Diskuze

Google nehledí na konkurenci, ale na uživatele. Exkluzivní rozhovor s viceprezidentem

Nelson Mattos řídí vývoj produktů Googlu. Budoucnost IT vidí v on-line aplikacích, které se nemusí instalovat a jsou dostupné odkudkoli. Předvídá, že mobilní internet projde podobnou revolucí jako web a uživatelům se otevřou nové možnosti. Těší se také na personalizovaný vyhledávač, který bude mít přečtený nejen web a knihovnu, ale i jeho samotného.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

gogol

22. 12. 2008 23:15
Vyborny napad obcas dodat puv. vyraz.

Z rozhovoru je citit, ze pan Mattos optimisticky ladene profik a ze byla radost s nim pokecat - coz by mozna kracenim nevyniklo. Dobre pokladane otazky, okamzita reakce....

  Jen se mi nelibi preklad slova scale a scalable. Pod prelozenym "škálovat" si predstavim mene, nez pod puvodnim scale a scalable.

1. "jak ji škálovat (scale)" - bych asi  prelozil "jak ji stupnovat"

2. vysoce škálovatelnými (highly scalable) - spis "a hodne odstupnovanymi (algoritmy)"

Toz tak :-)

0 0
možnosti

a n d r o i d f o r u m . c z

25. 11. 2008 21:26
a n d r o i d f o r u m . c z

a n d r o i d f o r u m . c z -- zde doporucuju sledovat novinky pres rss ohledne androida v CR

0 0
možnosti

ice

20. 11. 2008 22:55
perfektni prace

super rozhovor s inteligentnim clovekem a dobre zpracovany.. akorat bych uvital mozna i celou anglickou verzi :-) ze bych pouzil google prekladac? to by mohlo byt zajimave :-)

0 0
možnosti

ice

20. 11. 2008 23:05
Re: perfektni prace

ale mel bych jeste jednu poznamku.. neni problem mnozstvi procesu a byrokracie ve velke firme, problem je v rychlosti nalezeni dokumentu a pripadne jeho vytezeni.. predpokladam, ze goole bude mit podobne mnozstvi ridicich dokumentu jako ibmka do deseti let, ale snad je bude umet lepe vytezit a neduplikovat (v pripade ibmky multiplikovat) a jedna informace bude stacit napsat jednou a zbytek procesu si ji uz prebere..

tohle me osobne vadi nejvice, psat to same porad dokola :-)

0 0
možnosti

nemam

20. 11. 2008 20:04
co rikas

oni by znej snad i dusi spovidaly jak je to dlouhy ten rozhovor R^

0 0
možnosti
PKT

Pavel Kasík - Technet.cz

20. 11. 2008 21:33
Re: co rikas

Sám jsem se divil, jak dlouho to se mnou pan Mattos vydržel :-) Každopádně myslím, že v rozhovoru jsme se dostali na zajímavá témata a nechtěl jsem o ně čtenáře ochudit...

0 0
možnosti

zeT

20. 11. 2008 18:09
Strejda Google

Strejda Google hlavne chce vytahnout z uzivatelu co nejvice informaci, aby na ne moh ucinne cilit reklamu :)

0 0
možnosti

Mr.G

20. 11. 2008 20:29
Re: Strejda Google

Popsal bych to jinak,  souvisí to spolu na 110%. Čím lépe se mají uživatelé, tím více jich je, tím větší  je podíl na reklamním trhu a tak dokola. Proč mají Zlaté stránky volání všem uživatelům zadarmo? Totéž, tam uživatel vydělává hned (a stejně i inzerent, lze předpokládat, že ten, kdo bude hledat firmu si vybere tu, kam volá zdarma..).

0 0
možnosti

Jakeov

20. 11. 2008 16:21
Mr. Bean

Ještě někomu připoměla ta úvodní fotka Mr. Beana? Jako by mu z oka vypadl.

0 0
možnosti
F

franta_straka_unban

20. 11. 2008 15:24
ten ředitel

není to žid?:-)

0 0
možnosti
VM

vlmach

20. 11. 2008 15:51
Re: ten ředitel

To je snad jedno.

0 0
možnosti

Markfd

20. 11. 2008 14:19
neco pravdy na tom je

ono to je samozrejme o prioritach, pro kazdeho vyrobce ci poskytovatele sluzeb by zajem uzivatele mel byt prioritou ... google patrne jen poukazuje na to ze ve chvili kdy se stane firma prilis jista ve sve pozici a je tak rikajic ve sve pozici dukladne zapricena (typicky microsoft) tak na nejake zajmy uzivatelu uz z vysoka kasle a hledi si jen toho aby likvidovala konkurenci. ... neco pravdy na tom jeR^

0 0
možnosti
VM

vlmach

20. 11. 2008 12:36
Google nehledí na konkurenci, ale na uživatele. Exkluzivní r

;-D;-D;-D;-D!

0 0
možnosti
MR

TrueRobos

20. 11. 2008 10:49
Úvaha k zamyšlení

Nikoho z vás vážně neznervózňuje, že si nějaká společnost dělá o vás data mining a tvoří komplexní informační modely? Někdo může jásat, že "někde" je k dispozici sdílený kalendář jeho rodiny, já si myslím, že to je extrémně nebezpečná věc. K čemu bude třeba ochrana svědků, když Google zjistí, že nějací lidé tvoří rodinu, srovná jejich fotky z různých zdrojů a zjistí, že se nápadně podobají jiné rodině, která před časem zmizela? Schopnost koagulovat informace z heterogenních zdrojů je doslova vlhký sen pro kohokoliv, kdo se to rozhodne zneužít. A můžou to, nakrásně, deklarovat jako "službu, která bude jenom nabízet reklamy". Můj názor je ten, že pokud někdo ví, jakou reklamu mi má nabídnout, ví toho o mě až příliš Rv

0 0
možnosti
MH

BjBe

20. 11. 2008 14:08
Re: Úvaha k zamyšlení

hezka uvaha. hlavne ta posledni veta je opravdu dobre formulovana.

0 0
možnosti