Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podívejte se, jak se řídí nejrychlejší lokomotiva světa na českých kolejích

Lokomotiva má zrychlení jako sportovní vůz. Také měla v "závodě" s pendolinem navrch. Seznamte se s kabinou a osádkou stroje jedoucího rychlostí 160 kilometrů v hodině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pit 75

taurus

suprova reportaž a protože jsem fanda železnice chci se zeptat zda budete dělat

reportaž o česke lokomotivě 380. díky za odpovědR^

0/0
9.5.2009 11:09

o

přezdívka

říká se jí taurus, ale také LUDRA

0/0
25.3.2009 22:09

-hgn-

Pochvala

Výborný článek, redakce Technetu, jen tak dál. Ve srovnání s ostatními rubrikami na iDnes jednoznačně vyčníváte.

0/0
27.2.2009 2:40

Frank

Pindy kočky Mindy

Autor by se měl trochu vzdělat, jaká je vlastně nejrychlejší lokomitva na světě.

0/0
27.2.2009 0:51

manijak

Re: Pindy kočky Mindy

A jaka je podle Vas nejrychlejsi lokomotiva na svete?

0/0
27.2.2009 4:41

jarda

Re: Pindy kočky Mindy

franku, franku, kdybys radši držel hubu. Takhle seš akorát za hlupáka. Měl by ses trochu vzdělat, než budeš přispívat do diskusí. ;-D

0/0
27.2.2009 8:09

Leopardo di Kardio

Re: Pindy kočky Mindy

Blbe di vod toho !!

0/0
2.3.2009 22:17

Frank

Re: Pindy kočky Mindy

Sám jsi blb a nevíš o tom. Zkus si něco o lokomotivách přečíst a pak tě to možná trkne. Ve Francii zkoušeli lokomotivu , která jela přes 500 km/ hod. A ty troubo se nauč vyjadřovat česky a pak pindej.

0/0
30.3.2009 14:28

ma_pravdu_predsedo

Re: Pindy kočky Mindy

nejrychlejsi neni Taurus, ani zadnej maglev ale klasicka kolejova lokomotiva, muzete se presvedcit napr zde, kde pri testu dosahla 574,8km/h: http://www.youtube.com/watch?v=vWbmRA5JIi0

0/0
20.3.2009 14:40

Cyril

Re: Pindy kočky Mindy

Taurus je skutečně nejrychlejší "vlaková" lokomotiva na světě, rychlejší francouzské TGV je tzv. elektrická jednotka podobně jako třeba pendolino.

0/0
6.4.2009 17:29

Frank

Nejrychlejší lokomotiva světa?

Ve Francii vlaky TGV jezdí 250 km/hod. Lokomotiva při zkouškách dosáhla zatím nejvyšší rychlosti  na světě a to něco málo přes 500 km/hod. O čem to tady pisálek píše?

0/0
27.2.2009 0:48

manijak

Re: Nejrychlejší lokomotiva světa?

TGV je elektricka jednotka, takze ma vice hnanych vozu, mezi lokomotivou a elektrickou jednotkou je velmi vyrazny rozdil.

0/0
27.2.2009 4:42

stainles

Re: Nejrychlejší lokomotiva světa?

Řešilo se tu už stokrát že TGV není lokomotiva, ale vždy se najde nějaký důležitý chytrolín.Jinak bezva článek.

0/0
27.2.2009 8:51

Petr

Re: Nejrychlejší lokomotiva světa?

Je to stejné, jako kdyby se někdo chlubil, že vynalezl nejrychlejší parní automobil, který jede stovkou. Ano, jistě - mezi parními je nejrychlejší, ale proč o tom psát, když tu jsou jiná auta, co jezdí X-krát rychleji.

Proto nechápu, proč se tu píše o nějaké lokomotivě, která je možná nejrychlejší mezi lokomotivami, ale co na tom, když pro přepravu lidí je podstatnější rychlost vlaku, bez ohledu na to, jestli ho táhne lokomotiva, souprava, jednotky apod. Takže Taurus prostě na TGV nemá a hotovo.

A ještě něco - k čemu mi je papírové ušetření, 5 minut z Prahy do Brna, když ve skutečnosti chytím zpoždění 10 minut někde u Kolína. Kdyby na trase Praha-Brno nejezdily vlaky kolem celé republiky, mohla se tato trasa jezdit rychleji i s lokálkou.

0/0
27.2.2009 10:54

x

Re: Nejrychlejší lokomotiva světa?

Tato LOKOMTIVA je urcena predevsim pro NAKLDNI VLAKY - diky svemu vykonu  je schopna tahnout i dlouhy nakladni vlak pekne svizne a to i do kopce - cimz na trati nebrzdi provoz prave tech osobnich valku a o to tady hlavne jde.

0/0
27.2.2009 14:05

JBetak

Re: Nejrychlejší lokomotiva světa?

K tahání nákladních vlaků není vhodně zpřevodovaná a nevyužije se při tom jejích jízdních vlastností, které taky něco stály. Na vozbu nákladních vlaků jsou vhodnější Siemensovy lokomotivy ř. 189 s konstrukční rychlostí 140 km/h, jejichž pojezd je jednodušší (tlapové motory) a jinak nastavený.

0/0
27.2.2009 15:46

x

Re: Nejrychlejší lokomotiva světa?

"Kdyby na trase Praha-Brno nejezdily vlaky kolem celé republiky"

Po sinici autobusem to je 210 Km po D1. Vlakem to je 255 Km . Tazke o nejakem zbytecnem objizdeni se da sotva hovorit...

0/0
27.2.2009 14:20

ZW

Re: Nejrychlejší lokomotiva světa?

Proč se omezovat na vlak, když stíhačka vás na místo dopraví mnohem rychleji? Kam se hrabe TGV třeba na naše Gripeny?

0/0
28.2.2009 13:58

Funtomas

Modtrain

Pane Jančare, moc děkuji za další skvělý článek o vlacích. Dle počtu příspěvků v diskusi je vidět, že toto téma je velmi populární. Máte v plánu přinést bližší informace o panevropském projektu modtrain (http://www.modtrain.com/)?

Ještě jednou díky!

0/0
26.2.2009 20:30

Eddie

kecas hlouposti

Je videt, ze si nikdy nesedel v

el.lokomotive kdyz za to vezme. Tam je ten vykon hned a ne jako u spalovciho motoru, kde je jen v danych otackach. Vaha pomaha tomu,aby neprokluzovala a val. odpor je dozajista mensi ,ale to je zakladni skola ;-)

0/0
26.2.2009 18:27

jarda

Re: kecas hlouposti

když už, tak je tam hned leda točivý moment (myslím, že elektromotory mají max Nm už od nulových otáček), výkon je potom funkcí Nm a otáček, roste většinou lineárně až do nějakých otáček, kdy prudce klesá Nm a tedy i výkon, co jsem tedy viděl nějaký výkonový charakteristiky elektromotoru.

0/0
26.2.2009 20:15

semtamtuk

video

Ty videa jste opravdu vylepšili ! Načítají se skoro 5 minut , při 6Mb připojení . Chudáci ti co mají ještě pomalejší připojení Rv...

0/0
26.2.2009 16:35

Allien Ant Farm

Re: video

mě se načítají asi 2 vteřiny, chyba bude na tvé straně

0/0
26.2.2009 16:36

semtamtuk

Re: video

není to vyloučené , je to od té doby co tady změnili přehrávač . A na jinych serverech to jde normálně , videa se načtou hned. Tak nevím .

0/0
26.2.2009 16:46

czechian

Re: video

Problém je, že tenhle přehrávač vyžaduje správnou kombinaci Flash pluginu a prohlížeče. Nechápu, proč iDnes vyvíjel takovou prasárnu, když mohli relativně levně koupit licenci třeba perfektně odladěného a robustního JW Playeru? R^

0/0
26.2.2009 22:19

Melebius

Re: video

Přidávám se ke kritice přehrávače. Seká se a rozbíhá větrák. Nefunguje celoobrazovkový režim, ukazatel přehrávání ani počítadlo času. (Mac OS X 10.5.6, Safari 3.2.1) Já osobně bych to řešil nahráním videí na YouTube a embedováním. :-)

0/0
1.3.2009 18:58

150-022-2

Taurus x Pendolino

Díky za článek, moc pěkný! Jinak Taurus je při zrychlování na tom mnohem lépe než Pendolino, zatímco Pendolino z 0 na 160 zrychlí za cca 3 minuty, Taurovi s 6 vozy na to stačí pouze 2 minuty. Samozřejmě z České Třebové do Brna je Pendolino rychlejší, neboť využívá naklápění, udělá tuto trasu za 51-52 minut, zatímco klasická souprava za 58-59 minut.

Není prava, že jinde v Evropě by Pendolino vyhrálo díky vyšší rychlosti. I u nás máme vozy, které mohou 200 km/h.

0/0
26.2.2009 13:53

Johnyxxx

Re: Taurus x Pendolino

rychlost Pendolina v zahraničí: jde o to jak se to bude brát. Kdyby se v zahraničí potkalo Pendolino s Taurem se soupravou Vindobony, Pendolino by vyhrálo, protože jede až 230, což Taurus taky, ale ty vozy jsou jen na 200. I když u nás je zase specifikum, že Pendolino má oficiální vmax jen 200 kvůli tomu, že v ČR nikde není trať kde by šlo dosáhnout byť jen zkušebně rychlosti 253 km/h (230+10%) nutné ke schválení Pendolina na 230

0/0
26.2.2009 20:23

Clip

Cena provozu?

Dobrý den, jen takový všeobecný ekonomický dotaz: Jestliže má výkon 6000 kw, pak by měla při ceně kWh zhruba 5 Kč sežrat za hodinu jízdy 30 000,- Kč, minuta jízdy tedy stojí na elektřině 500 Kč. Je to tak zhruba správné?

0/0
26.2.2009 12:59

Jirka

Re: Cena provozu?

No takto si myslim, ze to nelze pocitat. Nejsem odbornik, ale 5 kc stoji maloobchodni cena pri kWh na 230 V. ale jak se to pocita netusim. Ale take by me to zajimalo. Rozhodne mala castka to nebude

0/0
26.2.2009 13:10

strojvůdce

Re: Cena provozu?

Údaj spotřeby při jízdě vlaku kategorie EC v úseku Praha - Břeclav. Váha vlaku 382 tun. Praha  - Svitavy 1833 kWh, Svitavy - Břeclav 826 kWh. V úseku Brno - Břeclav vráceno do sítě 52 kWh.

0/0
26.2.2009 16:33

dean001

Re: Cena provozu?

Není to tak. Platí to pouze při zrychlování. Během jízdy je potřeba mnohem menšího výkonu. Díky nížšímu tření je potřeba méně energie pro udržení konststantní rychlosti, než u silničního vozidla. Proto je železniční doprava ekonomičtější než doprava silniční.

Navíc lze teoreticky při prždění energii vracet do sítě (rekuperace).

0/0
26.2.2009 13:11

taxi

Re: Cena provozu?

mozna spis teoreticky energeticky efektivnejsi... v ceskych podminkach se ukazuje, ze ekonomictejsi opravdu neni

0/0
26.2.2009 14:44

x

Re: Cena provozu?

NAKLADNI DOPRAVA JE I UNAS ZISKOVA !!!!

A na tahani rud a uhli a nebezpecnych chemikalii je rozhodne levnejsi a jeji podil v teto komudite je kolem 50% prepravnich vykonu.

0/0
26.2.2009 15:06

dci

Re: Cena provozu?

To, že ČD nezvládají marketing ještě neznamená, že železniční doprava je efektivnější jen teoreticky. Prostá fyzika sedmé třídy základní školy, možná prvních ročníků střední školy ti určitě napoví, jak to je s valivým odporem pneumatiky na asfaltu a oceli na oceli.

0/0
26.2.2009 19:51

vozova.hradba

Re: Cena provozu?

Mozna budes potrebovat tu stredni skolu dodelat, abys pochopil rozdil mezi slovy teoreticky a prakticky :)

0/0
27.2.2009 20:24

x

Re: Cena provozu?

Velkoobchodni a maloobchodni cena se nesmirne lisi !!!!

Elektrinu nelze rozumne skladovat a tak se jeji cena velmi lisi behem dn. I mnoho rodin ma doma tzv. nocni prou pro ohrev vody za mnohem priznivaejsi cenu.

Dale vykon 6000 Kw neni prikon ze site - ten je z duvodu uciinosti motoru a regulace o neco vyssi.

Ale hlave - podbne jako vy v aute nejedete TRVALE NA  PLNY PLYN, tak se i zde pocohpitelne nejde na plny vykon (i trate samozrejme vedou i skopce....) ,a lepodle potreby a ten zalezi i na tom kolik a jak tezkcyh nakladnich vagonu tahne - podobne jak je mate nalozene auto.

Rozhodne to nejde takto jednoduse pocitat a i vzhledem k rekuperaci cast produ ta lokomotiva pri brzdeni do napajeci site vraci.   

0/0
26.2.2009 15:04

Anonym

Re: Cena provozu?

Dokonoce, co vím, je to tak, že v ČR se platí paušálně za hrtkm(hrubá tuna * kilometr). A paušál je jiný pro jednotlivé typy vlaků:)

0/0
26.2.2009 15:14

BLS

Re: Cena provozu?

Ten výkon použije pár minut při rozjezdu, pak už se jen "veze". Čiste výpočetně, k rozjetí vlaku se 12 vagóny na 160 km/h musí používat tenhle výkon ca. 93 sekund (ve skutečnosti nemůže použít maximální výkon od nulové rychlosti, prokluzovaly by kola, prostě by ten výkon nešlo přenést na koleje). Při jízdě stejnou rychlostí už má spotřebu tak desetinovou...

0/0
26.2.2009 15:42

Martin

Nesmysly

Zrychlení lokomotivy absolutně nelze srovnávat se sportovním vozem, protože prostě tření kov-kov je příliš malé a lokomotiva je tak značně limitovaná a navíc to má pouhých 80kW na tunu, čemuž se každý majitel sportovního vozu vysměje. Prostě lokomotiva je tady kvůli tažné síle a ne na sportování.

0/0
26.2.2009 12:19

emp

Re: Nesmysly

přesně tak R^

0/0
26.2.2009 12:50

Q

Re: Nesmysly

ale ten kroutak.. tahne vocpodu vic nez Octavia RS TDI a to je nejvetsi sportak na svete, vsak vime :-)

0/0
26.2.2009 18:52

dean001

Zrychlení z 0-207 km/h za 24s

Někde dole v diskuzi byly pochybnosti o zrychlení jako u sportovního vozu. Taurus bez zátěže zrychluje na 200 km/h pod 24 sekund. 8-o

Odkaz zde :

http://technet.idnes.cz/nejrychlejsi-lokomotiva-na-svete-testuje-nove-vagony-pro-cd-pr3-/tec_technika.asp?c=A061206_193145_tec_technika_rja

Myslím, že by mu leckteré rádoby sportovní auto mohlo záviďět. :-)

0/0
26.2.2009 11:53

josemrk

Re: Zrychlení z 0-207 km/h za 24s

zrychlenie  0-120 km/h

http://www.youtube.com/watch?v=cdy3G_an65s

0/0
26.2.2009 12:02

Rosťa

Re: Zrychlení z 0-207 km/h za 24s

Pánové, zažít na vlastní kůži, to zrychlení na 207km/h za 24 sekund , tak vám to kecá jinak. Výkon elekromotoru je k dispozici trochu jinak, než u spalovacího motoru, takže těch 80kW/t je reálně víc, než 150kW/t u sport. vozu, protože spal. motor ho má k dispozici až při max. otáčkách, kdežto elektromotor stále...

0/0
26.2.2009 14:01

Blee

Re: Zrychlení z 0-207 km/h za 24s

To nic nemění na tom, že špičková sportovní auta zrychlují na 200Km/h pod 10s.

0/0
27.2.2009 11:22

JBetak

Re: Zrychlení z 0-207 km/h za 24s

Zrychlení je omezeno součinitelem adheze, to je těch 0,36 uváděných v tabulce parametrů. Čili bez ohledu na konstrukci je limitováno hodnotou 0,36 krát g.

Pneumatika na asfaltu má víc.

0/0
26.2.2009 12:09

GEORGE MICHAEL

Taurus???

To je ale krásný název, viďte??? Taurus - čili býk, hmmm. To zní moc hezky... Jojo, poetický název ta mašina nemá, ale jak já říkám - TI NĚMCI JSOU ALE STEJNĚ ŠIKOVNEJ NÁROD !!!! Už se těším až budu cestovat po zemích střední Evropy - čili po Německu a Rakousku a snad se s tou krásnou lokomotivou setkám :-)

0/0
26.2.2009 11:03

czechian

Re: Taurus???

Ta lokomotiva jezdí na několika spojích EC z Prahy-Holešovic do Vídně, Pravidelně na rychlících z Lince do Budějovic a z Vídně do Brna. R^

0/0
26.2.2009 11:26

GEORGE MICHAEL

Re: Taurus???

Aha, mockrát děkuju - "kašlu na Němce" :-) To zase né, ale když jsem z Prahy a na Vídeň mám slabost, tak pojedu tímto vláčkem. Potom z Vídně si zajedu do Salcburku (na ten mám ještě větší slabost), pak do Lince a odtud opět touto mašinkou.. Skvělý, díkes.

0/0
26.2.2009 11:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.