Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Novinky ve Windows 7. Černá skříňka nahraje, co děláte špatně

První finální verze Windows 7 bude v prodeji nejspíš až koncem tohoto roku. Otestovali jsme veřejnou betaverzi operačního systému. Nejčastější reakce zní: rychlé, funkční a graficky povedené.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Cactus

UAC

komu se uac nelibi at si ho jednoduse vypne ne? ja to udelal a jsem spokojenej...

0/0
10.2.2009 13:39

Nemo7

Aplikace a UAC

"Je důležité si uvědomit, že UAC není takto upovídaná proto, že jsme to

v Microsoftu nezvládli. To opravdu ne. Hlavní důvod je ten, že naprostá

většina softwaru, který je na trhu, je špatně napsaná."

****************

Nechci moc rýpat, ale kdo umožnil a podporoval psaní "špatně napsaných" aplikací ? Proč na jiných OS než Win není s aplikacemi stejný problém ?

0/0
4.2.2009 18:10

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Aplikace a UAC

Souhasím s vámi, a, když si přečtete dotyčný rozhovor, zjistíte, že šéf vývoje z Microsoftu taky. :-)

0/0
4.2.2009 21:51

Milan_Seliga

Nenáviděné UAC

UAC je imho jedna z nejlepších věcí na Windows Vista, kterou lame uživatelé nikdy nemůžou ocenit. Důvod je prostý, Windows jsou proklínané za svoji nestabilitu a pomalost po delším užívání, málokdo si ale uvědomí že to je způsobeno malwarem a především neustálou instalací a odinstalací různých zbytečných programů, které si uživatel stahuje jak na běžícím pásu. Všeobecně zvyk uživatelů Windows je pracovat nonstop jako administrator, což je například u Unix based operačních systémů prakticky nedovolené a je to jen dobře. Já sám jsem za UAC rád, mám přehled kdy se něco snaží nainstalovat do systému a především a můj počítač občas používá i někdo jiný a mám tak jistotu, že mi nebude do systému nic instalovat ani měnit nastavení. Jediné co mi vadí je děsná prodleva než vyskočí UAC okýnko.

0/0
4.2.2009 16:12

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Nenáviděné UAC

Doporučuji přečíst odkázaný rozhovor s Alešem Holečkem z Microsoftu, velmi otevřeně mluví o kladech a záporech UAC.

0/0
4.2.2009 21:52

Jakub N.

Live Essentials

Tahle vlastnost mi přijde jako nejlepší zlepšovák. Ale ještě lepší by mi přišlo, kdyby windows nebyly takový monolit a člověk si je mohl celé poskládat jako UNIXové systémy.

0/0
4.2.2009 15:35

techpriest

Re: Live Essentials

a jak by asi prodali dalsi verzi, kdyby jednou udelali ten OS uplne spravne?

0/0
4.2.2009 15:43

Jakub N.

Re: Live Essentials

To je fakt :)

Ale mohli by změnit politiku a prodávat to na části.. na balíky.

0/0
4.2.2009 16:38

Jirka

Nestastny hlavni panel

Tak ja tedy opravdu nevim:

Proc, kdyz chci otevrit nove okno z hlavniho panelu proc je nutne mackat k tomu nejakou klavesu enter? Stacil by prece dvojklik, ktery stejne na hlavnim panelu neni nijak vyuzit.

Tohle mi prijde jako skrabat se pravou rukou za levym uchem.

0/0
4.2.2009 13:37

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Nestastny hlavni panel

Dvojklik jsem nezkoušel, možná by fungoval. Není to klávesa Enter, ale Shift, takže to docela odpovídá běžnému způsobu, jakým se klávesové zkratky ve Windows používají.

0/0
4.2.2009 21:53

Jirka

Re: Nestastny hlavni panel

Tady cituji ze clanku:

Pokud chcete místo běžící aplikace spustit novou instanci této aplikace, klikněte na ikonu s přidržením klávesy Enter

Navic ve "starych" windows zadne klavesy potrebne pro spusteni dalsiho okna nebyli, tak proc ted nebude jina moznost nez klavesnici pouzit? Prijde mi to dost nepohodlne ze budu muset vyuzivat jak lavesnici, tak mys (doted stacila jen mys).

0/0
5.2.2009 8:55

Jarda

Re: Nestastny hlavni panel

Souhlas, zrejme jde spis o Shift. Ono klikat mysi pri soucasnem drzeni Enteru je pro nas pravaky trochu obtizne ;-)

0/0
5.2.2009 10:26

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Nestastny hlavni panel

Aha, tak to je hloupá chyba, opravím to. Je to samozřejmě klávesa Shift.

Jinak bez klávesnice to jde taky, já jsem jen na klávesnici tak trošku zatížený, na notebooku bych se bez nich neobešel. Viz mé články o klávesových zkratkách :-)

0/0
6.2.2009 0:03

Jirka

Re: Nestastny hlavni panel

Ano bez klavecnice to jde taky, ale musim pouzit prave tlacitko mysi, a z nabidky zvolit treba internet explorer pro otevreni noveho okna.Porad je to ale krkolomnejsi nez stavajici panel snadneho spusteni. A taky mi porad nejde do hlavy proc nevyuzili dvojklik, ktery by se tady urcite uplatnil vice nez nejake klav. zkratky nebo kontextove nabidky.

V tomhle smeru je pro mne Windows 7 cestou zpatky.

0/0
6.2.2009 8:45

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Nestastny hlavni panel

Tak můžete nastavit původní způsob používání...

0/0
6.2.2009 23:41

olin

Vynalozili takove usili

ke sprave chyb, misto aby jej vynalozili na chyby samotne :)

0/0
4.2.2009 11:22

já 1.

Re: Vynalozili takove usili

myslím, že to špatně chápeš. Wokna jsou schopné jet na kdejakém šrotu, každý kus hardwaru má svůj ovladač, který dělá někdo jiný, každý software, který si nainstaluješ ovlivňuje chod stroje atd. atd. Takže prostě není v lidských silách vychytal všechno.

0/0
4.2.2009 11:55

Tschello

Re: Vynalozili takove usili

On sem nešel přemýšlet, ale zaplivat na Microsoft a Windows. Nemá cenu ho něčem přesvědčovat, protože on svou pravdu už má. Marná snaha.

0/0
4.2.2009 12:21

olin

Re: Vynalozili takove usili

To ja nepopiram a sam takovy system pouzivam a spravuji. Ale neni mi jasne, proc ma tento system problemy i na 'ne-srotu'. Zvlast reseni takovych chutovek, kdy windows prestanou pracovat po vypnuti a zapnuti PC. Resil jsem to ve svem okoli uz nezcetnekrat.

Nevim proc bych mel pred windows padat na kolena a klanet se, proste je to system s dobrymi i spatnymi vlastnostmi. Za ty prachy by tech spatnych melo ale ubyvat.

0/0
4.2.2009 12:32

Zaslepenec

Re: Vynalozili takove usili

Souhlasím, ale je to cesta, kterou si vybral MS úplně dobrovolně a nenároční uživatelé jsou s tím úplně spokojení.

A jedna z podstatných konkurenčních výhod Applu.

0/0
4.2.2009 12:32

Kachlik

Re: Vynalozili takove usili

"konkurenčních výhod Apple"? to je vtip?

v čem myslíš, že spočívá úspěch MS Windows? přece v otevřenosti vůči HW! apple se svým proprietárním řešením všeho HW nakonec skončil tam, kde Windows začínaly. já pamatuji, když jsem musel do apple kupovat karty na NuBUS sběrnici, zatímco svět už jel na PCI; pamatuji všechna nesmyslná nestandardní rozhraní, která tě Apple přinutil koupit, aby je pak opustil... vždyť i SIMM byly ve své době 5-6x dražší než do normálního PC!

0/0
4.2.2009 12:58

Zaslepenec

Re: Vynalozili takove usili

Záleží na tom, co bereš jako úspěch Windows - jestli ti jde o rozšíření, máš určitě pravdu. Systém nezávislý na HW, navíc v době začátků s benevolentní pirátskou politikou se rozšíří jistě snáz, než OS závislý na - zvlášť v nějaké době - nákladném železe.

To, že nadšeným superprofesionálům stačí k práci 7 let starý (a už v době uvedení zaostalý) OS, který prostě nepatří k dnešnímu železu (nevyužije ho) je jiná věc. (Nic proti XP - kdyby přišly o 2 roky dřív a v roce 2004 přišel nástupce). Masově rozšířený systém na ústupu pro skromné uživatele.

K ceně - srovnej ceny MacPro se srovnatelnými modely srovnatelných značek - IBM, snad i Dell a koneckonců i HP (i když ten za srovnatelný neberu). Možná budeš mile překvapen, solidními cenami Applu!

Nestandardní rozhraní - ano, párkrát apple šlápnul vedle, ale jestli jsi ho opravdu aktivně používal, tak si jistě vzpomeneš, že plusy většinou jednoznačně převažovaly. Snad s výjimkou nepřliš úspěšného období "Před návratem JS".

0/0
4.2.2009 15:24

gfx3D

Re: Vynalozili takove usili

co to porad melete o zastaralem systemu? snad v kazde diskusi k win tu exhibujete s timto prihlouplym nazorem. a na to, na co nestaci 7 let stary wokna (a na co vlastne?) na to mame tri prd-ehm-hromady free utilit, kterymi si muzete prizpusobit workflow k obrazu svemu.

0/0
4.2.2009 17:36

Zaslepenec

Re: Vynalozili takove usili

Občas je fajn si pokorně přiznat nedostatky vlastní platformy. Třeba se po ránu zamyslet - v systému jsou věci, které utility opravdu nevyřeší - sorry (že to nemusím vysvětlovat?).

A stejně, jako má nedostatky apple, je zdravé, vzhledem k exhibici a občasné zaslepenosti uživatelů majoritního systému, si připomenout: 1/ Podle MS je běžný životní cyklus OS 1,5 roku (podobně jako třeba u Mac OS X). Přeju Vám, že jste se letos po 7mi letech dočkal skvělých Vist! 2/ Opravdu si myslíte, že svět mimo Vaše MS Akvárium stojí a čeká na nový OS? Víte že nečeká. Takže ano, Vám XP stačí, ale vzhledem k okolí se jedná o zpozdilý systém, který nevyužije možnosti nového železa. (Celkem nic proti XP opravdu nemam, vyladěný, použitelný, retro vzhled a filozofie podobná Mac OS 9.x, v muzeu rád zavzpomínám na minulé tisíciletí!)

0/0
4.2.2009 20:39

Zaslepenec

Re: Vynalozili takove usili

3/ Utility, soft a cena Apple - patrně jste ovlivněn legendou, již si sugerovali v klubu (nic není, nejde, nemůžete, neseženete a když tak je to drahé). Ano, jsou aplikace, které neseženete pro Mac (výčet si +- známe oba), stejně jako jsou programy, které nepotkáte pro MS (nepotkal jsem je).

4/ Víte, na unixových systémech jste, na rozdíl od MS, bohem - ale Mac je zároveň vlídný k babičkám a psům. 4/ Takže ano - jestli Vás XP neomezoval, jste běžný skromný uživatel. Nic proti tomu.

Co říct k přizpůsobení workflow? Kalkulačka bude vždycky rychlejší než počitadlo, a bude Vám na prd - ehm - houby, když si prřemalujete kuličky.

0/0
4.2.2009 20:40

Yegor

Re: Vynalozili takove usili

Aha....Tady je někdo samozvaný profík a borec na vše :-D

0/0
4.2.2009 23:25

Zaslepenec

Re: Vynalozili takove usili

No, o apple se zajímám... Pracuju na něm 15 let. Je celkem pravděpodobné, že o něm mám lepší představu, než lidé, kteří o něm slyšeli a zahlédli ho z rychlíku. Nemyslíte?

Nebo máte nějakou konkrétnější výhradu? Třeba že nemám pravdu, protože Vám XP stačí a tedy musí stačit i mně, a WM je přesně pro Vás, kdežto iPhone Vám nestačí = lidé s iP jsou nutně postižení?

Nebo Váš příspěvek znamená, že ten profík a borec už dorazil, když už jste tady?

Víte, já si taky nemyslim, že je nutné být přehnaně konkrétní, ale Váš příspěvek je fakt celkem zbytečný. Jestli máte něco chytřejšího, rád si to ráno přečtu a kolem 10H se rád pokusím zareagovat.

0/0
5.2.2009 0:16

cc

aaaaaaaaaa

"Ještě nikdy nebylo řešení problémů s počítačem tak snadné."

Ja nevim, jestli to tentokrat neni pravda (haha), ale tohle ctu od Win 95 a dostavam z tech vet uz krece.

0/0
4.2.2009 9:52

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: aaaaaaaaaa

To, že se to psalo od dob Win 95, neznamená, že to pokaždé nebyla pravda. Stejně jako například věta "ještě nikdy jsem nebyl tak starý, jako dneska" :-)

0/0
4.2.2009 21:55

dolch

Re: aaaaaaaaaa

Mě by vážně zajímalo, co pořád lidi řeší s počítačem za problémy. Nejspíš problémy, které přinese počítač a OS sám. Tak tomu pak rozumím. Já osobně, když mám nějaký problém, tak počítač vypnu, problém vyřeším, a pak počítač zase zapnu a hraju si dál ;-D

0/0
4.2.2009 22:36

Jarda

Re: aaaaaaaaaa

Ale ono to preci je pravda.

Je to stejna logika jako "Kazdy den je o neco horsi nez ten predchozi. Tim padem kazdy den je nejhorsim dnem meho zivota."

0/0
5.2.2009 10:32

madla fakla

nevím, nevím

Porád mi tam chybí boční panel připojených periférií a volitelných složek jako má třeba Ubuntu nebo MAC OS X... osobně mi to velice usnadňuje práci. Dále mě zarazil ten Step Recorder, kdy MS zřejmě předpokládá crashe systému. To už samo o sobě je tristní, když u jiných značek systém nespadne, co je rok dlouhej. Dále domácí síť by měla být samozřejmostrí bez komentářů, jenomže na čem má asi MS honit body u potencionálních zákazníků, že? No je vídět, že MS je stále monopolní firma, kterou tlačí k výkonům maximálně tak vlastní neschopnost vytvořit spolehlivý OS (průserové Visty) a trh pro něj neexistuje. Zůstanu asi ještě dlouho u XP a na práci grafika zůstanu u APPLE, tak je spolehlivost prověřená.

0/0
4.2.2009 9:32

marek

Re: nevím, nevím

co je mysleno bonim panelem pripojenych periferii a co je mysleno volitelnou slozkou?

a kdo crash nepredpoklada ? ja mam vistu 64bit a uz rok a pul bez preinstalaci a spadnuti systemu PC bezi cca 19hodin denne. domaci sit neni problem a kdyz nekdo potrebuje u me na PC pouziji TeamViewer 4 - snadny prenos souboru nebo vzdalena sprava OS (plocha). Ano MS je monopolni - komu to vadi ? Nechces pouzivat MS tak prejdi na jiny OS - alternativ je habadej. u XP samozrejme zustat muzes v tom ni nikdo nebrani a prave toto je pokrokova zaostalost. Apple na grafice je vice nez vhodny - sam ho pouzivam v praci jako DTPeckar, ale nepohrdnu ani spustit Corel nebo cokoliv od Adobe po windows - momentalne Vista a vse beha jak ma. Clovek si obcas rozmysli jestli koupit omezeny ale vykony OS PC MAC nebo naslaply a 2x nabusenejsi PC ale s Windows - radi ten vykon a Visty nez MAC - prece jen rozdil Quad core a 8GB ram je znat oproti MACu

0/0
4.2.2009 11:08

madla fakla

Re: nevím, nevím

Bočním panelem myslim FINDER a možnost do něj nacpat složky, se kterejma pracuju. Chápeš?

Dále jsem psal, že makám na XP a Apple a na Ubuntu, tak nechápu proč mi doporučuješ přejít na jiný OS...? ;-)

Osobně ti teda povim: od tý doby, co jsem přešel na Illustrator Corelem pohrdám - na mou práci nepoužitelný (každá vnová verze má jiný zkratkový klávesy, vlastní barevný vzorník tam nenadefinuješ a to ovládání musel snad navrhovat nějaký dement) Přitom jsem na Corelu dělal už od verze 3.0!

Dále s tim výkonem to vidím poprvý  a ani se mi tomu nechce věřit, ale chápu zase osobní preference... Já volím vždy přesný opak - raději přívětivá práce (Apple) než omálovánky a nespolehlivost (kterou teda spíš předpokládám - Visty mne odrazují k tomu, abych si je vůbec vyzkoušel)

0/0
4.2.2009 12:46

stp

Re: nevím, nevím

Boční panel alias finder se dá udělat velice jednoduše. Klik pravým na taskbar / Toolbars / New toolbar. Do tohoto toolbaru natahat shortcuty na disky nebo složky, je možné ho z hlavního panelu vytáhnout i na jiné místo na obrazovce atd. Jediné minus - není to dynamické, tzn když připojím USB disk, tak mi tam sám nenaskočí.

0/0
5.2.2009 12:18

tomas

Re: nevím, nevím

a co dát tam shotzdcut do LIBRARIES?tam už naskočí:-)

0/0
14.2.2009 0:18

já 1.

Re: nevím, nevím

které jiné systémy myslíš? třeba MAC OS X, který je tak optimalizovaný na jeden jediný konkrétní typ hardwaru, že ho na ničem jiném nespustíš? Wokna spustíš na kdejakém šrotu a variabilnost použitelného hardwaru je obrovská, takže pravděpodobnost problému u woken je vzhledem k jejich univerzálnosti přirozeně větší. U linuxu je zas problém s ovladačema pro různý hardware, který pod wokny v pohodě a bez problémů jede. Takže je to fukt dokola. Někdo prostě nemá rád MS jen proto, že dokázali co dokázali.

0/0
4.2.2009 12:02

Tschello

Re: nevím, nevím

A nebo proto, že je to moderní a že všichni nadávají.

0/0
4.2.2009 12:22

madla fakla

Re: nevím, nevím

S timto naprosto souhlasím!!! R^

0/0
4.2.2009 12:25

Zaslepenec

Re: nevím, nevím

Ale mě jako uživatele to moc nezajímá, viď? je to spíš problém MS, vybrali si sami.

0/0
4.2.2009 12:35

gfx3D

Re: nevím, nevím

kua, tak si nekupujte uplnej srot a wokna vam padat nebudou. mam doma i v praci XP PRO SP3, pocitac vyuzivam kolikrat az na dren a wono ty wokna to bez problemu ustoji. co delam jinak?

0/0
4.2.2009 17:45

V. H.

Re: nevím, nevím

Ale budou. Mám dvoje Visty na značkovém železe (notebooky Dell). Jedny se občas seknou při startu (to je ta lepší varianta), druhé někdy tak 5 minut po startu. Se systémem jsem nepodnikal žádné instalační divočiny.

0/0
4.2.2009 19:24

Zaslepenec

Re: nevím, nevím

Můžu Vás uklidnit - wokna mi nepadají a jen tak padat opravdu nebudou... Možná bych mohl koupit licenci a bootovat do MS - je to levnější a rychlejší než absolvování 3 měsíční lekce pokory od šíleného guru...

Ono to opravdu asi funguje - ale máte představu, jak legračně a nepatřičně vypdaj produkty MS na MacPro? Takže mě zatím stačí Office - na systém od MS ještě nejsem připraven! Možná můžete poradit nějaký cvičení, který by mi poskytlo sílu...

No, využíváte počítač, co Vám Wokna dovolej. Já třeba občas potřebuju víc RAM, než Vy... A asi mam míň času, než Vy. A času si vážím.

Jak jsem psal - jste spokojený se svým retrosystémem a děláte věci, u kterých Vás neomezuje, až na dřeń. Nic proti Vám, děláte to jistě skvěle.

0/0
4.2.2009 20:50

gfx3D

Re: nevím, nevím

produkty MS celkove me opravdu nezajimaji a nemam potrebu je nikterak obhajovat. vlastne prisne vzato, od Microsoftu pouzivam akorat winXP a MSN kecalka. nicmene me vzdy pobavite vy a vam skupinka podobnych, kteri vzdy zacnou na diskusi o windows onanovat se svym MAC OS (to uz lip snasim zatvrzele linuxare) a pritom jsem si jisty, ze nejsem urcite jediny, komu prace na MACovi nevyhovuje (velmi slusne receno), nevidim tedy zadny duvod v teto diskusi pokracovat. ja nepresvedcim vas (a vlastne se o to ani nesnazim bo je mi zcela jedno v cem delate) a vy nepresvedcite me, ze XP jsou zastaraly a nepouzitelny system. take verim, ze se vam dobre dari delat veci, pri kterych jiste vyuzijete spousty a spousty pameti a ja odchazim dodelat dalsi detailni nurbs objekt a nasledne vyrenderovat HD animaci, na coz urcite staci par MB ram, abych udelal radost svemu zamestnavateli.

0/0
5.2.2009 12:49

Zaslepenec

Re: nevím, nevím

No, já používám Office a možná mám přehrávač, když jsem něco zkoušel.

Věřím tomu, že jsou lidé, kterým Mac OS X nevyhovuje. A vůbec nepochybuju o tom, že čím jste kvalifikovanější uživatel, tím větší problém je switchnout.

A nemám v plánu Vás přesvědčovat - nepodařilo by se mi to a určitě Vám XP vyhovují, slouží a stačí a stačily by ještě další 4 roky.

Ale zastaralý systém po všech stránkách to zkrátka je. Byl zastaralý před 2 rokama, i 4 rokama a bude zastaralý i za další 2 roky - porovnávám to se světem mimo akvárium MS.

Ať se Vám práce daří.

0/0
5.2.2009 19:01

Pet

Logika

Proč by MS dělal DX10 pro XP???Trochu logiky do myšlení by neuškodilo. Každý chce vydělávat. A má to další návaznost, například pod XP nerozjedeš více jak 4 Giga, což souvisí s dalším problémem, že si nezapaříš gamesu, která si sama hodně vezme...trochu googlit.

0/0
4.2.2009 8:44

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Logika

Pokud vím, strop operační paměti (někde kolem 3,3 giga, tuším) vyplývá ze 32bit architektury. Existují způsoby, jak to obejít, ale žádný jsem nezkoušel. Nebo jste měl na mysli jiné omezení?

"64 bitová verze dokáže používat až 128GB RAM, stejně jako u Windows Vista Business a Ultimate." (Křovák, Microsoft ČR)

0/0
4.2.2009 8:52

David

Re: Logika

Pane Kasik, 64-bit ano, ale zbytek te vety v podstate rika, ze edice Vista Business a Ultimate, at uz 32-bit nebo 64-bit "umi" az 128GB RAM. Troufam si tvrdit, ze je to nesmysl, nebot problemem u 32-bit systemu je moznost prime adresace pametovych bloku omezena prave "pouze" 32-ti bity... Kdyby tento problem byl opravdu jen softwarovy, jak uvadite, nebylo by nutne provadet kompletne novou instalaci pokud chcete upgradovat 32-bit Vista Business na 64-bit Vista Ultimate.

0/0
4.2.2009 11:08

já 1.

Re: Logika

ten problém skutečně je softwarový, protože dnes stejný hardware v pohodě zvládá jak 32 bit tak 64 bit OS. To, že nejde jednoduše upgradovat z 32 bit systému na 64 bit systém bez nové instalace je dáno tím, že to prostě není možné, protože z tohoto pohledu je 64 bit OS naprosto jiný systém. To, že se po instalaci graficky tváří stejně jako 32 bit systém je pak jiná věc. Přirovnal bych to, jako bys chtěl z XP upgradovat na Linux tím, že do stávajících XP doinstaluješ jen nějakou drobnost a budeš z nich mít Linux. Je to prostě blbost.

0/0
4.2.2009 12:13

David

Re: Logika

Ano, to jsem si neuvedomil. Dekuji za "trknuti" :)

0/0
4.2.2009 13:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.