- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
suprova reportaž a protože jsem fanda železnice chci se zeptat zda budete dělat
reportaž o česke lokomotivě 380. díky za odpověd
Výborný článek, redakce Technetu, jen tak dál. Ve srovnání s ostatními rubrikami na iDnes jednoznačně vyčníváte.
Autor by se měl trochu vzdělat, jaká je vlastně nejrychlejší lokomitva na světě.
A jaka je podle Vas nejrychlejsi lokomotiva na svete?
Ve Francii vlaky TGV jezdí 250 km/hod. Lokomotiva při zkouškách dosáhla zatím nejvyšší rychlosti na světě a to něco málo přes 500 km/hod. O čem to tady pisálek píše?
TGV je elektricka jednotka, takze ma vice hnanych vozu, mezi lokomotivou a elektrickou jednotkou je velmi vyrazny rozdil.
Pane Jančare, moc děkuji za další skvělý článek o vlacích. Dle počtu příspěvků v diskusi je vidět, že toto téma je velmi populární. Máte v plánu přinést bližší informace o panevropském projektu modtrain (http://www.modtrain.com/)?
Ještě jednou díky!
Je videt, ze si nikdy nesedel v
el.lokomotive kdyz za to vezme. Tam je ten vykon hned a ne jako u spalovciho motoru, kde je jen v danych otackach. Vaha pomaha tomu,aby neprokluzovala a val. odpor je dozajista mensi ,ale to je zakladni skola ;-)
když už, tak je tam hned leda točivý moment (myslím, že elektromotory mají max Nm už od nulových otáček), výkon je potom funkcí Nm a otáček, roste většinou lineárně až do nějakých otáček, kdy prudce klesá Nm a tedy i výkon, co jsem tedy viděl nějaký výkonový charakteristiky elektromotoru.
Ty videa jste opravdu vylepšili ! Načítají se skoro 5 minut , při 6Mb připojení . Chudáci ti co mají ještě pomalejší připojení ...
mě se načítají asi 2 vteřiny, chyba bude na tvé straně
Díky za článek, moc pěkný! Jinak Taurus je při zrychlování na tom mnohem lépe než Pendolino, zatímco Pendolino z 0 na 160 zrychlí za cca 3 minuty, Taurovi s 6 vozy na to stačí pouze 2 minuty. Samozřejmě z České Třebové do Brna je Pendolino rychlejší, neboť využívá naklápění, udělá tuto trasu za 51-52 minut, zatímco klasická souprava za 58-59 minut.
Není prava, že jinde v Evropě by Pendolino vyhrálo díky vyšší rychlosti. I u nás máme vozy, které mohou 200 km/h.
rychlost Pendolina v zahraničí: jde o to jak se to bude brát. Kdyby se v zahraničí potkalo Pendolino s Taurem se soupravou Vindobony, Pendolino by vyhrálo, protože jede až 230, což Taurus taky, ale ty vozy jsou jen na 200. I když u nás je zase specifikum, že Pendolino má oficiální vmax jen 200 kvůli tomu, že v ČR nikde není trať kde by šlo dosáhnout byť jen zkušebně rychlosti 253 km/h (230+10%) nutné ke schválení Pendolina na 230
Dobrý den, jen takový všeobecný ekonomický dotaz: Jestliže má výkon 6000 kw, pak by měla při ceně kWh zhruba 5 Kč sežrat za hodinu jízdy 30 000,- Kč, minuta jízdy tedy stojí na elektřině 500 Kč. Je to tak zhruba správné?
No takto si myslim, ze to nelze pocitat. Nejsem odbornik, ale 5 kc stoji maloobchodni cena pri kWh na 230 V. ale jak se to pocita netusim. Ale take by me to zajimalo. Rozhodne mala castka to nebude