovskou logiku (http://www.tichah.szm.sk/struktury.htm). V tomto případě zákon bude vykládat vyšší instance - soud a záleží na jeho rozhodnutí, zákon se totiž dá vykládat různě.

0/0
27.10.2008 9:26

cassul

Re: hmm

To je jinými slovy to, co říkám - pokud nesouhlasím s výkladem nějakého FÚ, můžu se obrátit na soud a ten s konečnou platností rozhodne - a jeho stanovisko bude závazné i pro ten FÚ.

0/0
27.10.2008 9:38

Nemo7

Re: hmm

Není to konečné rozhodnutí, jde stále o výklad... Zákon se musí vykládat, můžete se dokonce odvolávat až k evropským institucím a vyhrát. Pak to znamená, že všechny soudy ve státě zákon vykládaly špatně.

0/0
27.10.2008 9:57

cassul

Re: hmm

Odvolávat se jistě můžu (druhá strana ovšem taky), ale pokud se neodvolám, akceptuji autoritu soudu dané instance, pak je rozhodnutí soudu pro mě závazné - tudíž ten výklad je pro mě v dané věci závazný a platný.

0/0
27.10.2008 10:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.