- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tomuhle říkám kvalitní článek, ne jako ty pulpžblepty na novinkách
Špatné rozhodnutí managementu odnesou lidi razantním zdražením. Ano máme neomyvatelné sedačky tak je roční údržba drahá. atd atd. Vyhodit lidi za to zodpovědné. Nulu jako je pan Dvořák a lidi navrhující některá neefektivní technická řešení bych za trest nechal jezdit hromadnou dopravou a sebral jim řidičák aspoň na rok:).
by jezdil tágemTyhle lidi sockou jezdit nikdy nebudou
K článku bych měl technickou připomínku. Tramvaj T14 má 6 asynchroních motorů po 90kW a ne 3! Nejvíc mi u tramvaje ve srovnání s konkurencí vadí vnitřní hluk, hlavně od nějakého ventilátoru v posledním článku. Pak malá vzdálenost souseních sedadel. Měřil vůbec někdo průměrnou šířku ramen dospělého člověka? Sedadla jsou spíš rozestavena pro děti. A proč ta přemíra prostoru v kabině pro řidiče na úkor cestujících. Tam už snad chybí jen WC a sprchový kout. Vždyť vzhledem k ceně cca 60mil. za kus mi takový velký prostor pro řidiče připadá jako luxus ve srovnání třeba s autobusem. Uvidíme, zda nová T15 bude promyšlenější
Za cenu nízkopodlažnosti je však interier T14 pro cestující nepohodlný. Copak 80% cestujících je postižených a dělá jim problém vyjít dva schody do tramvaje? Myslím, že v tramvaji by stačily 1-2 nízkopodlažní vstupy. Celá konstrukce by byla jednodušší a více prostoru uvnitř. S ohledem na průchodnost tratí se asi pohodlnou 100% nízkopodlažní tramvaj pro Prahu nepodaří vyrobit.
V článku popisovaná úspora elektřiny při jízdě z kopce a při brždění, neboli rekuperace, tak tento systém mají i T3RP a novější T3PLF, ty navíc mají i nízkou podlahu pro starší a invalidní spoluobčany. A opotřebení kolejí, prostě T14 má jen tři podvozky a např. KT8 při podobné hmotnosti má čtyři, z toho je celkem jasné, která má větší nápravový tlak. Profil kolejí byl před lety testován odborníky a vypočítán pro specifiku Pražských kolejí s "ostrými" zatáčkami. Je třeba s podivem, jak páni "manageři" přišli na to, že se koleje opotřebovávají až v poslední době, ještě, že T3 a spol. jezdí už dlouho .
Vraťme se ke koním a bude klid. Žádný spěch - jestli dojedeme dnes, nebo za týden, žádná míra. Sousedsky si popovídáme a na zastávkách zajdem na pívo. Motoristi dejte káry do sběru, osedlejte vraníky a pojeďte s námi. Nebude třeba kolejí, asfaltu, blbce z radnice vyházíme na hnůj a bude nám dobře jak bývalo kdysi v Čechách (nikoliv v Česku).
Co je platné, že je "Porše" mrštná do kopce, když tam veze o třetinu méně lidí a spotřebovává drahocenou energii na vožení vlastní váhy
o co víc energie vloží při stoupání, tak i o to víc vrátí při sjíždění kopce při rekuperaci, takže nula od nuly pošla (samozřejmě mínus energie v tření, účinnost, atd)