Diskuze

Konstrukce kol pražských tramvají vychází ještě z koňky. Tratě se rychle ničí

Dopravní podnik se dostal do prekérní situace. Ukazuje se, že stamilionové investice do výměny tramvajových kolejí, které nabraly v posledních letech na obrátkách, mohou být zcela zbytečné. Nové kolejnice se totiž velmi rychle opotřebovávají.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jan

12. 2. 2009 17:21
Odpověď na: Názor

0 0
možnosti
MU

Mak1

12. 2. 2009 14:07
Myslím,

že by v Praze měli předělat koleje na maglev ;-D

0 0
možnosti

Logic

12. 2. 2009 13:15
:-)

Tomuhle říkám kvalitní článek, ne jako ty pulpžblepty na novinkách :-)

0 0
možnosti

Ja

12. 2. 2009 10:57
Management

Špatné rozhodnutí managementu odnesou lidi razantním zdražením. Ano máme neomyvatelné sedačky tak je roční údržba drahá. atd atd. Vyhodit lidi za to zodpovědné. Nulu jako je pan Dvořák a lidi navrhující některá neefektivní technická řešení bych za trest nechal jezdit hromadnou dopravou a sebral jim řidičák aspoň na rok:).

0 0
možnosti
JN

jméno

12. 2. 2009 12:11
Re: Management

by jezdil tágem:-)Tyhle lidi sockou jezdit nikdy nebudou

0 0
možnosti

Pražák

12. 2. 2009 10:09
Názor

K článku bych měl technickou připomínku. Tramvaj T14 má 6 asynchroních motorů po 90kW a ne 3! Nejvíc mi u tramvaje ve srovnání s konkurencí vadí vnitřní hluk, hlavně od nějakého ventilátoru v posledním článku. Pak malá vzdálenost souseních sedadel. Měřil vůbec někdo průměrnou šířku ramen dospělého člověka? Sedadla jsou spíš rozestavena pro děti. A proč ta přemíra prostoru v kabině pro řidiče na úkor cestujících. Tam už snad chybí jen WC a sprchový kout. Vždyť vzhledem k ceně cca 60mil. za kus mi takový velký prostor pro řidiče připadá jako luxus ve srovnání třeba s autobusem. Uvidíme, zda nová T15 bude promyšlenější

0 0
možnosti

Cestující

12. 2. 2009 14:36
Re: Názor

Za cenu nízkopodlažnosti je však interier T14 pro cestující nepohodlný. Copak 80% cestujících je postižených a dělá jim problém vyjít dva schody do tramvaje? Myslím, že v tramvaji by stačily 1-2 nízkopodlažní vstupy. Celá konstrukce by byla jednodušší a více prostoru uvnitř. S ohledem na průchodnost tratí se asi pohodlnou 100% nízkopodlažní tramvaj pro Prahu nepodaří vyrobit.:-(

0 0
možnosti

lemon

11. 2. 2009 22:37
úspora elektřiny

V článku popisovaná úspora elektřiny při jízdě z kopce a při brždění, neboli rekuperace, tak tento systém mají i T3RP a novější T3PLF, ty navíc mají i nízkou podlahu pro starší a invalidní spoluobčany. A opotřebení kolejí, prostě T14 má jen tři podvozky a např. KT8 při podobné hmotnosti má čtyři, z toho je celkem jasné, která má větší  nápravový tlak. Profil kolejí byl před lety testován odborníky a vypočítán pro specifiku Pražských kolejí s "ostrými" zatáčkami. Je třeba s podivem, jak páni "manageři" přišli na to, že se koleje opotřebovávají až v poslední době, ještě, že T3 a spol. jezdí už dlouho ;-).

0 0
možnosti

x

12. 2. 2009 14:14
Re: úspora elektřiny

Jsou to tramvaje po rekonstrukci.

0 0
možnosti

Jiri02

11. 2. 2009 22:35
casio64

0 0
možnosti

Praotec Čech

11. 2. 2009 20:19
Zpět ke koním!

Vraťme se ke koním a bude klid. Žádný spěch - jestli dojedeme dnes, nebo za týden, žádná míra. Sousedsky si popovídáme a na zastávkách zajdem na pívo. ;-D  Motoristi dejte káry do sběru, osedlejte vraníky a pojeďte s námi. Nebude třeba kolejí, asfaltu, blbce z radnice vyházíme na hnůj a bude nám dobře jak bývalo kdysi v Čechách (nikoliv v Česku).

0 0
možnosti

Čenda

11. 2. 2009 20:01
Pryč s ní!!

RvRvRv

Co je platné, že je "Porše" mrštná do kopce, když tam veze o třetinu méně lidí a spotřebovává drahocenou energii na vožení vlastní váhy?!

0 0
možnosti

neřeknu

12. 2. 2009 16:39
Re: Pryč s ní!!

o co víc energie vloží při stoupání, tak i o to víc vrátí při sjíždění kopce při rekuperaci, takže nula od nuly pošla (samozřejmě mínus energie v tření, účinnost, atd)

0 0
možnosti

hg

11. 2. 2009 19:01
hr

my sme zaostalí jesíme pořad na zelezu

0 0
možnosti