Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Visty nesmějí být jako nenažrané prasátko, psali si lidé z Microsoftu

Soud nyní zveřejnil e-mailovou konverzaci proběhnuvší mezi manažery a vývojáři Microsoftu ještě před vypuštěním operačního systému Vista v roce 2005. Srovnávají se v ní s produkty firmy Apple a zaznívá obava z příliš vysokých hardwarových nároků systému.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

enigmatic

a vyznáte se v tom?

http://www.enews.org/blog/_pics/Apple_Microsoft_desktop_1680x1050a.jpg

0/0
30.11.2008 17:02

einstein

chybou ms

bolo,ze nacpali visty na slaby hardware.mali dat podmienku,ze sa ma instalovat az na notebooky "designed for vista".mal som kolegov co kupili v statoch notas "vista capable" s vistou a 512 ram a zaplakali.nadavali na ms ako pohani.bolo to ms treba?

0/0
28.11.2008 17:51

Honza

Re: chybou ms

512 ramky je hooooooodne malo na Visty mame 1 GB a vubec to nestaci. Notebook swapuje, swapuje, swapuje. Priserny kdyz se zapne par aplikace a pak da clovek vypnuti pocitace nebo se preklikava a nedej boze kdyz dela vypocet jiny program. Mi to pak pripada jako bych delal na 386 ;-D

0/0
28.11.2008 19:43

Zaslepenec

Jsem z toho trochu smutný

Člověk si dá spoustu práce, aby různým nickům vysvětlil, v čem se mýlí, případně jim dal nové podněty k zamyšlení a další diskuzi, ale zatracený fandové MS radši zmizej jak pára nad hrncem.

Trochu hrdosti a nebuďte jak ovce, hoši.

Takže bych shrnul část diskuze týkajíci se Apple vs MS: 1/ Mac OS X je bezpečný 2/ Apple vydává novou verzi systému cca po 2 letech a ne po 7mi letech 3/ Mac OS X je optimalizovaný, lehký, svižný, nenáročný, bezpečný sstém 4/ Mac OS X je UNIXový systém, kde je uživatel bohem 5/ Apple je levný a výhodný 6/ Apple zvládne 100% nahradit počítač s MS, Mac OS X ho nahradí v 98% 7/ Apple je výhodný, zrychlí a usnadní Vaší práci a ušetříte za IT managera (zjistil americký PC World).

Jak to znám, příště zase od začátku s novejma jménama.

0/0
27.11.2008 11:41

admxx

Re: Jsem z toho trochu smutný

1. ano, 2. ano (ale je to dobre, nebo spatne?), 3. to se to optimalizuje kdyz bezi na danem HW a na nicem jinem. Windows musi bezet na cemkoli a casto se ppak nadava na win a pritom za problem muzou ovladace vyrobcu HW, 4. ok, 5. v USA verim, u nas nesmysl 6. pche ;-D dobrej joke...rad bych videl metodiku jak se k temhle cislum doslo 7. viz bod 5

0/0
27.11.2008 17:36

Zaslepenec

Re: Jsem z toho trochu smutný

2/ Ano, je to dobře - pokud jsou přechody bezbolestné a uživatel je skoro ani nepozoruje. (Přechod mezi 9.x a 10 úplně bezbolestný nebyl - ale byl to zásadní a očistný krok, který by prospěl i MS - kdyby se odhodlal).

3/ Každý má možnost volby - rozhodně pro mě je to rozhodně VELMI důležitá výhoda platformy.

5/ Viz debata níže (Apple vs. Dell, Apple vs. garážové modely), bohužel to po mě nikdo, ani redakce, ani czechian nechtěl přepočítat a probrat. Mě to opravdu zajímá (ne že bych kvůli pár korunám switchoval na MS).

7/ Byl to americký PC World - zhruba před 2ma roky (doufám, letí to), nějaké odkazy, výtahy a komentáře určitě budou na webu - link nemam, ale jsem důvěryhodný. Uznávám, že práce PC managera v USA a u nás je jinak ohodnocená, počítače jsou za louží levnější (a Apple asi levnější) - rozhodně to je zajímavé - i když jsem to použil místo červeného pláštíku.

A díky za odpověď. Nemusíme ve všem souhlasit, ale jsou to zajímavá témata, ne?

0/0
27.11.2008 22:20

Miloslav Ponkrác

Re: Jsem z toho trochu smutný

Ad 1) (a ad 3) jako každý minoritní systém, protože lidem nestojí za to ho prolamovat - absolutně bezpečného není nic Ad 5) Jak pro co - pro mě je drahý a nevýhodný, ať srovnávám jak srovnávám pro mé účely

Nemám nic proti Apple (i když přiznávám, že po řvaní a chvástání se kolem iPhone jsem ztratil původní neutrální postoj a přešel do trochu naštvaného) a už chraň bůh nechci hájit Visty (které mi na počítač nesmí).

Ale z toho, co jsem četl na Mac webech, tak bych ještě, že Mac OS X ještě nemá ani dořešenou češtinu.

Že Apple si hraje na velkého bosse a v jeho produktech se mocně brání čemukoli, co by konkurovalo Apple. Často uživatel produktů Apple je značně omezován, ale pokud mu to nevadí, jeho věc - a já jeho svobodnou volbu samozřejmě respektuji.

0/0
27.11.2008 18:06

Zaslepenec

Re: Jsem z toho trochu smutný

Dobrý den, děkuju za odpověď.

Souhlasím, že absolutní bezpečí neskýtá nic - hlavně když chce uživatel využívat všechny možnosti a lákadla webu, programů - hlavně těch pochybných (rozšířenějších na webu). UNIX má nicméně odolnější jádro.

Srovnával jsem to podle sebe - Apple začíná o kousek výš než je běžné - můžeme debatovat o tom, co schází MacBooku při srovnání s jiným NB ve srovnatlné cenové hladině, ale ve své hladině si Apple nevede vůbec tak špatně, jak se traduje v PCčkářských pověstech. I když u nás se MB studentským modelem asi nestane, budou ho mít jen ty nejlepší studentky (nejlepší a nejpoužitelnější sexuálně?).

Dořešená čeština? Nevím přesně, co myslíte. Od verze 3 není problém se systémem. S nedořešenou češtinou by asi nešlo Mac používat v grafice, nemyslíte? Vím že omezení v systému byly do verze 10.2 (já proto přecházel na 10.3), ale pracovat na něm šlo už před tím.

iPhone je kus spotřební elektroniky, v něčem inovativní, v něčem omezený, rychle se vyvíjející.

0/0
27.11.2008 22:31

Zaslepenec

Re: Jsem z toho trochu smutný

Omezování - asi máte na mysli iP? Tam ano, ale třeba náhrada multitaskingu - opravdu Applovské řešení nemůže tady a teď fungovat lépe?

Java a Flash - ano, to chápu jako diskriminující. Nedávno jsem se o tom bavil s různě zajímavejma lidma vedle na Mobilu. Opakoval bych se, ale i použití Javy má nevýhody, když pominu množství aplikací, které lidé chtějí používat, tak nevýhody snad i převažují. Je to překonané řešení. Třeba je dobré v ní něco udělat, je to zajímavé a lepší než si přečíst definici na Wikipedii.

Opera Mini - to je příliš tajemné, stálo to na jedné poznámce CEO Opery pro NY Times. Snad měli jen nějaký build, nebo to postavili na Javě. Fakt nevím.

0/0
27.11.2008 23:25

sid

Re: Jsem z toho trochu smutný

K cemu mi je, ze je Apple v USA levnejsi, nez Dell, kdyz u nas je to naopak? (A nechtej po mne, abych hledal priklady, moc dobre vis, ze je to pravda). Jiste, muzu si to koupit pres internet, ale to si uz dnes taky moc nepomuzu. Navic hruza s pripadnym servisem a reklamacemi...

0/0
27.11.2008 18:40

Zaslepenec

Re: Jsem z toho trochu smutný

Nevim, dáš mi příklady?

Postav mi Dell podle níže uvedené specifikace - aby vyšel podstatně levněji. 8 jader, 2,8; 2x320GB+1TB na zálohování, 6GB RAM. Takový počítač jsem od Applu pořídil asi za 75k+VAT - před cca 10ti měsíci.

Budu rád, zajímá mě to.

Zatím to opravdu vypadá, že se jedná o PCčkářské legendy o drahém Applu.

Díky za odpověď a těším se, že si dáš podobnou práci jako já, když tomu, co říkáš věříš. Czechian tomu taky věřil, že si to ani neověřil, ale bohužel, už se tu neukázal. Ale já ho jednou někde potkám...

0/0
27.11.2008 22:36

Zaslepenec

Re: Jsem z toho trochu smutný

Hmmm... Bylo to pod 70k bez DPH... Mám to u účetní, ale 65k nebo 70k, to už je skoro jedno.

0/0
27.11.2008 23:45

Zaslepenec

Re: Jsem z toho trochu smutný

No, nakonfiguroval jsem to na českejch stránkách Dellu a vyšlo 77k bez DPH.

Pořád tu někdo píše, že je web Dellu předraženej, ale nevim, uspořim 10%-20%? A ten Apple je skoro rok starej - ceny šly za tu dobu předpokládám dolu.

Proč to zase vychází, že se fakt jedná o legendu o drahym Applu? Je těžký se s tim smířit? Jen proto, že to pořád někdo opakuje to mam akceptovat jako fakt?

0/0
28.11.2008 1:29

sid

Re: Jsem z toho trochu smutný

Ty jsi vazne fanatik. Ja nevim, za kolik se prodavaj ty tvoje sedesatijadra. Ja jen vim, ze stejna konfigurace a Applu a u jicyh znacek u nas vyjde o dost draz.

0/0
28.11.2008 12:34

Zaslepenec

Re: Jsem z toho trochu smutný

No jo, ale jak to víš, když to nevíš?

Co ti přijde fanatickýho, že jsem vzal odkaz, který mi poslal czechian a srovnal to s applem? Pak jsi říkal, tuším, ty, že u nás to vyjde jinak, tak jsem to nakonfiguroval na dell.cz a můj apple, koupenej před 10ti měsícema vyšel o 9k levnějc.

Podl mě je fanatik ten, kdo nepochybuje. A radši se ani nepřesvědčí... Prostě ví.

Já ale nevim, proto jsem to sočítal. Možná blbě - nikdo ti nebrání to přepočítat. A 8mi jádro jsem vybral, abych měl cenu Applu na CZE trhu.

Proč si seš tak jistej? Ale radši to nepřepočítáš? Protože víš? Zajímavý je, že to tady žádnej PCčkář (ani nePCčkář) necítí potřebu přepočítat. Prostě všichni vědi.

0/0
28.11.2008 18:15

sid

Re: Jsem z toho trochu smutný

Ja si jsem jistej, protoze jsem se na to dival. Akorat se mi nechtelo hledat dva notebooky s identickou konfiguraci. Kdyz ale tak nalehas, tak tady to je:

http://www.alza.cz/apple-macbook-pro-en-d91963.htm

http://www.alza.cz/dell-xps-1530-cerny-d97179.htm

...Vsechny parametry shodne, akorat Dell ma navic vetsi disk, lepsi display a je o sest tisic levnejsi.

0/0
30.11.2008 1:52

Zaslepenec

Re: Jsem z toho trochu smutný

Díky z aodověď! Nic si z toho nedělej, já s tím také strávil nějaký čas a taky sem měl jiné věci na práci... Fakt mě to zajímá.

Máš pravdu: když srovnáme hotový MBP a srovnatelný také hotový Dell - je Dell o 20% levnější.

Naproti tomu také víme, že mnou sestavený desktop vychází asi o 15% výhodněji od Applu.

Jaký závěr z toho vyvodíme? Že seriové modely od Dellu pro supermarkety jsou výhodnější než Apple?

Ale vážně, rád bych pokračoval seriozně, kde se ta cena láme: je nějaká hranice (50k?) kde stojí apple a dell stejně? Nebo vycházejí levněji delly montované ve větších sériích pro elektroshopy a supermarkety? Jak by pak vyšlo srovnání s MacBookem (že by byl výhodnější MB, tomu sám nevěřím, prodává se dobře a Apple nemá důvod se podbízet s cenou)? Třeba je dražší Dell prošlý konfigurátorem? Můj tip: G5 se prodává víc než srovnatelných Dellů/notebooků Dellu se prodává víc než MBP. Ale pořád nemám pocit, že je celá produktová řada o 20% levnější než Apple.

0/0
30.11.2008 11:20

Zaslepenec

Re: Jsem z toho trochu smutný

Jinak to byla opravdu dobrá práce - modely jsou prakticky totožné. Oceňuju, že jsi si s tím dal práci - většina lidí tady jen mluví.

Nevim, jestli ufon neaktualizoval fotky, ale na obrázku je starší model bez unibody. Může z toho plynout, že novej bude dražší - ale jednotlivé řady si cenu v čase celkem držej. Nebo naopak, nový MBP za odobnou cenu uteče Dellu.

No, trochu uvidíme, jak dopadne recenze nového MBP slíbená v článku pod přehledem NB. Předpokládám, že cenové srovnání tam bude.

0/0
30.11.2008 11:47

sid

Re: Jsem z toho trochu smutný

V kazdem pripade kdyz se nekdo rozhodne pro mac, tak pro nej nebude hlavnim kriteriem, za kolik poridi srovnatelnou sestavu, ale pujde mu spis o Mac OS a ¨styl¨.

0/0
30.11.2008 19:54

Zaslepenec

Re: Jsem z toho trochu smutný

No já to nechtěl psát, ale vem si, že mám mraky legálního - sakra drahýho softu na maca, písma, v danejch programech spoustu dokumentů za 15 let zpátky... Rozhodně bych neměnil platformu kvůli jedno/dvoudennímu výdělku. Prostě jedeš na nějaký platformě a já skoro přejít nemůžu (nehledě k tomu, že ani nechci - jsem spokojený).

Chápu trochu PCčkáře, že musej vydržet čekat 7 let na novej OS - ale asi bych si nepřipadal moc dobře. Tak doufám, že to jen tak nezažiju.

Co se týká emotivních vazeb: nemyslim si, že jde o styl - i když je pravda, že u nás to je trochu hozený tak, že slušný lidi dělaj na Macu - ale já se beru spíš jako příznivce značky a třeba MS vnímám jako sportovního rivala. Nebo tak nějak.

0/0
30.11.2008 20:31

Zaslepenec

Re: Jsem z toho trochu smutný

U těchhle očítačů po zaplacení součástek už moc velkej prostor na slevy neni.

A Apple vychází - asi díky množství prodanejch PRO počítačů mezi ty levnější, no...

0/0
28.11.2008 18:18

Zaslepenec

Re: Jsem z toho trochu smutný

I když, ty vlastně víš, že stejná konfigurace a Applu a u jiných značek u nás vyjde o dost dráž. Třeba ten Dell...

0/0
28.11.2008 18:40

__XXXX___

Visty nesmějí být jako nenažrané prasátko

Bokužel jsou jako nenažraný slon ;-D

0/0
26.11.2008 12:28

V

Re: Visty nesmějí být jako nenažrané prasátko

Nejsou, nelžete prosím. Visty jsou hodně svižné a stabilní.

0/0
26.11.2008 22:27

Honza

Re: Visty nesmějí být jako nenažrané prasátko

swapovani notebooku i za 20 litru je u Vist luxusni zalezitost ;-D S tou sviznosti bych byl hoooodne opatrnej. Diky tomu jsem u notasu presel na jinou platformu.

0/0
26.11.2008 23:43

Cha

Re: Visty nesmějí být jako nenažrané prasátko

Na ceně nezáleží. Já měl notebook s procesorem 486, stál 150 tisíc a Visty na něm nejdou vůbec. A znamená to snad něco??? Nejdou na něm ani XP ;-D

0/0
27.11.2008 16:58

x

Re: Visty nesmějí být jako nenažrané prasátko

Heh system kterej ma po instalaci 22GB (64bit ultimate) ze neni nenazranej ?

0/0
27.11.2008 11:57

Sadie Mae Glutz

Re: Visty nesmějí být jako nenažrané prasátko

COZE DORITI KOLIK??

0/0
27.11.2008 13:53

V

Re: Visty nesmějí být jako nenažrané prasátko

Dnes už opravdu ne. Vzhledem k průměrnému HDD. Jste mimo

0/0
27.11.2008 16:57

Zaslepenec

Re: Visty nesmějí být jako nenažrané prasátko

No, já bych opravdu taky neviděl problém v HDD - to tu ani nikdo netvrdil - myslim. Ale spíš mě děsí ta hromada neoptimalizovanejch sra.ek, který tam ty šílenci z MS bezmyšlenkovitě naházeli.

Nebo jim věříte, že se ve svém kódu opravdu vyznaj? Asi musíte, když jste ochotnej s tímhle spustit počítač.

Každý není tak odvážný a důvěřivý - a 22kc za 22GB by bylo to poslední, čeho bych se bál.

0/0
27.11.2008 23:36

Ric-pic

Re: Visty nesmějí být jako nenažrané prasátko

Taky myslím, že problém není ve velikosti HD, ale spíše co tam sakra v 22 GB proboha je??? Na druhou stranu, když se podívám na instalačky , v podstatě dnes už čehokoliv, od Adobe - taky marně přemýšlím co tam ti kluci programátorský cpou za kraviny. Každá nová verze např. Photoshopu umí asi tak o 10 % více než předchozí ale na objem instalace je to vždy tak o 50% víc.... 8-o

Ku.va co to je za program který má 1 GB??? (objem instalace)

0/0
28.11.2008 14:19

x

Re: Visty nesmějí být jako nenažrané prasátko

Muze tam byt treba kupa ovladacu pro nejruznejsi zarizeni pripojitelne pres USB.

Dokud se to USB nepripoji poprve k danemu pocitaci tak je to jen pouhy SOUBOR DAT NA DISKU, ktery se nikam nenacita - teprve az s jeho prvnim pripojenim se nainstaluje do systemu.

Dan za to, ze je dost vyrobcu znacneho mnozstvi USB zarizeni - a porad je to lepsi nez hledat pri kazdem novem zarizeni instalacni disk Windows - jsou proste jiz predem zkopirovana do pocitace jako pouhe soubory dat.

0/0
29.11.2008 1:30

Zaslepenec

Re: Visty nesmějí být jako nenažrané prasátko

Ale to na Applu taky nehledate... A velikost je fakt jiná.

0/0
29.11.2008 13:16

x

Re: Visty nesmějí být jako nenažrané prasátko

Nejsem si tak jist zdali jde k Applu pripojit opravdu stejne mnozstvi USB zarizeni a pak zalezi jak velky ovladac vyrobce HW (tedy ne Microsoft) vyrobce udela.

0/0
30.11.2008 2:58

Zaslepenec

Re: Visty nesmějí být jako nenažrané prasátko

To taky nevim a ani netvrdím, jen vim, že si momentálně nevzpomínám na problém s připojením něčeho.

Možná tablet (Wac.Intuos) chtěl CD, kamarád má nějaký problém s tiskárnou... Občas se něco najde, ale je to spíš výjimka.

Dřív si to člověk opravdu musel hlídat (do 9.x), dneska (od roku 2001?) mám - subjektivní dojem, že připojíte skoro všechno.

0/0
30.11.2008 20:11

x

Re: Visty nesmějí být jako nenažrané prasátko

Vetsi vysledny kod znamena casto kratsi zdrojak a lepsi prehlednost pro cloveka ktery ho pise.

A dale 64 bitovy system znamena - 8 Bajtu pro adresovani kazdeho pametoveho mista a to je 2 nasobek !!! oproti 4 bajtum pri 32 bitovem systemu - a narust je hned poznat - dan za praci s vetstim mnozstvim pameti napriklad pro strihani HD videa a pod.  

Jinak kazdy system je modularni dulezite je predevsim jadro a zbytek je jen uzivatelske rozhrani.

0/0
28.11.2008 14:50

Zaslepenec

Re: Visty nesmějí být jako nenažrané prasátko

To se dá přijmout jako částečná omluva - ale po roce používání má moje systémová složka (Mac OS X 10.5.5) = 3,67 GB...

Myslim, že budu mít extremně podstatně kratší zdroják a hádám, že kód kód bude podstatně lépe optimalizovaný a přehlednější.

Nemyslíte?

0/0
28.11.2008 18:25

x

Re: Visty nesmějí být jako nenažrané prasátko

Ne vzdy - treba si urcita cast kodu zpracovavajicho casove narocnejsi cast zjisti zdali jede na 2 a vice jadrovem procesoru a tak spusti jinou cast kodu optimalizovanou na vice jader - vypocet rozdeli do vice vlaken.

A uz jen to samotne deleni do vice vlakne a nasledna nutna sychronizace mezi nima (vlakna jsou si nucena obcas vzajemne predavat vysledky a to si to vynucuje) zpusobuje delsi kod a tudiz i vetsi naroky na pamet.

Ovsem takto optimalizovany program jede na vice jadrovem procesoru mnohem rychlejc a na jednojadrovem neni zbytecne jeste zpomalovan synchronizaci mezi vlakny.

To zacalo jzi drive, kdy nove procesory umeli navic nove instrukce a jeste u kazdeho vyrobce (INTEL a AMD) jine. Program zjistil ktere instrukce jsou vlastne k dispozici a podle toho sputitil prislusnou cast - kod tak znacne narostl (delal to primo prekladac), ale bezelo to vzdy maximalne optimalizovane na ruznem HW.

0/0
29.11.2008 1:26

Zaslepenec

Re: Visty nesmějí být jako nenažrané prasátko

OK, takhle řešené Visty a ne Mac OS X, který je optimalizován pro konkrétní modelovou řadu. Ale to je přece volba MS a podle mého jeden z klíčových rozdílů - nejsou nutné kompromisy a je možná optimalizace.

Apple 64bit aplikace podporuje. A více jádrové procesory také - už asi 2-3 verze zpátky, ale při sledování zjistíte, že hodně záleží na samotné aplikaci - nevím, jestli si s tím Visty poradí lépe.

Ostatně, stejně jako nikdo nesrovnal cenovy značkových počítačů (třeba Dell a Apple), nevzpomínám si na bench.testy v aplikacích. Zajímaly by mě běžné pracovní, dekódování, převody, render ap.

Bohužel Apple s Adobe nevykomunikoval CS4 a ta je jen 32bit. A co vím, 64bit nude až CS5.

Nevíte, jestli MS plánuje implementaci OpenCL? Není to úplně čisté (věci mají dělat, k čemu jsou určené) celkem zajímavá možnost využití železa na systémové úrovni. Mělo by to bát součástí Mac OS X 10.6 - jestli se administrativa nebude vzpouzet.

0/0
29.11.2008 11:32

x

Re: Visty nesmějí být jako nenažrané prasátko

Volba MS to neni - PC bylo otevrene od pocatku - kazdy tudiz ho mohl vyrabet pokud obesel prava na Bios - napsal si sam svuj, ktery jen byl kompatibilni s originalem.

Proste je vic vyrobcu a i vice procesoru - vetsi konkurence a tudiz nizsi ceny HW.

0/0
30.11.2008 3:02

Zaslepenec

Re: Visty nesmějí být jako nenažrané prasátko

O tom právě mluvím - MS se rozhodl už na začátku, že bude rize SW firmou (nepočítám experimenty jako Zune, nebo ten stoleček) a v minulosti na tom, při srovnání s Applem, hodně vydělal - prostě obsadil rodící se trh. Ale podle mě na tom vydělal na úkor uživatelů. Přitom zrovna tohle moc nechápu - přijd mi to řešitelné - když kupuju počítač, znám jeho procesor - takže není problém natáhnout verzi systému - třeba pro Quad s podporou 64bit procesů.

A upřímně, mně uživatele zajímá výsledek a ne důvody - je to důsledek obchodní politiky MS. Podobně jako nikdo nezpochybňuje, že na minoritní platformy vzniká méně škodlivého kódu.

Co se týká ceny HW - nahoře jsem srovnával Apple s Dellem (značkové počítače) a i když jsem strávil nějaký čas konfigurováním, skončili oponenti konstatováním, že jsem fanatik, protože každý, a tudíž i já, musí přece vědět, že Dell je daleko levnější než předražená podřenka od Applu.

Přitom to není nic proti Dellu - beru ho jako jednu z mála slušných značek na trhu.

0/0
30.11.2008 10:40

daBmV

"Vista Premium Ready" ( = Připraveno pro Windows Vista).

neni to spis pripraveno pro Vista Premium? Fakt si na technetu neumite najit ani www.slovnik.cz?

0/0
26.11.2008 11:58

sid

Re: "Vista Premium Ready" ( = Připraveno pro Windows Vista).

A ty mas problemy s chapanim. Zkus si to precist znovu a mozna ti to dojde.

0/0
26.11.2008 14:26

Zaslepenec

Pro czechiena jeste jednou

Hele, HP, se kterym jsem se teda vubec neparal a nastavil jsem ho podobne k tem 2ma predchozim vysel pres 6k...

Jak to je mozne?

Jo, sorry, příště budu psát zase se znamínkama, kdyby nějakej šťoural přišel s tezí o neschopnosti systému. Je to moje omezená hlava, která se nestíhá přehazovat mezi cizíma řečma, lidma v cizině (psani bez diakritiky) a ceskou diskuzi.

0/0
26.11.2008 10:41

Zaslepenec

Re: Pro czechiena jeste jednou

Do háje, to sem nevěděl, že mam stroj pro bezdomovce.

To se na něj od teď neodvážim balit po barech holky.

Jako vždycky s PCčkářema... Když se to nehodí, tak mlčej ale v další diskuzi začnou opakovat to samý. Nebo sem jen od teď nikdo nepřišel? To bude ono...

Budu to kontrolovat a ty nastavení sem si schoval... Kdyby někoho zajímaly.

0/0
26.11.2008 10:52

Zaslepenec

4 czechian

Hele netvrdim, že to je super a 100% srovnatelný, ale už mi to vylezlo takhle odruhý. Ty nastavení ti můžu poslat v PDFku, jestli budeš chtít.

Rozhodně si je schovám, až tu zase někdo bude hlásit o předraženym Applu, kde se 2x přeplácí za design. Slibuju...

Tak s tím počítejte MSťáci...

0/0
26.11.2008 10:14

Jarda

Re: 4 czechian

Dobra prace...i kdyz pecko za 4k babek je docela sila...

0/0
26.11.2008 10:16

Zaslepenec

Re: 4 czechian

Já tu pořád škemrám, aby to někdo udělal pořádně a zatim jsem to 2x dělal já - neni to rozhodně 100%.

Jinak, podobnou G5, jako jsem tam stavěl mam na stole - chtěl jsem, aby to bylo ze života.

0/0
26.11.2008 10:39

czechian

AD Mac Pro vs. PC Workstations

http://store.apple.com/us_smb_78313/browse/home/shop_mac/family/mac_pro

http://www.dell.com/content/products/productdetails.aspx/precn_t5400?c=us&l=en&s=biz&cs=555

http://h71016.www7.hp.com/dstore/ctoBases.asp?oi=E9CED&BEID=19701&SBLID=&ProductLineId=433&FamilyId=2698&LowBaseId=&LowPrice=&jumpid=re_R2515_store/smProdCat/PSG/workstations/HP_xw8600_Workstation_CFG1

A to jsou je značková PC, podobně výkonný workstation, jako je Mac Pro není samozřejmě problém postavit o něco levněji, než od Dellu.

0/0
26.11.2008 9:02

Zaslepenec

Re: AD Mac Pro vs. PC Workstations

0/ Mam problém, po ránu trochu málo času, ale na druhou stranu mě tohl esrovnání opravdu zajímá (třeba nám redakce udělá nějaké srovnání), tak budu číst rychle a doufat, že něco nepřehlídnu. 1/ HP nehodnotim, to neni srovnatelný. 2/ Ale u Dellu to jsou 4 jádrový a ne 8mi jádrový - počkáme do ledna, nebo odečteme 500USD. 3/ U applu jsem nastavil 1procesorovou konfiguraci Xeon 2,8, u Dellu taky, Apple ted stojí 2299USD, Dell stojí 2726USD.

Pokračuju...

0/0
26.11.2008 9:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.