Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konstrukce kol pražských tramvají vychází ještě z koňky. Tratě se rychle ničí

Dopravní podnik se dostal do prekérní situace. Ukazuje se, že stamilionové investice do výměny tramvajových kolejí, které nabraly v posledních letech na obrátkách, mohou být zcela zbytečné. Nové kolejnice se totiž velmi rychle opotřebovávají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jan

Odpověď na: Názor

0/0
12.2.2009 17:21

Mak1

Myslím,

že by v Praze měli předělat koleje na maglev ;-D

0/0
12.2.2009 14:07

Logic

:-)

Tomuhle říkám kvalitní článek, ne jako ty pulpžblepty na novinkách :-)

0/0
12.2.2009 13:15

Ja

Management

Špatné rozhodnutí managementu odnesou lidi razantním zdražením. Ano máme neomyvatelné sedačky tak je roční údržba drahá. atd atd. Vyhodit lidi za to zodpovědné. Nulu jako je pan Dvořák a lidi navrhující některá neefektivní technická řešení bych za trest nechal jezdit hromadnou dopravou a sebral jim řidičák aspoň na rok:).

0/0
12.2.2009 10:57

jméno

Re: Management

by jezdil tágem:-)Tyhle lidi sockou jezdit nikdy nebudou

0/0
12.2.2009 12:11

x

Re: Management

Tento typ potahu sedacek je bezny i v jinych mestech na svete.

0/0
12.2.2009 13:47

Ja

Re: Management

V jiných jistě. Ve všech? To ne. Navíc v "jiných městech" není žádné měřítko.

0/0
12.2.2009 15:09

Pražák

Názor

K článku bych měl technickou připomínku. Tramvaj T14 má 6 asynchroních motorů po 90kW a ne 3! Nejvíc mi u tramvaje ve srovnání s konkurencí vadí vnitřní hluk, hlavně od nějakého ventilátoru v posledním článku. Pak malá vzdálenost souseních sedadel. Měřil vůbec někdo průměrnou šířku ramen dospělého člověka? Sedadla jsou spíš rozestavena pro děti. A proč ta přemíra prostoru v kabině pro řidiče na úkor cestujících. Tam už snad chybí jen WC a sprchový kout. Vždyť vzhledem k ceně cca 60mil. za kus mi takový velký prostor pro řidiče připadá jako luxus ve srovnání třeba s autobusem. Uvidíme, zda nová T15 bude promyšlenější

0/0
12.2.2009 10:09

Cestující

Re: Názor

Za cenu nízkopodlažnosti je však interier T14 pro cestující nepohodlný. Copak 80% cestujících je postižených a dělá jim problém vyjít dva schody do tramvaje? Myslím, že v tramvaji by stačily 1-2 nízkopodlažní vstupy. Celá konstrukce by byla jednodušší a více prostoru uvnitř. S ohledem na průchodnost tratí se asi pohodlnou 100% nízkopodlažní tramvaj pro Prahu nepodaří vyrobit.:-(

0/0
12.2.2009 14:36

Jan

Re: Názor

0/0
12.2.2009 17:03

x

Re: Názor

Jde hlavne o ty z kocarky a stare lidi - to ze stary clovek neleze tak do schodu dlouhou dobu zrychli nastupovani - ale souhlasim, ze muze byt jen cast tramvaje nizkopodlazni.

0/0
12.2.2009 18:33

lemon

úspora elektřiny

V článku popisovaná úspora elektřiny při jízdě z kopce a při brždění, neboli rekuperace, tak tento systém mají i T3RP a novější T3PLF, ty navíc mají i nízkou podlahu pro starší a invalidní spoluobčany. A opotřebení kolejí, prostě T14 má jen tři podvozky a např. KT8 při podobné hmotnosti má čtyři, z toho je celkem jasné, která má větší  nápravový tlak. Profil kolejí byl před lety testován odborníky a vypočítán pro specifiku Pražských kolejí s "ostrými" zatáčkami. Je třeba s podivem, jak páni "manageři" přišli na to, že se koleje opotřebovávají až v poslední době, ještě, že T3 a spol. jezdí už dlouho ;-).

0/0
11.2.2009 22:37

x

Re: úspora elektřiny

Jsou to tramvaje po rekonstrukci.

0/0
12.2.2009 14:14

lemon

Re: úspora elektřiny

Jsou, z původní ale zůstává jen kostra, vše ostatní je nové. Verze PLF je nová komplet.:-)

0/0
12.2.2009 21:22

Jiri02

casio64

0/0
11.2.2009 22:35

Praotec Čech

Zpět ke koním!

Vraťme se ke koním a bude klid. Žádný spěch - jestli dojedeme dnes, nebo za týden, žádná míra. Sousedsky si popovídáme a na zastávkách zajdem na pívo. ;-D  Motoristi dejte káry do sběru, osedlejte vraníky a pojeďte s námi. Nebude třeba kolejí, asfaltu, blbce z radnice vyházíme na hnůj a bude nám dobře jak bývalo kdysi v Čechách (nikoliv v Česku).

0/0
11.2.2009 20:19

Čenda

Pryč s ní!!

RvRvRv

Co je platné, že je "Porše" mrštná do kopce, když tam veze o třetinu méně lidí a spotřebovává drahocenou energii na vožení vlastní váhy?!

0/0
11.2.2009 20:01

neřeknu

Re: Pryč s ní!!

o co víc energie vloží při stoupání, tak i o to víc vrátí při sjíždění kopce při rekuperaci, takže nula od nuly pošla (samozřejmě mínus energie v tření, účinnost, atd)

0/0
12.2.2009 16:39

hg

hr

my sme zaostalí jesíme pořad na zelezu

0/0
11.2.2009 19:01

dave

Plzeň

Nevíte někdi jaký typ kolejí (a kol) je v Plzni? Mě přijde že úplně stejný jako ten v Praze (a rozhodně jiný než v Ostravě).

0/0
11.2.2009 18:24

michal

teplo

podle meho nazoru je vazne nejvetsi problem teplo, stare tramvaje s okny ve strese vetrala alespon trosku i kdyz stala, porsche nevetra ani kdyz jede

0/0
11.2.2009 16:42

!!!

"děsivé zjištění"

 Už dlouho mne žádný článek tak velmi nepobavil;-D;-D;-D    -   tato objevná "odhalení"  jsou známa dobrých sto let! Článek vyznívá jako nekritická obhajoba nikoliv špatných tramvají (ony jsou totiž samozřejmě  vhodné pro naprosto jiné provozní podmínky než je tomu tady v Praze), ale naprosto debilního špatného  rozhodnutí pražské vrchnosti;-D;-D;-D

0/0
11.2.2009 15:45

Ludek_II

Re: "děsivé zjištění"

Jestli ti manageři byli na úrovni radní Richtera - nedivím se ničemu ;-D

0/0
11.2.2009 15:48

gaDzin

Re: "děsivé zjištění"

taky jsem si rikal jestli iDnes nevytahla nejaky predvalecny clanek z minuleho stoleti. Bohuzel, jedna se o realitu dneska :-/

0/0
12.2.2009 12:38

Ludek_II

Na veně

je chebná elektronka E 13 z našeho podniko katoda Olomóc.

0/0
11.2.2009 15:32

janoro

Už to neřešte

Už mě nudí vaše příspěvky, jejichž jedinou poentou je, že 14T má nelogicky řešený interiér. Jsou opravdu všichni tak omezení, že to musí psát pod každý článek s podobnou tématikou?

Netýká se to jen internetu, i do Metra neustále přispívají jedinci, kteří kritizují 14T. Všichni to víme, ale co čekáte - že DP nové tramvaje prodá nebo co?

Interiér je opravdu špatný, ovšem ne zas tak úplně. Články s podélným sezením velmi pěkně slouží k separování cestujících, kteří jedou daleko od těch, kteří záhy vystupují. Proč ne. No a lavice na zadním čele? To je prostě nádhera, něco takového mi u tramvaje chybělo!

0/0
11.2.2009 15:28

eonwe_

Re: Už to neřešte

Lidská blbost se kritizovat má!!! Zvlášť když stojí stamiliony a k dobrému výsledku stačilo tak málo, to mě na tom vytáčí. Ale jinak Porsche určitě není špatný stroj, to jen spousta chytrolínů pouští prdíky!

0/0
11.2.2009 15:33

Ludek_II

Re: Už to neřešte

Nejlepší šalina je taková, která jezdí včas...i kdyby to byla koňka :-)R^

0/0
11.2.2009 15:37

czechian

Re: Už to neřešte

Toto nelogické řešení je ovšem v Evropě celkem běžné. R^

0/0
11.2.2009 16:10

eonwe_

Re: Už to neřešte

Jenže v té Evropě, o které mluvíš, ty šaliny jezdí poloprázdný, takže nevadí, že mezi dvě proti sobě otočené lavice už si nikdo nestoupne...:-(

0/0
11.2.2009 16:16

czechian

Re: Už to neřešte

No to je ovšem úsměvná představa. ;-D Např. v Bruselu takto řešené tramvaje jezdí na podzemních linkách, které procházejí pod hlavním bulvárem jako jedna z páteří systému a tak jsou dost vytížené. U nás jezdí pouze jako doplněk metra a proto jsou narvané? 8-o

0/0
11.2.2009 16:32

eonwe_

Re: Už to neřešte

U nás v Brně metro nemáme! Jsme totiž hrozní vidláci, ani poštovní holubi do Bruselu od nás nelítají :-P

0/0
11.2.2009 16:53

neřeknu

Re: Už to neřešte

což o to, krtek u nás nejezdí, ale máme tu klacky (trolejbusy) ty zas nemáte v Práglu :-) Projekt krtka pro Brno byl kdysi vypracován, ale nakonec zavržen. Ono je to celkem zbytečný, šalinou přejedete Brno za půl hoďky a tady je ta městská a provoz ve městě celkově řešenej o dost líp, takže pro to není takový důvod.

0/0
12.2.2009 16:49

B.Walsh

Re: Už to neřešte

přesně tak R^

0/0
12.2.2009 18:42

;-)

Re: Už to neřešte

třeba se z té kritiky poučí jiná města, a 14T  nekoupí, škoda půjde do sebe (už myslím šla) a  příští tramvaj navrhnou lépe, radní příště budou přemýšlet při výběru hlavou......

.........když budem všichni mlčet a brát to fatalisticky, tak se nezměmí nic. Může se stát, že v těch 14T budem jezdit příštích 35 let:-P

0/0
11.2.2009 16:24

czechian

Re: Už to neřešte

Vždyť jo. 14T končí a bude se vyrábět 15T. R^

0/0
11.2.2009 16:33

Petr

Re: Už to neřešte

Proč by se Škoda měla poučit? Dodala pražskému DP takové tramvaje jaké chtěl. Téměř stejná tramvaj jezdí v Brně (13T) a interiér je řešen jinak, tak jak chtěl zákazník - tedy DP.

0/0
11.2.2009 17:00

czechian

Re: Už to neřešte

Jediný rozdíl v interiéru brněnských škodovek je absence 1,5 sedadla. :-P

0/0
11.2.2009 17:49

t-fuse

Re: Už to neřešte

U brněnských tramvají jsou AFAIK všechny dveře nástupní pro cestující. I ty přední (narozdíl od pražské porsche).

0/0
11.2.2009 22:03

Ach jo (bls1)

Re: Už to neřešte

Jenže tím to nekončí a zvláště pokud dojde ke krizovým opatřením, tak se za provoz těchto tramvají nedoplatíme. Když už je nemůže prodat, tak by mohl DP aspoň přestat likvidovat staré tramvaje, protože nám ještě budou dobré.

0/0
11.2.2009 16:25

sid

Re: Už to neřešte

Ano, ja bych si pral, aby Praha vsechny vozy 14T prodala(nebo sesrotovala) a aby zodpovedne osoby stravily peknych par let v chladku. Vzdyt jsou nasmlouvane dalsi zakazky na dlouhe roky dopredu. To se od te smlouvy neda nijak odstoupit? Ja zatim tramvaji jezdim, ale jestli bude tech kramu cim dal vic, tak presedlam do auta. Debilni tramvaj je skutecny problem a ne nejake poplatky ve zdravotnictvi.

0/0
12.2.2009 4:12

Kejhal

Re: Už to neřešte

Myslite, ze zavedou srotacni premii na tramvaje? Dotace 1000Euro, pokud byde tramvaj alespon 2 roky stara a koupi hned novou.

0/0
12.2.2009 12:25

x

Re: Už to neřešte

To uz bude jiny typ - tato serie je posledni !!!

0/0
12.2.2009 13:50

x

Re: Už to neřešte

Nakup trmavaji se planoval dlouhou dobu -  bylo to tedy rozhodnuto co vim jeste za predchoziho vedeni.

0/0
12.2.2009 14:21

eonwe_

Porsche v Brně

Porsche by nebyla špatná šalina, kdyby se uspořádáním míst uvnitř zabýval ergonom (nebo se mohli zeptat mě), jednak zmiňované sezení bokem a co je IMHO ještě horší, je pouze jedno reálné místo pro kočárek (deklarovaná jsou 2) v šalině, která má čtyři nízkopodlažní vstupy!!! Rv

Jinak, aspoň v Brně je příjemně tichá a vzhled mi nevadí - to je věc individuální.

0/0
11.2.2009 14:51

czechian

Re: Porsche v Brně

Ty bys mohl určitě radit celé Evropě, když i v Bruselu jezdí moderní tramvaje Bombardier s podobným rozložením: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/83/TramBrussels_T3000_Intérieur2.JPG :-P

0/0
11.2.2009 16:37

Tom

Re: Porsche v Brně

Poodbne neznamena stejne. Koncept muze byt dobry, ale kdyz se zmeni rozmery, tak to potom nefunguje. A navic to, ze neco jezdi v Bruselu neznamena, ze je to ok. Stejne muzou argumentovat treba v Brne. V Praze maji okolek z konky a Porchata, je to vetsi mesto, tak to okopcime taky. Jak muzete neco hodnotit na zaklade toho, ze to jezdi v Bruselu? Brusel je nejaky vzor ci co? MHD ma byt prizpusobena podminkam daneho mesta.

0/0
11.2.2009 16:48

eonwe_

Re: Porsche v Brně

PřesněR^

0/0
11.2.2009 16:57

;-)

Re: Porsche v Brně

Sympaticky vypadají tramvaje ve vídni - bohužel nevím kdo je vyrábí a co je to za typ.  Jsou  skoro nehlučné a víc nnízkopodlažní. 

0/0
11.2.2009 17:26

eonwe_

Re: Porsche v Brně

A z toho se mám co? Pos.at? Já se tam potřebuju vejít s kočárkem, ne dojet do BruseluEU

Jinak gratuluji, že ses dostal až do Bruselu! Fakt mochr (Y)

0/0
11.2.2009 16:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.