Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Česká lokomotiva přezdívaná Messerschmitt poprvé uháněla rychlostí 200 km/h

První porevoluční lokomotiva z Plzně - Škoda 109E - se poprvé veřejně předvedla na trati. Kvůli číselnému označení se jí železničními fanoušky přezdívá Messerschmitt. Právě tyto legendární německé stíhačky nesly označení Bf 109.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pepa112233

jo

je to jednička

0/0
14.3.2009 12:24

hribayz

neco chybi

Jeste crash test panove prosim :). Kdyz jsou dva kusy, jeden z nich bych si klidne prohlidl rozcrashtestovany ...

0/0
8.12.2008 16:07

Leoš

Autor vskutku TECHnet

Ubral, pak OPATRNE zrychlil na 199 a ve 200 Grosstapak utekl na Floridu. Ale Jemne mi ho mni technete .... Před dosažením dvoustovky strojvedoucí "ubral plyn", poté opatrně

zrychluje na 199. Rychlost udržuje asi 10s, pak jemně přidá na 200km/h.

Nemá povoleno více, tachgraf vše pečlivě zapisuje.

0/0
4.12.2008 17:18

Tomas

Re: Autor vskutku TECHnet

To je úplně nesrozumitelný příspěvek.

0/0
4.12.2008 18:17

Reakturek

Re: Autor vskutku TECHnet

Už to nehul.. :-P

0/0
5.12.2008 9:58

leather-man

Re: Autor vskutku TECHnet

Co je to tachgraf?

0/0
6.12.2008 9:45

fa

Je to moc krásné,

že plzeňská Škodovka jde svou vlastní cestou a vyvíjí lokomotivu světové úrovně, jenže to má bohužel jednu vadu - kdo ji koupí. V zahraničí asi moc zájemců nebude, protože tam expanduje hlavně Siemens se svými rovněž kvalitními a navíc již osvědčenými lokomotivami, u nás na něco takového asi nebude mít nikdo peníze. A pokud ano, tak si asi raději také koupí osvědčený typ od Siemense. Když nějaký dopravce jde do nákupu takovéto techniky, obvykle očekává, že bude od prvního dne spolehlivě fungovat, což u nové Škodovky zatím zručeno nemá. Vývoj takto sofistikované (a tedy velmi drahé) lokomotivy pro tak malý trh, jaký tvoří ČR, prostě odsuzuje výsledný výrobek předem k zániku nebo v lepším případě k mnohem menšímu úspěchu, než by si zasloužil. Holt nejsme Amerika, Rusko nebo Čína, kde se díky rozloze bez problémů uplatní pár set kusů takovýchto nebo podobných vozidel, čímž se náklady na jejich vývoj příznivěji rozmělní.

0/0
4.12.2008 16:36

Tomas

Re: Je to moc krásné,

Jste trochu pesimista. Za rok za dva uvidíme! ;-)

0/0
4.12.2008 18:19

Milhaus1

Re: Je to moc krásné,

podle mě jsi to trefil - je to lokomotiva do Ruska nebo do Číny. Rusové naše lokomotivy znají a mají s nima zkušenosti, takže Škoda zřejmě bude sázet především na východní trhy.R^

0/0
4.12.2008 22:04

Reakturek

Re: Je to moc krásné,

Buď v klidu... R^[>-]

0/0
5.12.2008 9:59

Kamillianno

Re: Je to moc krásné,

Navíc vzhledem ke atárnutí stávajícího vozového parku se jich nezakoupí několi kale určitě větší kvantum... Taurus taky nevozí jenom osobní vlaky a naše nákladní lokomotivy jsou postupně vyřazovány a zatím není je není moc čím nahradit.

0/0
5.12.2008 14:31

novakj

Messerschmitt?

Parádní název pro českou lokomotivu ;-D

0/0
4.12.2008 12:18

Tomas

Re: Messerschmitt?

Říká se jí i Bivoj.

To je rozhodně česky.;-D

0/0
4.12.2008 12:55

watchtower

Deformační zóna

Záchranný prostor pro strojvůdce při havárii mu bude dost na prd když se nepřipoutá (a má vůbec bezp. pásy?)

0/0
4.12.2008 8:29

Atomas

Re: Deformační zóna

A myslíš, že souprava o hmotnosti v řádu stovek tun bude mít při smetení kamionu takové zpomalení, že by musel být strojvůdce připoután? 

0/0
4.12.2008 11:10

Performer

Re: Deformační zóna

a myslíš, že ten vůl vůbec myslí ? ;-)

0/0
4.12.2008 14:51

Atomas

Re: Deformační zóna

Nenazval bych ho volem, pouze nedomýšlí fakta a souvislosti...

0/0
4.12.2008 16:09

zlutykreslo

!!!

Možná hloupá otázka, ale mě to vždy zajímalo. Kam chodí strojvedoucí na WC?

0/0
3.12.2008 23:59

SergeS

Re: !!!

ven ;-D

0/0
4.12.2008 0:18

zlutykreslo

Re: !!!

No, nesmě se... Kdy to asi stihne jít ven?

0/0
4.12.2008 0:20

happy

Re: !!!

občas si dojde na nádru,pokud může,pokud ne a dovolují to podmínky tak zaleze za loko a nebo otevře dveře a crrr

0/0
4.12.2008 0:35

jirka

Re: !!!

nekteri maji na masine i kybl :)

0/0
4.12.2008 11:54

2.zavistiva.socka

Zase zbytečnost

To budou mít v zahraničí radost... u nás tahle lokomotiva nikdy takovou rychlostí nepojede. Bude jezdit tak 80, maximálně 110... pokud se teda vůbec dosane někdy v tomto tisíciletí na české koleje.

0/0
3.12.2008 21:50

Reakturek

Re: Zase zbytečnost

Nebuď takovej skeptik. Možná se za několik měsíců začne prohánět po českej kolejích a mohl by jsi pak být za blbce.. Myslíš, že ji budou chtít nasazovat na tratě  do "Horních - Dolních Čičelic" s maximálkou 80-110 a asi i bez elektriky, ne? Půjde na tratě s maximálkou 140-160km/h. To snad napadne i blba..:-P

0/0
3.12.2008 22:07

Eskymak

Re: Zase zbytečnost

a že takovejch tratí u nás máme:-/

0/0
3.12.2008 23:47

SergeS

Re: Zase zbytečnost

UnL -> Praha -> Ceska Trebova -> Olomouc -> Ostrava ( vyjma useku Chocen - UnO ) .... a Brno -> Breclav je vubec 200 :-)

0/0
4.12.2008 0:19

Eskymak

Re: Zase zbytečnost

To sem myslel že je jich víc ;-D

0/0
4.12.2008 2:12

Shperhock

Re: Zase zbytečnost

Vy jste ale vtipálek, vždyť to je trasa přes celou republiku. Navíc ještě tam chybí úsek Přerov - Břeclav.

0/0
4.12.2008 8:05

Tomas

Re: Zase zbytečnost

I. železniční koridor (Berlin - Dresden) - Děčín - Praha - Pardubice - Česká Třebová - Brno - Břeclav - (Wien / Bratislava - Budapest)

II. železniční koridor (Gdaňsk - Warzsawa - Katowice) - Petrovice u Karviné - Ostrava - Přerov - Břeclav; odbočná větev Přerov - Olomouc - Česká Třebová

III. železniční koridor (Le Havre - Paris - Frankfurt a.M.) - Cheb - Plzeň - Praha - Ostrava - (Žilina - Košice - Lvov); odbočná větev Plzeň - Domažlice - (Nürnberg)

IV. železniční koridor (Stockholm - Dresden) - Děčín - Praha - Tábor - Veselí nad Lužnicí - České Budějovice - Horní Dvořiště - (Linz - Salzburg - Ljubljana - Rijeka - Zagreb)

0/0
4.12.2008 11:01

Tomas

Re: Zase zbytečnost

Tyhle koridory jsou v plánu. Kdy budou hotové, je otázka peněz. Stejný úřed totiž dává peníze na železnici a na dálnice, a hádejte kam jich dává víc;-)

Viz www.mdcr.cz/cs/Drazni_doprava/Rozvoj_zeleznicni_infrastruktury/Rozvoj+železniční+infrastruktury.htm

0/0
4.12.2008 11:03

x

Re: Zase zbytečnost

Je to presne podle prani volicu politiku, kteri o tom rozhoduji.

0/0
4.12.2008 12:29

Tomas

Re: Zase zbytečnost

Přesněji je to jakýsi kompromis mezi přáním lobbystů, a tím, co si politici představují, že je přání voličů, a názorem odborníků, co jsou také lidé. Ale v zásadě s vámi souhlasím, těžko to dělat lépe.

0/0
4.12.2008 17:09

Tom

Re: Zase zbytečnost

Ne ze bych se chtel MD nejak zastavat, ale fakta jsou fakta, nad nad nimi premyslejte:

Na zeleznici jde 35% dopravnich vydaju tohoto statu. Vykon i delka site zeleznice rozhodne 35% nedosahuje (z tohoto nepomeru si subjektivne dovoluji rict, ze zeleznice dostava vic penez, nez kolik by byl ferovy dil. Tim nerikam, ze je to spatne, jenom, ze je velmi zvlastni tvrdit, ze zeleznice penez dostava malo). Presto nekteri tvrdi, ze zeleznice neni prioritou, pripadne, ze na ni nejdou penize, pripadne malo penez.

 Jeste par cisel - na zeleznici jde zhruba 19 miliard (v tomto pochopitelne neni tech 12 miliard darovanych CD v tomto roce, ktere misto do novych vozidel prosutrovala), na silnice jde zhruba 36 miliard.. Pokud investice do silniční sítě zůstanou nezměněny (resp. asi by měly poklesnout), tak 36 miliard bude pripadat na 55000 kilometru silnic (650 tisic kc na kilometr). Pricemz zeleznice ma u nas asi 10000km, tudiz jde 1 900  tisic na km.

0/0
4.12.2008 12:34

x

Re: Zase zbytečnost

" tomto pochopitelne neni tech 12 miliard darovanych CD v tomto roce, ktere misto do novych vozidel prosutrovala"

Stat ji proste plne neplatil ztratu z osobnich vlaku zakladni dopravni obsluznosti, ktere si objednal - CD nemohli z duvodu natlaku politiku spoje a HLAVNE VYSOCE PRODELECNE TRATE jednoduse zrusit - jak by to udelalo soukrome CSAD a tak to proste museli promitnou do zrat.

Kdyby CD mohli ihned by zastavili provoz na nejvice ztratovych regionalnich tratich - nekde to zkusej udelat a hned je od politiku v kraji ci alespon od prislusnych starostu hned silene reakce - podotykam ze na techto tratich jsou schopni posilene autobusy (s posilenim se pocita) vlaky plne a hlavne lepe a levnejc nahradit - jezdi tam proste spoju tak malo ze to zadny problem nepredstavuje - i tak nejsou vubec plne !!

0/0
4.12.2008 14:07

Tomas

Re: Zase zbytečnost

I. koridor je jakoby hotový, ale nejsou úseky v Praze, bez kterých samozřejmě nemůže správně fungovat, takže zpoždění kvůli Praha-Běchovice ještě rok budou vznikat.

IV. koridor je hotov z Praha-Hostivař do Strančic, zanedlouho bude hotovo do Benešova a další kusy. Ale kolik peněz bude na příští rok, nikdo neví.

0/0
4.12.2008 11:45

Reakturek

Re: Zase zbytečnost

A v čem je teda problém ? Dráhy si jich objednaly dvacet, což odpovídá počtu těchto tratí. To že umí 200 km/h je nutnost pro možnost prodeje do zahraničí. Kolik se jich prodá je věc jiná. Jen idiot by dnes vyvíjel univerzální mašinu na maximálku 140-160.

0/0
4.12.2008 8:00

x

Re: Zase zbytečnost

Jeji vysoky vykon se hodi pri tahani dlouheho nakladniho vlaku - diky dobre rychlosti i do kopce nebude na trati brdit provoz a tim zlepsi i jeji prujezdnost a tazenim vic nakladu je efetktivnejsi a to i pri prepoctu na tuna/Km/Kwh .

0/0
4.12.2008 12:33

Martin

Re: Zase zbytečnost

snad jen dodat, ze v nemecku by ji na hlavni trat nepustili, kdyby neutahla rychlik min. 160 tj. potrebuje jisty vykonovy prebytek,

jen jeste doplnek k uplne puvodnimu "zase zbytecnost" - je bezne, ze kdo vi houno, tak si najde internetovou diskusi, kde volen pole pusobnosti k projevum. pri beznem hovoru mu totiz  neni umozneno se projevit

0/0
4.12.2008 14:11

hroch156

Re: Zase zbytečnost

Tahle lokomotiva je taky investice do budoucna, její životnost odhaduju na 30-40 let, možná ještě víc s nějakou případnou modernizací. Za tu dobu by tu možná mohly vlaky jezdit i 300 km/h a 200 km/h bude celkem běžná rychlost. Krom toho už dneska existujou úseky, kde by se 200 km/h dala využít při zrušení přejezdů, úpravě zabezpečovacího zařízení a hlavně změně legislativy, která na tratích SŽDC nezná vyšší rychlost než 160 km/h. Třeba trať Přerov - Břeclav je na to celkem dobře stavěná

0/0
4.12.2008 12:44

Palo

HEZKÝ

Příznačný název pro českou lokomotívu,jen co je pravda.(Y)

0/0
3.12.2008 20:52

John Coffey

Re: HEZKÝ

Pokud jsi to nepochopil tak je to slang vymysleny lidmi. ;-O

0/0
7.12.2008 20:35

Janina7

Vůbec si nedokážu představit, že by tu mašinu měli

řídit čeští nádražáci na českých tratích. To zase bude mrtvejch

0/0
3.12.2008 19:46

Strojvůdce

Re: Vůbec si nedokážu představit, že by tu mašinu měli

Tu lokomotivu nebudou řídit čeští nádražáci, ale čeští strojvůdci, a to je rozdíl. Buďte rádi, že tu máte ještě strojvedoucí, protože v zahraničí už mají jen řidiče drážních vozidel, kteří s minimálními zkušenostmi jezdí se stroji o kterých vůbec nic neví. Nechápu, proč našinec našince takhle shazuje. To vrhá špatné světlo na národ.;-O

0/0
3.12.2008 22:07

Janina7

Re: Vůbec si nedokážu představit, že by tu mašinu měli

Svez se vlakem a uvidíš. Já jezdím vlakem tak 10 x měsíčně a votřes! Tedy, vím o čem mluvím, píšu!

0/0
3.12.2008 23:22

SergeS

Re: Vůbec si nedokážu představit, že by tu mašinu měli

A ty se svez na stanovisti nekdy :-) a zjistis taky o cem to je

0/0
4.12.2008 0:17

hroch156

Re: Vůbec si nedokážu představit, že by tu mašinu měli

Aha, oni fírové jezděj tak, že lidem při každym zastavení lítaj kufry na hlavy, projížděj denně návěstidla, projížděj zastávky kde maj stavět... Aha...

Vrať se do reality, už seš s timhle fakt trapná

0/0
4.12.2008 12:47

x

Re: Vůbec si nedokážu představit, že by tu mašinu měli

"projížděj denně návěstidla, projížděj zastávky kde maj stavět... "

Tak to se deje vyjmecne - proste obcas dojdei i k lidske chybe stejne jako u ridice autobusu.

Aty kufry kolikrat vubec nemusi - vlak tak silne bezne proste nebrzdi, aby to slo - nejspis musel pouzit brzdy nozovou - napriklad treba nejaky ten neukazneny ridic nakladaku byl na prejezdu.

0/0
4.12.2008 14:13

hroch156

Re: Vůbec si nedokážu představit, že by tu mašinu měli

Však sem to psal ironicky;-), já vim která bije, narozdíl od toho individua, na který sem regoval:-)

0/0
4.12.2008 14:41

skybedy

Hmm..

.. takový hezký, český název..

0/0
3.12.2008 18:35

koa

Varic?

Tak to bude supr, az se masinfira pojele horkou vodou pri vareni kafe v rychlosti 200 km/h.  Chudaci cestujici.  Nebyla by lepsi mikrovlnka a neco jako rychlovarna konvice na vodu, kdyz uz to kafe (cikorku) bude chtit uvarit.  Nebo by si to kafe mohl treba prinest v termosce.

0/0
3.12.2008 17:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.