Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Český senát chce cenzurovat internet. Zakázal by porno a další stránky

Senát schválil návrh novely loterijního zákona a spolu s ním propašoval do parlamentu i svůj návrh, který by ukládal poskytovatelům internetu například povinnost zablokovat přístup na pornostránky. Zákon může být i v rozporu s právem Evropské unie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pimon

Senát zrušit

Již jen z nadpisu je jasné, že se ta banda zajímá o cípoviny. Jsem toho názoru, že v tomto státě je na řešení mnohem více duležitějších problémů než cenzura internetu. Vzít bič a vypráskat ty darmojedy.[>-]

0/0
14.2.2009 0:15

Jirka

Ha Ha

No to je zase dílo - a z našich daní. Jsou to prostě idioti. I kdyby ten zákon prošel, tak jeho realizace v praxi je zcela nemožná.Rv

0/0
5.2.2009 15:21

MadCat

Hej moralisti

"Hej moralisti, všechny vás zdravím…" ;)

0/0
1.2.2009 23:42

adam + éva

děti moje!

No pokud by se jim to povedlo, tak všechny zpravodajský servery by se zablokovaly neboť určitě by se v nich našlo jedno ze slov: porno, sex, soulož, ...

Případně nějakej hambatej obrázek.

0/0
31.1.2009 15:10

dexter

protest

nevim co dodat,nechapu jak toto mohl nekdo z POSLANCU vymyslet.myslim si ze je mnohem vic veci co by potrebovaly osetrit,nez porno a hazard 8-o

0/0
31.1.2009 1:48

jirkaB

Nutno blby vyplenit

Opravdu je vidno , že senát je odkládání  senilních, nepotřebných a bšechblobostí schopných magorů..

Takže zrušit, rozpustit, rozprášit, defenestrovat  a hlavně .. nekecat , že by se mělo .. zmydlit je a HNED !!!

0/0
29.1.2009 12:43

anonym

Máte tam dobrých ...

Možno dostali úplatky (nič zvláštne) od domácich stávkových kancelárií, a pribalili k tomu porno.

Na svete je však dosť dostupných VPN, takže ten filter zneprístupní obsah len menej šikovným.

0/0
28.1.2009 14:27

pitrisov

.

Co kdyby naši páni senátoři zakázali rovnou celý internet.Oni,ti staří prasáci se na pornáče dívat budou.Mají přece imunitu se kterou můžou všechno.PRYČ SE SENÁTEM!!!!![>-](Y)Rv

0/0
28.1.2009 2:05

dub

kreténi

Mejstřík je pohlavní úd..

0/0
26.1.2009 22:56

dub

ježiš..

ty jsi kus debila..

0/0
26.1.2009 22:45

fidsoft@gmail.com

31415926

0/0
26.1.2009 19:03

65c02

Pornografie... kvalitní indikátor míry demokracie

Je zajímavé, že úplně všechny totalitní režimy vždy zakazují pornografii - je jedno zda se jedná o nacisty, bolševiky, náboženské fanatiky, nebo totalitu jiného typu - jedno tyto různé totality mají vždycky společné - zákaz pornografie.

Čím to je způsobeno?8-o

0/0
26.1.2009 18:02

ODSakEda

Re: Pornografie... kvalitní indikátor míry demokracie

Souhlas a bohužel se dozvídám nepřímo, že někteří kolegové za ODS byli také pro!...;-€  "Demokrati"...;-€Rv

0/0
26.1.2009 18:14

SanDiego

HAHAHA

;-D;-DTo jsem se zase jednou od srdce zasmál. Internet je nemožné cenzurovat, to je jako zkoušet přehradit řeku pomocí síťovaných punčoch.

0/0
26.1.2009 11:33

Radek1979

to je přesně ono

naše modrá smrt míří mílovými kroky zpět do komunismu, to aby se její hlavní představitel cítil stejně dobře jako dříve, kvalitního komnistu nepředěláte :-©.

Co všechno se tu bude cenzurovat aby ti nahoře byli šťastní? Novináři nemůžou používat odposlechy, to aby se náhodou na nějakého politika nebo nedej bože fotbaloýho mafiána něco neprovalilo. Telefony chtějí cenzurovat... kam tohle povede?

0/0
26.1.2009 10:53

Tony

už jsou zase ti nahoře moc drzí

chtělo by to opet defenestraci [>-][>-][>-]

0/0
26.1.2009 0:06

ODSakEda

Re: už jsou zase ti nahoře moc drzí

Tak za 1. mladíku (usuzuji dle vaší naivní a jednoduché reakce...) Je třeba rozlišovat jací Ti a kde "na hoře"! Jaká barva! "Nahoře" to navrhuje a schvaluje!!! "nahoře" je vážený koknurence a bylo by škoda osdsoudit i Ty co kopou za Vás, za vaši svobodu, i když často neprosazují v jiných -sociálních oborech pro změnu populární zákony a neslibují prosperitu itěm co jen sedí doma a nemakaj a nebo jsou méně chytří

A za 2. -Defenestraci??? Proč?, Někdo Vám upírá svobodně volit nebo dokonce být politicky aktivní a sám kandidovat?! NE tak laskavě si dejte tu práci a respektujte laskavě demokraticky volbu většiny! At se nám to jakkolïv nelíbý. Ti socani a komouši v senátu, co to navrhují, byli, bohužel, zvoleni v demokratických volbách!!! Volil jste vůbec pravici, jako protiváhu této, zpravidla  neustále svobodu okleštující levici?! Neb levice má již v programu -větší centrální vliv moci -státu a to na dvším!...

0/0
26.1.2009 8:18

hnedka_zdrapana

Re: už jsou zase ti nahoře moc drzí

Problem je, ze pro tento nehorazny zakon hlasovali i senatori za ODS, coz beru jako podraz nam jejich volicum, co tuto stranu roky pravidelne volili. Ani jeden jediny z nich nebyl proti. Ani nikdo dalsi z nejake jine strany nebyl proti. Byli jen ti co chybeli a ti co se zdrzeli (z ODS asi 6, jinde to bylo horsi). Nejhorsi skore ma tady socan, ale od neho clovek implicitne musi ocekavat nejvetsi prasarny.

viz: http://www.senat.cz/xqw/xervlet/pssenat/hlasy?G=9604&O=7

0/0
26.1.2009 8:45

Ludek_II

Re: už jsou zase ti nahoře moc drzí

To je paradox - až porno ti otevřelo oči ;-D

0/0
26.1.2009 9:11

hnedka_zdrapana

Re: už jsou zase ti nahoře moc drzí

 Ono tu nejde o to, ze by ODS byla kdovijak dokonala a nedelala zadny podrazy na volice, ale spis o to, ze kazdy dalsi je jeste daleko horsi. Politikum obecne neni radno verit. Tedka jsem zvedavej teda jeste na SSO. :-)

0/0
26.1.2009 9:40

ODSakEda

Re: už jsou zase ti nahoře moc drzí

Tak na to musím mrknout a to mě tedy sere! To si nedají za rámeček jen tak kolegové!;-€

0/0
26.1.2009 18:11

Tony

Re: už jsou zase ti nahoře moc drzí

Starý moudrý kmete ODSakEda ( to urcite jste, kdyz jsem pro Vás naivním mladikem ). :-)

1. Zjevně jste malinko nepochopil které jsem mínil slovem "nahoře".

2.Defenestraci proto, ze je to nepopřitelný symbol nevole obecného lidu.

3. Možná by Vám občas prospělo uvažovat o některých otázkách jako Čech a ne jako vášnivý volič.

0/0
26.1.2009 17:55

ODSakEda

Re: už jsou zase ti nahoře moc drzí

čech??? Já jsem ANTInacionalista! Já nejsem čech, ale člověk z(!) česka! Z jihu Moravy! Né Moravák... To je zase lokální nacionalismus... Lidi se nedělí na to CO jsou, ale ODKUD jsou a jací jsou!

Jo je mi 45let:-/

0/0
26.1.2009 18:13

pozdravPanBuh

Re: už jsou zase ti nahoře moc drzí

Milý pane, opravdu myslíte že těm nahoře jde o naši svobodu? Že kopou za nás? Nedejte se vysmát, vždyt tem nahoře je absol jedno jak se prumerny človek má, jen hrabou u koryta!!! hnus! Bolševici 40 let "přikrádali" ae tihle kradou o 106, bohužel jedno zda soudruh paroublbek či tupolánek, obojí je stejná pakáž! Další věc: soudruh klahus-a jeho slova před privatizací-že neviditelná ruka trhu vše vyřeší :-) ANO, VYŘEŠILA. Už téměř není co rozkrást;-D Jest potřeba naprorsto zmenit či spíše zavést systém jakéhosi veřejného "hodnocení" práce poslancu,jakoukoliv nezmanipulovatelnou formou  a následně tu svoloč nahoře "pročistit". A dělat to pravidelně. Pak se třeba nebudeme muset zabývat paskvily viz článek :)

0/0
27.3.2009 21:43

Poutník J.A.K.

S věncem po funuse...

Chce to novou Síť sítí na zcela nových základech, a ne kosmetiku. Když vidím, jaký splašky, fekálie a paskvil dneska z tohoto tzv. média 3. tisíciletí tečou... Jediný místo na světě, kde si opravdu kdokoliv může dělat, co chce. A to zcela beztrestně. USA už dávno nejsou zemí neomezených možností, protože ta už je dávno virtuální.

0/0
25.1.2009 23:35

Daniel Klee

Svobodu si zaslouží ti, kdo ji umí bránit

Bránit ji, znamená být v občanské a demokratické společnosti tím, kdo bude vytvářet tlak na zákonodárce na všech úrovních.

Když se před časem objevila varovaní před zákony zaměřenými proti kuřákům, většina nekuřáků přitakávala zákonodárcům. A přitom se všechny podobné restrikce a zákazy vztahují na nás všechny, vytvářejíce precedens pro další kroky, vedoucí zpět k totalitnímu, bohužel už ne jen lokálnímu, politickému řádu.

Nyní zde jde opět o to, kolik si toho necháme líbit. A tak těmi, kteří budou „nesouhlasit“ na podobných fórech, budou zase jen ti, kteří nemají výhrady proti pornografii, jako svobodnému znázornění tak běžné věci jako je lidská sexualita. A tak až do chvíle než si uvědomíme, že je potřeba chránit společnou svobodu a aktivně se na ní podílet, bude tu vždy prostor pro kariéristy z řad poslanců.

PS: Často se mě zasteskne po slovech Karla Kryla “…Byl hrozný tento stát, když musel jsi se dívat, jak zakázali psát a zakázali zpívat...“

Za nudavsiti.blog.cz Daniel Klee

0/0
25.1.2009 20:28

123

Re: Svobodu si zaslouží ti, kdo ji umí bránit

az me prestanou kuraci otravovat kourem a nebudou me smrdet veci, tak at si kouri na verejnosti, ale jelikoz to nejde tak at si kouri nekde kde me nebudou otravovat

0/0
25.1.2009 20:36

Daniel Klee

Re: Svobodu si zaslouží ti, kdo ji umí bránit

….Chudí duchem či psychicky labilní, budiž jsou zavření do ústavů, jinak sexuálně orientovaní, než heterosexuálně, budiž zavřeni do koncentráků a následně všichni občané, nechť bez reptání plní vůli vyšší zákonodárné moci. Tak pravil…Velký Vůdce či Rudý soudruh…To už tu bylo, jestli se nemýlím. Bravo…!To jen potvrzuje má slova, že svobodu si zaslouží ti, kdo o ji umí nejen bránit, ale také ji chápat. Daniel Klee

0/0
25.1.2009 20:56

Neuro

Re: Svobodu si zaslouží ti, kdo ji umí bránit

Pokud mě bude nutit jakkoliv sexuálně orientovaný k čemukoliv co nechci, budiž je zavřen do ústavu. Až budou kuříci kouřit tak, že mne nebudou nutit dýchat vzduch smýchaný s nechtěnou drogou (stejně jako já nikomu nenutím své sexuální praktiky), nechť si svobodně kouří.

Mícháte hrušky s jabkama. Zkuste se řídit tím, co píšete a svobodu chápat, abyste si ji zasloužil. Svoboda končí tam, kde začíná svoboda druhého - jinak se tomu říká tolerance. Pokud chci dýchat na veřejnosti přirozeně čistý vzduch, prosím tolerujte mne.

Pokud chce míchat hrušky s jabkama a svoboda pro Vás znamená svobodu kouření, musel byste tolerovat i možnost, že Vám může kdokoliv na veřejnosti postříkat spermatem obličej. S tím rozdílem, že zdravé sperma je narozdíl od nikotinového kouře neškodné. Celkem by mne zajímalo, jak byste se k takové svobodě stavěl ...

0/0
26.1.2009 2:50

hnedka_zdrapana

Re: Svobodu si zaslouží ti, kdo ji umí bránit

"Svoboda končí tam, kde začíná svoboda druhého - jinak se tomu říká tolerance"

Jiste. A vase svoboda konci tam, kde zacna svoboda majitele stanovit si pravidla na svem soukromem pozemku (tedy hospode ci restauraci).

0/0
26.1.2009 6:52

Neuro

Re: Svobodu si zaslouží ti, kdo ji umí bránit

Nemám nic proti restauracím s viditelným označením kuřácké (pár jich znám a i když bych do nich nevlezl, samozřejmě je toleruji). Přiznám se, že jsem už hůře tolerantní v restauraci, která se tváří nekuřácky a v polovině jídla si velde někdo zapálí. Většinou pak odcházím, protože mě na jídlo stejně přejde chuť. Takže i zde jsem tolerantní, i když mám sto chutí tu cigaretu strčit dotyčnému do patřičného otvoru.

Ale vyloženě mě vadí kuřáci na veřejných prostranstvích, kde jsem nucen občas postávat. Tam je omezení dle mého názoru naprosto v pořádku ..

0/0
26.1.2009 16:31

sid

Re: Svobodu si zaslouží ti, kdo ji umí bránit

Treba kde? Kdyz okolo tebe projde na chodniku? To si delas srandu, ne?

0/0
27.1.2009 22:24

Daniel Klee

Re: Svobodu si zaslouží ti, kdo ji umí bránit

Je mě smutno z občanské společnosti, která svobodu chápe pouze v rozmezí zákazů, restrikcí, zákonů a vlády „těch nahoře“.Ano, svoboda je o toleranci a k toleranci a slušnému chování je třeba vychovávat a ne přikazovat pomocí nesmyslných zákonů, které se stejně drtivá většina „nespokojenců“ bude snažit obcházet a hledat alternativu „aby se vlk nažral, a koza zůstala celá“.

Bohužel jde o princip postupného omezování občanských svobod, které je vždy možné obhájit pomocí nějakého „obecně přijatelného“ faktu, jako je světový terorismus, ochrana nekuřáků, ochrana nezletilých a mravnosti či ochrana „svobody“ čím jiným než jejím omezováním.

Na Vašich příměrech Neuro je znát, že svobodu nejen že nechápete, ale docela obstojně si ji pletete s demagogií. Protože včera to byl kuřák, dnes uživatel Internetu a zítra…? Daniel Klee

PS: Přistoupím-li na Vaši definici, pak vytvoříme komisi posuzující, které sperma je zdravé, že Neuro? Já se snažím být tolerantní a ne na základě „zákona“. Vy také Neuro?

0/0
26.1.2009 13:17

Neuro

Re: Svobodu si zaslouží ti, kdo ji umí bránit

Vážený pane, demagog jste tady maximálně Vy. Podsouvat mi, že bych dnes zakazoval Internet, cituji "včera to byl kuřák, dnes uživatel internetu" je ona demagogie, protože na tuto prolematiku zastávám názor opačný, vyjádřený o několik odstavců níže. Trošku si v těch pojmech udělejte pořádek a zameťte si před vlastních prahem.

K PS: Nevím jak Vy, já potřebu vytvářet komise nemám, používám mozek. Nicméně ač se jej právě snažím používat sebevíc, unikají mi Vaše myšlenkové postupy (vůbec netuším, jak se vám v hlavě vylíhlo cokoliv naznačujícího nutnost vytvoření oné komise - mám to chápat tak, že kdyby tato komise prohlásila určité sperma za zdravé, akceptoval byste následně jejho aplikaci na svém obličeji či co ?).

A abych odpověděl - tolerantní se snažím být na základě vyšších principů morálky a pravdy.

0/0
26.1.2009 16:44

Daniel Klee

Re: Svobodu si zaslouží ti, kdo ji umí bránit

Vážený Neuro…, nehodlám se již dále pouštět do nesmyslné debaty s někým, kdo nechápe ironický podtext mých slov. Ironickým už z podstaty Vašeho příměru srovnávat kouření s něčím, jako je Vámi uvedené „potřísnění“ obličeje spermatem navíc na veřejnosti.

Dovolím si býti opět ironickým, ač si myslím, že to nepochopíte. Určitě je Vám známo, že sex na veřejnosti je také zakázaný. Což vylučuje možnost „aplikovat“ Vaše, jistě drahocenné sémě, na kohokoliv, včetně mé osoby.Ale zítra by mohla být zákonem upravena třeba nedostatečná hygiena. Pobyt v přítomnosti zapáchajícího a nemytého individua je také obtěžující.A to nemluvím o tom, že takováto osoba může přenášet různé choroby.

A na koho si vážený Neuro má posvítit zákon příště? Třeba na neurotiky? Což neobtěžuje duševní neuróza také?

PS: Určitě jste si už před tím svým zametl, mohl bych Vás poprosit o zapůjčení koštěte? ;-( Děkuji Daniel Klee

0/0
26.1.2009 17:26

Neuro

Re: Svobodu si zaslouží ti, kdo ji umí bránit

Nikdo Vás debatovat nenutí, ale je legrační sledovat, jak se do toho evidentně "nutíte", nazýváte to ztrátou svého drahoceného času, přičemž bych si dovolil odhadnout, že jste v této diskusi napsal nejvíce textu. Když Vám někdo oponuje, označíte to demagogií a když Vám je i toto vyvráceno, uchýlíte se k "ironii" (prohlásit, že vše co jsem doposud napsal byla vlastně ironie a že jste jakožto nic nechápající tvor nepochopil nic umí fakt kdekdo). To se pak fakt těžko diskutuje a pak ta diskuse vypadá jak sám píšete chování té bandy v senátu. Bohužel k tomu valnou mírou přispíváte právě Vy.

Ale přistoupím na Vaši hru a začnu s ironií taky, ať je v té diskusi guláš, když máte tu potřebu. Ono nejen nedostatečný hygiena, ono by také mohlo za chvilku být zákonem řešeno, klik má žížala nohou, co ? A co když začnou zákonodárci určovat, kolik toho může nosit brabenec, pojďme to taky rozebrat, hlavně když máme všichni na tu diskusi tam málo času ..

PS: Mám zameteno, nebojte se. Koště nepůjčím :)

0/0
27.1.2009 9:24

Neuro

Re: Svobodu si zaslouží ti, kdo ji umí bránit

Takže jen pro pořádek, jelikož Vám ten rozdíl evidentně nedochází, kouření je už ve svém základu škodlivé, lidská sexualita nikoliv. A já celkem chápu, že dnešní společnost má snahy škodlivé věci regulovat. Taky bych byl radši, kdyby to šlo jinak, kdybyste třeba patologického vraha dokázal převychovat tak, aby na jeho činnost nemusel být psán zákon (Vy byste to samozřejmě dokázal, ač odborníci na psychologii tvrdí opak). Já si jen nechci ony růžové brýle, které si evidentně na nos dáváte Vy nasazovat a rozhodně nehodlám život "prosmutnit" ze skutečnosti, že je společnost jiná, než jakou bych ji chtěl já. Proto díky Bohu za zákony a jen bych toho pána tam na obláčku chtěl ještě poprosit, aby do obou našich vládních komor nepouštěl lidi jako Vy, co evidentně neumějí rozlišit, co je ve dnešní společnosti potřebné a co ne zákony regulovat. Nicméně o tom umějí prodebatovat živě spoustu "ztraceného času".

Zase někdy nashle :)

0/0
27.1.2009 9:36

Daniel Klee

Re: Svobodu si zaslouží ti, kdo ji umí bránit

Neuro…Ironie Vám moc nejde, sexualitu si pletete s třísněním spermatu na cizí lidi na veřejnosti a vůbec Vám nedošlo, že diskusi s Vámi jsem dávno ukončil neb nebyla přínosná.

Poslední mé příspěvky nebyly určeny Vám, ale byly adresovány na uživatele „Dread“, kterému jsem odpovídal na jeho připomínky, protože jsou mnohem zajímavější než Vaše příměry se spermatem.

A můj čas je opravdu drahý, a chtěl-li jsem odpovědět, činil jsem tak na úkor svého odpočinku.

A nemusíte mít obavy, do jakékoli politiky se nehodlám pouštět neb bych celý den nedělal nic jiného, než vedl neplodné hovory s Vámi podobnými individui. Politici už dávno řeší daleko vetší nehoráznosti, než kolik nohou má nosit „brabenec“, (předpokládám, že jste měl na mysli mravence neboli druh Formica).

PS: Koště si s díky nechte, protože ho zřejmě potřebujete více než já. Regulovat ano, a vše, jen Vám nikdo nesmí sahat na pornografii. Ve vašem případě bych se neloučil nashledanou, leč sbohem či neosobním: S pozdravem Daniel Klee

0/0
27.1.2009 12:35

Neuro

Re: Svobodu si zaslouží ti, kdo ji umí bránit

Add 1. - Evidentně neukončil. Co si kdo plete jsme si už vysvětlili a já to nejsem. Lze souhlasit jen s nepřínosností naší diskuse vlivem Vašich příspěvků.

Add 2.- Tak se naučte reagovat ve správném vlákně diskuse, tak složité to není.

Add 3. - Čili je Váš odpočinek drahý. Humoreskní :)

Add 4. - Uklidnil jste mne, fakt jsem se z Vašich zmatených příspěvků bál, že by Vás to mohlo napadnout ..

Add 5. - Po koštěti jste toužil Vy. Nejen na pornografii bych si od Vás nenechal šahat, šahejte si na vlastní. Nashledanou jsem se loučil záměrně, něboť jsem si byl 100% jistý Vaší nezkrotnou potřebou ragovat :) Docela jsem zvědav na to Vaše (jen probůh ne osobní) sbohem ;-)

0/0
27.1.2009 17:47

hnedka_zdrapana

Re: Svobodu si zaslouží ti, kdo ji umí bránit

Hospoda je soukromy majetek, takze je pravo majitele si stanovit pravidla. Podobne jako je pravo tohoto (a kazdeho jineho) serveru si stanovit podminky vyuzivani, pristupu a registrace. Paklize vstupujes do kuracke hospody, tak implicitne souhlasis s tim, ze tam ostatni mohou kourit a zadne omezeni svobod se tedy nekona. A to pisu jako zaprisahly nekurak.

0/0
26.1.2009 6:51

ODSakEda

Re: Svobodu si zaslouží ti, kdo ji umí bránit

Souhlas a to jsem také nekuřák! Mě nevadí kuřáci, ale jen bezohlední lidí nebo jen bezohlední kuřáci, ale i takoví co třeba plivou žvýkačky pod nohy na dlažbu chodníků nebo chodeb nádrží... Ale je to o morálce a výchově a ne o zákazech, navíc omezování práv vlastníků hospod mě z principu štve že to existuje v zákoně! At si to stanoví každý sám, vyjímku beru ve veřejných úředních prostorách - .kancl pro veřejnost, chodby, výtahy, zastávky čekárny!!!

0/0
26.1.2009 8:24

dread

Re: Svobodu si zaslouží ti, kdo ji umí bránit

Rozdil mezi pornografii a kourenim je dost podstatny, koureni zabiji lidi. Lide jsou na nem zavisli a proto si ho brani.. Clovek se s sexualnimi pudy rodi, s cigarem v hube uz nikoliv.. Pokud schvaluteje koureni resp svobodu ke koureni, jak se tedy stavite k uzivani drog obecne? Drogy maji jediny vyznam a to zajistit trvaly prisun penez tem, kteri je vyrabeji..

0/0
26.1.2009 15:31

Daniel Klee

Re: Svobodu si zaslouží ti, kdo ji umí bránit

Téma mého příspěvku v diskusi nebylo o kouření, ale o něčem jiném. Mohu se jen opakovat, že je mě smutno z názorů a přístupu k problematice.Více než diskuse, se to pak stává „handrkováním“ ne nepodobnému tomu ze senátu.Včera to byl kuřák, dnes uživatel Internetu a zítra…? Koho se rozhodnou volení zástupci a zákonodárci omezovat a řídit zítra?

Stále nepochopeno? Asi marné cokoli vysvětlovat. Můžeme, ironicky řečeno, začít diskusi na téma, že i pornografie je návyková. A že i zde se musí zvyšovat „dávky“ toho co uživatele uspokojí. Ostatně vše se může stát návykem.Což zakázat zákonem vše? A o tom to je. Ne zákazy,ale výchova a tolerance.

K tématu společnosti a drog, kouření, pornografie atp. Antropologové znají lidská společenstva bez zákonů a moci, a přesto dýmka míru byla kouřena jen za určitých situací, stejně tak jako třeba rituální užívání drog,či sexuální tance atp. A představte si, že i bez „zákonů“ tito lidé nemají problém s narkomany, pornografií či kuřáky, i když jsou svobodní

0/0
26.1.2009 16:57

dread

Re: Svobodu si zaslouží ti, kdo ji umí bránit

Takze chapu-li to spravne, preferoval by jste vychovu a toleranci pred zakony? A neprijde vam to v dnesnim obrovskem a anonymnim svete trosku jako utopie?

Na druhou stranu i kdyz zakony maji sve opodstatneni, nemelo by se to s nimi prehanet a osobne jsem proti ruznym takovym omezenim a zakonum, kterych neustale pribyva a jiste i nadale pribyvat bude.. A doufam, ze se nikdy nedoziji doby, kdy lide budou napr chipovani se slovy "kdyz nic neprovedes, nemas se ceho bat".

PS: pornografie a jeji potreba po ni neni otazkou kvantity, ale rozmanitosti..

PPS: ke spolecenstvum, zadne spolecenstvi neni uplne bez zakonu, at uz psanych ci nepsanych, vzdycky budou nejake tresty za urcite pro spolecenstvo nevhodne jednani.. a cim vetsi ono spolecenstvo bude, tim vetsi bude i potreba po zakonech..

0/0
26.1.2009 19:04

Daniel Klee

Re: Svobodu si zaslouží ti, kdo ji umí bránit

Zařekl jsem se sice, že touto diskusí nebudu ztrácet čas,ale tón Vašeho druhého příspěvku mne natolik zaujal, že to poruším.

Zákony nepopírám, protože starého psa…atd.Ovšem budoucím generacím bychom měli předat víc, než systém založený na nových nesmyslných a totalitních zákonech. A to jsme ze sborníků zákonů ještě nevymítili všechny pozůstatky socialismu.

Nemyslel jsem kvantitu pornografie, jen fakt, že pro mnohé musí být tato čím dál „tvrdší“ a „perverznější“.

Tresty jsou dosti sporná záležitost, kterou tyto společnosti ani neznají. Důležitější je otázka společenské prestiže, umístění jedince ve společnosti či jeho „odsunutí“ na její okraj a totální celospolečenská „ignorace“. Moderní pojetí by znamenalo, žádná práce, peníze, úvěry, přátelé atd. Zatím je toto vše opravdu Utopií. Protože to nezbytné je výchova už od dětství a jiné uspořádání společnosti.

Toto téma moderní Utopie ve věku technologií, je zmíněno v románu Bílý Mars z pera Briana Aldisse. Doporučuji k přečtení Daniel Klee

0/0
26.1.2009 21:45

dread

Re: Svobodu si zaslouží ti, kdo ji umí bránit

Vy totiz ignorujete jeden zasadni fakt a to, ze lide jsou ruzni, rodi se ruzni a ziji v ruznych podminkach, ktere na jejich chovani take maji podstatny vliv. A vzdy se najdou taci jedinci, kteri budou mit moralni kodex nize nez ostatni. Proto tu jsou zakony, ktere urcuji, co jiz obcan daneho statu nesmi a za co ho ceka trest.

Mame dva prameny prava, alespon tak jsme se to ucili v obcance, teda pokud jsem to nepoplet, jednim jsou zakony a druhym je moralka. Zakony nejsou tak prisne, ale nasledky jejich poruseni byvaji likvidacni. Moralka je prisnejsi, ale jeji poruseni neni tak fatalni..

0/0
27.1.2009 0:36

dread

Re: Svobodu si zaslouží ti, kdo ji umí bránit

Mam za to, ze vy by jste si predstavoval, aby zmizeli zakony a zustala jen moralka. A politici se naopak populisticky snazi moralku premenit v zakony (viz clanek). Oboje mi prijde jako extrem a troufl bych si rici, ze v takto velkem spolecenstvi jako je to nase, nemuze fungovat ani jedno.. Zakony kdysi nebyly, ale lide po generacich dospeli k tomu, ze jsou potreba. Stejne tak tu byly prilis prisne zakony a ani takove spolecenstvi dlouho nevydrzelo. Vse chce svuj cas a evoluce sama ukaze, jestli cesta byla spravna nebo nikoli a pripadne si najde cestu jinou..

PS: Vase pojeti moderniho "odsunuti" jedince jiz funguje, provinilci proti zakonum, vetsinou prijdou o pratele, lide jimi opovrhuji a praci si hledaji take tezce..

PPS: to, co vy povazujete za tvrdsi a perveznejsi je prave ona rozmanitost a touha po rozmanitosti je nam dana samotnou prirodou..

0/0
27.1.2009 0:37

Daniel Klee

Re: Svobodu si zaslouží ti, kdo ji umí bránit

Když už jste si dal tu práci s tolika příspěvky…odpovím.

K zákonům, jak je známe, nedospěla ani „evoluce“ ani k nim po generacích nedospěli „lidé“ proto, že by je nezbytně k životu potřebovali. Zákony jsou pozůstatkem, ba přímo stojí na základech, ŘÍMSKÉHO PRÁVA a posléze práva feudálního a církevního. Většina zákonů vždy upravovala vztah plebejců, lidu, poddaných, občanů a obyvatelstva vůči vládnoucí moci a teprve v druhém bodě vůči sobě navzájem.

Nepopírám v současné společnosti nutnost zákonů, neb naše společnost leží na základech kultury, která zjednodušeně řečeno, vzešla taktéž z antiky, tedy z Říma a nástupnických států.

Zákon, ať už jakýkoli, tvrdý či benevolentní, je často úspěšně obcházen, a to zcela legální cestou. O čemž by Vám leckterý, možná už student práv, mohl vyprávět. Což vyvolává potřebu dalších a dalších zákonů, pro které už je výklad tak složitý, že je třeba hodně schopného právníka, aby je prosadil.

Pokračování…

0/0
27.1.2009 3:39

Daniel Klee

Re: Svobodu si zaslouží ti, kdo ji umí bránit

Čím složitější systém zákonů, tím těžší je jejich interpretace a tím se také otevírá cesta pro jejich „legální“ obcházení.

Nicméně znovu podotýkám, že souhlasím s nutností „kvalitní“ sbírky zákonů.

Společnosti uplatňující to nejtvrdší možné pojetí zákonů a trestů, nejsou na tom o mnoho lépe než ty benevolentnější. Už v historii nejlepší příležitostí pro zloděje, byl dav přihlížející popravě jednoho z nich. Čím drastičtější podívaná, tím méně lidí hlídalo své cennosti.

Abychom však dále měli možnost fundované diskuse na tato témata, doporučuji předem nastudovat literaturu z oblasti historie, základů práva, politologie, sociologie, kulturní a sociální antropologie, etnologie, filozofie, sexuologie, psychologie a dalších humanitních oborů zabývajících se jedincem a společností.

Vývoj lidské společnosti by měl mít svá pravidla a setrvávání na kulturních či společenských „atavismech“ má za následek společnost, ve které žijeme, a kterou tak důvěrně známe a kritizujeme. Daniel Klee

0/0
27.1.2009 4:14

Daniel Klee

Re: Svobodu si zaslouží ti, kdo ji umí bránit

 PS: O „evoluci“ jako takové, bych v případě vývoje lidské společnosti, státoprávního uspořádání či civilizačních fenoménů ani nehovořil.Neboť definice „evoluce“ by znamenala přirozený výběr, ve kterém zvítězí úspěšnější, silnější a majetnější, tedy vládnoucí, majetná a mocenská elita.

Jinou otázkou by bylo použití konkrétnějšího termínu „sociální a kulturní evoluce“, kde by již ona definice v převzatém slova smyslu mohla platit.

Abych uzavřel tuto naši diskusi, osobně jsem za legální přístup k pornografii,omezené pouze jejím obsahem.

V případě Vašich dalších komentářů či námitek, jsem Vám k dispozici na mailu nudavsitizavináčgmail.com nebo na blogu nudavsiti.blog.cz       

Daniel Klee

0/0
27.1.2009 4:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.