Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dokáže obletět čtvrtku Zeměkoule. Největší dopravní letadlo v ČR startuje

Boeing 767 – 300 ER pojme 253 cestujících a přepraví je až na vzdálenost 11 000 kilometrů. Pořídila si jej firma Travel Service. V Česku větší letadlo zatím nikdy nelétalo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

schima

Velikost

Nechci rejpat, ale tohle "V Česku větší letadlo zatím nikdy nelétalo." pravda nebude. Už na první pohled bych si troufl tvrdit, že 747 je větší, no a ta už na Ruzyni párkrát byla, a pokud by byla řeč třeba o nákladních letadlech, tak je to úplně mimo mísu :-)

0/0
8.12.2008 16:15

krakra

Re: Velikost

Je to myšleno, letadlo u nás v ČR vlastněné.

0/0
8.12.2008 23:26

Brusik

Ekologicka dan

Koukam, ze to stihli vcas :-P Pristi rok by se asi prohli, nevim, zda to ma alespon Euro II ;-D

0/0
8.12.2008 15:57

krakra

Co s tím

Nejsem si jist zda Travel Service najde uplatnění pro takovéto letadlo v době krize.

Ale to není samozřejmě můj problém, předpokládám že management TravelServisu ví co dělá.

0/0
8.12.2008 12:15

karel

Kraksna

co si travel service s takovou starou kraksnou pocne???8-o

0/0
7.12.2008 0:29

PetrQ

Rozplývat se nad olítanou 767...

...je stejně úsměvné a trapné jako kdybysme žasli nad VW Passatem předchozí generace.  

0/0
6.12.2008 18:58

meteon

Staré letadlo

Nic proti Travel Service, ale letadlo z roku 1991 je už zastaralé. Dnešní "létající počítače" (říká se jim taky "datové toky") typu Airbus 319–380 mají úplně jiný flight management a komfort jak posádky, tak cestujících. Žijeme v digitální době, ale 767 je z předchozí éry letectví.

0/0
6.12.2008 16:06

letmech

Re: Staré letadlo

Pán bude asi odborník, jestli pak víte, od kdy se vyrábí A320 family? ŽE každý typ letadla se vyvíjí, takže jeden z Vašich " datových toků" s nízkým výrobním číslem bude morálně zastaralý proti poslední B767, že pax entertaiment je věcí společnosti a ne výrobce letadel, že většina pilotů, kteří létali jak na Abusech tak na Boeingách dávají přednost těm druhým. A jenom mimochodem, u letadel dělám dokonce obou výrobců, hodně létám a jako většina mých kolegů preferuji, coby cestující ta předchozí letadla.

Přezdívku datový tok jsem nikdy neslyšel, ani v češtině ani v jiném jazyce.

Když něčemu nerozumím, šoupu nohama.:-)  

0/0
6.12.2008 18:29

jakub7

Re: Staré letadlo

Pokud mas na vyber B767 (rekneme delta) a A330 (rekneme bmi), tak poletis 767? To je docela sadismus :)

0/0
6.12.2008 19:01

karel

Re: Staré letadlo

nicmene, je od vas naprosto stupidni zastavat se letadla, ktere je 17 let stare. v ceskych mediich je z toho takova fraska, ze to vypada jako by lepsiho letadla nebylo. osobne preferuji B767 nad A330...a lety delty na 767 jsou docela pohodlne...(nejhorsi je A310 CSA...)...ale to letadlo travel service vypada jako by ho vykopali ze srotu...kdo by chtel letet letadlem ktere ani nema LCD display??? ktere v top class nema kozene sedacky? nebo celkove nema kozene sedacky ani nikde jinde? za poslednich 17 let se toho hodne zmenilo, a kdyz ma clovek na vyber, tak proc by letel nekomfortnim vrakem?

0/0
7.12.2008 0:35

jakub7

Re: Staré letadlo

Kozene sedaky jsou naprosto nepodstatne. To, co je dulezite je, ze v dnesni dobe jsou v business class lie-flat seats, zatimco v tomto kramu jsou recline sedacky. Ja si podle toho vybiram aerolinky, se kteryma letim. K B767/A330 - prestoze pouzivam noise cancelling sluchatka, tak se neda prehlednout, jak je A330 tissi...

0/0
7.12.2008 8:56

karel

Re: Staré letadlo

lie flat seats in business class? maybe first class...

0/0
7.12.2008 18:23

jakub7

Re: Staré letadlo

Ve first class byva dost casto uz flat bad. Pokud to nevis, tak ver zkusenejsimu. Vim, v cem v business class sedim/lezim :)

0/0
7.12.2008 21:36

rychloslimejs

vcera jsem si prohlizel zravy v mobilu

a bylo tam, ze nejvetsi dopravni letadlo startuje... tak jsem se schvalne podiva jeste sem a nepletu se, titulek byl dle reakci prispivatelu zrejme opraven... takhle to dopada, kdyz nejaky trouba zacne pracovat jako redaktor iDNESu a pise o necem, cemu nerozumi a pak dostane zavadejici text od PR agentury Travelservisu...

0/0
6.12.2008 15:17

rychloslimejs

vcera jsem si prohlizel zravy v mobilu

a bylo tam, ze nejvetsi dopravni letadlo startuje... tak jsem se schvalne podiva jeste sem a nepletu se, titulek byl dle reakci prispivatelu zrejme opraven... takhle to dopada, kdyz nejaky trouba zacne pracovat jako redaktor iDNESu a pise o necem, cemu nerozumi a pak dostane zavadejici text od PR agentury Travelservisu...

0/0
6.12.2008 15:02

rychloslimejs

vcera jsem si prohlizel zravy v mobilu

a bylo tam, ze nejvetsi dopravni letadlo startuje... tak jsem se schvalne podiva jeste sem a nepletu se, titulek byl dle reakci prispivatelu zrejme opraven... takhle to dopada, kdyz nejaky trouba zacne pracovat jako redaktor iDNESu a pise o necem, cemu nerozumi a pak dostane zavadejici text od PR agentury Travelservisu...

0/0
6.12.2008 14:58

m725

???

Reklama? Hele, nemají bejt náhodou reklamní články nějak viditelně označený, tak jak je to v novinách? Chápu, že se snažíte dostat lidi pomocí objektivu digitálního kompaktu na místa, kam normálně nemůžou, ale je to nutný dělat zrovna takhle?

0/0
6.12.2008 13:12

Quido

opravdu dooost ubohý PR článek...

767 je sice docela velký éro, ale v ČR se docela často objevují i mnohem větší jako třeba 747 JAP - navíc psát superrelativy o letadlu, které začíná mít "důchodový věk" je opravdi trochu mimo mísu - toraději napište o Ryanairu, který je sice v oblasti komfortu cestování stejný SH*T, ale má alespoň novější éra, byť jejich 737-800 nejsou největší ... opravdu je jenom můj pocit pane šéfredaktore, že Vám rapidně klesá úroveň článků? Nechi kritizovat za každou cenu, ale "nejdůvěryhodnější zpravodajský portál" si představuju krapet jinak- dlouhodobě se iDnes mění na snůšku PR reklam, nebo bezduchého plácání o věcech, kterým buďto redaktoři nerozumí, nebo hůř, jsou zdechlí si zjistit nejzákladnější fakta ...

0/0
6.12.2008 11:01

roba21

Re: opravdu dooost ubohý PR článek...

Zjevně jste to nepochopil: B767 je největší letadlo >českého< dopravce. Jinak řečeno, žádná letecká společnost se sídlem v České republice ještě nikdy v historii neprovozovala tak velké dopravní letadlo. Pro mnoho lidí je to docela událost, protože od ČSA se takových strojů zřejmě už nikdy nedočkáme.

0/0
6.12.2008 18:07

Slavek

Re: opravdu dooost ubohý PR článek...

No hlavne CSA by nekoupila takovejhle olitanej kepl. Presne takovyhle krapy, s motory ktere maji sve motohodiny nalitany pak padaj jako svestky. Vsude vsechno vrze, klepe se a kazdou chvilku neco nefunguje, nevim o jakem komfortu je pak rec. Pochybuju, ze zrovna travel service udela generalku jakou predepisuje vyrobce.

0/0
6.12.2008 19:50

krakra

Re: opravdu dooost ubohý PR článek...

To že se kupují stará letadla je docela běžná věc, prostě když nejsou prachy na nové, tak se musí koupit staré.

Nejsem si jist zda Travel Service najde uplatnění pro takovéto letadlo v době krize.

0/0
8.12.2008 12:14

roba21

Re: opravdu dooost ubohý PR článek...

Bohužel musím konstatovat, že vůbec netušíte o čem mluvíte. Na údržbu letadel jsou velmi přísné a kontrolované předpisy (viz blacklist na kterém je řada dopravců mimo EU) a Travel Service je samozřejmě  musí dodržovat. Letadel B767 létá po celém světě mraky, a to i v podobném stáří, jedná se o jeden z nejspolehlivějších typů.

ČSA sice nekupuje stará letadla, ale třeba A310, kterými létá za moře jsou jedny z nejolétanějších A310 na světě. Ani flotila B737 není zrovna nejnovější. Jenže jde o údržbu, pokud se letadla udržují jak mají, tak slouží bez problémů i přes vyšší věk.

0/0
8.12.2008 15:25

vokoun6

Re: opravdu dooost ubohý PR článek...

Až na to že piloti ČSA na rozdíl od namistrovaných hazardérů z TravelServisu nechrápou v kokpitu, že je pak musí eskortovat stíhačky a už vůbec neriskují životy cestujících tím, že poté co ocasem letadla zavadí o dráhu (tzv. tailstrike) se klidně vydají na let přes moře čert vem riziko možné dekomprese následkem porušení trupu (incident letounu OK-TVA v Hurghadě na jaře 2003). 

0/0
11.12.2008 15:31

..

Re: opravdu dooost ubohý PR článek...

hehe, to zrovna ridil muj kamarad :)

0/0
11.12.2008 22:42

error404

ten titulek je ubohost

nevím co se snažil autor vyjádřit, ale titulek je založen buďto na totální neznalosti, bohapusté lži nebo mizerné češtině. jedno horší než druhý.

0/0
6.12.2008 9:47

Tomas

Co to psalo za jelito??

Co je tohle za reklamu na obstarozni letadlo??? B777 nebo A330 A340 jsou vetsi, modernejsi a komfortnejsi letadla. B767 je stara kraksna, navic Travel Service z ni udela dobytcak pro chude s mizernym vybavenim... PROC PROBOHA O TOMHLE PISETE CLANEK, kdo VAM KOLIK PLATI za toto PR??? ;-O

0/0
6.12.2008 9:20

roba21

Re: Co to psalo za jelito??

A kolik českých leteckých společností s B777 či A330/340 znáte?

0/0
6.12.2008 18:09

Tomas

Re: Co to psalo za jelito??

A co je mi po ceskych spolecnostech, jsem snad omezen letat z Prahy pouze s CSA nebo Travel Servisem? S B777 bezne leta treba Delta, a to i do Prahy a s ceskyma letuskama. Nechapu, proc se tu opevuje stara kraksna. A SkyEurope lita z Prahy s nejmodernejsima B737 - coz je daleko kvalitnejsi letadlo nez zminovana kraksna.

0/0
7.12.2008 16:39

roba21

Re: Co to psalo za jelito??

Pán je odborník. :-) Proč tedy čtete článek o největším dopravním letadle v ČR, když Vás to podle Vašich slov nezajímá? 

Jinak abych Vás trochu opravil, Delta létá do Prahy s typem B767.

B737NG jsou opravdu novější stroje, ale těžko kvalitnější. Ani jedno z těch letadel není kvalitnější, nicméně B737NG je modernější. Navíc to jsou letadla jiné kategorie, takže je nelze snadno porovnávat.

0/0
8.12.2008 15:32

martin

nesmysl

Nevim co je pr jak tu vsichni pisete, ale prijde mi to jako reklama.

0/0
6.12.2008 8:25

Tomas

Re: nesmysl

PR = public relations... mezinarodni oznaceni pro oddeleni reklamy, v prenesenem smyslu rovnou reklama :-)

0/0
6.12.2008 9:21

rychloslimejs

Re: nesmysl

PR a reklama jsou dve odlisne doscipliny!!! tak nepis kraviny...

0/0
6.12.2008 14:53

Tomas

Re: nesmysl

no, podle definice tvych skript Vysoke skoly pro marketingove vyzirky je to mozna rozdil... nicmene ja v tom vidim totez :-)

0/0
9.12.2008 16:35

bublifuk

Tohle je urážka :-/

Jenom krátce autorovi BUSINESS ne BUSSINES, A 380, 747 nebo 777 jsou větší. PR článek se píše jinak. Doporučuju teďka spíš napsat o parádním kolorovým sovětským televizorovi rubín s ukrutnou úhlopříčkou asi 65cm a skvělou hmotností asi 100kg a moc funkcí... [>-]R^

0/0
6.12.2008 7:09

OctavianTDI

Re: Tohle je urážka :-/

Moje řeč, sám jsem měl možnost letět na linkách JFK-AMS s NW  Airbusem A330, naprosto luxusní provedení business třídy (World  Business Class, http://www.nwa.com/services/bustrav/wbc/, vřele doporučuji ), ... nebo linka JKF-CDG Boing 777-300ER, oproti standardní business třídě nabízí i trochu lepší first class, která je přímo v čumáku letadla, letěl jsem Boingem 767-300ER s Deltou linka PRG-ATL a můžu potvrdit, že oproti dřívě zmiňovaným je to chudý příbuzný.

Neporovnávám oproti A380, to je v dané třídě nesrovnatelné.

0/0
6.12.2008 8:45

jakub7

Re: Tohle je urážka :-/

Ta business class v tomle starym kramu je fakt silena, CR objevuje recline sedadla :))

Jinak zminene A330 je moje oblibeny letadlo (verze 300), litam s qatar airways a business class tam neni spatna

0/0
6.12.2008 18:48

jgeo

Re: Tohle je urážka :-/

Timhle (nebo jinym, ale stejny typ) jsem letel na Island nekdy v roce 90+. Souhlas, snazi se ceske lidicky nakrmit spoustou nesmyslu, jak uzasny novy stroj je bude vozit a za chvili to bude jen stara kraksna. Nekdo tu cosi rekl o Cessnach ze 60-tych let pro PPL, pravda, ty ale nelitaji non-stop. Navic kazdy typ letadla ma uvedene zivotnosti dilu/celku a draku. Nechce se mi to ted hledat, ale u komercnich dopravnich letadel to asi nebude pul stoleti zivotnosti draku.

0/0
8.12.2008 17:53

jakub7

Re: Tohle je urážka :-/

Presne takhle to ale v leteckem prumyslu funguje. Letadlo se oleta (s prihlednutim k turbulencim, tvrdosti a poctu pristani) na maximalni mez (danou vypocty a koeficientem bezpecnosti) a pak se dily, ktere jsou na hrane, vymeni presne podle instrukci, danych vyrobcem letadla. Kdyz bude vymena prilis draha, letoun se vyradi..

0/0
9.12.2008 10:36

Travel a jiné

767 a jiná veteš od Travelu

...ruku na srdce, letadlo z roku 1991 v provedení dobytčák...to i ty 767 od Delty mají zcela jinou úroveň a business na úrovni, ve kterém autor asi neseděl, jinak by nemohl dělat PR Travel Servicu...iDnes, že se nestydíte...

0/0
6.12.2008 1:06

Smurfx

Naprostá kravina

Takhle to dopadá, když někdo píše o něčem, čemu vůbec, ale vůbec nerozumí. Posadí pár novinářů do úplně obyčejného poměrně malého letadla, které je ještě k tomu značně staré a s naprosto archaickým interiérem a novináři píší kraviny o "největším dopravím letadle" a o tom že si "travel service toto letadlo pořídila"...

Pane Všetečko, vraťte se raději k psaní o Windows 7.

0/0
6.12.2008 0:33

nejdůvěryhodnější

Ten titulek vymýšlel kdo?

uklizečka z toalet??

0/0
5.12.2008 23:33

exe

com

Jaký rok výroby? Má ještě skleněné monitory!

0/0
5.12.2008 23:12

schima

Re: com

no nový samsungy to nebudou ;-)

0/0
8.12.2008 16:17

koszlik

PR

Jasny PR. Informace zadna-titulek megalomanskej:-©

0/0
5.12.2008 23:05

Buffalo_CZ

heh... jak se oblítá "čtvrtka zeměkoule"...

snad ne kolem dokola ? :))

0/0
5.12.2008 22:55

Brainwashington

A 380??

A, v provedení pro Singaporský aerolinky ? Nó, to je bómba!!

0/0
5.12.2008 22:53

jenik

Re: A 380??

A prodáš barák aby ses mohl proletět že?

0/0
6.12.2008 10:12

martin

Re: A 380??

nenechte se vysmát....

0/0
6.12.2008 19:42

JaM

Článek převzatý z BLESKu?

Nebo z AHA! ?

Alespoň tou úrovní tak působí.

0/0
5.12.2008 22:44

Shumway

no jestli tady půjde z tlustých do tenkých

jako jinde, tak u nás dlouho neohřeje. :-)

0/0
5.12.2008 21:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.