Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Microsoft útočí na pozice ICQ, Skypu a Googlu, přichází s novými Live službami v češtině

Chatování plné videa a smajlíků, 25 GB prostoru zdarma pro sdílení s přáteli, fotogalerie, blogování a integrace sociálních sítí - tak chce Microsoft nalákat české uživatele ke službám Live. Jak uspěje v konkurenci aplikací, kterým Češi již přivykli?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

stoural

Důkaz o povrchni technetu

Veta " ICQ však v poslední době vykazuje různé potíž" je pekny dukaz o povrchnosti redaktoru Technetu. Odkaz vede na clanek, kde se pise o problemech QIPu se siti ICQ.

SIT ICQ ovsem jako takova problem nema, takze mi neni jasne, jak muzete napsat "ICQ... ruzne pozite". 8-o

0/0
18.12.2008 8:52

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Důkaz o povrchni technetu

Pominu-li vytržení z kontextu, máte pravdu v tom, že uvedený odkaz nemíří na popis chyb sítě ICQ, ale na popis konkrétní nepříjemnosti, kterou provozovatel ICQ způsobil uživatelům alternativních klientů, zde QIP. To je ovšem nepříjemnost pro skoro všechny uživatele sítě ICQ, každý bude mít ve svém seznamu několik kontaktů, kteří používají tento alternativní klient a budou tak nějakou dobu nedostupní. Myslím (a je to můj osobní názor), že ICQ by mělo být vděčné za tyto alternativní klienty, neboť u této sítě udržují uživatele, kteří by jinak již dávno utekli (Jabber, MSN, Skype, gtalk apod.) Je to, jako kdyby mobilní operátor A zakázal svým uživatelům volat na čísla operátora B. "Síť operátora A" by sice neměla žádné přímé potíže, ale uživatelé obou operátorů by přišli o důležité možnosti, což lze za potíže nepochybně označit.

0/0
27.12.2008 14:47

tomas

Re: Důkaz o povrchni technetu

jenže tohle je spíš tak, že kdyby byl operátor B a ten chtěl provozovat svoje služby zdarma přes linku operátora A, který ji má zpoplatněnou, tak by se vám to jako operátorovi A taky moc nelíbilo..

Jinak souhalasím, poslední slušný ICQ je ICQ 5.1 šestka stojí zahouby a kdyby nebylo QIPu jednoduichýho a pěknýho, tak by lidi dávno od ICQ protokolu utekli...

0/0
13.2.2009 23:54

omicron269

Sqvele

Pouzivam Live sluzby uz nejaky patek a jsem spokojeny nad miru. Napr. Live Mesh je sluzba ktera ma vse co od takove sluzby potrebuji.

0/0
17.12.2008 22:54

Podrazza

Re: Sqvele

Souhlasím. Live Mesh pro synchronizaci dat mezi více PC se Microsoftu povedl. Připadá mi

jako DropBox, vzdálená plocha, SkyDrive a WebOS v jednom. Jen uživatelé Linuxu

mají v použití Live Mesh smůlu. Škoda, že Live služby jsou mezi

českými uživateli tak neznámé, protože některé jsou docela povedené...

0/0
18.12.2008 9:58

stoural

Proc ICQ (popr. MSN)?

Reknu vam sve duvody, proc ICQ nebo MSN a nikoliv jabber nebo QIP.

Duvodem je to, ze vse, co potrebujete, PROSTE FUNGUJE. Napriklad v ICQ: chci poslat soubor, bez problemu. Chci nekomu zavolat, kdo ma videokameru. Funguje. Chci hovot bez kamery. Funguje. Chci si s nekym zahrat nejakou hru, napr. piskvorky. Funguje.

Nic z toho nefunguje, kdyz pouzijete jabber ci QIP. Ano, nekdo to nepotrebuje. Ale nekdo ano, a o to jde.

0/0
17.12.2008 8:45

edelcacao

Re: Proc ICQ (popr. MSN)?

Přesně, nejde o to že je něco od zlého MS ale o to že je to prostě nejpohodlnějšíR^

0/0
17.12.2008 9:10

nekronomicon

Hmmm

Začneš používat služeby Windows Live a tvůj počítač se stane veřejným smetištěm, děkuji nechci. (Y)

0/0
17.12.2008 6:46

zyx

Re: Hmmm

Je vidět, že se v problematice vůbec nevyznáte ;)

0/0
17.12.2008 10:37

Pavel

Video vzkaz???

Mám verzi 8.5 a oblíbil jsem si "zvukový vzkaz", který je oproti psaní rychlejší. Občas by se mi hodil i "video vzkaz". Nabízí verze 9 něco takového? Díky za info.

0/0
16.12.2008 22:37

stoural

Re: Video vzkaz???

Video vzkazy umi ooVoo (ooVoo.com). Neco jako ICQ/MSN, ale s vetsi orientaci na video. Bohuzel neni tak rozsireny :(

0/0
17.12.2008 12:49

asd

icq

no, jestli utoci na "pozice" ICQ, tak to se bat nemusime :) tento, v nasich koncinach, nejdiskutovanejsi program ma celosvetove vcelku nizkou penetraci. Pokud je cilem MS dosahnout jeho podilu, tak toho se bat nemusime...

;-D

0/0
16.12.2008 18:19

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: icq

Jestlipak jste článek četl? :-) Narážím právě na to, že u nás je oproti světu nebývale silná pozice ICQ, ze které by si Messenger rád ukrojil.

0/0
16.12.2008 22:12

Podrazza

I'M Live :)

Faktem je, že v ohledu propojenosti různých svých služeb (viz.článek) strčí Microsofťácké Live do kapsy i Google. Jasné je že ani Live balík nebude stoprocentní ale co se týče např. Windows Live Messengeru 2009, uvažuju že po vydání finální verze (podle Jonathan Kay(MVP) to bude cca 10.února) přestanu prdět do zelené kytky co si říká icq :)) MSN ve světě na rozdíl od ČR nejpoužívanější, takže komunikace se zahraničím není problém. Hodně mých známých na MSN v poslední době přešlo a kdo mě bude potřebovat, ať si mě na MSN najde :)

Pokud máte v plánu Windows Live Messenger vyzkoušet, doporučuju sehnat nějaké kontakty do seznamu a rozšíření Messenger Plus! Live, Messenger Discovery a nebo A-patch. Messenger tak bude mít o 70% funkcí více a můžete potom přidávat skiny, pluginy, nové funkce... dle vašeho vkusu i nevkusu ;)

0/0
16.12.2008 13:48

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: I'M Live :)

Děkuji za zajímavé tipy na pluginy. Já s Messengerem nemám tolik praktických zkušeností, takže jsem rád, že diskuze zase zafungovala :-)

0/0
16.12.2008 14:43

Podrazza

Re: I'M Live :)

Rádo se stalo:-).

Jen doplním, že pro Messenger Plus! Live  se dá sehnat i čeština. Je to nejlepší rozšíření pro Messenger vůbec. Messenger Discovery taky není špatný, umožňuje např. nahrávání a zachytávání obrázků z webkamery uživatele i jakéhokoli kontaktu. A-patch je spíš jen takové přizpůsobení Windows Live Messengeru, umožňuje vypnutí nebo nastavení věcí které uživatel nepotřebuje - tedy i reklam, jenže to už je tuším v rozporu s Podmínkami pro používání.

http://www.msgplus.net/

http://live.msgdiscovery.com/

http://apatch.org/

0/0
16.12.2008 16:37

t-fuse

Re: I'M Live :)

A já ještě doplním, že obrovská výhoda balíku Plus je možnost rozřířit funkce klienta pomocí skriptů. S oblibou již dlouho používám např. skript ScreenshotSender, který umí velice rychle posílat obrázky jak ze souboru, tak ze schránky (automaticky zkomprimuje do PNG, takže se pošlou velice rychle). Používám to často, protože pořád někdo potřebuje něco vysvětlit nebo s něčím pomoct :-)

0/0
17.12.2008 14:17

edelcacao

ideologický souboj

googlaři a microsofťáci se přou o kraviny, pro obyčejného člověka je důležitá funkčnost. Pokud to bude dostatečně funkční lidé si na to zvyknou bez ohledu na to, že to je z dílny ošklivého microšrotu. Vzhledem k tomu, že většina lidí jede wokna tak lze funkčnost a pohodlnost očekávatR^

0/0
16.12.2008 11:50

R@VI

Re: ideologický souboj

> Vzhledem k tomu, že většina lidí jede wokna tak lze funkčnost a pohodlnost očekávatR^

Ja si zacal uzivat funkcnosti a pohodlnosti OS az kdyz jsem se zacal zivit UNIX-like systemy :)

0/0
16.12.2008 14:22

moše

Re: ideologický souboj

Tak záleží na tom co považuješ za pohodlné a funkční. Vzhledem k poměru wokna / ostatní na světě je to jasné R^

0/0
16.12.2008 15:56

Roumen

Re: ideologický souboj

Mno...kdyz srovnam pomer Skodovky / ostatni na nasich silnicich, tak je mi jasne uplne vsechno. ;-D

0/0
16.12.2008 18:37

moše

Re: ideologický souboj

Tak octavia je dobré auto a navíc je stejně v majetku wv:-P Jestli si to myslel takto pak ano, souhlasím ;-DR^

0/0
16.12.2008 19:49

Roumen

Re: ideologický souboj

Vidim, ze jsi chapavy. Myslim, ze sis vybral pro tebe nejvhodnejsi system. ;-D

0/0
16.12.2008 21:40

moše

Re: ideologický souboj

Rozhodně, naprosto použitelný a uživatelsky přívětivý. Kdo chce pc používat a nehrabat se v tom porád tak je to zcela jasná volba. Čili obyčejný uživatel. Zastoupení systémů mluví za vše:-P;-D

0/0
16.12.2008 22:07

moše

Re: ideologický souboj

stejně tak superb:-P

0/0
16.12.2008 19:50

bob

Google

Snad se Google chytne za nos a vylepší svoje služby, protože pokud jde o provázanost aplikací a spolupráci mezi uživateli, tak je to mizérie, např.:

- kalendář má, ale úkol do něj nezadáte (nelogicky si můžete zadat úkol do gmailu, ale v kalendáři jej neuvidíte)

- kalendář a fotky sdílet můžete, ale kontakty a maily ne

- fotky z přílohy mailu nedostanete jednoduše do fotogalerie

... podobných "nedodělků" s sebou google vleče mnohem víc :-/

0/0
16.12.2008 10:24

Jiri

Jak byt v klidu

Loni touto dobou jsem presel na mac a problemy MS, ktere ctu v teto diskuzi, se mne od te doby netykaji.

Vsechno funguje, nic nepada, zadne viry, nikdo na mne nebonzuje, funkce, ktere MS nema, jednoduche ovladani...

Tim, ze jsem poslal (konecne) Billa G tam, kam patri, jsem si za rok usetril minimalne den zivota (cekani, restarty, obnovovani).

0/0
16.12.2008 9:57

neurol23

Re: Jak byt v klidu

no a ja mam zase opacnou zkusenost :-)

0/0
16.12.2008 10:11

ihoe

Re: Jak byt v klidu

Tak to ti neverim. Problem bude asi medzi obrazovkou a stolickou. Ja som presiel tiez na maca a spim ovela kludnejsie. :-)

0/0
16.12.2008 10:14

neurol23

Re: Jak byt v klidu

ale kdeze. nepopiram, ze apple ma dobry hardware, nicmene co se tyce softwaru, tak je to jedna velka tragedie - navic casto jeste "vylepsena" ruznymi omezenimi. podpora cestiny je naprosto tristni. rada programu z pc nema na macu ekvivalenty (nebo ne alespon ve srovnatelne kvalite). o cenove politice radeji pomlcim.

pro anglicky mluvici seniory, kteri potrebuji tak maximalne poslat par mailu je mac mozna dobra volba, ale jinak je to jen marketingove nalestena bida

0/0
16.12.2008 10:45

ihoe

Re: Jak byt v klidu

Obavam sa, ze ste prilis silno naviazany na riesenia vo Windowsoch. Ja som mal tiez podobny pocit spociatku, ale po relativne kratkom case som prisiel na to, ze tie ziadane ekvivalenty su casto priamo zabudovane do systemu a pripravene na pouzitie, byt nie pripravene vo forme nejakej robusnej aplikacie. Mnoho softu existuje vo freeware forme, alebo relativne lacno za poplatok - staci pouzit google s argumentom: "problem mac os x" a riesenie sa vzdy najde.

Co sa tyka podpory cestiny, tak tam nevidim ziaden problem, iked zasa ja netrvam na tom, aby bol cely system lokalizovany, vzdy som pouzival anglicku verziu. Kazdopadne, jazyk sa da nastavit. Mozno sa snazite zobrazit starsie dokumenty v kodovani win-1250 v aplikacii, ktora je nastavena ako UTF-8. To sa da lahko prepnut, alebo konvertovat.

No a co sa tyka ovladania systemu, tam proste windows je tazko v regresii. Mac OS X je intuitivny, rychly, svizny ... a hlavne nepada kazdu chvilu. No a samozrejme, ziadne virusy. :D

0/0
16.12.2008 11:35

ihoe

Re: Jak byt v klidu

Jo a hardware nie je klucove - ja frcim na Mac Mini a tam je Intel Core Duo, prakticky sa tam da nainstalovat rovno Win Vista ale preco, preboha?

0/0
16.12.2008 11:36

Earl

...

zas jeden zelenáč co objevil "ameriku" a je vystříknut z nového rozhraní sladkého Macu - své názory laskavě piště až budete mít opravdovou zkušenost - já pracuju na obou platformách už 6 let, a nemůžu tvrdit, že je jeden systém lepší než druhý

0/0
16.12.2008 12:05

JJ

Re: Jak byt v klidu

Tak to vás lituji.

0/0
16.12.2008 10:19

neurol23

Re: Jak byt v klidu

proc? ze pouzivam lepsi a schopnejsi reseni za mensi cenu? ;-D

0/0
16.12.2008 10:48

ihoe

Re: Jak byt v klidu

win nie je lacnejsie ani schopnejsie riesenie. je proste ine, mnohi ho chapu ako lepsie.

ak vam nevyhovuje, tak kludne ten svoj mac predajte, urcite niekomu sikovnemu spravite velku radost.

0/0
16.12.2008 11:53

p

Re: Jak byt v klidu

... jo a pouzivas google ktery se na post monopolu zrovna chysta ... za rok budou lidi rikat to same o nem.

0/0
16.12.2008 11:36

SVN

Reklama

Nevím čím je Microsoft gigantem ve vývinu sofwaru, co neokopíroval a neukradl to není k ničemu. K pokroku ho dotlačili jiné firmy od kterých kopíruje a ještě blbě. Visty jsou toho zářným příkladem. Jde mu jen o udržování monopolu a pro to dělá všechno možné i nemožné. Ano problémem pro Microsoft je roztroušenost služeb. Chce mít všechno u sebe, zahltit to cílenou reklamou na jednotlivého uživatele podle vytvořeného profilu tohoto uživatel a to prodat. Takže vzhůru za Internetovými aplikacemi a co nejvíc soukromých údajů do rukou Microsoftu i jiných.

0/0
16.12.2008 9:28

james

Re: Reklama

a proč nám to tady tak sáhodlouze popisuješ...já jsem spokojený uživatl Windows live a to jsem si zkusil i Google věci......ale neoslovily....

0/0
16.12.2008 9:33

SVN

Re: Reklama

Oddané a spokojené ty potřebujeme!

0/0
16.12.2008 10:12

Clarke

Re: Reklama

Protoze ja si to napriklad moc rad precetl. Microsoft (R) je v IT to nejvetsi ZLO co muze byt, jsem rad, ze to tak vidi i ostatni.

0/0
16.12.2008 10:26

james

Re: Reklama

větší zlo jsou lidi co jsou zaslepení a věří každé krávovině a taky svatí bojovníci........za cokoliv....

0/0
16.12.2008 11:43

Clarke

Re: Reklama

Prozil jsem si dobu od 8bitu, pres PC XT a nezapomnel jsem, jak se MS za celou dobu choval. Trochu jsem take zjistoval zacatky zakladatelu Gatese a Jobse. Nespokojen s Win9x jsem resil zda neprejit na OS/2 Warp. Pak se zde objevila alternativa, ktera dava obrovske moznosti a svobody s nakladanim se sw. Dost me ovlivnily hackerske manifesty ci dila jako Katedrala a Trziste (diky ktere napr. mate FireFox, reditel Mozilly se rohodl uvolnit kod Mozilla Phoenix). Jak vydelat na sw IBM predvedl Gates dokonale, to je pravda, ale take to byl na dlouhy cas konec svobodneho sw. Nejsem zaslepeny, sleduji chovani MS podrobne a nemohu mu zapomenout zbytecne promrhane hodiny, diky jemu OS.

0/0
16.12.2008 13:11

R@VI

Re: Reklama

Souhlas, stravil jsem skoro 7 let administrovanim Windowsych stroju a az kdyz jsem zmenil sve zamereni na open OS zacal jsem mit konecne ten skvely pocit z dobre odvedene prace ... nemam ted obavy z toho, co se zas kde po*, co kde nejaky BFU kliknul a jestli nebudu muset na nejake plecce rozchodit do pouzitelne formy zavirovane  WinXP ...

0/0
16.12.2008 14:33

alien

Re: Reklama

greetings from the dark side! :-P (z MS Dublin)

0/0
16.12.2008 13:01

Jerry

MS ne!

Nejsem blazen abych si dobrovolne nainstaloval nejake back doors shity.

0/0
16.12.2008 9:11

roba21

Re: MS ne!

Ale paranoik jste. ;-D

0/0
16.12.2008 9:25

P.D.F

jabbim

jak jsem pochopil, je tu hodně uživateklů Jabbimu. Přešel jsem na něj, fajn, přemluvil jsem asi 5 lidí, taky fajn, pro zbytek jsem zavedl ICQ transport, pracuje v pohodě až .... až na to, že si mě uživatelé ICQ mažou, protože jim vyskakuje zpráva, že moje ICQ číslo je neplatné, že používám Jabbima. A v několika případech jim prý tato zpráva shodí celý program ICQ. Přitom nastavení, aby se zpráva nezobrazovala jsem nikde nenašel. Nevíte, jak tomu zabránit?

0/0
16.12.2008 9:03

stoural

Re: jabbim

Pouzivat originalniho klienta.

0/0
16.12.2008 9:42

v6ak

Re: jabbim

Já s ICQ transportem nemám zkušenosti, protože ho nepoužívám, ale vypadá to na plugin ICQ responder.

0/0
16.12.2008 16:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.