- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Japonské letectvo nikdy nemělo ve výzbroji typ Micubiši A6M Reisen (Zero), stejně tak americká armáda nikdy neměla ve výzbroji typ Grumman F6F Hellcat.
Ono to je ale novinářům dost jedno :-)
klid, to je podružnost.
a levicové mutace komunistických rodičů. Proč ten pořad sledujete, když nejste schopni pochopit, že to nebylo vytvořeno pro mládí světa-socialistickou mládež? Již jednou jsem tady doporučoval požádat ruskou stranu o film "Příběh opravdového človka." Toto veledílo by vás mohlo částečně uspokojit.Nějakých dokumentů se nikdy nedočkáte. Bolševik přece včechno tajil.
Jsem zarytý antikomunista a pravicově smýšlející člověk. Přesto nemám rád toto zkreslování informací a dětinský americký patriotismus.
Podle tohoto "úžasného" dokumentu laik musí nabýt dojmu, že za celou historii vojenského letectví existovaly tři druhy pilotů:
1.) Američti piloti, kteří létali v über-strojích, poháněných koncentrovaným patriotismem, a válku končili s průměrem 400 sestřelů.
2.) Japonští, korejští, vietnamští, němečtí a ruští Untermenschen, kteří létali v podřadných mašinách, létajících na zlovůli a nenávist, a jejichž jediným úkolem bylo nechat se sestřelit hrdinným americkým chlapíkem.
3.) Bezvýznamní piloti neamerických letadel, kteří bojovali na straně USA, ale de facto byli nuly.
Nemám nic proti USA jako takovým, ale koupit dokument, který sestává ze zoufalé CGI animace, která by byla moderní asi před deseti lety, příšerného EN->CZ překladu, který by lépe zvládl i žák základní školy, plus hromady mystifikací a populárně-vědeckých polofaktů. Můžu upřímně říct, že zaujatější, nepřesnější a nudnější dokument jsem ještě neviděl. Gratuluji ČT ke skvělému nákupu a přeji spoustu vymytých laických mozků.
mne zase jako leteckemu laikovi prijde komicky preklad (v televiznim podani) hodnost "praporecnik". Doted jsem se setkal jenom s praporcikem...
hrome, nejak mi to nevzalo "reagovat". Tohle patri k odstavci o strucnem zasahu...
No, když už je tu taková pěkná debata, tak kdo mi poradí nějaký modernější hezký simulátor vrtulových stíhaček? Něco novějšího než je Šutrmovik plus všechny jeho datadisky, to už mě popravdě moc nebaví...
Nechci ale zase žádnou extra arkádu..
Případně pokud by bylo něco jako dřív US Navy Fighters a další klony (ATF, USNF 97") apod., tak bych to taky uvítal, mě tyhle starý gamesy pod XP nechtějí valit ani pod emulátorama :(...
Lítat na Hanojí s MIGem, slyšet z mikrofonu vientmaštinu a bojovat s různýma Fkama, to mě onehdá moc bavilo .)...
Tak díky všem za případné tipy...
že "Objev Zera nám umožnil ho vyzkoušet, porovnat se všemi našimi
stíhacími stroji ...I těchto poznatků využili ve firmě Grumman a výsledný letoun - F6F Hellcat ..." je další ze stále opakovaných mýtů. Prototyp Hellcatu byl zalétán 26. června 42, ono zmiňované Zero bylo objeveno o dva týdny později a než bylo dopraveno do USA, zletuschopněno a vyzkoušeno, byl Hellcat v sériové výrobě. Jinak ano, zkušenosti ze zkoušek Zera byly využity při stanovení správné taktiky pro boj s ním. Koneckonců, i mýty kolem Zera jsou přehnané, protože právě piloti na některými opovrhovaných Wildcatech se měrou zasloužili o vybití zkušeného jádra japonských pilotů (jestli se nepletu, tak poměr sestřelů byl cca 2,5:1 ve prospěch Wildcatů).
ono je to spíš spojení postupné zkomolení ... Hellcat vyíjeli s ohledem na to, aby byl lepší než Zero v těch parametrech, které hlásili piloti Wildcatů jako nedostatečné ... protože to tak viděli v soubojích.
Když našli A6M2 na Akutanu a mohli ho porovnat, úpravy se promítly do verze F6F-5, především W verze motoru R-2800-10.
A pak už stačil, aby někdo spojil polovičaté informace
Viděl jsem jen první díl tohoto seriálu a byl jsem hodně zklamán naprosto děsnou grafikou. I když chápu, že jsou lidé, kteří nemají s čím srovnávat a slintají nad tím. Technologie pokročily natolik, že pokud porovnáte např. grafiku dnešních PC her, tak se vážně divím, že televize sebrala odvahu ten seriál koupit. Úroveň grafiky je ještě horší než cca 8 let starý Sturmovik (pokud se dobře pamatuju)
no problém je ten že nečučíš na stupidní počítačovou hru ale na animovanej komentovanej dokument to za prvý , za druhý nemyslím si že by grafika simulovaných vzdušných soubojů byla tak špatná jak píšeš , spíš naopak ... také záleží taky na jakým " TV stroji" se na to díváš je pochopitelný , že na 50cm CRT není krom barevných fleků nic jiného vidět
Doporučuji přečíst si mj. "Zera nad Pacifikem" od jednoho z mála přeživších japonských stíhacích es Saburo Sakaie
Souhlasim, já to četl jako seriál v L+K někdy ze 70.let, a musim říct že to je parádní čtení. Vpodstatě příběh pilota-člověka bez vtloukání ideologií a rozhodně se necítil jako nějaký hrdina, jak to mají američani ve zvyku.
Je absolutní lží, že Hellcat byl lepší než Zero. Zero překonal teprve později Thundebolt. Jinak avizovaná šou je jenom průměrnou hrou s průměrnou grafikou starou již několik roků. Také faktografická hodnota seriálu je nulová.
Jakože po úvodní znělce pouštějí rovnou závěrečné titulky?
V říjnu 1944 se nad Filipínami potkalo 21 Zer s 22 Hellcaty.
Na Japonské straně, tehdá už vyjímečně, zkušení piloti. Na straně USA piloti s 200 hod výcvikem + nalétáno několik desítek hodin. Ne nezkušení, ale také ne esa.
Skončilo to 16 sestřelenými Hellcaty při ztrátě jednoho Zera.
Takže opět, celý článek je pitost. Příčina převahy Hellcatů byl v letech 1943-1945 zejména lepší výcvik pilotů. Více méně platilo, že Hellcat měl výkony Zera, ale s výrazně lepší ochranou pilota a nádrží.