Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Temná energie ve vesmíru skutečně existuje. Vědci mají nezávislý důkaz

Možná, že jde o vůbec nejdůležitější objev astronomie a astrofyziky posledního desetiletí. Vědcům Smithsonianské astrofyzikální observatoře se podařilo podat důkaz existence temné energie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

SPS

Stredoškolsky myšlienkovy pokus

Ak leti raketa rychlosťou svetla uvidím svoju tvár v zrkadle ktoré je v smere letu?

0/0
10.1.2009 23:28

mizar

Re: Stredoškolsky myšlienkovy pokus

Samozřejmě že ano. Rychlost světla je totiž vždy stejná, tzn. neplatí princip sčítání rychlostí. Tedy např. dva světelné paprsky letící proti sobě se minou rychlostí světla  a nikoli 2×c :-)

0/0
11.1.2009 17:59

SPS

Re: Stredoškolsky myšlienkovy pokus

Ok. Rozsirime mysielkovy pokus. Raketa je postavená z fotonov, uvidim sa v zrkadle alebo nie. Ak ano potom fotony rakety su pomalsie ako fotony  mojho obrazu, co je nezmysel. Ak nie nejak to nepasuje to teorie.

0/0
12.1.2009 14:27

Stoura

Re: Stredoškolsky myšlienkovy pokus

Raketa z fotonů je nesmysl. Fotony jsou stavem elektromagnetického pole. nemohou vyslat jiné fotony.

0/0
12.1.2009 16:35

Flynn

Re: Stredoškolsky myšlienkovy pokus

No ja mam jiny myslenkovy experiment. Vzhledem k tomu, ze rychlost svetla je maximalni moznou rychlosti, a vzhledem k tomu, ze pri priblizovani s erychlosti svetla z pohledu relativistickeho se zpomaluje cas, da s erici, ze pri rychlosti svetla je cas zamrzly, vecny. Diky tomu muze nastat cokoliv, kdykoliv, kdekoliv. je proto smele rici, ze v nasem vesmiru tak vlastne existuje pouze a jen jeden foton, kde ve sve vecnosti navstivi vsechnamozna mista?

0/0
22.1.2009 15:18

Flynn

Re: Stredoškolsky myšlienkovy pokus

Neuvidi. Vzhledem k urychleni bude mit, tak jako vzdalujici se galaxie "rudy posuv", takze mozna uvidi svoji kostru a vzhledem k posunu delek je mozne, ze se uvidi i ze strany.

0/0
22.1.2009 14:55

Mon

Re: Stredoškolsky myšlienkovy pokus

Raketa (nenulová klidová hmotnost) nemůže letět rychlostí světla.

Fotonová "raketa" (včetně případného nehmotného pilota) se v zrcadle neuvidí, protože pro ní neplyne čas a tak nemůže pro-žívat slovesa v konavém tvaru.

0/0
12.1.2009 23:36

PC

Důkaz temné energie

Článek opět hodný novinek! Nikdo nezná temnou energii ani hmotu ani žádné jejich vlastnosti, ale všichni! se prý shodují na jejich existenci! A zkoumání jakéhosi jevu -spíše zase jeho teoretické modelování má být neochvějným důkazem teorie, že teorie.... a Eisteinova teorie....No bohužel, zase jen samé rádobypravdivé teorie! Ale když se ústavy budou zabývat zkoumáním toho, co si žádá politika, budou penízky, budou tituly, budou kongresy...tak proč ne, že?!

0/0
9.1.2009 21:28

doktor_bota

Takže pokud jsem to dobře pochopil,

tak za hranicemi galaxií je velmi hmotné nic? Z toho by se dalo vyvodit, že žádný velký třesk nikdy nebyl a že hmota je vlastně jen anomálií onoho "nic", ke které dochází čas od času v důsledku vlnění v "nic". Přirozenou vlastností hmoty je její vliv na okolí (gravitace), takže pokud "nic" brání galaxiím v rozpínání, mohlo by to znamenat, že "nic" svým účinkem hmotu odpuzuje. Z toho ovšem plyne, že čas neexistuje (a nikdy neexistoval), jde pouze o chybné pojmenování entropie, která funguje výhradně v anomáliích "nic".

Bolí mě hlava, asi půjdu na panáka...;-)

0/0
9.1.2009 16:04

Flynn

Re: Takže pokud jsem to dobře pochopil,

no to je prave ten "eter" ci "flogiston", ktery byl popularni pred par  stoletimi. jinak je take docela mozne, ze to hmotne "nic" je ve skutecnostigravitacni pusobeni zbylych svinutych rozmeru, jak je popisuje Teorie Superstrun.

trochu mi to pripomina klasicky vtip - kolik stoji kapka piva?  - Nic - Tak mi prosim nakapejte cely pullitr (dzbanek, cisternu)

0/0
22.1.2009 14:59

Pavel

Mimo téma..

...krásná diskuze, všem co se podíleli na předchozích čtyřech listech děkuji - takhle už jsem se dlouho nezasmál!! Inteligentní humor R^R^[>-] (tento list už nic moc - bez urážky)

0/0
8.1.2009 22:08

Riccardo

To je jedno

Hlavně když je co chlastat.

0/0
8.1.2009 15:59

LibaCh

co je za naším vesmírem?

úplně přeně je to vysvětlený na konci filmu Muži v černém.

0/0
8.1.2009 15:22

Flynn

Re: co je za naším vesmírem?

Obavam se, ze je to vice nez trefne a obraz "matrjoskovych" Vesmiru je platny.

0/0
22.1.2009 15:03

houba_

jsme naro geniu nebo jaru cimrmanu

jinak si neumim vysvetlit, ze k tak slozite problemaitce se zasvecene vyjadruje tolik  lidi

0/0
8.1.2009 13:20

Zraněný

Re: jsme naro geniu nebo jaru cimrmanu

Pořát lepší tupě komunikovat než na sebe jen tupě zírat i když se říká že se má využít každá dobrá příležitost držet kušnu.

Dobrá polovina příspěvků je stejně jenom ze srandy, to chce klid.

Nadto genie bych hledal spíš na aldebaran.cz než tady. ;)

0/0
8.1.2009 18:54

Johny Caffeine

Rozpínání

Vesmír se rozpíná proto, že se rozpíná a řídne, proto asi i zrychluje. Názor laika.

0/0
8.1.2009 12:27

(Anonym)

Re: Rozpínání

A co mu taky zbývá, když stavíme větší baráky,vyrábíme větší auta ... :-/

0/0
9.1.2009 19:49

Flynn

Re: Rozpínání

... a mame v hlave cim dal vetsi vakuum...

0/0
22.1.2009 15:02

Wes Parmalee

!

Ano, vesmír zanikne. Naše slunce mnohem dřív... Jenže lidský život je tak krátký, že my nic nevyzkoumáme...

To mě děsí... :-/Rv

0/0
7.1.2009 23:31

hnedka_zdrapana

Re: !

Chces rict lidsky zivot s technologii 2008, ze? Ono drive ci pozdeji se snad podari odstranit problemy stari a prirozene smrti.

0/0
9.1.2009 4:02

Flynn

Re: !

Soucasne s tim by se mely vyresit i problemy apetence a potence lidskeho rodu, jinak si za cca 100 let budeme slapat po nohach, a to jeste ne vlastnich...

0/0
22.1.2009 15:04

martiXXX

hmmm

Nedávno jsem tady četl, že něco táhne hmotu z našeho vesmíru mimo náš vesmír......ne ve smyslu v našem vesmíru vzniklého z našeho velkého třesku ale něco MIMO náš vesmír..je to asi půl roku...pokud není nic MIMO náš vesmír, tak co to dle nich bylo? myslím, že se to dá snadno vyhledat

0/0
7.1.2009 22:26

Wes Parmalee

Re: hmmm

Hmmm hmm, je to blbost!

0/0
7.1.2009 22:55

Destroyer7

Re: hmmm

Jestli on problém nebude v tom, že nikdo neví zda je něco za hranicemi Vesmíru. Vše nasvědčuje tomu, že Vesmír expanduje, ale v jakém prostoru, to zatím nikdo neví. Třeba je právě temná hmota částí prostoru do něhož se náš Vesmír rozpíná a tím ji pohlcuje.

0/0
8.1.2009 13:01

Josef 1

Re: hmmm

Nebo ta hmota pohlcuje náš vesmír.

0/0
8.1.2009 14:16

Riccardo

Re: hmmm

Toho si nevšímej, to jenom zas jakýsi blázen z paralelního vesmíru udělal trhlinu. Ale voni to spraví zase, buď v klidu ! :-)

0/0
8.1.2009 15:58

Flynn

Re: hmmm

Sestupuje Superniti, cizim jazykem Superstring?

0/0
22.1.2009 15:08

martiXXX

hmmmm

Osvícenský materialista z 18. století, který věřil, že se svět skládá z kuliček (atomů) a jinak je krásně mechanický, jako hodiny na věži by se dneska divil...:-)

0/0
7.1.2009 22:13

martiXXX

Re: hmmmm

asi je to buď strašlivá náhoda nebo důsledek existence mnoha vesmírů..ale začátek vesmíru byl prý nastavený ma miliardiny procenta přesně tak, aby vznikl náš vesmír......stačilo posunutí jakékoliv veličiny o miliardtinu.....svět by přestal existovat po pár letech...nebo by byl prázdný a studený atd.+ to tvrdí vědci...

0/0
7.1.2009 22:16

martiXXX

Re: hmmmm

matematici a teooretičtí fyzici kuchtí svoje vzorce...vše jim matematicky vychází..ale málo se zamýšlejí nad důsledky........kvantová fyzika, úloha pozorovatele, schrödingerova kočka (paradox), pokus se dvěma štěrbinami, princip neurčitosti, černé díry, singularita, zakřivení prostoru a času, teorie superstrun..klub skeptiků Sysifos z toho radost nemá....

0/0
7.1.2009 22:21

Wolfling

Re: hmmmm

To je sice pravda, ale je to asi takovy div, jako skutecnost, ze se duny delaji zrovna ma pousti a ne v horach. Pokud by se veliciny zmenily, bude tu jiny vesmir, bud bez zivota nebo s jinym zivotem. Co z toho vyvozujete?

0/0
9.1.2009 10:07

martiXXX

Re: hmmmm

Já si z toho vyvozuji co chci..nikdo mě nebude kádrovat co mám vyvozovat 8-o..nejsem v severní Korei..a jiný typ života by nebyl ;-D

0/0
9.1.2009 21:49

eon

cvrnk

No, já si stejně myslím, že Někdo musel udělat to první cvrnknutí do kuličky nicoty, aby se všechno toto  započalo.

Asi mi nikdo nenamluví, že bylo NIC a to bylo tak malé, že najednou vybuchlo, a proto Vesmír...

0/0
7.1.2009 21:47

Wes Parmalee

Re: cvrnk

Neboj, za pár let budeš znovu nic - jako my všichi, co tu kafráme...

0/0
7.1.2009 22:04

martiXXX

Re: cvrnk

Nebyl čas a prostor a pak byl.....jak se nastartoval čas, či jak vznikl?? jenže jak a nastartovat a vzniknout to evokuje čas...perfektní paradox

0/0
7.1.2009 22:06

Dr.Sid

Re: cvrnk

Je to proste .. pokud vsechno ma nejakou pricinu, pak neexistuje pocatek. Takze neni treba resit jak vypadal a co bylo pred nim.

0/0
7.1.2009 23:22

martiXXX

Re: cvrnk

Prosím o vysvětlení.......to znamená, že příčina existuje i bez času?

0/0
8.1.2009 11:32

Destroyer7

Re: cvrnk

Lidé vnímají čas jako veličinu plynoucí z jednoho konce na druhý. Kde je ale řečeno, že čas nejde vnímat i jinak a tedy může čas vypadat zcela jinak.

0/0
8.1.2009 13:06

Flynn

Re: cvrnk

"... In a beginnning God created the heaven and The Earth. And earth was without form and void..." ... kdyz to rikali i americti astronauti, tak to musi byt pravda...

0/0
22.1.2009 15:08

jajaja00

Re: cvrnk

No a mne by také zajímalo CO by KOLEM toho NIC.

0/0
8.1.2009 14:27

Wes Parmalee

!

Vezmi teploměr na lidskou teplotu, leť na slunce a změř ho!

O tom je celá diskuse a takhle to nejde - nefunguje...

0/0
7.1.2009 21:42

Flynn

Re: !

Ale jo, to by slo. Dle rychlosti a excitace atomu kremiku, kysliku a rtuti vzniklych po vypareni teplomeru by to zmerit slo. A ne ze ne...

0/0
22.1.2009 15:15

martiXXX

hmmmm

Pokud připustíme, že vše je energie..protože na začátku existoval nekonečně malý bod..a pak nic..pak tedy prostor je energie, čas je energie, vakuum je energie, .....vše je energie......kolik energie je v milimetru čtverečním prostoru či vakua?

0/0
7.1.2009 20:46

martiXXX

Re: hmmmm

Původní energie bez času a prostoru se roztříštila na hmotu, čas a prostor?

0/0
7.1.2009 20:50

Wes Parmalee

Re: hmmmm

Čas a prostor nebyl.

Ani teď to nejsou konstanty!

0/0
7.1.2009 21:39

martiXXX

Re: hmmmm

Vždyť to píši, že nebyl..to původní něco se roztříštilo na prostor, čas a hmotu..nebo z toho vznikl čas, prostor a hmota

0/0
7.1.2009 22:04

Wes Parmalee

Re: hmmmm

Ne, vesmír nejde měřit! Třeba čas funguje všude jinak!!!

0/0
7.1.2009 23:27

Flynn

Re: hmmmm

Ano, to funguje - na to prisel jiz pan einstein v roce 1905 se svoji specialni relativitou.

0/0
22.1.2009 15:21

Phanosh

Re: hmmmm

Tu myšlenku s vakuem uvádí už Arthur C. Clarke ve svém díle, například Zpěv vzdálené Země.

0/0
8.1.2009 14:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.