Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Google je monopol, tvrdí nastávající šéfka antimonopolního úřadu

Microsoft byl monopolem minulého století, Google tohoto. Alespoň to podle agentury Bloomberg tvrdí Christine A. Varney, kterou nominoval prezident USA Obama na vedoucí post Amerického antimonopolního úřadu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

crook.crook

google

co je to za blbost? tak ho nemusim pouzivat. A hlavne je zdarma. No jo vy z toho asi nemate dost takze zas blbost pro nejaky zisk?

0/0
26.2.2009 9:49

housenka

Kdo si myslí, že je google monopol a že je to špatné

tak google prostě nepoužívejte a bojujte proti monopolu, když vám to tak vadí.

0/0
25.2.2009 16:40

ODSakEda

Monopol neva, zneužití vadí! Tedy šéfka tvrdí obecné prd...

Toto je horší problém, tedy potencionální zatím: http://technet.idnes.cz/firefox-ci-opera-zrejme-bude-soucasti-windows-microsoft-celi-dalsimu-tlaku-eu-1xy-/software.asp?c=A090225_091549_software_NYV

0/0
25.2.2009 12:14

Queribus

???

Ta paní neví, co je to "monopol"? To by se měla podívat do slovníku.

Jestli ona nebyla jmenována v rámci pozitivní diskriminace...

0/0
24.2.2009 18:48

petrfilipi

Blbost

Ta paní asi dostane takovou ránu, že ji ani Google nenajde.

0/0
24.2.2009 8:06

mrkna

uspesnost vs. neschopnost

Proc lobisti povazuji schopne, majici dobre napady a realizuji je za monopol? Aby se i neschopni mohli prizivit a ohrat si polivcicku? Prece nebudu vytvaret produkt, kdyz vim, ze nejsem schopny konkurovat

0/0
24.2.2009 6:25

pravičák

Re: uspesnost vs. neschopnost

Koukám, že si trochu pleteš lobbysty se socialisty...

0/0
27.2.2009 0:08

pravičák

Re: uspesnost vs. neschopnost

... ale jinak souhlas.

0/0
27.2.2009 0:09

Henry Kissinger

toto je nepodstatne

ale hlavně nikdy nezadávejte slovo "google" do googlu, mohli byste zničit celý internet

0/0
24.2.2009 1:02

cabel.ka

spis oligopol

a neni to spis oligopol? :)

0/0
23.2.2009 21:38

nadržená pipka

Re: spis oligopol

můžete to nazývat jakkoliv, ale nic nezabrání antimonopolním zákonodárcům, aby shrábli slušné odměny od konkurentů googlu.

to je skutečný smysl existence antimonopolního zákonodárství!

antimonopolní zákonodárství nemá oporu v žádné všeobecně uznávané ekonomické teorii.

0/0
23.2.2009 21:42

cabel.ka

Re: spis oligopol

tak to skoro zadna regulace a ochrana trhu a bla bla... evropska unie a jeji volny trh.. bla bla.. bohuzel..

0/0
23.2.2009 21:47

Datel

Re: spis oligopol

To je jako rikat ze smyslem policie je prijem uplatku. Jinak vsechny ekonomcike teorie, krome komunistickych a libertarianskych, popisuji monopoly jako trzni vady s tim, ze je nutna jejich regulace.

0/0
23.2.2009 21:53

Datel

Re: spis oligopol

A to i ta libertarianska toleruje pouze monopoly prirozene, statni (resp uredni) jsou pro ni stejnou vadou jako pro vsechny jine teorie ;-)

0/0
23.2.2009 21:54

nadržená pipka

Re: spis oligopol

ano, přirozený monopol je dle libertiánské teorie v pořádku.

antimonopolní zákonodárství je užíváno k vymýcení přirozných monopolů.

čili antimonopolní zákonodárství nelze ospravedlnit.

0/0
23.2.2009 22:04

nadržená pipka

Re: spis oligopol

tak v čem je problém.

0/0
23.2.2009 22:05

Datel

Re: spis oligopol

jsi si jisty, ze jsi pochopil co jsem napsal? Kdyz uz na to tak sugestivne reagujes..

0/0
23.2.2009 23:07

nadržená pipka

Re: spis oligopol

až si sundáš růžové brýle, tak zjistíš že policie je v rukou mafie. mám tolik informací, že když bych je říkal na veřejnosti, tak budu zavražděn nebo alespoň donucen uprchnout z čr.

0/0
23.2.2009 22:07

Datel

Re: spis oligopol

no jasne, tak drz hubu, krok a na pozadani ukazuj obcanku ;-D

0/0
23.2.2009 23:06

TJeziorsky

Zdrojový kód Google

To má jako Google vydat svůj zdrojový kód, aby si každý blbeček založil svůj "vlastní" vyhledávač trootle.com ??;-D:-©

Pak budou kopie Google na každém rohu.. Blbost.(Y)

0/0
23.2.2009 18:37

Datel

Re: Zdrojový kód Google

zverejnit zdrojovy kod neznamena moznost tento kod volne pouzivat. Krom toho se to netyka Google ale operacniho systemu Windows, pro ktery jine firmy vytvari svoje aplikace. Dalsi podrobnosti o jadru problemu zde: http://zpravy.idnes.cz/domaci.asp?r=domaci&c=A081205_213103_domaci_dp

0/0
23.2.2009 21:59

nadržená pipka

dotaz

zaznělo zde, že charakter microsoftu vylučuje existenci konkurence, např. díky monopolnímu postavení v oblasti standardů.

jak je tedy možné, že tvůrci openoffice tvrdí, že podporují suprově formáty microsoftu, když charakter microsoft vylučuje existenci konkurence v oblastni standardů.

?

to mi teda vysvětlete. vy linuxové hlavy.

0/0
23.2.2009 17:35

nadržená pipka

Re: dotaz

:-)

0/0
23.2.2009 17:35

david

Re: dotaz

Nejsem linuxová hlava, byť ten systém kromě jiných taky používám. Ale to je jedno, k věci:

1) kdo kde napsal, že díky monopolnímu postavení v oblasti standardů vylučuje charakter MS existenci konkurence?

2) doc, xls, ppt nebo jiné MS formáty jsou standard? Já blázen žiju v domění, že standardy jsou např. pdf, rtf a další, myslím tím formáty dobře zdokumentované.

0/0
23.2.2009 18:00

nadržená pipka

Re: dotaz

1) viz tato diskuze.

2) co si budem nalhávat, formáty microsoftu jsou de facto standard v obchodní komunikaci. málokdo něco pošle v pdf. a v rtf nikdo.

0/0
23.2.2009 18:13

panzic

Re: dotaz

nic proti,ale daleko radsi posilam v pdf... btw zkusil jsi nekdy stanout nejaky manual k necemu? myslis ze to budou vyrobci davat do wordu?

0/0
23.2.2009 18:30

Hw

Re: dotaz

jiz nekolik vyrobcu Hw bez CR zastoupeni maji manual v doc, setkal jsem se s tim( mam na mysli cesky manual na prilozenem cd)

0/0
25.2.2009 8:41

sid

Re: dotaz

doc je standard v obchodni komunikaci mezi zednikem z Hornich Kotehulek a babicce z Hornich Kotehulek, ktere stavi pristenek.

0/0
23.2.2009 19:56

nadržená pipka

Re: dotaz

bývalý zaměstnavatel vygeneroval minulý rok zisk 40.000.000.000 Kč. v obchodní korespondenci jsem používali formát doc.

0/0
23.2.2009 20:05

Herr Tod

Re: dotaz

Zisk 40mld KC? Skutecne? :-D

0/0
24.2.2009 14:46

nadržená pipka

Re: dotaz

to občas korporace mívají.

0/0
24.2.2009 17:36

peca

Re: dotaz

Takže to bylo v ČEZu? :-)

0/0
24.2.2009 21:53

david

Re: dotaz

Nic ve zlém ;-)

K tomu prvnímu bodu: já to právě v té diskusi nenašel. Ale to není důležité. Ten druhý bod mi na diskusi připadá mnohem zajímavější.

Já dostávám dokumenty tak půl na půl - někdy v MS formátech, někdy v oněch výše uvedených. Ale asi ano, většina firem posílá dokumenty v MS formátech. Ale pořád je to jen standard "de facto", jak píšete. Vzniknul díky strategii MS, která dokázala lidem natlouct do hlavy, že nic jiného vlastně neexistuje. Díky tomu zapomněli na skutečné standardy, ale to není důvod, abych standard de facto nazýval standardem. :-)

0/0
23.2.2009 23:08

ODSakEda

přirozený monopol neva!

něco jiného je jednak vnucený monopol (např. BOSH lobboval až tak moc - dokonce do legislativy německa, jakože jen jeho(!...) patent na přímé vtřikování je přípustné a jiné NE!..., až konkurence prokázala, že přímé vtříkování má paradoxně horší emise, neb se směs paliva a vzduchu hůže smíchá!... a BOSH naštěstí neuspěl s uzákoněním(!) svého(!!!) patentu pro kohokoliv(!), kdo by chtěl vyrábět motory!...)

a něco jiného přirozený monopol - Microsoft nebo Google nebo Youtube. com nebo Seznam.cz  byli prostě první a jsou dobří, možná  nejlepší! Co je na tom špatného?! Leda, že by monopolního popstavení zneužili!!!!!!!!!!!...

Zneužívají jej?! Bojujme jen proti zneužívání monopolního postavení, né proti nejlepším! To že jsou monopolní ještě není špatné!!!R^

0/0
23.2.2009 17:02

neznámý

Re: přirozený monopol neva!

problém je právě v tvé poslední větě. Byli první, nemuseli být až tak dobří, ale hlavně teď když mají monopol, tak s kvalitou orpoti konkurenci zaostávají. Microsoft budiž příkladem.

Zatímco menší hráči na trhu se prosazjí díky kvalitě, microsoft již přesedlal pouze na marketing a prodává svůj slabý produkt díky monopolu a to už je špatně..

0/0
23.2.2009 17:14

nadržená pipka

Re: přirozený monopol neva!

já vidím problém v zaslepující nenávisti vůči microsoftu.

řekněme, že chci počítač používat a neřešit technické problémy ohledně jeho chodu. a nechci předražený hardware (apple). pak zákonitě používám windows. pro obyčejného uživatele windows svou kvalitou nemá prostě konkurenci.

0/0
23.2.2009 17:20

Hw

Re: přirozený monopol neva!

pokud nechci resit technicke problemy koupim si apple a ne pcs windows! Kor kdyz tomu nerozumim.

0/0
25.2.2009 8:48

Wizard

Re: přirozený monopol neva!

Jen tě musím opravit že microsoft neni přirozený monopol.

1. v 90. letech zkupoval jednu počítačovou firmu za druhou

2. třeba Internet Explorer je dominantní právě kvůli tomu že je součástí operačního systému.

PS - nejsem zaujatý proti MS a nejsem linuxák používám Winy a jen mluvím ve faktech.

0/0
23.2.2009 17:43

nadržená pipka

Re: přirozený monopol neva!

jsi zaslepen nenávistí k microsoftu.

přirozený monopol může vzniknout kupováním firem.

dominantní prohlížeč je firefox. používá jej více lidí než internet explorer.

http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp

0/0
23.2.2009 17:54

cabel.ka

Re: přirozený monopol neva!

prirozeny monopol je, ze vznikne diky volnemu trhu, to, ze skupuje jine podniky z nej neprizozeny monopol nedela.. to je treba ceska posta (hlavne drive) diky zakonnym omezenim.. takhle to bylo mysleno..

0/0
23.2.2009 21:36

ODSakEda

Re: přirozený monopol neva!

1. Zkupování konkurence je běžné tržní, legální! Zneužití monopolu je ilegální!

2.IE už dávno domonanci ztratil tuším vloni!!!;-) U mě mnohem dříve ;-D Firefox to jistíR^

0/0
25.2.2009 12:06

ODSakEda

Re: přirozený monopol neva!

Toto je problém: http://technet.idnes.cz/firefox-ci-opera-zrejme-bude-soucasti-windows-microsoft-celi-dalsimu-tlaku-eu-1xy-/software.asp?c=A090225_091549_software_NYV

I když zatím jen potencionální!

0/0
25.2.2009 12:13

B.Walsh

Re: přirozený monopol neva!

neměls náhodou na mysli firmu BOS''C''H?

Já totiš žádný BOSH neznám...

0/0
23.2.2009 19:50

ODSakEda

Re: přirozený monopol neva!

Ano! Dík za opravu.

0/0
25.2.2009 12:06

sid

Re: přirozený monopol neva!

Zneužívají jej?!

Ano a da se to dokladat mnoha priklady. Treba tim, ze zakazuje vyrobcum pocitacu prodavat jine OS. To podle me zneuziti je.

0/0
23.2.2009 20:35

wrah

Re: přirozený monopol neva!

Paní si bohužel plete přirozrný monopol vzniklý neexistencí konkurence a monopol vzniklý nesolidními obchodními postupy. Problém monopolu v IT je Intel a Microsoft. (a jejich spolupráce)

0/0
24.2.2009 21:00

ODSakEda

Re: přirozený monopol neva!

Tedy je třeba postihovat nanejvejš ono zneužívání postavení a kartelové dohody poškozující zákazníky a né monopol jako takový!

Tedy tvrdíli šéfka antimonopolního úřadu, že je Google monopol, tvrdí tedy úplný hovínko...;-) Tam at přijde s konkrétním pochybením Googlu! Navíc, YouTube nebo v čR Seznam je také jeden z největších (jak měřit velikost, přístupy????), no a co?! Nutí někdo někoho je využívat?! Já na YouTube ani nechodím pro tu nekvalitu obsahu natoš rozlišení videa a vůbec jeho zpracování bez ohledu na prokládání a komprimaci kdejakým děckem...

0/0
25.2.2009 12:10

ODSakEda

Re: přirozený monopol neva!

Pardon -OPRAVA: natoš=natož...

0/0
25.2.2009 12:11

noname

monopol není nezákonný

já nechápu co se rozčilujete, monopol (tedy přesněji "být subjektem s dominantním tržním podílem" není nic nezákonného) a to že má google dominatní tržní podíl nemusí říkat nějaká pipka, to ví každý, kdo zná statistiky.

Co je nezákonné je zneužití dominatního postavení (viz právě třeba ten microsoft). A tam nevím o ničem, kde by se o tom byť jen spekulovalo (právě na rozdíl třeba od toho microsoftu, kde to je u každého jejich výrobku).

0/0
23.2.2009 17:01

nadržená pipka

Re: monopol není nezákonný

akorát, že za zneužití dominantního postavení lze považovat v podstatě cokoliv, co vede k zisku.

viz antimonopolní zákonodárství k cenové politice: příliš nízke ceny - dumping, zneužití monopolního postavení. příliš vysoké ceny - vykořisťování, zneužití monopolního postavení. stejné ceny - kartel, zneužití monopolního postavení.

0/0
23.2.2009 17:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.