- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Na konci 50 az 60.let minuleho stoleti kterymi jsem jezdil casto mezi Bedrichovem a Rychnovem nad Nisou a mezi Jabloncem a Libercem. Ty byly samozrejme tez oboousmerne. Na konecne ridic jen presel napric tramvaji a jel zpet. Nepotreboval zadny okruh nebo vraceci smycku - chcete-li. Vzal si jen kliku kterou nastavoval rychlost a elektricke brzdeni, zapnul u stropu spinac ktery pripojil stanoviste ridice k troleji a jelo se zpet.
Jizdenka za 60 haleru z Rynovic do Jablonce nad Nisou pres Mseno n.N nebo za 3 Kc z jednoho konce trati (Rychnova n.N) do Bedrichova. Ta trat uz davno neni. Podel trati bylo nekolik "usmernovacich stanic" kde velak rtutova dioda usmernovala tusim 600V stridavych na stejnosmerny proud.
Narozen jsem v 1946.
tramvaje, a jsou kompletne nizkopodlazni. Zadne debilni schody uprostred vagonu ...
Ja zase jezdim jedinou Oktavkou sveho druhu na svete ... takovou ryhu kolem nadrze ve stejne velikosti a tvaru zadna jina Oktavka nema ! ... a jsem si temer jistej, ze ani mit nebude :)
Ted vazne ... nadpis je opravdu chytlavej, ucel splnil, prisel jsem na stranku, zobrazila se mi reklama a po par vetach jsem zjistil, ze se nejedna o "jedinou obousmernou tramvaj na svete" (coz mi vrtalo hlavou, protoze jsem jich uz videl mraky), ale o tramvaj, ktere dali jedinecne modelove oznaceni :) Holt jsem naletel ... ale alespon jsem se vykecal a muzu se jit najezt :)
no, v ostrave maj samy inteligentni veci a hlavne lidi :D
bože tady se nadělá z 1 šaliny D: bydlím v brně a obousměrných tui jezdí desítky :D .. a není to žádná novinka a ani vynález tisíciletí =D ..
"Obousměrná tramvaj NENÍ žádnou novinkou, stejně jako tříčlánková.
Unikátnost ostravského stroje spočívá v tom, ŽE JE OPRAVDU JEDINÁ Z TYPOVÉ ŘADY. Navíc je v této chvíli jasné, že žádná jiná, stejná
tramvaj, již nebude vyrobena"
Od kdy je Pragoimex ostravskou firmou? Bezohledu na to kde se to vyrabi?
Jedina z typove rady? No to my vysvetlete, protoze i KT8 jsou z typove rady a vubec, proc se o tom pise jako o nejakem unikatu? To uz bych se zminil o jedine, typove a unikatni tramvaji ULF?
A nadpis je v tomto skutecne debilni, akorate nastve ty, co zajimaji nejake novinky,....
Úplně normální tramvaj. No ale pokud chachaři do včerejška jezdili na koni, tak chápu, že je to rozdíl.
Ty jejich slavné Porche tramvaje stáli tak 3krát více a je tam 3krát méně místa:-D
přemýšlím proč to sem píšeš ... aa už vím ....závist... :) jinak Porsche tramvaje sou tezky jako blazen a duní to vsude kde projede , mam radsi starý dobrý s kulatejma svetlama