Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Brně umějí vyhledávat v milionech obrázků za půl sekundy, chystají video a hudbu

Nový vyhledávací systém vyvinutý na Masarykově univerzitě zvládne porovnat obsah předlohy s více než 50 miliony obrázků za půl vteřiny. V budoucnu to bude až miliarda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

martans

o technologiach zas nic

Skoda, ze v clanku sa nespomina, aka indexovacia struktura je pouzita, tipujem, ze nejake Vantage point tree. alebo zeby M+, ci nebodaj AESA?

 Podobnost na zaklade, coho? Tvary, histogram?

0/0
13.12.2008 12:34

Honza

hmmm

Ach jo, zase ukázka, že informatici předběhli dobu... Principy služby chápu, ale k čemu je dobré, že to dokáže identifikovat snímky s podobnou strukturou, když každý neznalý uživatel si pod službou představí funkčnost o dva řády lepší? Jako technologické demo dobré, ale do novin bych s tím zatím nešel ;-)

0/0
13.12.2008 10:59

R@VI

Je zvlastni, ze nikoho z diskutujicich ...

... nenapadla otazka,jak studenti a profesor,chteji vyresit otazku legalnosti tohoto projektu, to jako budou mit smlouvu se vsema vyrobcema audio video text materialu?? No to bude fuska ...

Mozna jsou jiz disktujici tak uvedomneli, ze vedi ze nesmi porusovat KODEX DISKUTERA bod 6. :Diskutér nesmí propagovat nezákonné činnosti či jinak společnosti škodlivé aktivity.

propagovat se nesmi - hanit ano!!

0/0
13.12.2008 0:54

x

Re: Je zvlastni, ze nikoho z diskutujicich ...

Hleda to ted  ve fotobance a ta to jiz ma osetreno - proste v okamziku, kdyz se snimek do ni zarazuje.

0/0
13.12.2008 22:40

albert

Re: Je zvlastni, ze nikoho z diskutujicich ...

Na hledani a porovnavani obrazku neni nic nelegalniho... zadna prava osetrovat nepotrebuji.

0/0
14.12.2008 16:20

pepanek1021

google

www.google.com R^R^R^

to staci na najiti jakehokoliv obrazku

0/0
12.12.2008 23:33

hentenoný

BPDP

Jako bakalářka fajn.. Bude dobrý to v diplomce dodělat..

0/0
12.12.2008 21:43

kuba

Rozhovor s vedoucím projektu.

http://info.muni.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=1129&Itemid=93

0/0
12.12.2008 21:34

h

co to ma znamenat?

vzdyt je to uplne nefunkcni. podle ceho ze to hleda? Vypada to jako totalni random. april je jindy, ne?

0/0
12.12.2008 20:53

kuba

Re: co to ma znamenat?

Další, co nepochopil, JAK to hledat. Zkus se nad tou aplikací zamyslet, znovu si přečti článek, vyhledej si nějaké obrázky a pak klikni na Visually Similar.

0/0
12.12.2008 21:28

blekekeke

Re: co to ma znamenat?

a ještě je základem hledaný výraz v angličtině a poté co vyhledá nahrubo, zmáčknout zmíněný Visually Similar. Jen to až neskutečný, ale tenhle vývoj jsem tušil, dobrá práce ....

0/0
13.12.2008 5:32

blekekeke

Re: co to ma znamenat?

asi takhle vypadá výsledek :o))

http://mufin.fi.muni.cz/imgsearch/?search=&_sourcePage=%2FWEB-INF%2Fflickr%2Findex.jspx&database=284164694

0/0
13.12.2008 5:33

Bystroushaak

alternativa

Doporucuji vyzkouset i projekt http://tineye.com/

0/0
12.12.2008 20:39

djbobes

hrůza

hrůza!! hrozná grafika :-©

0/0
12.12.2008 19:25

djbobes

hrůza

0/0
12.12.2008 19:24

dj.bobes

hrůza

hrozná grafika:-©

0/0
12.12.2008 19:21

doktor_bota

Zajímavé.

Dal jsem hledat podle fotky z dovolené mého kolegy a nabídlo mi to spoustu zvířátek. Musím mu to poslat...:-)

0/0
12.12.2008 17:04

sd

aaa

angelina je podobná čertovi

http://mufin.fi.muni.cz/imgsearch/?search=&_sourcePage=%2FWEB-INF%2Fflickr%2Findex.jspx&url=http%3A%2F%2Ffarm1.static.flickr.com%2F208%2F510908993_9e893e9bb4_m.jpg

0/0
12.12.2008 16:57

Aiki75

Doladit

Chtělo by to trochu míň bazírovat na barvách a spíš se zaměřit na obrysy objektu uprostřed fotky, ale jak už tu někdo psal celkem skvělé pro desingery.

Třeba pokus s pandou se mi zdá velmi úspěšnýR^

http://mufin.fi.muni.cz/imgsearch/?search=&_sourcePage=%2FWEB-INF%2Fflickr%2Findex.jspx&database=811136468

0/0
12.12.2008 16:34

radek

Re: Doladit

Panda je fakt vděčné téma ;-D

http://mufin.fi.muni.cz/imgsearch/?search=&_sourcePage=%2FWEB-INF%2Fflickr%2Findex.jspx&database=781796054

0/0
12.12.2008 22:02

PreVít

Dobrá práce FI MUNI

Dobře odvedená práce a VUT zase haže špínu Rv FELiXi tak se pochlub. Jsem docela zvědavej :-)

0/0
12.12.2008 15:17

BrumlajiciCmelak

Re: Dobrá práce FI MUNI

Já třeba z VUT su a žádnou špínu nehážu, negeneralizovat prosím!:-)

0/0
12.12.2008 15:28

FELiX

Re: Dobrá práce FI MUNI

tu špínu hážu jako kde?

0/0
12.12.2008 16:06

FELiX

Re: Dobrá práce FI MUNI

me jen proste pripada ze se tu prezentuje neco, co jeste tak uplne nefunguje a dava se tomu jen reklama. je to ale muj nazor a  rad se o tom pobavim!

0/0
12.12.2008 16:08

FELiX

zase clanek plny lzi od idnes

chce mě jako někdo naznačit že na fotografii:

http://www.flickr.com/photo.gne?id=621748704

je podobný obrázek:

http://www.flickr.com/photo.gne?id=281767543

Prominte teda, ale jednoznacne si timto clankem delate z uzivatelu prd*l. Kdyby bylo Aprila tak nereknu, ale takhle... :-©:-©:-©:-©:-©:-©

0/0
12.12.2008 14:17

banánovník

Re: zase clanek plny lzi od idnes

to ještě jde, podle převládajících barev ti to mohlo vyplivnout ještě lepší fotečky;-DR^

0/0
12.12.2008 14:19

FELiX

Re: zase clanek plny lzi od idnes

jo a jinak - pokud dam vyhledavat nejaky obrazek, v seznamu vyhledanych vyberu nejaky co me to nabidlo "jakoze podobny" a kliknu na vizualne podobny, tak me to v tom seznamu zpetne nalezenych musi najit puvodni obrazek.

Jelikoz tomu tak ale neni, tak tento skript jednoznacne nefunguje. Napsat neco takoveho co hleda podle cetnosti barev na obrazku je otazkou asi tak 2 dni, takze nevim jak za neco takoveho mohli dostat to IBM oceneni. Mozna tak akorat za to, ze si od nich zakoupili PC na to vyhledavani ;-D;-D;-D;-D

0/0
12.12.2008 14:23

BrumlajiciCmelak

Re: zase clanek plny lzi od idnes

Hm, tak si umyjte přirození vlažnou vodou, pak si s ní vykloktejte a přestaňte tu prezentovat své nepochopení problému a závist lidem z FI:-/ Vzhledem k šířce parametrů, podle kterých se obrázek vyhledává a nastavení případných vah je Vaše myšlenka o symetrické relaci sice hezká, ovšem zcela mylná;-). Pro představu. Budu mít Vaši fotku (či nějakého podobného jiného lůzra) a systém mi vyhledá např Vaši fotku u Pendolína. Na druhou starnu při zpětném dotazu bude hlavní Pendolino, a a Váš xicht již nikdo hledat nebude ;-D

0/0
12.12.2008 15:15

loudal

Re: zase clanek plny lzi od idnes

špatně, pokud byste měl fotku lůzra tak by to mělo najít podobnou fotku podobnýho lůzra, ne nějakej uplně jinej obrázek kde je uprostřed malinká hlavička toho lůzra

0/0
12.12.2008 15:54

BrumlajiciCmelak

Re: zase clanek plny lzi od idnes

A to už nejde obecně říct ... záleží na nastavení parametrů, jestli chcete toho konkrétního lůzra kdekoliv, nebo podobnou fotku (kompozičně) jinýho lůzra ..:-)

0/0
12.12.2008 16:02

FELiX

Re: zase clanek plny lzi od idnes

no ale pozor! (když pominu vaši asi vrozenou aroganci a sklon každého hned urážet). tady je řeč o tom, že tento systém, našel ze zcela jednoznačného zadání (fotka dítěte) fotografii zcela, ale zcela zásadně jinou. 

Pokud tedy systém najde moji fotku u Pendolína (tj. hledal jsem svoji fotku) a já k této fotce dám hledat similar photo (tj. budu hledat opět svoji fotografii, ale může tam být nyní už i nějaké pozadí) musí být ve zpětném dotazu zahrnuta i fotografie, ze které jsem vycházel (samozřejmě nebude na první pozici ale na některé další)!

p.s. jaký typ NS používáte? :-)

0/0
12.12.2008 16:05

BrumlajiciCmelak

Re: zase clanek plny lzi od idnes

Nojo, zajisté bude, s pořadovým číslem např.1804, ale zobrazí se pouze prvních 20 fotek.

NS?

Ten tón byl reakcí na Váš tón na FI;-)

0/0
12.12.2008 16:10

mrjingles

Re: zase clanek plny lzi od idnes

Jak jsi na takovou úvahu přišel? Snadno se dá najít protipříklad, kdy tato obousměrnost nemusí platit. Vem si kdyby například bylo v databázi jedno zelené jablko a padesát červených. Co by bylo třicet nejpodobnějších obrázků k zelenému jablku a co k červenému?

0/0
12.12.2008 15:17

FELiX

Re: zase clanek plny lzi od idnes

no to sice chápu - když mám 50 stejných věcí tak jsou si všechny +- podobné. ale najít jako odpověď na fotku dítěte fotografii jakéhosi policajta, to je přece jen trochu málo... kdyby to vyhodilo 30 podobných dětí tak neřeknu...

0/0
12.12.2008 15:51

stoural

Re: zase clanek plny lzi od idnes

jak to? Vzdy se jedna o jednoho cloveka ;-D;-D;-D Potve jako dite, podruhe jako dospely 8-o;-D;-D;-D;-D

0/0
12.12.2008 23:20

SZYslak

no comment

No nic moc teda, mam pocit, ze to hleda spis podle barev ;-D

0/0
12.12.2008 12:51

mikiqex

Re: no comment

Naprostý souhlas. I to je pravda docela slušná práce, ale bylo by asi přínosnější, kdyby se jim podařilo vytvořit algoritmus na hledání podle křivek, které jsou v obrázku obsažené... Když mám na původním obrázku slona v savaně, tak chci hledat slony a ne šedožlutohnědé obrázky

0/0
12.12.2008 13:20

H

Re: no comment

me to prijde uplne o nicem, nechapu jak ten obrazek z ty zimy muze bejt podobnej s tim obrazkem kone...

0/0
12.12.2008 13:25

Petr PATRYK

Re: no comment

Cyniku! Sedozlutohnede obrazky jsou fajn.

0/0
12.12.2008 20:56

hru

Re: no comment

Taky mi to tak příjde..nebo aspoň ty barvy tam často hrají větší roli než je přirozeny. Když kliknu na červený jabko, tak nechci vidět všechno, co je červeny a tak nějak kulatý, ale spíš jiný jabka..třeba i zeleny nebo čb. Na druhou stranu třeba designerovi se tohle může docela hodit...když bude hledat obrázek, co by barevně ladil k webové stránce třebas..

0/0
12.12.2008 13:32

Jaja

Re: no comment

To by se te system musel umet napred naucit, co je to jablko, aby ho na tom obrazku poznal a mel nekde zaindexovane obrazky, na kterych jsou jablka. Coz by asi nebylo do pul vteriny :)

0/0
12.12.2008 14:23

FELiX

Re: no comment

prid se podivat k nam na VUT, neco takoveho ti muzem na obrazku rozpoznat a zaradit do kategorie v prumeru tak za 10-20ms na jeden obrazek... ;-D;-D;-D

0/0
12.12.2008 14:25

hru

Re: no comment

to by právě nemusel, prostě hledá podle tvarů co detekuje na tom vzorovym obrázku. Nemusí vědět, že to je zrovna jabko.

A indexovany to má takjaktak..těžko při každym dotazu prohledává komplet celej flikr, ne?

to FELix: 10-20ms? to je fofr. proč teda vlastně ještě neexistujou takovy vyhledávače. Aspoň o žádným nevím.

0/0
12.12.2008 15:33

FELiX

Re: no comment

pac o to asi nema nikdo velky zajem. u nas se to pouziva napr. na detekci aut (znacka, SPZ, ... ) z kamery umistene nad silnici a ta detekuje projizdejici auta - cili tech 30ms je tam maximum ktere ma dany system na to aby se zabyval jednim autem. do te doby musi byt vse rozpoznano. a ono to opravdu funguje :-):-):-)

0/0
12.12.2008 15:50

hru

Re: no comment

no právě..v takovém specifickém kontextu ála SPZ, PSČ, ..to funguje. Ale co přesně v dnešní době brání kompletní analýze obecnějšího obrázku? ..já vím že fotitelných předmětů krát to jak na fotce můžou vypadat je krapet víc než alfanumerických znaků napsaných jedním fontem a focených víceméně z jednoho úhlu, ale, když, jak řikáš, se to dá zvládnout v řádu desítek ms? Já myslim, že zájem by byl, dyť vyhledávání obrázků podle klíčových slov v popiskách už z principu musí mít mizernou úspěšnost - když vyfotím psa, napíšu do popisku PES? Napíšu tam BROK :)

0/0
12.12.2008 16:15

Maxx

Re: no comment

Souhlas, je to dobry napad, ale vyuziva jiz pomerne dlouho znamych

algoritmu pro vyhledavani, indexovani ... princip je velice jednoduchy,

zalezi jen a jen na kvalite funkce, ktera prepocita vstupni obraz na nejake snadno porovnatelne parametry  (n-rozmerny vektor) ... pak uz se jen hleda nejblizsi shoda ... bud do toho clovek jde pres tezkou teorii a snazi se k necemu dobrat, nebo je  to takova alchymie - neco nastini a pak se to pres parametry  ladi, dokud to nehaze dobry vysledky ...  nekdy muze davat zdanlive hloupa metoda necekane dobre vysledky, bohuzel, rozeznat slona od hrocha na pousit k tomu nepatri, to chce ztim vic ... tady bych videl treba jednu metodu, co by mohla fungovat na barvy a hodne hrube na tvary  - a to resamplovat vsecky obrazky do maleho rozliseni, treba jen 4x3 pixely a jejich hodnoty brat jako parametry pro porovnani shody ...  vektor o 12 hodnotach ... treba by to davalo pro barevnost dobre vysledky ... tot jen takovy nastin ... neberte to moc vazne ;o)

0/0
13.12.2008 18:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.