Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Je jediná na světě a jezdí v Ostravě. Obousměrná tramvaj

Jezdí v moravskoslezské metropoli a vyrábí se v Ostravě. Na proslulou Stodolní ulici můžete přijet jedinou tramvají svého druhu: obousměrnou trojwanou. Je nízkopodlažní, má osm dveří a čtyři podvozky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Vzpominam na stare tramvaje

Na konci 50 az 60.let minuleho stoleti kterymi jsem jezdil casto mezi Bedrichovem a Rychnovem nad Nisou a mezi Jabloncem a Libercem. Ty byly samozrejme tez oboousmerne. Na konecne ridic jen presel napric tramvaji a jel zpet. Nepotreboval zadny okruh nebo vraceci smycku - chcete-li. Vzal si jen kliku kterou nastavoval rychlost a elektricke brzdeni, zapnul u stropu spinac ktery pripojil stanoviste ridice k troleji a jelo se zpet.

Jizdenka za 60 haleru z Rynovic do Jablonce nad Nisou pres Mseno n.N nebo za 3 Kc z jednoho konce trati (Rychnova n.N) do Bedrichova. Ta trat uz davno neni. Podel trati bylo nekolik "usmernovacich stanic" kde velak rtutova dioda usmernovala tusim 600V stridavych na stejnosmerny proud.

Narozen jsem v 1946.

0/0
14.7.2010 1:29

richu_ch

no nevim, ale u nas jezdi jenom "obousmerne"

tramvaje, a jsou kompletne nizkopodlazni. Zadne debilni schody uprostred vagonu ...

0/0
13.7.2010 14:14

Host

Super nadpis :)

Ja zase jezdim jedinou Oktavkou sveho druhu na svete ... takovou ryhu kolem nadrze ve stejne velikosti a tvaru zadna jina Oktavka nema ! ... a jsem si temer jistej, ze ani mit nebude :)

Ted vazne ... nadpis je opravdu chytlavej, ucel splnil, prisel jsem na stranku, zobrazila se mi reklama a po par vetach jsem zjistil, ze se nejedna o "jedinou obousmernou tramvaj na svete" (coz mi vrtalo hlavou, protoze jsem jich uz videl mraky), ale o tramvaj, ktere dali jedinecne modelove oznaceni :) Holt jsem naletel ... ale alespon jsem se vykecal a muzu se jit najezt :)

0/0
12.7.2010 17:49

papazian

Re: Super nadpis :)

Máte pravdu, velmi zavádějící článek.

0/0
14.7.2010 9:34

Host

co je to ostrava?

no, v ostrave maj samy inteligentni veci a hlavne lidi :D

0/0
12.7.2010 13:55

0608

Re: co je to ostrava?

Podle sebe, soudím tebe, že? ;-D

0/0
12.7.2010 14:50

Host

wana

ja mam doma dvoj - umywadlo...:-P

0/0
12.7.2010 9:01

polednice

Jasně. Na sever a na jih, na sever a na jih

0/0
11.7.2010 21:02

Host

nekomentovat :D

bože tady se nadělá z 1 šaliny D: bydlím v brně a obousměrných tui jezdí desítky :D .. a není to žádná novinka a ani vynález tisíciletí =D ..

0/0
11.7.2010 19:30

Host

Přečtěte si to pořadně

"Obousměrná tramvaj NENÍ žádnou novinkou, stejně jako tříčlánková.

Unikátnost ostravského stroje spočívá v tom, ŽE JE OPRAVDU JEDINÁ Z TYPOVÉ ŘADY. Navíc je v této chvíli jasné, že žádná jiná, stejná

tramvaj, již nebude vyrobena"

0/0
11.7.2010 9:18

TigerM

Re: Přečtěte si to pořadně

Od kdy je Pragoimex ostravskou firmou? Bezohledu na to kde se to vyrabi?

Jedina z typove rady? No to my vysvetlete, protoze i KT8 jsou z typove rady a vubec, proc se o tom pise jako o nejakem unikatu? To uz bych se zminil o jedine, typove a unikatni tramvaji ULF?

A nadpis je v tomto skutecne debilni, akorate nastve ty, co zajimaji nejake novinky,....

0/0
11.7.2010 19:03

Homer.Simpson

no a co?

Úplně normální tramvaj. No ale pokud chachaři do včerejška jezdili na koni, tak chápu, že je to rozdíl.;-D

0/0
11.7.2010 0:08

Veskovo horší dvojče

Jo Prážáci můžou závidět

Ty jejich slavné Porche tramvaje stáli tak 3krát více a je tam 3krát méně místa:-D

0/0
10.7.2010 19:55

Host

Re: Jo Prážáci můžou závidět

přemýšlím proč to sem píšeš ... aa už vím ....závist... :) jinak  Porsche tramvaje sou tezky jako blazen a duní to vsude kde projede , mam radsi starý dobrý s kulatejma svetlama

0/0
10.7.2010 22:30

TigerM

Re: Jo Prážáci můžou závidět

15T jsou jeste tezsi.... ale u 14T je problem s rozlozenim na napravu, tam jsou skoro limitni hodnoty...

Kazdopadne 14T je spise vhodna na mene vytizene linky, dnes treba obsluhovane 1xT3 nebo na dlouhe prime trate na rovine, ale ne do ulic Prahy...

0/0
11.7.2010 19:31

Host

Re: Jo Prážáci můžou závidět

No, Pražáci... kdo to vlastně jsou tito Pražáci? Vždyť orignál pražáků už moc není. Je to tam samý Ústí, Vary, Brno, Ostrava, Vsetín ... ;-D

0/0
10.7.2010 22:48

Host

Re: Jo Prážáci můžou závidět

a hlavne UK a SK :-)

0/0
13.7.2010 14:39

TigerM

Re: Jo Prážáci můžou závidět

V Praze zadne tramvaje od Porsche nejezdi, obycejna skodovka, ktera vychazi z Vektry, pouze design je od nejake fy. Porsche Design.... a malo mista je v ni proto, ze Skodovka neumela vyrobit tramvaj s jednim schodem nad podvozky a zaroven sedadly po/proti smeru jizdy... pritom to umelo uz CKD-Siemens-Düwag u prototypu RT6-S a s otocnym podvozkem.

Navic i ty vektry jsou koncepce prazske fy. Inekon, ktera prvni Astru vyrabela prave ve spolupraci se Skodou Plzen.

Ja sam jsem zvedav spise na tramvaj 15T ze skodovky, ktera uz ted jezdi v Rize a Praha jich ma objednano 250ks, ovsem je skoda, ze v interieru jsou drobne chybicky...

PS: ty "Porsche" jezdi i ve mestech Brno a Vratislav,...

PPS: RT6-S je opravdu hodne povedena tramvaj, je jen velka skoda, ze se u nas nenasel nikdo kdo by stredni podvozek dal "do kupy" jako v Polsku, kde jezdi jeste puvodni RT6-N1...

0/0
11.7.2010 19:16

lina cerna hadice 12

@@

strasne moc sympaticka tramvajka....V porad na ni musim myslet...V fakt..V

0/0
10.7.2010 18:36

Host

Re: @@

Hlavně si nestříkni do textilu Rv;-D

0/0
10.7.2010 18:37

Host

Shiva

Neeee vubec nám v Brně nejezdí skoro ty samý :D akorát mají víc dveří a kamery :D a trošku jinej design :) takže je to boom ale jen pro ostravu :D

0/0
10.7.2010 12:42

TigerM

Re: Shiva

presne tak...

0/0
11.7.2010 19:04

Host

Re: Shiva

jestli to nebude tím, že jsou od stejného výrobce:-P

0/0
28.8.2010 21:26

Host

lol

Ježkoy oči, lidi. Jediná na světě znamená, že jediný je tento typ. Ne, že je to jediná obousměrná.

0/0
10.7.2010 11:15

logar

hm,hm

Není to tak dlouho, kdy v Praze jiné než oboustranné tramvaje nebyly!!

0/0
10.7.2010 7:39

logar

hm,hm

Není to tak dlouho, kdy v Praze jiné než oboustranné tramvaje nebyly!!

0/0
10.7.2010 7:38

piErcE

Re: hm,hm

hmm.. je to docela dlouho .. nebo vam doma "asi tricet let", mozna i vic, neprijde dost dlouha?

0/0
12.7.2010 0:43

PIsa.lek

Příšerný článek

Jak po obsahové, tak po formální stránce - "salon pro cestující" si příště nechej do diskuse na nějaký šotoušský web, "autore".

0/0
9.7.2010 21:48

Homer.Simpson

Re: Příšerný článek

změňte radši saloon, šerife!;-D

0/0
11.7.2010 0:10

Host

Re: Příšerný článek

článek není možná úplně ideální, ale pojem "salon pro cestující" je terminus technicus.

0/0
14.7.2010 8:00

Host

Obousměrné částečně nízkopodlažní tramvaje v ČR

ŠKODA 06T - http://www.skoda.cz/holding/produkty/dopravni-strojirenstvi/tramvaje/tramvaj-elektra-06-t-aid71.html

ŠKODA 10T - http://www.skoda.cz/holding/produkty/dopravni-strojirenstvi/tramvaje/tramvaj-10-t-aid72.html

0/0
9.7.2010 20:11

Host

No to je BOMBA

V Brně jezdí obousměrné šaliny už asi 25let ;-D

0/0
8.7.2010 22:22

Host

Re: No to je BOMBA

Jo ale v Brně nejezdí tramvaje, ale šaliny, takže toto je možná fakt 1. obousměrná tramvaj ;-D

0/0
9.7.2010 7:18

Host

Re: No to je BOMBA

TAK tys to zabil :D

0/0
10.7.2010 12:42

Vlasta101

Ale kdepak :-))

Nejhezčí přece jezdí v Dublinu http://en.wikivisual.com/images/0/04/Ireland_-_Dublin_-_Tram.jpg R^

0/0
8.7.2010 20:22

Host

Re: Ale kdepak :-))

me se spise libi prazske porsche

0/0
11.7.2010 15:38

kaksikymmenta

Re: Ale kdepak :-))

To snad nemyslíte vážně!! Tramvaj s designem od Porsche má všechna možná negativa, která tramvaj může mít. Vůbec bych ten příšerný rachtající paskvil nenazýval tramvají, je to nechutný produkt od vzhledu až po jízdní vlastnosti.

0/0
14.7.2010 11:12

kaksikymmenta

Pane redaktore...

...až příště budete psát článek o nových vozidel MHD, poraďte se prosím příště s odborníky a lidmi, co se o dopravu zajímají intenzivně a nikoliv polovičatě jako vy. Nevěřil jsem svým očím, když jsem si přečetl nadpis. Jediná obousměrná nízkopodlažní tramvaj na světě? Kdepak, ne. Navíc je jen částečně nízkopodlažní, což už jsou vozidla z Plzně, Brna i Prahy modernizované typy ČKD Tatra KT8D5RN2. Není potřeba vyjmenovávat standardy, které jsou v cestování MHD dnes již běžné. Unikátní opravdu je, ale jen ve své typové řadě, nikoliv všeobecně, jak jste tuto jedinečnost shodil hned v prvním odstavci. Á propos, moderní vozový park se nachází i v Brně, nemám nic proti ostravským tramvajím, ale technologové a DPO by mohli více myslet na budoucnost. Toto je po letech první obousměrná tramvaj, kterou při výlukách nahrazovali soupravou dvou T3 spojených záděmi k sobě. Jak jsem už psal, ostravský vozový park je sice hezký, ale někdy technologicky nepoužitelný. Zase tak moc bych ho nevychvaloval.

0/0
8.7.2010 18:42

papazian

Re: Pane redaktore...

Souhlasím s Vámi.

0/0
14.7.2010 9:39

jirkafox

Už dlouho jsem neviděl takto "inteligentní článek"

Co je tohle za článek??? Jediná obousměrná tramvaj na světě? V Praze začaly jezdit obousměrné tramvaje už v osmdesátých letech, jezdí dodnes, a na rozdíl od této "jedinečné tramvaje" mají např. kamerový systém. Autor článku tuto tramvaj vychvaluje, a uvádí jako její přednosti takové věci, které jsou v dnešní době NAPROSTO SAMOZŘEJMÉ. Jízda se řídí řadičem - úžasné.

Citace: "Hned vedle má řidič ovládání informačního systému pro cestující." Hm. To asi řidiči v jiných tramvajích nemají.

Citace: "Vozidlo je standardně vybaveno elektronickým a akustickým informačním systémem." Tramvajemi jezdím každý den. Akustický informační systém mají absolutně všechny, displeje s názvy zastávek má většina z nich.

Podle popisu v článku se jedná o naprosto normální tramvaj, která je vyjímečná pouze tím, že nepochází ze sériové výroby. Jestli má opravdu alespoň nějaké výhody, pak v článku nejsou popsány, takže jeho vypovídací hodnota je nulová. Video raději hodnotit nebudu...

0/0
8.7.2010 17:43

Host

Re: Už dlouho jsem neviděl takto "inteligentní článek"

Já článek nečetl, ale myslím si, že je jediná svého druhu na světě. Špatně rozumím psanému textu?

0/0
8.7.2010 21:13

jirkafox

Re: Už dlouho jsem neviděl takto "inteligentní článek"

Rozhodně není jediná obousměrná. V článku se sice píše i o dalších vlastnostech této tramvaje, ale nic z toho není nijak vyjímečné - viz můj první komentář. Doporučuji článek přečíst, pak pochopíte proč mám tento názor...

0/0
9.7.2010 17:00

papazian

Re: Už dlouho jsem neviděl takto "inteligentní článek"

Díky tomu asi je pěkně předražená. Dělala se na koleně, extra, tak to nechci vidět náklady na takovou ruční amateřinu. A pokud se to nezačne dělat seriově, tak je to na zkrachování.

0/0
14.7.2010 9:41

Smil

vzbudila celosvětový rozruch

zejména na brněnsku

0/0
8.7.2010 17:21

Host

Okurky

Už si někdo z diskutujících uvědomil, že je okurková sezóna a není o čem psát ?;-)

0/0
8.7.2010 12:56

picachu

Zas cesko objevilo ameriku

To je toho. Takove obousmerne triclankove nizkopodlazni tramvaje jezdi treba ve Franfurtu zcela bezne a maji jich tam desitky. Akorat hlavni rozdil je, je uvnitr tramvaje neni zadny trapny schod kvuli podvozku jak v teto, ale nemci udelali z podvozku sedacku s tim ze mezi obema stranami podvozku je normalni _nezvysena_ ulicka. Take kazda tramvaj ma opravdu klimatizaci, ktera normalne funguje a je ucinna (na rozdil od trvzeni v clanku) a hlavne v lete v takovych vedrech si nelze vubec jeji nepritomnost predstavit. Nojo, zase cesi setri na nepravem miste.

0/0
8.7.2010 11:03

Host

Re: Zas cesko objevilo ameriku

Kdyby sis to hlavičko přečetl pořádně tak by ses dozvěděl, že jde o ten typ tramvaje, který je unikátní!!! Ne o verzi tříčlánkových, obousměrných tramvají, ty jsou známé...jde o tento typ, od kterého je jen jeden kus a jiný už nebude vyroben. Miluju tyhle lidi, který si přečtou jenom nadpis a hned jdou diskutovat...;-O

0/0
12.7.2010 9:53

picachu

Re: Zas cesko objevilo ameriku

Samozrejme ze jsem si clanek precetl a samozrejme ze vim, ze jde o trochu jinou unikatnost. Nicmene to nic nemeni na tom, ze cely tento clanek je stupidni. Take je totalne stupidni delat verejne opevovanou unikatnost neceho v ramci jedne bezvyznamne firmy navic kdyz jeste to ma byt kus "jaky uz nikdy nebude vyroben". Ceska stupidita nazna mezi. Temto typum tramvaji patri v Evrope budoucnost, jine zeme je vesele nasazuji, jen v Cesku se zavrhuji a prestavaji vyrabet a dokonce hrde prichazeji s tvrzenim, ze uz je _nikdy_ nebudou vyrabet. O ceska stupidito budiz pochvalena!

0/0
12.7.2010 10:15

Host

tramvaj

U nás v Brně jezdí taky obousměrné tramvaje tak jakýpak že jenom v Ostravě !!:-/

0/0
8.7.2010 9:22

Host

Re: tramvaj

Asi tak, dokonce si pamatuju obousměrku v Brně tak 20 let zpět...

0/0
8.7.2010 12:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.