Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pekelné vedro a prachové bouře otestovaly náš notebook, kameru i fotoaparát

Uprostřed pouští střední Asie jsme vyzkoušeli, co všechno vydrží moderní elektronika. Kde se dá připojit k internetu a zda se zadře motor našeho trabantu. Nezadřel...

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Roman K

cena týhle srandy

čte se to krásně, ale zajímalo by mě kolik to tak zhruba mohlo stát.. přece jen i ta elektronika nebyla zadarmo a když pomyslím jen na ten benzín, který ten sice malý ale nenažraný dvoutatk spolykal... ale podstatný je, že jste si to užili...

0/0
23.2.2009 18:59

Sch.

Voyager ?

Při sundavání krytky konektoru, namísto krytky mi v jedné ruce zůstal gumový obal, v druhé USB s krytkou a vitřnostmi. Bližším zkoumáním zjistil, že výrobce šetřil na silikonovém lepidle. Až budu mít kdy tak to zapatlám silikonem a zarazím zpátky. Ale pozor ! Transparentním neutrálním ! Ne kyselým. Nenene, tytyty ! Jinak koroze udělá chroustychroust a bude zle.

0/0
23.2.2009 13:21

Tomáš

programovatelné zapalování motoru

Docela by mě zajímalo to programovatelné zapalování motoru. Jak funguje, a především jak (nebo kde) jej lze pořídit, případně naprogramovat (zkonstruovat). Neví někdo z diskutujících, nebo samotní cestovatelé? Něco takového by se mi totiž do mého Žigulíka, kterého si velmi cením, hodilo. Myslím to vážně!

0/0
23.2.2009 11:45

Smile

Re: programovatelné zapalování motoru

Možná by se o tom dalo něco vyzjistit na jejich stránkách: http://www.transtrabant.cz/

0/0
23.2.2009 14:04

Dan/TransNationalTrabant

Re: programovatelné zapalování motoru

Zdravím, programovatelné zapalováni bylo od firmy IMF soft. Dělají několik typů, takže by některé určitě mělo jít i na žigulíka. Při laickém pohledu (což byl ten náš:) je to krabička, která se připojí na snímač zapalováni a cívky. Programuje se to pak přes USB řídicím software s grafickým rozhraním. My jsme ladili křivku předstihu v závislosti na otáčkách, ale pokud člověk dodá zapalování více vstupních dat, umí měnit předstih i na základě dalších hodnot.

Novější trabanty (což je i Egu) používají německé bezkontaktní zapalování, které ale neumí měnit předstih v závislosti na otáčkách, takže jsme použili originální snímač, ke kterému jsme připojili IMF soft. U žigulíka by to chtělo vyřešit i snímač.

Jinak spokojenost. Měli jsme s sebou prototypy, a kdybysme jeden naší blbostí při zoufalé snaze zjistit, proč nám umírá motor, (což bylo způsobené filtry, které to nezvládaly) neodpálili, tak s nimi nebyl problém. Jen vibrace ničily konektory, takže pro Afriku musíme vymyslet lepší uložení.

0/0
23.2.2009 15:11

Tomáš

Re: programovatelné zapalování motoru

Díky za odpověď a za informace, už jsem si našel i jejich stránky. Téměř vše vypadá zajímavě a lákavě, až na cenu všech komponent potřebných pro mého Žigulíka (SW, HW, autodíly, spec. montáž). Jestli si něco podobného pořídím, tak u auta kde to bude mít větší smysl (investice bude mít návratnost). Zatím si budu muset poradit při startování (nebo spíš pokusech o něj) jinak, no prostě si ještě užuji "srandy"...:-)

0/0
23.2.2009 16:30

lvy

Podobná cesta, ale ne s prachem

Absolvoval jsem podobnou trasu, ale na jiném kontinentě. Ne s takovým množstvím prachu, ale zase to bylo asi 20000km a nejvyšší naměřená teplota byla 57C. Zkušenosti mám trochu jiné a taky jsem zvolil trošku jinou techniku.

Noťas obstál, ale baterie po návratu šla rychle dolů a dneska je někde na 10% původní kapacity a to je originální. Kameru jsem zvolil FullHD na SDHC karty a naprosto bez problémů. Foťák na ty samé karty. Přitom jsem šel do karet za hubičku a obstály na 100%, ani jeden snímek čí záběr nebyl poškozen.

Na zálohu dat jsem měl DVD, ale nakonec na vše stačil externí mini USB HD 320GB a současná záloha na interní disk noťasu. Vyšlo to x krát levněji, než flashky a naprosto v pohodě.

0/0
23.2.2009 9:54

T. Hubený

Neodolná flashka...

Vsadím se, že jste měli flashky Corsair Voyager. :) Mám s nimi stejnou zkušenost. Vydržela jenom 14 dní. Teď jsem si pořídil Patriota Xporter eXtreme XT Boost a tam to je mnohem lépe řešené. Elektronika zalitá v plastu a navíc ještě obaleno gumou.

0/0
23.2.2009 9:52

Smile

Re: Neodolná flashka...

Nebo taky A-Data FlashDrive Rubber. Prý odolná nárazům i vodě. Naletěl jsem a tišťák zalitý přímo v té nejměkčí pryži nepřežil ani půl roku ;-( Btw. pánové, viděl jsem Objektivy - má úcta, že jste měli tu svatou trpělivost a odvahu vydat se na takovou cestu! R^

http://www.youtube.com/watch?v=6pGLRp9Cmj8&feature=related

0/0
23.2.2009 11:08

Jan

Este k pokrytiu

Len pre uplnost o pokryti v strednej Azii: V Kirgizsku (kde vyprava nebola) v hlavnom meste Biskek je obrovske mnozstvo verejnych internetovych stanic a jedna-dve internetove kaviarne/stanice sa najdu aj v kazdom mensom meste. 

0/0
23.2.2009 6:31

...

nx7400

tenhle mám - párkrát se mi podařilo se k němu zachovat nešetrně a - jeho výdrž a servisní přístup HP se dají hodnotit pouze jako skvěléR^

0/0
28.11.2008 13:22

vlastne

Re: nx7400

jj, aj ja ho mam, servis hp tiez hodnotim skvele, ale ten book uz nie, po parkrat nesetrne je pekne dochriamany, slabe sasi, na ibm to nema, nabuduce sa vraciam sem

0/0
23.2.2009 1:15

tom

Re: nx7400

ibm je ibm to mas pravdu, ale co to vzalo lenovo tak to jde od 10 k 5... sam nevim jestli si jeste lenovo koupim az mi dojede ibm... skoda :-/

0/0
23.2.2009 8:47

sviza

Re: nx7400

no ja mam nx6300 coz je lehce nizsi rada, ale krome baterky, ktera uz moc nevydrzi a nabijecky, ktera je obzvlaste nekvalitni a musel jsem ji 4x menit si nemuzu stezovat. parkrat mi spadl a nalilo se do nej nekolik tekutin ale porad jede naplno :)

0/0
26.2.2009 15:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.