Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Google nehledí na konkurenci, ale na uživatele. Exkluzivní rozhovor s viceprezidentem

Nelson Mattos řídí vývoj produktů Googlu. Budoucnost IT vidí v on-line aplikacích, které se nemusí instalovat a jsou dostupné odkudkoli. Předvídá, že mobilní internet projde podobnou revolucí jako web a uživatelům se otevřou nové možnosti. Těší se také na personalizovaný vyhledávač, který bude mít přečtený nejen web a knihovnu, ale i jeho samotného.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

gogol

Vyborny napad obcas dodat puv. vyraz.

Z rozhovoru je citit, ze pan Mattos optimisticky ladene profik a ze byla radost s nim pokecat - coz by mozna kracenim nevyniklo. Dobre pokladane otazky, okamzita reakce....

  Jen se mi nelibi preklad slova scale a scalable. Pod prelozenym "škálovat" si predstavim mene, nez pod puvodnim scale a scalable.

1. "jak ji škálovat (scale)" - bych asi  prelozil "jak ji stupnovat"

2. vysoce škálovatelnými (highly scalable) - spis "a hodne odstupnovanymi (algoritmy)"

Toz tak :-)

0/0
22.12.2008 23:15

a n d r o i d f o r u m . c z

a n d r o i d f o r u m . c z

a n d r o i d f o r u m . c z -- zde doporucuju sledovat novinky pres rss ohledne androida v CR

0/0
25.11.2008 21:26

ice

perfektni prace

super rozhovor s inteligentnim clovekem a dobre zpracovany.. akorat bych uvital mozna i celou anglickou verzi :-) ze bych pouzil google prekladac? to by mohlo byt zajimave :-)

0/0
20.11.2008 22:55

ice

Re: perfektni prace

ale mel bych jeste jednu poznamku.. neni problem mnozstvi procesu a byrokracie ve velke firme, problem je v rychlosti nalezeni dokumentu a pripadne jeho vytezeni.. predpokladam, ze goole bude mit podobne mnozstvi ridicich dokumentu jako ibmka do deseti let, ale snad je bude umet lepe vytezit a neduplikovat (v pripade ibmky multiplikovat) a jedna informace bude stacit napsat jednou a zbytek procesu si ji uz prebere..

tohle me osobne vadi nejvice, psat to same porad dokola :-)

0/0
20.11.2008 23:05

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: perfektni prace

Děkuji za pochvalu. Ale vy byste po mně chtěl, abych celý rozhovor(10 stránek) ťukal jednou v češtině, jednou v angličtině:-) Tam, kde by překlad mohl být zavádějící, jsem uvedl originální termín...

0/0
22.11.2008 0:23

nemam

co rikas

oni by znej snad i dusi spovidaly jak je to dlouhy ten rozhovor R^

0/0
20.11.2008 20:04

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: co rikas

Sám jsem se divil, jak dlouho to se mnou pan Mattos vydržel :-) Každopádně myslím, že v rozhovoru jsme se dostali na zajímavá témata a nechtěl jsem o ně čtenáře ochudit...

0/0
20.11.2008 21:33

zeT

Strejda Google

Strejda Google hlavne chce vytahnout z uzivatelu co nejvice informaci, aby na ne moh ucinne cilit reklamu :)

0/0
20.11.2008 18:09

Mr.G

Re: Strejda Google

Popsal bych to jinak,  souvisí to spolu na 110%. Čím lépe se mají uživatelé, tím více jich je, tím větší  je podíl na reklamním trhu a tak dokola. Proč mají Zlaté stránky volání všem uživatelům zadarmo? Totéž, tam uživatel vydělává hned (a stejně i inzerent, lze předpokládat, že ten, kdo bude hledat firmu si vybere tu, kam volá zdarma..).

0/0
20.11.2008 20:29

Jakeov

Mr. Bean

Ještě někomu připoměla ta úvodní fotka Mr. Beana? Jako by mu z oka vypadl.

0/0
20.11.2008 16:21

franta_straka_unban

ten ředitel

není to žid?:-)

0/0
20.11.2008 15:24

vlmach

Re: ten ředitel

To je snad jedno.

0/0
20.11.2008 15:51

ehm...

Re: ten ředitel

jasně brazilskej žid, ti totiž vládnou internetu, googlu a potažmo světu...

fakt by ses měl léčit, máš VELKÝ problém

0/0
20.11.2008 16:17

karle

Re: ten ředitel

léčit by ses měl ty, on nic takovýho nepsal

0/0
20.11.2008 17:01

karle

Re: ten ředitel

tak sem se po tom pídil a google nevyhodil nic, takže za a) neni to žid nebo za b) je to žid, ale stydí se za to

0/0
20.11.2008 16:58

Markfd

neco pravdy na tom je

ono to je samozrejme o prioritach, pro kazdeho vyrobce ci poskytovatele sluzeb by zajem uzivatele mel byt prioritou ... google patrne jen poukazuje na to ze ve chvili kdy se stane firma prilis jista ve sve pozici a je tak rikajic ve sve pozici dukladne zapricena (typicky microsoft) tak na nejake zajmy uzivatelu uz z vysoka kasle a hledi si jen toho aby likvidovala konkurenci. ... neco pravdy na tom jeR^

0/0
20.11.2008 14:19

vlmach

Google nehledí na konkurenci, ale na uživatele. Exkluzivní r

;-D;-D;-D;-D!

0/0
20.11.2008 12:36

TrueRobos

Úvaha k zamyšlení

Nikoho z vás vážně neznervózňuje, že si nějaká společnost dělá o vás data mining a tvoří komplexní informační modely? Někdo může jásat, že "někde" je k dispozici sdílený kalendář jeho rodiny, já si myslím, že to je extrémně nebezpečná věc. K čemu bude třeba ochrana svědků, když Google zjistí, že nějací lidé tvoří rodinu, srovná jejich fotky z různých zdrojů a zjistí, že se nápadně podobají jiné rodině, která před časem zmizela? Schopnost koagulovat informace z heterogenních zdrojů je doslova vlhký sen pro kohokoliv, kdo se to rozhodne zneužít. A můžou to, nakrásně, deklarovat jako "službu, která bude jenom nabízet reklamy". Můj názor je ten, že pokud někdo ví, jakou reklamu mi má nabídnout, ví toho o mě až příliš Rv

0/0
20.11.2008 10:49

BjBe

Re: Úvaha k zamyšlení

hezka uvaha. hlavne ta posledni veta je opravdu dobre formulovana.

0/0
20.11.2008 14:08

Markfd

Re: Úvaha k zamyšlení

muj nazor je ten ze jste paranoik, ale holt co s tim nadelam :-) R^

0/0
20.11.2008 14:19

ehm...

Re: Úvaha k zamyšlení

naprostý souhlas....    

jen si všechno dávejte na web, ale hlavně nezapomeňte, že to není žádná černá díra a když se na ty údaje můžete podívat vy, může to udělat i kdokoli jiný....

0/0
20.11.2008 16:20

Mr.G

Re: Úvaha k zamyšlení

Zneužitelnost údajů tak, jak ji popisujete, je standardem současnosti-budoucnost si netroufám odhadnout, ale opět - 90% lidí tu "pevnou ruku" potřebuje..Re: poslední věta Nicméně žijeme v komerční době a 90% lidí to tak bere. Sami si za to můžeme a mnohým se to tak líbí;-D. Vždyť je tak úžasné dostávat "slevy"...

0/0
20.11.2008 20:34

Petr

Poděkování

Naprosto vyčerpávající avšak o to více zajímavý rozhovor s rozumným člověkem.Díky

0/0
20.11.2008 1:52

bc

Re: Poděkování

Souhlasim, sice toho cloveka neznam ale vypada rozumne a "nenamachrovane|. Nadruhou stranu neverim tomu ze Googlu jde o zisk az na druhym miste, ze Google nezajima co dela M$, Yahoo atd. a ze pristup ke shromazdenym datum Googlu nema nikdo pristup ani z Google. Bohuzel v tomhle svete jde o penize az na prvnim miste a obvzlast temhle gigantickym spolecnostem. Hrat si na hrdost a cestny a ferovy jednani jde jen pokud to dela nekdo pro radost, v momente kdy se z toho stane byznys tak tyhle veci musi jit bohuzle stranou. Nevycitam to Googlu, neni to jejich vina, proste to tak bohuzel je, akorat mi prijdou zbytecny tyhle reci kdyz kazdej rozumnej clovek vi ze je to nic nez prosta lez.

0/0
20.11.2008 8:13

Vas

Re: Poděkování

Nesouhlasím, lidé co mají něco v hlavě často dělají to co cítí jako své poslání, co jim dává smysl.... Peníze jsou pak vedlejší a samozřejmě příjemný produkt toho, že jsou v něčem dobrý. Záměr společnosti vytvářet zisk je pak samozřejmě cílený. Záměr společnosti se ale generuje z jednotlivých úsilí lidí, kteří vytváření zisku nemusí mít jako primární cíl.

0/0
20.11.2008 9:09

Radek

Re: Poděkování

Aha, takze Microsoftu nejde o penize? A nebo ted pisete jako nekdo, kdo je zcela vyborne zmanipulovan vynikajici PR politikou Google, coz je, jak uz jsem psal, akciova firma a akcionarum jde jen a jen o penize. A akcionari urcuji, kdo u nich bude pracovat a pak nazor zamestnance je dan jen souhlasem akcionaru a uspokojenim jejich financnich naroku (a nepiste o tom, ze Page je za vodou a ze ma velky podil a ze tim ho to nezajima, podobne Gates je za vodou a mel hlavni podil v MS a taky te firme jde jen o penize, jako Google a jako vsem ostatnim, kde podilniky stanou penzijni fondy).

0/0
20.11.2008 11:29

Radek

Rada pro zivot...

Jeste bych se zeptal, zdali si myslite, ze by vyborne placeny zamestnanec Google rekl: "Podivejte se pane reportere, nam jde o co nejvice penez a ja uz se tesim, az prodam svoje opce a kaslu na praci a nejaci internetovy uzivatele a vyvojari jsou mi u ....". Podobne jako vam politik nerekne, ze mu jde jen o moc a o vliv na prerozdelovani peniz a byt u toho. Nebo vy verite politikum, ze kdyz vam slibuji, ze bude vse uzasne a krasne, diky prave tomu jednomu skonci korupce, stat bude fungovat a vse se zlepsi, ze ho to fakticky zajima? Je mu to ukradene, stejne jako jste mu ukraden vy jako obcan a podobne jste ukraden i tomuto panovi at jako uzivatel nebo vyvojar. Az bude mit sve jiste, bude nekde ve sve vilce a kasle na cely Google. Ale ted musi drzet stabni kulturu, aby toho dosahnul ne?

0/0
20.11.2008 11:58

Radek

Jde jen o penize

Skutecne jde jen o penize a Google jde o penize na prvnim miste, jen jeste se snazi, co nejdele udrzet image "hodne firmy". Ale je to zcela prirozene, kdyz Google je akciova spolecnost a jeji akci vlastni banky, investicni a penzijni fondy a tem jde jen a jen o zvysovaci ceny portfolia a o vysoke dividenty. To znamena tlak akcionaru, ktery muzeme videt u Microsoftu a totez uz je videt na Google.

0/0
20.11.2008 11:26

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Jde jen o penize

Doporučuji v tomto směru výjimečnou knihu The Google Story...

0/0
20.11.2008 11:36

Radek

Re: Jde jen o penize

To uz jsem cetl davno a nic vyjimecneho na ni neni. Nebo co v ni vidite vyjimecneho? Zajimavy popis, ale trochu moc zaujaty, chtelo by to napsat s odstupem casu (viz. napr. jejich popis, jak uvolnovali GMail a jak se dohadovali s prateli a skupinami na ochranu soukromi a jak tam jsou nektere nepresnosti, kdy reakce tech sdruzeni na ochranu soukromi neodpovidaji tomu, co uvadeji na internetu).

0/0
20.11.2008 11:41

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Jde jen o penize

Výjimečná je tato kniha počtem autentických rozhovorů: se zakladateli, s jejich rodinou, s jejich příznivnci, zaměstnanci, odpůrci, konkurencí... I když to tak může vypadat, nejde o "oficiální životopis" firmy Google. A je tam pěkně cítit, že minimálně v počátcích nebyl zisk na prvním místě, a ani na druhém. Pro ty kluky to byl zajímavý matematický problém:-)

0/0
20.11.2008 17:36

M2

Re: Poděkování

Připojuju se k poděkování za článek a hlavně děkuji za anglické výrazy tam, kde překlad do češtiny nebyl úplně vypovídající.

0/0
20.11.2008 15:48

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Poděkování

Vidíte, povedlo se mi z mojí neschopnosti najít adekvátní český ekvivalent udělat přednost :-)

Víte, já někdy šílím, když čtu překlady anglických vět v českém tisku a vidím, jak více či méně mění původní význam. Tak jsem nechtěl dělat něco podobného, i když někdy se tomu člověk zkrátka nevyhne. Nejradši bych býval celý rozhovor přepsal i v angličtině, ale těch 11 stránek bych dvakrát asi mastit nechtěl:-)

Když už jsme se k tomu dostali: jak byste překládali "cloud-computing" nebo "all the bells and whistles" ?

0/0
20.11.2008 21:38

M2

Re: Poděkování

Ono totiž ne vždy existuje český výraz, který vyjadřuje přesně, co to znamená, zabarevní apod. (stejně tak je tomu naopak), taky mě právě ta snaha všecjno překládat na úkor uniklého významu v tisku apod. vadí :-)

Zrovna ty dva výrazy, co jste napsal, nejdou podle mne nějak rozumně do češtiny přeložit, aniž by to bylo kostrbaté: "cloud-computing" značí, že výpočetní síla je poskytovaná na vzdáleném serveru a "all the bells and whistles" jsou spíše ve významu jako pozlátko, v uváděném kontextu taky jako hodně prosazovaný produkt apod.

0/0
21.11.2008 15:07

Tom

Re: Poděkování

Návrh: "bells and whistles" -> všechny ty omalovánky a serepetičky navíc...

Jinak díky za skvělý rozhovor s inspirativním člověkem. I když všemu nejde věřit na 100% (zajištění anonymity dat, neohlížení se na konkurenci, na peníze...), je z toho pořád cítit tah na bránu sympatickým směrem.

0/0
21.11.2008 19:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.