Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Izraelští stíhači dosahovali leteckých triumfů i díky podpoře Mossadu

I proti velké početní převaze dokázalo izraelské letectvo ve vzduchu účinně bojovat. Pomáhaly jim stroje francouzské a americké výroby a také úspěch tajné služby Mossad.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

miciguši_nagahata

no fuj

:-©

0/0
11.3.2009 12:30

petr

Blbec

Tak po shlédnutí musím říct, že hned ten první pilot v "dokumentu" byl snad největší idiot celého seriálu. Jen by mě zajímalo jestli z toho měl pak nějaký postih ?

Pro ty co to neviděli popíšu situaci:

Letěli 3 izraelci ve formaci, jeden z nich zahlédl 2 Migy-17, tak se za nimi okamžitě pustil aniž by něco řekl "kolegům". Když ho Migy zahlédli, tak okamžitě začali prchat. Díky tomu, že měl 2x rychlejší stroj je dohnal a sestřelil, nicméně než k tomu došlo tak jej kolegové začali hledat a ptali se kde je a ten idiot je úmyslně poslal na druhou stranu !  Důvodem pro tuto prasárnu bylo, že nechtěl, aby mu ty Migy sestřelil jeho nadřízený, který s ním letěl ve formaci.

0/0
11.3.2009 11:08

Franta

Re: Blbec

Neuvěřitelné. Naprostý souhlas.

0/0
11.3.2009 12:59

DDT is good for me

stupido omylo

Soudruzi grafici s History Channel udělali malinkou chybu, když Migu 21 ve verzi F, přimontovali na křídla čtyři závěsníky, místo dvou. Také výrok, že letoun F 15 má dva výkonné motory F 100 s turbodmychadly, byl velmi úsměvný.....

Jinak si myslím, že letecké souboje na středním východě by si zasloužily celu jednu řadu seriálu.

0/0
10.3.2009 21:02

DDT is good for me

Re: stupido omylo

Omlouvám se za tu hrubku.

0/0
10.3.2009 22:06

The_Real_Koudelka

Re: stupido omylo

S těmi závěsníky máte pravdu, je to vidět i na fotce v článku. Efko mělo opravdu jen dva závěsníky. S tím druhým nevím, v čem je problém, v terminologii? F-15 má opravdu dva dvouproudové motory F100 (přesněji Pratt & Whitney F100-PW-xxx v několika verzích), v angl. orig. turbofans, u nás zhusta překládáno turbodmychadlový.

0/0
10.3.2009 22:28

Glock bez -e

Re: stupido omylo

Taky ta Miráž IIIC s podvěšenými Pythony mne "zaujala". :-P

0/0
11.3.2009 7:27

_Warapeidza

Orientace

ten odkaz už tu někdo zmiňoval dole, ale stejně ho napíšu ještě jednou...

přečtěte si aspoň něco o Šestidenní válce, než tu začnete psát bláboly...

článek z reflexu je celkem stručný, výstižný a třebas se aspoň něco dozvíte ;-)

http://www.reflex.cz/Clanek27797.html

0/0
10.3.2009 16:44

xf

Propaganda jede

No, vícero věcných chyb, ale nic jiného zde už ani nečekám. Nebudu to tedy komentovat.

Zajímavá je na článku propaganda. Ono slavné vítězství nebylo nic originálního. Vpodstatě stejnou akci provedla Luftwafe 1.9.1939 v Polsku. A později i jinde. Útok celého letectva najednou na protivníkova letiště, za úsvitu, bez vyhlášení války. Zajímavé je, jak pečlivě se této skutečnosti článek vyhýbá. Přestože právě to byla podstata poloviny tohoto článku.

Asi něco, jako psaly Hospodářky včera. Průzkumnou loď USA ohrožovala u Čínského pobřeží Čínská špionážní loď....

0/0
10.3.2009 14:53

l e o

Re: Propaganda jede

R^

0/0
10.3.2009 14:55

oo

Re: Propaganda jede

Ano, bylo to úplně stejné, jako v Polsku...akorát Polsko tehdy nepřesunulo své jednotky na hranici Německa a veřejně nevyhlašovalo, že Německo zničí a vymaže z mapy. Navíc Izrael předem deklaroval, že zablokování Tiranské úžiny (což se před šestidenní válkou stalo) nebo pokus odklonit tok řeky Jordán bude brát jako vyhlášení války. Válka byla v té době víceméně nevyhnutelná, jednotky byly rozmístěny, a šlo jen o to, kdo začne..

0/0
10.3.2009 15:17

cxt7

Re: Propaganda jede

8-o(Y)

0/0
10.3.2009 15:31

The_Real_Koudelka

Re: Propaganda jede

Cituji z článku: "Právě díky letecké převaze dokázal Izrael zneškodnit velkou část egyptské armády ještě předtím, než válka vůbec vypukla." Dále dole "V předběžném útoku na egyptská, jordánská, irácká a syrská letadla dokázal Izrael ..." včetně odkazu, kde lze získat další dost podrobné informace. Stačí jen pořádně číst, pak bude těch dojmů méně.

0/0
10.3.2009 16:07

CZL

Re: Propaganda jede

pan kolega XF si prostě libuje ve zpochybňování a podceňování. pranic netuší, že v Izraeli jde více než šedesát let denně o život . neuzná, že právě zničení stovek MiGů na zemi patrně rozhodlo o další existenci Izraele. podle něj měl Izrael amozřejmě počkat na to až bude současně napaden ze čtyř stran, aby potom mohl napsat, že Mirage se staly snadnou kořistí MiGů 15, 17,19 i 21

0/0
10.3.2009 19:28

-

Re: Propaganda jede

Jen tak pro zajímavost: kolik je ti let?

Víš, zajímalo by mě, jak staří jsou lidé, co do všeho tahají ideologii.

Ono ti to zjevně něco uniklo. Vůbec jsem nehovořil o tom, jestli byl ten útok správný, či špatný. Oprávněný, nebo neoprávněný. Obranný, či útočný. To co jsem napsal bylo pouze způsob vojenského provedení. Nic více, nic méně. Žádná ideologie, žádné sympatiek k vybrané straně. Žádné coby kdyby.

Anebo ti to neuniklo a opravdu vidíš ideologii ve všem?

0/0
10.3.2009 22:11

CZL

Re: Propaganda jede

ono jde vojenství a ideologie nějak oddělit ? tady každý řekne jenom to, co se mu zrovna hodí.

0/0
11.3.2009 5:56

xf

Re: Propaganda jede

Nikoli vojenství (co to je?), ale taktika.

0/0
11.3.2009 18:11

-

Re: Propaganda jede

"Předběžný útok"... to je dobrý.

I když ne tak dobrý, jak Havlovo "Humanitární bombardování".

0/0
10.3.2009 21:50

x

Re: Propaganda jede

"Asi něco, jako psaly Hospodářky včera. Průzkumnou loď USA ohrožovala u Čínského pobřeží Čínská špionážní loď...."

ASI NETUSITE - ZE TA LOD USA BYLA V MEZINARODNICH VODACH a tam si muze delat co chce - ona nic v rozporu z mezinarodnimi smlouvami nedelala.

Zato Cinske lodi meli kolem ni  v MEZINARODNICH VODACH provadet nebezpecne manevry - a to jiz podle mezinarodnich dodod v slouladu neni.

Holt i toto jste pochopil presne jak jste chtel - stejna asi jako novinar byvaleho RUDEHO PRAVA...

0/0
10.3.2009 16:26

-

Re: Propaganda jede

No to je na tom to kouzelné. Loď USA byla v mezinárodních vodách.

Ale my co nejsme ideologicky tak uvědomělí, zato nám slouží paměť, si ještě pamatujeme, jak hovořila místní propaganda před dvěma týdny o Ruském Tu-95. Co čert nechtěl, také nad mezinárodními vodami.

A jelikož asi opravdu nejsem ideologicky uvědomělí, tak jsem se i zajímal, jak "ohrožovala". No, Číňané pluli poblíž té lodi a hlukem rušili akustické sonary, mapující dno v těsné blízkosti Čínských přístavů pro ponorky USA. Načež dokonce i US NAVY bylo blbé v takové situaci střílet ostrou municí, tak alespoň vodním dělem.

Jasné napadení. Sám mi naměhl na kudlu, a pk ještě šestkrát, pane policajt.

0/0
10.3.2009 21:58

The_Real_Koudelka

Re: Propaganda jede

Nebyly to náhodou Tu-160? Mluvčí ruského letectva Drik by to měl vědět asi nejlíp. Místní "propaganda" o incidentu psala sem tam zmateně (Tu-95), sem tam trochu hystericky a sem tam vcelku standardně, čímž se nelišila od ostatních světových "propagand" - vždy záleží na tom, co čtete. Některým reakcím se vcelku ani nedivím, když si Tu-160 poletují na přátelské návštěvy do Venezuely.

Co se týče těch lodiček, nedělám si iluze, co tam Amíci dělali. Nicméně pokud by někdo začal kolem mne v mezinárodních vodách kroužit na dostřel vodního děla, což muselo být dost blízko, tak bych se cítil ohrožen - minimálně možností srážky. Opět můj názor.

0/0
10.3.2009 23:43

x

Re: Propaganda jede

Presne tak - jim vadila jejich blizkost - pokud by tam jen jezdili v odstupu danem mezinarodnimi dohodami - tak by podle mne nerikali vubec nic.

0/0
11.3.2009 15:36

xf

Re: Propaganda jede

No, je pravda že ČT1 zprávu dne dokumentovala videem Tu-160. Ale tím také účast Tu-160 na celé akci končí.

Ale jestli věříš zprávám na ČT1, tak to všechno vysvětluje. A nemám dalších otázek. Jen mě tak ještě napadá, aby jsi za 30 let neříkal "my o tom neděděli". Jako Němci o koncentračních táborech. Goebels jim to nenaservíroval do týdeníku...

U Němců... no dejme tomu. Nebyl internet a poslech zahraničního rozhlasu, za to hrozil i špagát. Ale proč ty a dnes?

0/0
11.3.2009 17:59

The_Real_Koudelka

Re: Propaganda jede

Zřejmě máte jiné informace než tiskové agentury, jiná média (i ruská) a mluvčí ruského letectva Vladimir Drik, viz např. ruské Novosti http://en.rian.ru/russia/20090227/120351925.html. Z ČT to určitě nemám, to jsem ani neviděl. Co jsem neměl za 30 let vědět? když už jste si dal práci s tím blahosklonným závěrem.

0/0
12.3.2009 0:31

maagoor22

Re: Propaganda jede

;-D;-D Rv

0/0
10.3.2009 16:34

Van Guld

Re: Propaganda jede

Vícero chyb? Tak jaképak. Sniž se k tomu a popiš nám ty "údajné" vícero chyby. Snad nechceš, aby tvůj příspěvek vypadal jako laciná proti-izraelská propaganda.

0/0
10.3.2009 21:13

-

Re: Propaganda jede

Hm, je to tu samý odborník, tak se jich zeptej. Mě to za to nestojí. Něco už v diskuzi bylo uvedeno. A i když těžce riskuji, já si myslím, že takové obvinění snesu.

Beztak by to asi nemělo cenu, když v několika ryze technických poznámkách vidíš "laciná proti-izraelská propaganda".

0/0
10.3.2009 22:06

The_Real_Koudelka

Re: Propaganda jede

Ryze technické poznámky? Havlovo "Humanitární bombardování" - to mě příjde spíš jako ta ideologie, ale rovnou píši, že je to v tomto případě jen můj dojem.

0/0
10.3.2009 22:37

Van Guld

Re: Propaganda jede

Aha, takže prázdne kecy. Jako obvykle...

0/0
11.3.2009 19:00

bla

Re: Propaganda jede

Co se týče té americké lodi: bylo to supermoderní plavidlo US NAVY, čili nikoliv civilní obchodní plavidlo požívající právo svobodného tranzitu ale jasně vojenská loď i když neozbrojená. A prováděla výzkum ve výhradní ekonomické zóně. Co to je výhradní ekonomická zóna  definuje úmluva OSN o mořském právu..... Z čínské strany zasahovaly dost primitivní kutry .... čli mnoho povyku pro nic, navíc je silně sporné kdo tady opravdu porušil mezinárodní právo.

0/0
11.3.2009 8:06

Kakadu

.

Víc mě zaujalo vítězství Izraele v roce 1948?

0/0
10.3.2009 14:34

Rudý Baron

Nejlepším "pilotem" byl George W. Bush

Nejlepším "pilotem" byl George W. Bush jak ho nechal tatíček během války umejvat saponátem letadla v jedné zapadlé letecké základně v USA aby se jeho synáček vyhnul službě ve Vietnamu. R^

0/0
10.3.2009 11:03

Glock každopádně bez -e

Re: Nejlepším "pilotem" byl George W. Bush

Zato Clinton utekl do Kanady  ....;-D

0/0
10.3.2009 11:57

The_Real_Koudelka

Re: Nejlepším "pilotem" byl George W. Bush

Jakou to má souvislost s tímto článkem, rudej barone?

0/0
10.3.2009 15:47

Venny

rudoši

Měl jsem dost socialistických příspěvků, které se tu vyskytují v jiných článcích. Kouknu na diskuzi sem a nestačím se divit, že ti lidi, kteří sotva prolezli základní školou píšou bolševické kecy i sem....

0/0
10.3.2009 10:51

hh

Re: rudoši

Jj. Budes si muset zvyknout ze lidi maji ruzne nazory a ze je i svobodne mohou prezentovat.

To neni jako za casu kdy jsi je za to mlatil po ustech na vysetrovne STB ;-D

0/0
10.3.2009 14:53

The_Real_Koudelka

Re: rudoši

Ovšem mezi názorem a dojmem je dost podstatný rozdíl, snad to pochopíš i bez toho bití.

0/0
10.3.2009 15:45

kníže Ignor

...sovětománie...

...koukám, že levičáci se už probudili:)

...proč asi nejni žádnej dokument o sovětských úspěších???

...protože nic nezveřejnili...voni toho taky moc nevyhráli...

...a můžou mít klidně nejlepší letadlo na světě, ale bez válečných zkušeností

   je sovětům na nic...

0/0
10.3.2009 10:26

jfb

Re: ...sovětománie...

No hlavně jde o to zveřejňování. Ono by bylo i zajímavé povídaní z obou stran o např. o černém úterý - 23.10.1951 kdy rusové způsobili dobrou taktikou prakticky 100% ztráty Američanům v B-29tkách.

0/0
10.3.2009 10:53

Rudý Baron

Re: ...sovětománie...

R^

0/0
10.3.2009 10:58

_Warapeidza

Re: ...sovětománie...

Ten B-29's escorted by F-86's were attacked by NKAF MiG-15's. 3

Superfortress were shoot down over the target area, 4 more were damaged

beyond repair, only 3 reached its base in Okinawa. This put an end to

the daylight B-29s over Korea.

Nezdá se mi to býti 100% a když už nic jiného, tak Američani aspoň nelhali, že v tom oni  nejedou :-)....

0/0
10.3.2009 11:02

jfb

Re: ...sovětománie...

No já jsem proAmi, jen by mne zajímalo vyprávění z druhé strany, protože to zvládli perfekně taticky. A a ni se pořádně neví, kdo tu past na Amíky připravil a zrealizoval, kolik tam bylo Rusů, Číňanů apod. Jinak všechny přeživší pevnosti šli pak do šrotu, co jsem četl. Jinak Amíci vlastní ztráty většinou přiznávají.

0/0
10.3.2009 11:51

_Warapeidza

Re: ...sovětománie...

zajímavé by to jistě bylo, ale to je právě ten problém- zatímco Ami

plus víceméně většina západního světa nevidí žádný problém v alespoň

částečném odtajňování událostí té doby, druhá strana mlčí jako hrob...

je jasné, že dějiny píší vítězové a tak nelze asi moc očekávat, že by si Američani, Izraelci apod. káleli do vlastního hnízda tím, že by psali o svých neúspěších...

0/0
10.3.2009 16:29

_Warapeidza

Re: ...sovětománie...

btw: co třebas dnešní datum: 10.03.1945

The USAAF firebombs Tokyo, and the resulting firestorm kills more than 100,000 people, mostly civilians.

nějaká zajímavá poznámka by nebyla?

0/0
10.3.2009 11:03

Rudý Baron

Re: ...sovětománie...

Asi další humanitární bombardování "nejlepších pilotů ve vesmíru" ;-D

0/0
10.3.2009 11:27

jfb

Re: ...sovětománie...

No a co, např. za Nanking a další klidně mohli Japonce vyhladit nebylo by to tak nespravedlivé.

0/0
10.3.2009 11:57

The_Real_Koudelka

Re: ...sovětománie...

Nanking, někteří zde uvádějí až 600 000 obětí, dále Su-čou, cca 300 000, atd. atd.

0/0
10.3.2009 15:42

CZL

Re: ...sovětománie...

údaje se různí, od 80 do více než 100 tisíc.

0/0
10.3.2009 11:28

jfb

Re: ...sovětománie...

červená se, line záře, oheň, oheň, hřeje ruce, barví tváře... :-)

0/0
10.3.2009 11:52

Petr

Re: ...sovětománie...

Možná to nebylo nutné. Uveďte potom prosím alternativní způsob jak přimět Japonsko v roce 1945 ke kapitulaci bez vlastních velkých ztrát.

0/0
10.3.2009 12:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.