Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Blu-ray filmy se v Česku prodávají rychleji než DVD při startu

Formát Blu-ray má za sebou podle zástupců DVD Group velmi úspěšný první rok existence. Zaznamenal rychlejší start než DVD v roce 1998. Na trhu s filmovými nosiči se v ČR podílí 2,7 procenta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pavel

pobídka?

snížit cenu média na 4 násobek ceny DVD, tedy nějaký 20-30Kč...stejně k tomu jednou dospějí pokud budou chtít rozšířit Blu-ray co nejvíc

0/0
28.2.2009 11:10

Stíhací bombardér Havel 4

Re: pobídka?

ale to právě oni nechtějí, primárně jim BR vynáší jako nosič videa

0/0
3.3.2009 10:23

petemele

Blu-ray ?

Me je to jedno me staci i cernobile stejne to co je na filmech jsou takove slinty ze to ani komentovat nejde. kdyz byla CB televize byl humbuk ze bud ebarevna ted Blu-ray pak zase neco jineho jen at se penize vytahuji s kapes lidi. Pozitek ale v tom nevidim bud film nejakou dusi ma nebo nema a 90procent jich jsou takove sra... ze je zcela zbytecne porizovat cokoliv typu Blu-ray stači bazarova TV s A/D vsim si nekdo vlasten ze kvalita se zhorsila aby vynikl Blu-ray ? Nevsioml co jsou to pekny podvodnici stejne to je s rychlosti inetrnetu a mnoho dalsich podobnych veci. nejprve se to nenapadne zhorsi a pak rychle prijdou s prevratem a perfektnim stavem ale ono to Za cas je na stejne kvalite jako puvodni vec predchozi a tak se zase prijde s necim novym ;-D

0/0
28.2.2009 8:08

sond4

Re: Blu-ray ?

S takovým přístupem bychom dodnes kreslili nekde v jeskyni na zed a

mlátili se klackama. Zajímalo by mne jak se podle Vás jakoby zhoršila

kvalita dvd nebo rychlost internetu ? Co já pamatuji tak přes dial-up

připojení sem platil 800Kč měsíčně a stejné je to i ted, když mám wifi.

Jediné co se změnilo je rychlost -

0/0
28.2.2009 17:49

sond4

Re: Blu-ray ?

nečekám 20 sekund na načtení jiné

stránky, soubory a veškerá práce je pohodlnější => praktičtější. VHS

kazetu sem musel po pár přehrátích vyhodit, dvd nikoliv. Audio kazety a

diskety které ještě mám, z 80% nefungují. Vy máte s nástupem nové technologie možnost, pokuď jste finančně zajištěn, si tu vymoženost pořídit.

0/0
28.2.2009 17:50

__XXXX___

Re: Blu-ray ?

V jednom máte pravdu. A to v tom, že se uměle snižuje kvalita DVD, aby Blu-Ray mohl vůbec vzniknout. Je to jako se vším. Třeba s audiem - jedna vydavatelská firma taky hanobí kvalitu cédéčka (ořezává výšky), aby mohla ten samý titul prodávat na SACD v "super kvalitě" ;-O

0/0
3.3.2009 20:20

ondras007

2013

Tak to silně pochybuji, že Blu-ray bude vytlačen do roku 2013. No a k těm prodaným DVD za poslední rok. Ono když stojí DVD od 38 Kč do 50 Kč tak si to lidé koupí. Za tu cenu se mi to ani nevyplatí stahovat. Ještě by mohli zlevnit Blu-ray...:-/

0/0
27.2.2009 10:29

Sch.

Technicky skvělé. Ale obsah ?

Obdivoval jsem nový projektor od Panasonicu. Skvělý obraz, dobrá pleťovka, téměř potlačená bodová mřížka. Dojem jako z filmu. HDTV rozlišení. Nádhera. Na můj dotaz co si na tom pouštět v HDTV rozlišení, jaký je výběr filmů, které by stálo shlédnout v tomhle formátu mi prodavač řekl, že sám má už přes tisíc titulů. A že třeba "Gympl".  Jestli je to takhle, tak zas tak moc tohle mít nemusím, na to mi stačí DVD a projektor za deset tisíc. Stačil by, kdybych se na tohle díval. Připadá mi, že čím lepší  technika, tím horší obsah. Ano, do budoucna o tom uvažuju, až ve vysoké kvalitě budou dostupná vrcholná díla světové kinematografie.

0/0
27.2.2009 10:04

Stíhací bombardér Havel 4

Re: Technicky skvělé. Ale obsah ?

Ale Panasonic přece nemlůže za to, že na našem trhu není dost filmů v HD.

0/0
3.3.2009 10:25

Standa

Prý jsou filmy na BR jen v originále

Anglicky neumím přas 50 let a smysl učit se nemá už smysl.

Budou (nebo už jsou) dabované česky?

0/0
27.2.2009 9:07

Jan Kužník - Technet.cz

Re: Prý jsou filmy na BR jen v originále

Samozrejme, vsechny filmy prodavane u nas (v kamennych obchodech a u tradicnich distributoru) jsou dabovane a opatrene titulky. Netyka se hudebnich Blu-ray disku - tj. koncertu. Pozor pri nakupu pres internet, zde muzete narazit i na netitulkovane filmy dovezene napr. z Nemecka, Britanie, USA...

0/0
27.2.2009 9:11

Baf

Re: Prý jsou filmy na BR jen v originále

Nebo naopak můžete v zahraničí narazit na BD s českou podporou za poloviční cenu než u nás.

0/0
27.2.2009 10:17

sond4

Blue-ray a blýskání na horší časy

Všem doporučuji článek " Kdo chce zabít Blue-ray ?" od Michala Rybky.

http://pctuning.tyden.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=12357&Itemid=91&limit=1&limitstart=0

0/0
26.2.2009 23:27

individual

Re: Blue-ray a blýskání na horší časy

Mnohokrat kritizovany a velmi nepovedeny clanek. Autor postupuje sice logicky a vecne, ale hodne z jeho predpokladu a vychozich bodu je bud uplne nesmyslnych nebo hodne subjektivne ovlivnenych.

Jako subjektivni nazor jednoho cloveka ok, kazdy ma pravo na svuj nazor. Ale jako nejaka objektivni a platna prognoza se ten clanek neda brat ani v nejmensim.

0/0
27.2.2009 10:59

Eles

Blu-ray je odsouzen

k záhubě (DVD je už defacto mrtvé)... 1 film = 1 placka je totálně překonaný koncept. Budoucnost je jedině v online distribuci. Toť můj názor.

0/0
26.2.2009 22:22

WIFI

Re: Blu-ray je odsouzen

neřek bych, vem si co by to znamenalo za obrovskej traffic. A to by někteří operátoři těžko překousli (zdravím OO) - zapátrejte na netu a uvidíte, že kvůli vytížení sítě omezovali i rapid, kde se mohlo stahovat max. 200 MB soubor. A teď najednou sosat desítky GB v Blue ray

0/0
27.2.2009 7:18

ondras007

Re: Blu-ray je odsouzen

On-line? Tak na to ještě většina lidí nemá dostatečnou rychlost netu, nehledě na to, že by byla síť extrémně přetížená. Takhle to je lepší.

0/0
27.2.2009 10:38

stoural

Re: Blu-ray je odsouzen

ano, mate pravdu. Ale to, ze neco je prekonane, neznamena, ze nema smysl to pouzivat.

Spalovaci motory a jaderne reaktory jsou defacto take mrve koncepty, budoucnost je nekde jinde. Presto je pouzivame.

0/0
27.2.2009 11:19

Neboztik Pepan

To je zase blabol

To je zase jeden blabol. Nejak jsem si nevsiml, ze by se BR zacalo prodavat az minuly rok. A preju jim, aby se vubec neprosadil tento format.

0/0
26.2.2009 21:30

Anti Blu-ray

Vymylela to Sony?

Díky nechci,výrobky od Sony nikdy více!!!;-O;-O(Y)(Y)Rv

0/0
26.2.2009 20:16

sond4

Re: Vymylela to Sony?

Dovolil bych si nesouhlasit, např. televizor KLD Z4500 od Sony nemá konkurenci!

viz.

http://www.sony.cz/product/t32-z-series/kdl-40z4500/article/id/1222694814331

0/0
26.2.2009 23:31

Stíhací bombardér Havel 4

Re: Vymylela to Sony?

V pohodě, kup si Teslu.

0/0
27.2.2009 8:01

Divi3

Re: Vymylela to Sony?

o  tom to není...já jsem měl postupně od Sony zesilovač, VHS videorekordér a DVD přehrávač....VŠECHNY tyto výrobky měly po 1 až 3 letech poruchu, která byla opravitelná pouze za takovou cenu, že to nemělo smysl. Můžete namítnout že se přece jedná o SPOTŘEBNÍ elektroniku - jistě, ale u Sony jsem čekal více. Takže se připojuji k původnímu autorovi - moje peníze už Sony neuvidí...;-D

0/0
27.2.2009 12:29

Stíhací bombardér Havel 4

Re: Vymylela to Sony?

pravda, mě se kdysi porouchal sony kazeťák, ale od levnýho šuntu bych moc nečekal. Ale zesilovač, dvd rekordéry a televize mi léta bezchybně slouží.

0/0
3.3.2009 10:22

Svoboda

Re: Vymylela to Sony?

Máte strach že na blue ray nebude porno stejně jako na Betamaxu?

0/0
27.2.2009 11:54

Martin

zajímavých titulů

moc není. Dokážu si představit, že třeba Pán Prstenů nebo Harry Potter ve vysokém rozlišení je o něčem jiném, ale tyto pořady pro děti mě fakt neuchvátily. Navíc bude trvat nějakou dobu, než se hodnotné straší filmy na Blu ray převedou - je ovšem otázka jestli to más smysl.

0/0
26.2.2009 18:25

glumik

Re: zajímavých titulů

No jo, to záleží, co je pro tebe dobrý titul...vyšel už i třeba Gladiátor nebo Kmotr (celá kolekce) a to jsou třeba podle mně kvalitní filmy.:-)

0/0
26.2.2009 19:00

stoural

Re: zajímavých titulů

To ano. Ale proc si mam kupovat film, ktery jsem uz X krat videl? To mi hlava nebere, to je neco podobneho, jako si kupovat stejne knihy, jenom v lepsim obalu :D :D

0/0
27.2.2009 11:20

glumik

BD a hry

Navíc se na BD prodávají taky hry na PS3, což bude taky nějaký ten paklík prodaných kusů navíc. Jsem zvědav, jak dopadne záměr prodávat s filmem i hru na PS3 na jednom disku, myšlenka je to jistě zajímavá.

0/0
26.2.2009 18:04

ONDATRA

BLUJE

HEZKÝ OBRAZ A DOBRÝ ZVUK A ZASE ZNOVU A ZNOVU NEŽ PŘIJDE NĚCO LEPČEJŠÍHO.

0/0
26.2.2009 18:02

LhářiProlhaný

BD

každopádně je to velikánskej rozdíl na pokoukání.. dokud jsem nevyzkoušel osobně, nevěřil bych...

0/0
26.2.2009 16:17

Thomas

Re: BD

Je to luxusní obraz, jiný filmy mě už ani nezajímaj, jednou sem zkusil a nikdy nechci nic horšího..

0/0
26.2.2009 20:56

Merlog

Na Blueray jim kašlu

Nedůvěřuju optickému médiu, na které se vejde 50GB dat a není chráněno obalem proti poškrábání. DVD je pro mě prostě příjemný kompromis mezi VHS a technologií ,,budoucnosti". Nemůžu si pomoct, ale ani ve snu by mě nenapadlo, zastavovat film, abych si prohlídl beďary herců a když film hraje, detailů si stejně nevšímám.

0/0
26.2.2009 15:30

LhářiProlhaný

Re: Na Blueray jim kašlu

ale třeba v nočním New Yorku je dobrý vidět, kolik oken a v jakém patře svítí, v mrakodrapu o blok dál... není to o be´darech, ale fakt skvostným zážitku...

0/0
26.2.2009 16:19

individual

Re: Na Blueray jim kašlu

Pokud se clovek k diskum chova tak, jak ma, neexistuje racionalni duvod, proc by je mel poskrabat.

A k tem detailum. Ono je veliky rozdil divat se na DVD na nejake starsi male TV a pustit si ho na necem modernejsim a vetsim (>100cm uhlopricka). Tam je pak rozdil mezi DVD a BD docela zasadni tim, ze u Full HD TV krmene z BD muzes sedet podstatne bliz, obraz vyplnuje vetsi cast zorneho pole, zazitek z filmu je intenzivnejsi, cloveka pak o to vic bavi se na to koukat.

0/0
26.2.2009 17:09

Jun

Re: Na Blueray jim kašlu

Zivot nestoji na televizi a vetsinou na trapnich vykonech tvz.hercu. Za dva roky bude blu-ray 2nd generation a opet se bude plno odborniku popisujici nemoznost zit bez tohoto zazraku.

0/0
26.2.2009 23:24

Noman

Re: Na Blueray jim kašlu

Ja bez toho zit muzu, ale proc bych to delal? S tvym pristupem bych moh proste jen zalezt do nejaky jeskyne a tam stravit celej zivot o vode a chlebu. Chci si uzivat pokroku a novejch technologii a delam to, protoze je to pro me zabava, odreagovani. Az prijdou filmy v jeste vetsi rozliseni 2k nebo tak...bude se zas divat na ne.

0/0
27.2.2009 7:51

individual

Re: Na Blueray jim kašlu

Nekdo zde uvadi, ze zivot stoji na televizi? Nekdo zde uvadi, ze se bez BD neda zit? A co je to 'trapni vykon'?

0/0
27.2.2009 11:02

Stíhací bombardér Havel 4

Re: Na Blueray jim kašlu

jsi asi jeden z těch, kteří ani BR disk nedrželi v ruce, natož pak viděli nějaký film.

0/0
27.2.2009 8:03

Merlog

Re: Na Blueray jim kašlu

Ale kdepak, kupoval jsem si novou televizi minulí rok. Zvažoval jsem všechna + a - a nakonec se rozhodl pro 94 cm plasmu Panasonic. A proč?

1. u prodejci jsem řekl, ať mi pustí DVB vysílání, né ty jejich dema. Potom nějaký film na DVD (originál) a nakonec jsem si přinesl svoje DVD s videem z dovolené. Subjektivně se mi obraz zdál mnohem nejlepší na plazmě HD ready. Tohle jsou zdroje, které využívám nejvíce. Pak jsem obraz srovnával s HD televizí, na které běžel BD.

2. cena, nechci platit o x% více za možná jen o něco málo muziky navíc.

3. kdy HD TV tak i HD kameru. Jak ale zazálohuju video z dovolené. Další investice do BD rekordéru, nebo BD-RW mechaniky? Filmy kupuji zasadně za 49,- na stánkách, oni většinou ty nové stojí za ...!

Kazety tu byly přes 20 let, DVD se v běžné veřejnosti pořádně ujalo před možná tak 6-ti lety? Za pár let bude on-line distribuce, tak nejspíš BD přeskočím.

0/0
27.2.2009 8:48

Merlog

Re: Na Blueray jim kašlu

Sorry za chyby, mám na očích ještě ospalky. Ještě bych jen dodal, že se nemůžu zbavit pocitu, že

BD je jen nástroj, jak z lidí vytáhnout mnohem více peněz, než je

nutné. Ale taková je zkrátka doba. Ještě, že je ta možnost výběru.

Zatím.

0/0
27.2.2009 8:53

individual

Re: Na Blueray jim kašlu

No proti gustu zadny disputat. Kazdy ma sve duvody a kazdemu z jeho subjektivnich duvodu vyhovuje neco jineho a jak pises, je z ceho vybirat.

A k tomu 'tahani' vice penez z lidi - to by se dalo rict o kazde nove technologii a osobne na tom nevidim nic spatneho. Technologicke firmy neexistuji pro to, aby delaly svet lepsi, ale proto, aby vydelavaly penize...

0/0
27.2.2009 11:07

stoural

Re: Na Blueray jim kašlu

Za par let? No peknych par let pridejte. Jeste dlouho si pockate na dobu, kdy bude bezne stahovat 40-50 GB filmy. A kam je budete ukladat? :)) Pochybuji, ze na disk, to byste se nedoplatil. Zrejme vyuzijete levna BR media. Tak jakepak preskoceni?

0/0
27.2.2009 11:22

sond4

Re: Na Blueray jim kašlu

Kolego porovnejte si ceny HDD a BD disků.......

l

Nyní je to +/-  2,50/Gb u HDD   VS  6,60,-/Gb...(25Gb BD)  nebo 12,2,-/Gb....(50Gb BD)

l

Jednoduché počty a to co tvrdíte = nesmysl ! 

0/0
28.2.2009 9:42

sond4

Re: Na Blueray jim kašlu

A to nemluvím o komfortu ukládání dat na HDD VS několikahodinové čekání na vypálení BD média + skladování + pravděpodobnosti ztráty dat atd. Budoucnost vidím právě ve streamování a virtuálních úložištích mimo Váš dům.......

0/0
28.2.2009 9:46

Jirka

Ceny BD

A mohly by se prodávat ještě rychleji, kdyby ceny BD u nás nebyly tak vysoké.

Ze zahraničí se dají stejné filmy pořídit za poloviční ceny i levněji.

Někteří prodejci to tak i dělají, za polovic nakoupí a jednou tak dráž prodají.

0/0
26.2.2009 15:29

LhářiProlhaný

Re: Ceny BD

půjčovné je 60 Kč, což docela jde...

0/0
26.2.2009 16:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.