Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Konstrukce kol pražských tramvají vychází ještě z koňky. Tratě se rychle ničí

Dopravní podnik se dostal do prekérní situace. Ukazuje se, že stamilionové investice do výměny tramvajových kolejí, které nabraly v posledních letech na obrátkách, mohou být zcela zbytečné. Nové kolejnice se totiž velmi rychle opotřebovávají.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jan

12. 2. 2009 17:21
Odpověď na: Názor

0 0
možnosti
MU

Mak1

12. 2. 2009 14:07
Myslím,

že by v Praze měli předělat koleje na maglev ;-D

0 0
možnosti

Logic

12. 2. 2009 13:15
:-)

Tomuhle říkám kvalitní článek, ne jako ty pulpžblepty na novinkách :-)

0 0
možnosti

Ja

12. 2. 2009 10:57
Management

Špatné rozhodnutí managementu odnesou lidi razantním zdražením. Ano máme neomyvatelné sedačky tak je roční údržba drahá. atd atd. Vyhodit lidi za to zodpovědné. Nulu jako je pan Dvořák a lidi navrhující některá neefektivní technická řešení bych za trest nechal jezdit hromadnou dopravou a sebral jim řidičák aspoň na rok:).

0 0
možnosti
JN

jméno

12. 2. 2009 12:11
Re: Management

by jezdil tágem:-)Tyhle lidi sockou jezdit nikdy nebudou

0 0
možnosti

Pražák

12. 2. 2009 10:09
Názor

K článku bych měl technickou připomínku. Tramvaj T14 má 6 asynchroních motorů po 90kW a ne 3! Nejvíc mi u tramvaje ve srovnání s konkurencí vadí vnitřní hluk, hlavně od nějakého ventilátoru v posledním článku. Pak malá vzdálenost souseních sedadel. Měřil vůbec někdo průměrnou šířku ramen dospělého člověka? Sedadla jsou spíš rozestavena pro děti. A proč ta přemíra prostoru v kabině pro řidiče na úkor cestujících. Tam už snad chybí jen WC a sprchový kout. Vždyť vzhledem k ceně cca 60mil. za kus mi takový velký prostor pro řidiče připadá jako luxus ve srovnání třeba s autobusem. Uvidíme, zda nová T15 bude promyšlenější

0 0
možnosti

Cestující

12. 2. 2009 14:36
Re: Názor

Za cenu nízkopodlažnosti je však interier T14 pro cestující nepohodlný. Copak 80% cestujících je postižených a dělá jim problém vyjít dva schody do tramvaje? Myslím, že v tramvaji by stačily 1-2 nízkopodlažní vstupy. Celá konstrukce by byla jednodušší a více prostoru uvnitř. S ohledem na průchodnost tratí se asi pohodlnou 100% nízkopodlažní tramvaj pro Prahu nepodaří vyrobit.:-(

0 0
možnosti

lemon

11. 2. 2009 22:37
úspora elektřiny

V článku popisovaná úspora elektřiny při jízdě z kopce a při brždění, neboli rekuperace, tak tento systém mají i T3RP a novější T3PLF, ty navíc mají i nízkou podlahu pro starší a invalidní spoluobčany. A opotřebení kolejí, prostě T14 má jen tři podvozky a např. KT8 při podobné hmotnosti má čtyři, z toho je celkem jasné, která má větší  nápravový tlak. Profil kolejí byl před lety testován odborníky a vypočítán pro specifiku Pražských kolejí s "ostrými" zatáčkami. Je třeba s podivem, jak páni "manageři" přišli na to, že se koleje opotřebovávají až v poslední době, ještě, že T3 a spol. jezdí už dlouho ;-).

0 0
možnosti

x

12. 2. 2009 14:14
Re: úspora elektřiny

Jsou to tramvaje po rekonstrukci.

0 0
možnosti

Jiri02

11. 2. 2009 22:35
casio64

0 0
možnosti

Praotec Čech

11. 2. 2009 20:19
Zpět ke koním!

Vraťme se ke koním a bude klid. Žádný spěch - jestli dojedeme dnes, nebo za týden, žádná míra. Sousedsky si popovídáme a na zastávkách zajdem na pívo. ;-D  Motoristi dejte káry do sběru, osedlejte vraníky a pojeďte s námi. Nebude třeba kolejí, asfaltu, blbce z radnice vyházíme na hnůj a bude nám dobře jak bývalo kdysi v Čechách (nikoliv v Česku).

0 0
možnosti

Čenda

11. 2. 2009 20:01
Pryč s ní!!

RvRvRv

Co je platné, že je "Porše" mrštná do kopce, když tam veze o třetinu méně lidí a spotřebovává drahocenou energii na vožení vlastní váhy?!

0 0
možnosti

neřeknu

12. 2. 2009 16:39
Re: Pryč s ní!!

o co víc energie vloží při stoupání, tak i o to víc vrátí při sjíždění kopce při rekuperaci, takže nula od nuly pošla (samozřejmě mínus energie v tření, účinnost, atd)

0 0
možnosti

hg

11. 2. 2009 19:01
hr

my sme zaostalí jesíme pořad na zelezu

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Námořníci USA propašovali před 100 lety na palubu bitevní lodi prostitutku

v diskusi je 29 příspěvků

13. dubna 2024

V dubnu 1924 zažilo americké námořnictvo obrovský skandál, který se dostal na titulní stránky...

Skvělý filmový zvuk bez velké instalace. Test nejzajímavějších soundbarů

v diskusi je 16 příspěvků

15. dubna 2024

Položíte jej na polici před televizor, propojíte kabelem, zapojíte do zásuvky a během pár chvil se...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Na méně používané dráze se potkalo několik obrů i návštěva z pouště

v diskusi jsou 2 příspěvky

10. dubna 2024  10:13

Letiště Václava Havla využívá při tzv. západním proudění jako hlavní dráhu pro starty a přistání...

OBRAZEM: Po zkušenostech s Moskvou neponechává Litva otázku výzbroje náhodě

v diskusi je 19 příspěvků

11. dubna 2024

Litva se stala členem obranné aliance NATO v roce 2004. Pro zajištění vlastní bezpečnosti v...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Patnáct zbytečných obětí. Před 100 lety vybuchl důl Gabriela na Ostravsku

v diskusi jsou 4 příspěvky

12. dubna 2024

Dvanáctý duben 1924 přinesl vážnou důlní katastrofu v Československu. Výbuch v dole Gabriela v...

Musk chce přimět nové uživatele, aby za příspěvky na síť X platili

v diskusi je 25 příspěvků

16. dubna 2024  11:26

Pokud chcete být na sociální síti X aktivní, budete muset nejspíš platit. Tedy pokud budete noví...

Dawesův plán na čas stabilizoval Německo, ale nástup Hitlera neodvrátil

v diskusi je 15 příspěvků

16. dubna 2024

Německá vláda přijala před 100 lety, v dubnu 1924, Dawesův plán. Byl to americký projekt na...

OBRAZEM: Drážďanská MHD má i dvě lanovky. A blízko sebe, co by lanem dohodil

v diskusi je 1 příspěvek

16. dubna 2024

Kromě jiných zajímavých věcí najdeme v Drážďanech i dvě historické lanové dráhy, jednu pozemní a...

Copilot od Microsoftu nabízí zdarma mnoho schopností placeného ChatGPT

v diskusi nejsou příspěvky

16. dubna 2024

Byl to ChatGPT, který na konci roku 2022 začal psát revoluci na poli nástrojů generativní umělé...