Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sověti odmítají opustit starou internetovou doménu. Přibudou nové

Internetová doména Sovětského svazu .su je stále funkční. Odmítá zmizet v propadlišti dějin, jako to už dvakrát udělala československá .cs. S doménami navíc zamíchají plánované změny. Brzy se možná dočkáme domén jako .beach nebo .prague.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kredo

dospět

..autor by rád politické body; ovšem spletl si rubriku.

0/0
21.5.2009 22:10

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: dospět

Vysvětlíte nám to? :-)

0/0
21.5.2009 22:27

Ludek_II

Re: dospět

Chytrému napověz ? ;-D

0/0
22.5.2009 7:56

John.Major

Re: dospět

Taky by mě zajímalo, jak na to přišel. :-)

0/0
24.5.2009 21:22

brablenec

Jestli to je tak,

tak ja chci domenu "Hitler.com" nebo "nazi.com"

0/0
21.5.2009 20:27

Ean-code

Re: Jestli to je tak,

Co ti brání si je zaregistrovat, nebo zakoupit?

0/0
21.5.2009 21:11

John.Major

Re: Jestli to je tak,

Přečti si pořádně řády domén...

0/0
24.5.2009 21:20

uh1

.

husty!!!   

PS: mrknete na tuhle chujovinku .. http://uh1atwork.mybrute.com  v praci se na tom vsichni ujizdime!! :D

0/0
21.5.2009 20:23

Ebo

jo..

a náš stát bude mít  doménu  .kocourkov a nebo .bananistan ;-D

0/0
21.5.2009 19:26

Ludek_II

Re: jo..

causa.vitkov.idnes.ban ;-D

0/0
22.5.2009 7:55

ufi

bude z toho zmatek

v rámci obchodu, kde je hromada firem se stejným nebo podobným jménem a boje o domény to akorát odnese zákazník, až bude muset ještě řešit další desítky přípon.

0/0
21.5.2009 14:46

vojta

mail.google

Těším se, až si google koupí sám sebe jako doménu prvního řádu.

Ty jo, koupit mu to dřív, ten by se asi divil!!

;-D

0/0
21.5.2009 14:39

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: mail.google

Ke každé kupované doméně prvního řádu bude připomínkové řízení (či něco podobného) a vlastník trademarku bude osloven apod. Myslím, že na tyto věci si dají pozor, i když rozpory určitě nastanou, jako vždycky.

0/0
21.5.2009 22:28

provokatér

.

navrhuji, aby .su byl alias na .eu.

0/0
21.5.2009 13:59

techpriest

chybi vam v te strukture URL tecka uplne na konci

coz si kazdy muze v prohlizeci zkusit

0/0
21.5.2009 11:25

lukas

Re: chybi vam v te strukture URL tecka uplne na konci

tam toho chybi vic, kdyby tam aspon napsali, ze se jedna o zjednodusenou strukturu

0/0
21.5.2009 13:56

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: chybi vam v te strukture URL tecka uplne na konci

Dobrá připomínka, děkuji.

0/0
21.5.2009 22:30

wildge

Je s podivem,

ze neustale vznikaji technologie, ktere ve svem zakladu nepouzivaji unicode. Ten je pak do nich velmi necitlive roubovan. Prikladem je treba DNS, ale i treba SMS.

0/0
21.5.2009 10:25

Pavel

Re: Je s podivem,

DNS vzniklo v roce 1983, unicode v roce 1987. Myslíte, že tvůrci DNS měli věštecké schopnosti?

0/0
21.5.2009 14:40

wildge

Re: Je s podivem,

Ne, to je priklad, kde se unicode dost necitlive roubuje. Krome toho uz nekdy v roce 1993, kdy byl Internet jeste maly, mohl byt opusten a nahrazen.

0/0
21.5.2009 19:43

Azazel

Re: Je s podivem,

Od roku 1987 se mohli přizpůsobit nemyslíš? Stejně jako to udělal veškerý ostatní software...

0/0
21.5.2009 23:04

Pavel

Re: Je s podivem,

Četl jste původní příspěvek? Jeho autor se divil, proč VZNIKAJÍ technologie nepoužívajídí unicode, např DNS. Tak jsem mu jen lehce naznačil, že DNS nemohla používat unicode od začátku, když vznikla před ním.

0/0
22.5.2009 8:51

Freeze

Re: Je s podivem,

DNS (včetně DNSSEC) v dnešní době ale už dávno na Unicode běží..

0/0
21.5.2009 21:42

x

Re: Je s podivem,

A ze se u SMS jednalo u usporu mista a proto se pouziva jen 7 bitove kodovani je snad docela veky duvod - prenosove rychlosti siti  (tech co to prenseji u o operatoru)  byli proste na mnohem mensi rychlosti  nez dnes - koncem 80. let kdy se pripravolal navrh siti GSM...

A DNS je proste stari + opet omezena propustnsot siti...

0/0
24.5.2009 3:25

wildge

Narodni domeny

Mnohem lepsi by byl treba system podle zamereni, tedy to .com, .org, ale s jemnejsim delenim. Nebo podle jazyku.

0/0
21.5.2009 10:21

eda

.uk namisto .gb

Velka britanie je ostrov a ne nazev statu, proto nemuze byt .gb

0/0
21.5.2009 10:01

wildge

Re: .uk namisto .gb

Treba Alandy taky maji .ax. Ale to je uzemi s rozsahlou autonomii. Maji treba i zvlastni poznavaci znacky na autech.

0/0
21.5.2009 10:17

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: .uk namisto .gb

Název státu je "United Kingdom of Great Britain...", takže obojí tam je:-) Nejde ale o to, co je a co není v názvu státu, jde o to, že gb je přiděleno příslušnou ISO normou.

0/0
21.5.2009 10:19

frantav1

Re: .uk namisto .gb

GB je jen jedna z casti UK.

Stejny pripad jako Nizozemi/Holandsko... nebo u nas Cesko/Cechy

0/0
21.5.2009 11:14

chytrej

Re: .uk namisto .gb

Vazne? Mohl byste prosim jmenovat ty zbyvajici casti?

0/0
21.5.2009 14:38

Pavel

Re: .uk namisto .gb

Severní Irsko?

0/0
21.5.2009 14:42

tewet

Re: .uk namisto .gb

Ten stát se oficiálně jmenuje Spojené království Velké Británie a Severního Irska

0/0
21.5.2009 16:35

Marconi

.local

Ve výčtu domén schází ještě doména .local pro doménové struktury místních sítí

0/0
21.5.2009 9:31

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: .local

Děkuji, přestože cílem výčtu nebylo uvést všechny domény, kategorie pseudodomén mi tam opravdu chyběla, doplnil jsem.

0/0
21.5.2009 10:17

Eva M.

Obnova domény .cs

Jsem pro obnovení domény .cs ! S bratry Slováky nás pojí nejen společná historie, ale dodnes vznikají a existují společné česko-slovenské podniky, projekty, aktivity ve všech oblastech. Domnívám se, že vzhledem ke kulturní, jazykové i geografické blízkosti našich národů tomu tak bude i nadále. Pokud by bylo možno doménu .cs obnovit pro "česko-slovenské" projekty, bylo by to prima. Této domény by určitě ráda využila i spousta soukromých subjektů od velkých firem podnikajících v obou zemích přes zájmové organizace a uskupení až po česko-slovenské rodiny.

PS: Dost mě šokovalo, že skvělou česko-slovenskou doménu .cs vlastnilo nějakou dobu Srbsko :-/ Pokud by bylo možno nějak podpořit znovuoživení .cs domény pro česko-slovenské účely, tak bych tuto snahu ráda podpořila. A věřím, že nejsem sama.

0/0
21.5.2009 9:00

regazzi

Re: Obnova domény .cs

Za záchranu domény .cs již postupuji určité kroky, ale sám na to nestačím a potřebuji seriózního partnera. Za známku vaší serióznosti budu považovat to, že v pondělí budu mít peníze od vás na svém účtě.

0/0
21.5.2009 9:20

rthgrf

Re: Obnova domény .cs

nesmysl!!!!!

0/0
21.5.2009 9:46

hrabe.zeppelin

Re: Obnova domény .cs

ja uz s Cobolama nechci mit nic spolecneho :-P

0/0
21.5.2009 10:30

Kent

Re: Obnova domény .cs

Slováci rozhodně nejsou žádní bratři. Jiný národ, jiná řeč atd. Tyhle patetický kecy fakt zbožňuju.

0/0
21.5.2009 11:19

Azazel

Re: Obnova domény .cs

"jiná řeč" :)))

To líp rozumim slovákům než třeba ostravákům ... tak možná jiné nářečí

0/0
21.5.2009 23:06

Ludek_II

Re: Obnova domény .cs

prosím vás se Slováky nás pojí nějakých 20let společného státu. A to jsme do toho šli s nima jen proto, aby nás mocnosti uznaly. A víme jak to dopadlo...Těch několik set let v monarchii nepočítám - to Slováci byli rádi, že dneska nemluví magyar

0/0
21.5.2009 19:13

zebradok

Re: Obnova domény .cs

vrat se do skoly, frajere!

A) nauc se pocitat, nebo

B) navstiv hodiny dejepisu.

coz nic nemeni na tom, ze obnova domeny cs kvuli nostalgickym jedincum je dobra ptakovina (popripade chujovina :-))

0/0
21.5.2009 22:10

Diabol

Re: Obnova domény .cs

tak ty si uplne iny ako ostatne deti....

mas pravdu vy ste sli s nami do toho, o tebe vtedy ani rodicia nerozmyslali, a do toho sli ludia vtedy lebo nieco bolo pokope neaky nazor a neaky jednotnost, ale ty ani v hlave to nemas pokope nie to este aj v presvedceny, a o tom magyar pomlc bo vy ste  boli uplne rozdeleny jak puzzle

0/0
21.5.2009 22:21

SZYslak3

no comment

Vi nekdo, kde mizi prachy zaplacene za CZ domeny ???

0/0
21.5.2009 8:24

Gaspaccho

Re: no comment

CZ.NIC

0/0
21.5.2009 13:01

eQuido

Re: no comment

Peníze které zaplatíš registrátorovi jsou zčásti posílány na konto CZ NIC (správce TLD .cz). Detaily najdeš na jejich stránkách www.nic.cz. Zbytek si nechává registrátor.

Ale která část mizí to fakt nevím :-)

0/0
21.5.2009 15:38

erhfgdrd

Nevim co se resi

Nechapu co se resi dyt i Aeroflot ma metinarodni oznaceni u letadel SU... Staci se zajit podivat na terminal letiste....

0/0
21.5.2009 7:55

Ublemcan0 bl9z8tko

Re: Nevim co se resi

to je příklad trochu mimo mísu - vždyť my mám OK a nějak tam nevidím ani ždibínek spojotosti s českou, tenkrát československou republikou :-P

0/0
21.5.2009 8:10

K.

Re: Nevim co se resi

No ja jsem slysel (jestli je to pravda nevim), ze kdyz se takoveto zkratky pro leteckou dopravu udelovaly (v te dobe se to asi moc statu netykalo), tak Ceskoslovensko dostalo OK, nebot jednim z jeho predtavitelu v techto jednanich byl nekdo s temito inicialami. Mozna je to jen fama, budu rad, pokud to nekdo pripadne uvede na pravou miru ... :-)

0/0
21.5.2009 9:50

BrumlajiciCmelak

Re: Nevim co se resi

Jojo, taky sem to slyšel - prej to byl Otakar Komárek :-) (vážně)

0/0
21.5.2009 12:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.