Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec žonglování s cédéčky přináší virtuální mechaniky

Koho obtěžuje hledání instalačních CD nebo DVD potřebných při hraní her nebo používání různých programů, ten si může si přestat zoufat. I když je použití instalačních disků často nezbytné, lze využít speciální nástroje, které umožní nechat CD či DVD tam, kde jsou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

poool

Technet vždy drží prst na tepu doby

KR^onečně jsou tady tak dlouho jsem čekal... moment nepoužívám virtuální mechniku náhodou už deset let? Stejně díky za informaci, technete.

0/0
7.4.2009 1:24

Mrmla

Ve stopách Kolumba

Skvělé zjištění. Ale máte tak 6 let zpoždění za zkušenými uživateli Windows a asi 12 let za linuxem.;-D

0/0
11.3.2009 5:28

milnej

Tak jsem blbec no!

Patřím k těm které tento článek poučil. Ne, že bych o virtuálních mechanikách nevěděl, dokonce jsem Deamon měl i nainstalován, ale po pár pokusech to využít jsem to odinstaloval s tím, že je mi to k ničemu. Takže teď už vím, k čemu to být mělo. Jenom dál nevím jakým způsobem to používat, takže pro mě klidně mohl být článek delší a díky za něj.

0/0
10.3.2009 22:39

tuomas123456789

ech

pouzivam virtualni mechaniky nekolik let... a vzdy kdyz nekomu rikam, ze mam hru jen v .iso, tak na mne cumi jako blb.. mozna si nekdo zrovna ted precetl tento clanek a az ho potkam a reknu mu, ze pouzivam .iso, tak jen prikyvne hlavou, ze jej pouziva take..

jinak pouzival jsem virtual clone a alkohol.. ted mam daemon... ani na jedno si nestezuji.. jine funkce nez mount a unmount nepouzivam.. rozdily jsou minimalni a v clanku popsane, popr. doplnene v diskuzi... takze s chuti do toho decka

0/0
10.3.2009 11:17

Tom

No néééé :-O

Opravdu tohle existuje ? A to je nejaka novinka ??

;-D;-D;-D

Musim se priznat,ze jste me opravdu pobavili .. :-P Proc clanky pro uplne neznalky a zacatecniky alespon nejak neoznacujete? ;-D

0/0
9.3.2009 21:49

ooo

Re: No néééé :-O

Tom!

Si jednoducho nafúkaný trapko;-€!!!

0/0
11.3.2009 12:59

Ublemcan0 bl9z8tko

Banda kašparů

tolik šašků, co sežrali všechnu moudrost světa se už tu dlouho nesešlo. Trochu tolerance by nebylo? ještě v roce 1986 se na FEL ČVUT programovalo na děrné pasky. Takže vy všichni namyšlenci s deset ia víceletými zkušenostmi se děte bodnout. :-P

0/0
9.3.2009 10:56

Mute

Image

Prokrista tohle má beat nějaká novinka????!!!Vždyť každý kdo alespon malinko rozumí PC tuhle "horkou novinu" zná a používa cca 3 roky....Jsem zvědav kdy sem umístíte přistání člověka na měsíciRv

0/0
9.3.2009 4:00

LosCatmanos

PowerISO

Chybi mi zde PowerISO.

0/0
8.3.2009 23:25

BUGCZ

Demence

Tento článek jak píší i jiní zde v diskuzi má několik let zpoždění, tomu říkám kvalitní zpravodajství

0/0
8.3.2009 22:43

LosCatmanos

Re: Demence

Spousta lidi to nezna, IT experte...

0/0
8.3.2009 23:26

pepe999 from Salford

Kde soudruzi z NDR udelali chybu??

Podobnej clanek jsem potreboval tak pred 9ti lety, kdy jsem paril jako o zivot a byla nutna virtual mechanika kvuli pritomnosti disku v cd mechanice. Nastesti Daemon Tools to vyresili uz tehdy...;-D;-D

Dnes uz je nepotrebuju...

mount -o loop disk1.iso /mnt/disk

R^R^R^;-D

0/0
8.3.2009 20:15

ppeta

Re: Kde soudruzi z NDR udelali chybu??

R^

0/0
8.3.2009 20:39

dosmi

Re: Kde soudruzi z NDR udelali chybu??

+1

0/0
8.3.2009 20:40

sid

Re: Kde soudruzi z NDR udelali chybu??

Jenom skoda, ze si takhle vetsinu her nezahrajes ;-D

0/0
9.3.2009 5:45

Honza Smrk

Poraďte, jak rychle udělat zálohy CD na pevný disk?

Využívat virtuální disky je jistě super, například na pevný disk s kapacitou několik set gigabajtů se jich vejdou mraky.

Problém ale je, jak tam ta CDčka nahrát, jinými slovy JAK CD nebo DVD disk zkopíruji na úložiště na pevném disku. Později bych k těmto obrazům disků přistupoval přes emulátor CD nebo DVD mechaniky.

Jak tam ty obrazy ale rychle dostat?

:-P

0/0
8.3.2009 19:27

ppeta

Re: Poraďte, jak rychle udělat zálohy CD na pevný disk?

dd

0/0
8.3.2009 20:01

Honza Smrk

Re: Poraďte, jak rychle udělat zálohy CD na pevný disk?

Díky, to pomohlo!

0/0
8.3.2009 20:30

MP

Re: Poraďte, jak rychle udělat zálohy CD na pevný disk?

http://www.chrysocome.net/dd

dd if=\\?\Device\CdRom0 of=c:\temp\disc1.iso bs=1M

0/0
9.3.2009 9:04

Quido

Re: Poraďte, jak rychle udělat zálohy CD na pevný disk?

mno, první otazník visí nad tím jaký je "originál" - jestli je to DVD s filmem, pak určitě bude chráněné - a je hned několik způsobů, jak ochranu "obejít" (rozhodně k tomu nikoho nenabádám, nicméně pro VLASTNÍ potřebu je kopie VAŠEHO DVD LEGÁLNÍ!) - osobně používám další produkty "oveček" ze stáje SlySoftu - na DVD je jak šitý program AnyDVD (ten "umí" přelousknout i HD a BlueRay disky) a na CD je pak zase AnyCD. Pak je postup už na Vás - je možné udělat "tvrdou" kopii do zvoleného adresáře, anebo vytvoření "obrazu", který pak právě jednoduše s VirtualClone můžete používat do alelujá

Je to na delší článek, takhle v pár řádcích toho víc nenapíšu :-/

0/0
8.3.2009 20:41

ježišikriste

Re: Poraďte, jak rychle udělat zálohy CD na pevný disk?

Bezprostředně to závisí na typu obsahu média,jak již pán uvedl.

0/0
8.3.2009 21:23

ježišikriste

taktojo

Tak toto je snad nejblbější způsob,jak si ulehčit instalaci z pevného disku!Tak to zkopčím celé do kompu nejlépe na externí,či flashdisk a z kořenového adresáře spustím setup proboha. Pak stačí přejít na další comp a pokračuju kde chci a kdy chci! Zbytek diskuze ani nemusím číst,to snad zná fakt každý středně pokročilý uživatel. 9ti letý synátor nad tímhle blafem kroutil hlavou kolem dokola.(Y)

0/0
8.3.2009 18:39

ježišikriste

Re: taktojo

Sem zapoměl,že je tolik instalačních disků,které jsou chráněny proti zkopírování do PC!8-o

0/0
8.3.2009 18:42

ježišikriste

Re: taktojo

To neznamená,že jsem proti použití virtuálních mechanik,ale za jiným účelem,třeba u her je to pochopitelné,ale na co tu rozebíráte jestli je to legální nechápu - to nebylo předmětem článku.

0/0
8.3.2009 18:46

A.A.

Zajímavé

Vůbec jsem netušil, že taková možnost je. Je skvělé, že jsem to nyní mohl zjistit. Jen doufám, že už konečně vymyslí nějaký "kolohyb", který by mě dopravil do školy, protože již mě nebaví chodit pěšky či jezdit povozem. ;-D

0/0
8.3.2009 18:23

druhá reinkarnace obraceče

Re: Zajímavé

;-DR^

0/0
8.3.2009 19:02

dan

Re: Zajímavé

www.goped.com

www.davesmotors.com

www.goped.us

tady mas samohybu dost, ja osobne ho mam z davesmotors, cena vic nez dobra za olik zabavy....

0/0
8.3.2009 21:45

A.A.

Re: Zajímavé

Děkuji. Vezmu pár kop míšeňských a zkusím najít toho kramáře.:-)

0/0
9.3.2009 15:10

EE

Všem, co jsou 10 let před opicema!

Umí tito profíci, kteří si tykají s počítačem 10 let pochopit, že si tento článek může číst někdo, kdo si tyká s počítačem teprve pár měsíců a je to pro něj užitečný článek?

Jistě, na Technetu nám občas vnucují shareware, který dokáže nadělat v PC pěknou paseku, ale tento článek hodnotím jako užitečný.

Dovětek pro ©]:-© a [:-;-O;-O :

Tykám si počítači 25 let, také vím o existenci virtuálních disků již hezkou řádku let, ale zastávám se těch, pro které může být článek přínosem.

0/0
8.3.2009 15:15

Azazel

Re: Všem, co jsou 10 let před opicema!

Jasně a o děrných štítcích by měli taky pomalinku začít psát - už dlouho o nich nebyl žádný článek.

0/0
8.3.2009 16:40

Karel Kahovec

Re: Všem, co jsou 10 let před opicema!

Jenže děrné štítky se na rozdíl od virtuálních CD na domácích osobních počítačích už přestaly používat (někdy předloni).

0/0
8.3.2009 17:06

mokry molitan

Re: Všem, co jsou 10 let před opicema!

To máš možná pravdu, ale tak proč to pak nazvou "Konec žonglování s cédéčky přináší virtuální mechaniky"? ... vždyť to zní jako by to byla minimálně dnešní horká novinka. .. ale to by se pak míň klikalo.

0/0
8.3.2009 17:23

Marigold

Škoda

Tak jsem vlezl do diskuse, že se něco nového dozvím. No, nepovedlo se. Je tady akorát banda masturbátorů, kteří všechno viděli, všechno znají a všude byli nejméně dvakrát. Ale aby se věnovali tématu, to ne. Díky, tuto diskusi jste totálně znehodnotili...

0/0
8.3.2009 14:30

Barbar

LICENCE

Pokud si software vyžaduje "žonglování s cédéčky", tak musíte žonglovat... Použitím virtuálních mechanik porušujete licenci zrovna tak, jako když si nainstalujete crack. Takže chcete-li používat jakékoliv virtuální mechaniky, tak už to rovnou sesněte z netu celý včetně cracku...

Protože existuje jenom dodržování nebo porušování licence - nic mezi tím jako "částečné porušení" nebo "netakúplně porušení" nebo dokonce "skorododržování" neexistuje :-))

Takže pokud Vám přijde kontrola do firmy, tak virtual CD je pro ně to samé co crack - že na to máte licenci a zaplatili jste a používáte to tímto způsobem jen kvůli pohodlnosti nakonec stejně budete muset vysvětlovat minimálně státnímu zástupci.

Proto když už, tak je lepší použít rovnou NOCD crack - alespoň si nezabijete místo na HDD množstvím CD/DVD image a z hlediska licence je to stejné :-))))

0/0
8.3.2009 14:08

luu

Re: LICENCE

Barbark prozradím ti tajemství - to že maš ve firmě řekněnme daemon tools nikoho znezajímá.A víš proč?Kupodivu jeho používání není nezákonné.Takže snažil ses ale tva dedukce je uplně mimo.Jinými slovy i pro člověka co je intelektualně trochu zabržděnej - nikde není řečeno že virtualní cd je něco jako crack...Něco jako trestní pravo nezná - ono zná jen definice a to i u porušování duš. vlastnixtví.

Statnímu zástupci pane odborníku budeš vysvětlovat kulové - přípravné řízení atd ti nic asi neříká,takže evidentně ani nevíš komu bys co případně co vysvětloval.Evidentně v tom máš hokej takže ani netušíš jaka je role statního zástupce.Takže tvůj příspěvek má pouze par faktických chyb - něco jako Radio Jerevan.

0/0
8.3.2009 14:19

Azazel

Re: LICENCE

Vždyť má pravdu - licence u softwaru v drtivé většině případů takové použití neumožňují. A porušení licence je porušením zákona.

0/0
8.3.2009 16:42

A.A.

Re: LICENCE

Nesmysl. Obecně není vytváření obrazů disku proti ničemu. Jen v případě, že si to doslova výrobce nepřeje a uvádí to ve smlouvě, pak ano. Kromě toho jsou scracky o dost horší než takové miniimage. Např. pro mnoho her (zvláště online her) cracky vůbec nefungují, nebo fungují velmi problematicky. Udělat si obraz disku je stále nejlepší způsob, jak ochránit své DVD a jak se vyhnout nutnosti neustále to své DVD/CD někde hledat.

0/0
8.3.2009 18:26

lumír

poweriso

R^

0/0
8.3.2009 14:07

lucie

prosím vás technické typy o radu

ráda hraju retro hry a teď hlavně daggerfall, ale tam se nějak posvinily savy, taxem si stáhla patch na toto, který se jmenuje fixsave nebo nějak tak, to je jedno. ale když ho chci přiinstalovat a poklikám na ten soubor, tak mi to napíše abych vložila cd s daggerfallem do mechaniky. jenže ten je samozřejmě staženej z abandon games a na cd ho nemám... :-/

dalo by se to nějak s prográmkem na virtuální mechaniku vyřešit bez vypalování? a když tak jakým postupem.. díkas.. luca

0/0
8.3.2009 13:36

Azazel

Re: prosím vás technické typy o radu

Musela by sis od někud stáhnout "obraz" toho CD, pak ho takovým  programem (např. ty daemon tools) připojíš a bude ti to fungovat

ke stažení je to např. tady http://www.nakido.com/E3AEAD0E9929122F33E64D9471329183DE551EBB

Ale jestli je stahování daggerfallu legální to nevím - to už je tvůj problém

0/0
8.3.2009 16:45

luca

Re: prosím vás technické typy o radu

dík.. no dobře, a jak by zněl název toho souboru "obrazu", nebo aspoň koncovka? abych zhruba věděla co mám hledat...

jinak daggerfall je už legál, taky je z roku 97. na abandonu jsou jenom legální a když se tam neodpatřením dostatne něco nelegálního, rychle to zruší

0/0
9.3.2009 20:45

mpscz

Re: prosím vás technické typy o radu

Tlačítko Start -> spustit. Do řádku spustit napiš "cmd" a dej enter.

Do příkazového řádku napiš*  "subst z: c:\dagrfal" a dej enter.

* c:\dagrfal je příklad - napiš svoji plnou cestu k adresáři, kde máš rozbalenou instalačku té hry - nebo si ten adresář zkopíruj na disk c: a nazvi ho "dagrfal"

Pak zkus ten program na obnovení záloh místo CD mechaniky mu zkus podstrčit písmeno Z:

0/0
10.3.2009 9:54

Rhosta

Alcohol 52%

Divím se, že nezmínil free verzi Alcohol 52%.:-(

0/0
8.3.2009 12:58

Pete

Samej chytrák tady

No vidím že je tu samý chytrák co DT. Alcohol, Ovečku používají xxxx desítky let a koho to jako zajímá? Článek je pro všechny, ať už pro pokročilé nebo záčatečníky, každý den přibydou začátečníci co se chtějí naučit pracovat s PC obecně a tyhle články jsou nejvhodnější. Místo toho tu žvanit jak jste dokonalí že to vše máte v malíčku, jste mohli přispět vlastní zkušeností s uvedenými programy, výhody nevýhody apod. nebo článek popřípadě doplnit. Mě připadá že lidi tady umí jen kritizovat a nic a sami by neudělali ani h.vno :-©

Opakování je matka moudrosti R^ a komu se to nelíbí ať Technetu (Y) políbí.

0/0
8.3.2009 12:50

Bobr

Velikost

At jiz mate hru, nebo program ktery vyzaduje pritomnost cd ci dvd je lepsi pouzit crack, pokud existuje. To plati i v pripade, ze mate original. Vyhnete se tak zaplacani disku image soubory ktere si utnou z HD dost mista.!

0/0
8.3.2009 12:41

mike

Kde mate problem?

Nechapu vsechny, co se navazi do nevhodne zvoleneho nadpisu. Vzdyt je to jen veta oznamovaci, ktera jen konstatuje, ze pokud nechces porad tahat CDcka, tak pouzivej virtualni mechaniku. Nic vic nic min.

A to ze to nekdo pouziva radu let, to neznamena, ze tu nejsou taci, co o tom slysi poprve.... a pro ty co by se do me chteli navazet. Sam pouzivam DT cca 5 let :)

0/0
8.3.2009 12:33

ježišikriste

Re: Kde mate problem?

Ne,je to bulvár!

0/0
8.3.2009 19:14

nemo3

budíček!!!

Autor zjevně zaspal dobu. V dobách MacOS 7 existoval podobný prográmek pro diskety, vzpomínáte, takové (přibližně) čtverečky 9x9 cm, na které se vešlo celých 1,4 MB a při 5. - 6. použití se stávaly nečitelnými...:-)

Nic ve zlým, my, dospělí, přece dokážeme puberťákům odpouštět. Tenhle článek je zjevně pro neználky, tak se nad jeho prostotou už nepozastavujte. Těžko říci, jak se dostal na Technet...

0/0
8.3.2009 12:32

Vaklaf

Re: budíček!!!

Ach, jak jsi dobrý. Ach, jak jsi chytrý. To máš od narození?

Sem asi neználek - doteď jsem dosud o CD, potažmo DVD a už vůbec o BD nic neslyšel :-( K počítači většinou chodím s kufrem těch plastových čtverečků 9x9cm a dokonce i druhým kufrem čtverečků asi 15x15 cm - tlačím je pak do mechaniky "B".

Jsem rád, že jsem se něco nového dozvěděl - přetlačím teď fšechny ty čtverečky do virtuálních mechanik - jen nevím, jestli mi jich osm bude stačit...

0/0
8.3.2009 12:53

alig agil

Re: budíček!!!

nemo3: celý život zastydlý puberťák co si hraje na dospěláka? ale pěkný pokus

0/0
8.3.2009 13:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.