Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čermák: Světlo na konci tunelu zhaslo. Mohl by prosím někdo vyměnit žárovku?

Podezřele často slyším repliky typu: "To víte, v dnešní době", případně: "Teď nemůžete čekat nic jiného" nebo rovnou natvrdo: "Asi jste si všiml, že máme krizi." Nic proti tomu, ale irituje mě, že se ozývají v souvislostech a situacích, které s takzvanou krizí nemají nic společného. Například nedodržení termínu, špatně odvedená práce, nezaplacené faktury.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lexxik

Hurá na něj!!!

Za tento článek gratuluji, krom toho že diskuze jen potvrdila co je v článku napsané ( to jen pro ty všímavější ). Češi se v tom sebelitování ještě vyžívají takže když jim někdo řekne že krize není tak by se neměli na co vymlouvat. Tady se lidi v diskuzi hádají o pravopisné chyby, a zkus si dělat za 8000, nebo papouškují kusi článku a urážejí autora jak v hospodě u piva. Prostě absolutně nesmyslné argumenty. Možná by jsme měli v čechách začít dodržovat nějaký národní smutek aby jsme se mohli litovat jak jsme na tom zle. On pan autor má pravdu když naznačuje že bude lepčejší spíše něco s krizí dělat  než jen chodit a litovat jak jsme to zase dopadli.

PS: Omlouvám se za případné pravopisné chyby, jsem lempl:)

0/0
24.3.2009 15:52

Montaigne

Čermákův svět blafování

pane Čermák, v jakémpak asi žijete světě?:-P

0/0
14.3.2009 7:29

Petr

viz

Na zpáteční cestu do vlaku si však koupil ještě knížku "Jak blafovat o médiích", takže se nakonec rozhodl pro žurnalistiku......No Tobě budu určite věřit !!!!!!

0/0
12.3.2009 17:03

Vagin

Nevěřím,

že to psal Čermák. Není tam aspoň zmínka o Facebooku. Ale možná to psal. Je tam tradiční vychloubání, jak čte BusinessWeek a píše si blog ;-D

0/0
12.3.2009 8:31

Nytlof

Čermáku budou to NANOtechnologie

Krizi jsem předpověděl už v době, kdy se tu stavěla nová továrna na staré obrazovky.

Zapsal jsem si, že je to vývoz sociálních problémů z vyspělých zemí k nám.

Teď se to potvrdilo v plné nahotě nejen v té určité továrně, ale v celém automobilovém a dalším montážním průmyslu u nás.

Takže teď si dovolím předpovědět, že svět vytáhnou z krize nanotechnologie, a je dobře, že u nás se s nimi už pracuje. Můžete se pane Čermáku klidně nechat zaměstnat tam, jestli chcete být tím, kdo bude vyměňovat tu žárovku na konci tunelu.

0/0
12.3.2009 8:18

Wes Parmalee

Čermák

Proč je tohle na Technetu?!

0/0
11.3.2009 18:29

Vlasta

Re: Čermák

Protože jsi bambula.

0/0
13.3.2009 2:00

laukums

Vaše slova tesat do kamene, pane Čermáku!!

R^R^R^

0/0
11.3.2009 16:11

sid

Re: Vaše slova tesat do kamene, pane Čermáku!!

Jako vystraha budoucim novinarum? "Tudy ne, panove"

0/0
11.3.2009 23:03

Vagin

Re: Vaše slova tesat do kamene, pane Čermáku!!

;-DR^

0/0
12.3.2009 8:32

Oldis_rab

souhlasil bych s vami

kdyby to bylo v sedumdesatych, osumdesatych a nebo devadesatych letech, ale dnes nejde o samovolnou krizi, cyklickou recesi, jako ve vyse zminenych letech. Nybrz jde o to ze FED vytiskl zhruba, presne se to nevi, nekolik trilionu dolaru a ty ted nemaji zadnou hodnotu a chvili trva nez si to trh uvedomi, a pak predevsim veritele USA (asie, stredni vychod), az si to uvedomi, zacnou se zbavovat dolaru, vten okamzik bude jasne kolik ze dolaru ve skutecnosti existuje, a umerne tomu se zmeni jeho hodnota, predtim ale dojde k prerozdeleni majetku na celem svete, k tomu jiz pomalu dochazi. Takze zatim se mame i kdyz je krize docela dobre. :) pokud by slo o cyklickou recesi docela bych i veril v nejaky novy modni technologicky trend ktery by ji dokazal zvratit, ale ...

0/0
11.3.2009 16:10

tinwe666

..

Hehe vy mě bavíte :-) Souhlasím, že neustále tu krizi skloňovat do blba nemá smysl. vím, že někde to nemá lehké, přišel o práci a tak, ale my kdo alespoň trochu můžeme, bychom měli dělat, jakože žádná krize není, nakupovat a utrácet..ať je čim tu krizi léčit..

Ale ta reklama je teda děsná, blondýna ošklivá a xichty a zvuky znějí krapítek retardovaně..

0/0
11.3.2009 15:57

Standa

Mě se to líbilo

 ... ale souhlasím i s tím, že tento článek na Technet nepatří. Každopádně za obsah R^ za umístění?

0/0
11.3.2009 15:01

sasanka čermáková

Re: Mě se to líbilo

Ale tobě je 10 let a nejsi svéprávný, protože tvoje "mě" se píše "mně" a pokud toto nevíš, pak píšeš jako 10 ti letý a tudíž tvůj názor je ještě zaostalý.

0/0
11.3.2009 15:54

tinwe666

Re: Mě se to líbilo

;-D;-D;-DRv výtečný argument!!!!RvRv

0/0
11.3.2009 15:59

Oldis_rab

Re: Mě se to líbilo

a pokud si ty myslis tohle tak je ti taky 10let a jen se snazis si na nekom vylecit sebevedomi.

0/0
11.3.2009 16:17

Oldis_rab

Re: Mě se to líbilo

a zaostaly naroz, to zaostali ma dva vyznami, v souvyslosti s nizkym vekem bych spis pouzil nevyzrali.

0/0
11.3.2009 16:18

Tom

Re: Mě se to líbilo

vy by jste se měl naučit psát správně česky a až pak můžete někoho kritizovat;-O

0/0
11.3.2009 16:50

oldis

Re: Mě se to líbilo

akorat sem s ou kritikou nezacal ja, a navic nekritizuju nikoho za to jak cesky spravne pise, nikdy sem to nedelal a nikdy nebudu, protoze je to hloupe, to ze nekdo zacne vykrikvat ze nekdo naspal neco spatne( ne podle pravidel) je jen o tom ze ma zrovna chut, a nebo ji ma porad, nekoho buzerovat a prudit a neni schopen vyssi smyslove analizy nez na urovni pravopisu, dal se nidky nedostal.

0/0
11.3.2009 16:54

vsp

Re: Mě se to líbilo

A vy taky... (byste)

0/0
12.3.2009 14:08

rh2

Můj názor

1. Opakuji, s rubrikou Technet nemají sebelepší názorové články co dělat. Opakuji, je to můj názor. Zítra zde bude třeba článek, jak jsem kopal zemljanku.

2. Článek je v podstatě z těch lepších co v našich krajích vyšly. V zahraničních jsou bohužel o krok dále.

3. Proč? Protože kdo delší dobu sleduje vývoj společnosti z ekonomického pohledu ví, že také existuje jiný názor na stejnou věc. Nelze se mít donekonečna lépe a logicky dřív nebo později přijdou časy, kdy bude třeba vrátit se k chování ve spotřebě jako na začátku růstu. Jinými slovy, někdo vidí dnešní stav věci jako propad/recesi/krizi, jiný ji vidí jako konec "přejídání se" a návrat k normálu. Pokud tento návrat k normálu vylepší svět, jen dobře. Rozhodně mi takový názor připadá více optimističtější než slepé výkřiky do tunelu.

0/0
11.3.2009 15:00

8000kč

Takže já za 8000kč měsíčně a za kolik ty?

Chápu, pohoda, úsměvy, nápoje, cigárka, život je ok. Ale když máš 8 000kč měsíčně za tvrdou práci, tak ti spadne brada kamaráde a na nějaký chytrý optimistický řeči nemáš náladu. Tohle je hlavně KRIZE MOZKU. Myšlení, tě unavuje a myslíš jen do výše platu. Takže já za 8000kč měsíčně a za kolik ty?

0/0
11.3.2009 14:47

ladkali

Re: Takže já za 8000kč měsíčně a za kolik ty?

To moc tvrdě nepracujete - spůš to vypadá na podporu

0/0
11.3.2009 17:10

dd

Re: Takže já za 8000kč měsíčně a za kolik ty?

já za 40 000 R^

0/0
11.3.2009 23:08

xs123@seznam.cz

Česká specialita

jsou ovšem marodi a invalidní důchodci. Je jich všude jak blech a přitom je nic nebolí, chodí, jedí, užívají si života  a jsou tlustí.

0/0
11.3.2009 14:10

Riccardo

Re: Česká specialita

Ovšem totéž by se dalo říct o tobě a tvém příspěvku, že ?

Naštěstí máme demokracii,a tak se nikdo nikam stěhovat nebude ... neboj ani ty ne, i když, kdyby to bylo jenom na mně, tak bych tě s tvými násilnickými a despotickými názory vystěhoval hned.

0/0
11.3.2009 15:11

Maxipes

Čermáku,pořiď si své stránky a zmiz z Technetu

Pane Čermáku,

Vaše poslední věta z článku: Ale neptejte se mě, co konkrétně to bude. Kdybych to věděl, neztrácel bych čas psaním tohoto sloupku. Přesně to chci říci, běžte dělat něco užitečného, neotravujte lidi zbytečnými články o ničem. Zase zabíráte jedničky a nuly úplně zbytečně. Zřiďte si své vlastní stránky a nelezte na technet, kde si lidé chtějí přečíst něco přínosného. A ti, co si budou chtít přečíst ty Vaše kecy a plky,

tak si vlezou na Vaše stránky.

Doufám, že se co nejdříve zařídíte dle mého doporučení

Maxipes;-€

0/0
11.3.2009 14:05

tinwe666

Re: Čermáku,pořiď si své stránky a zmiz z Technetu

hehe, když ho tu technet chce, tak se spíš budete muset uklidnit vy;-D tak jeho články nečtěte a přečtěte si jen o tom, co vás zajímá..

0/0
11.3.2009 16:02

Dr. Fee

Re: Čermáku,pořiď si své stránky a zmiz z Technetu

Když přijdu do vinotéky, tak mě překvapí když tam mezi kvalitními starými víny najdu v regálu taky ulepenou láhev levného piva za 2,90,- Kč. Jednak mě překvapí, co dělá pivo ve vinotéce, druhak se podivím co dělá něco tak šmejdovitého mezi kvalitou. S Čermákem je to stejné, ten patří do rubriky revue vedle Zdeňka Podhůrskýho a ne sem .....

0/0
11.3.2009 17:21

tinwe666

Re: Čermáku,pořiď si své stránky a zmiz z Technetu

Když se podíváte do místní diskuze, zjistíte, že ne každý považuje jeho články za nekvalitní. To jestli sem patří nebo ne, to je otázka. Někdy ano, někdy ne. To ale neznamená, že jsou špatné.

0/0
11.3.2009 18:50

ZOMBi

Re: Čermáku,pořiď si své stránky a zmiz z Technetu

Jistě, mně to taky překvapí, ale pokud jdu na víno, tak si toho piva jen všimnu ale nekupuju si ho. A rozhodně nebudu remcat, že ho tu někomu nabízí. A pokud je mi apriori tak protivný tak ho ani neochutnám. I kdyby bylo zadarmo.

Remcalové uremcaní! ;-O

0/0
11.3.2009 21:45

jenda

Pravopis

Hele pravopis si strčte někam a naučte se raději pár světových jazyků.. Téhle omezenosti České společnosti se musím smát, stačí blbej word a pravopis není problém.. Program který perfektně nebo alespoň dostatečně přeloží češtinu do angličtiny nebo němčiny neexistuje.. Tak se tu vy blbci přestantě soustředit na pravopis a začněte se učit..

0/0
11.3.2009 13:58

tinwe666

Re: Pravopis

;-D;-D;-Djá myslím, že byste měl primárně zmáknout vlastní jazyk, než se budete vrtat v jinym. Člověk, který není ochoten se naučit vlastní jazyk a používat ho správně, je hlupák.

0/0
11.3.2009 16:03

sid

Re: Pravopis

Kdyz potrebuje clovek pro plneni pracovnich ukolu zejmena anglictinu(a takovych pozic uz u nas existuje dost), tak je jasne, ze cestina je pro nej jen takova "bokovka".

0/0
11.3.2009 23:07

TM

Re: Pravopis

Jenže, pokud se neumí naučit česky, jak se asi může naučit jiné řeči? Možná si myslí, že je umí. Ale to může být jen jeho názor.

Na druhou stranu: překlepy a argumentace wordwem. To jako někdo nejdříve píše text do wordu a pak kopíruje na web (třeba sem do políčka pro odpověď)? To asi ne. Prostě překlepy jsou a budou. Občas sám zírám, co jsem napsal za nesmysl.

0/0
12.3.2009 9:05

uzycek

jedine dobre je to o bankerovi a kosili

jinak blog jako kazdy jiny

0/0
11.3.2009 13:43

BOB

Vážený pane Čermáku,

možná, že ta Vaše trafikantka byla na haizlu, moc jsme vyrostli vašnosto

0/0
11.3.2009 13:16

ted61

ano

Souhlasím s Váma, článek mi mluví z duše, něco podobného jsem již chtěl napsat ale přeci jen slohovky mi nikdy nešly.Je to pravda všichni brečí, že je krize. Ale ona tady je pořád, jen to lidi řešili půjčkama a nesmyslným zadlužováním. Sedli na lep konzumu, rychle rychle musím mít to co soused a k moři 2x ročně. Takže vykašleme se na krizi ať si o tom povídají politici a novináři ať mají co psát,ale pojďme do našeho života zařadit střízlivost a střídmost a podporujme malé. nechtějme všude slevy, já Vám třeba slevu dát nemohu - musím platit nájem kanceláře, elektriku,odvody atd. Ale to musíte i Vy, také potřebujete abych nakupoval u Vás.

0/0
11.3.2009 13:15

činčo

Jen si stačí všimnout, kolik vyžírek se v kapitalistickém

světě užívá blahobytu. Jsem překvapen o to více, protože jsem se domníval o komunistickém světě, že jich je tam více! Říkám to jako živnostník od r. 1991! Kdyby jsme si ruky udřeli, tak ty vyžírky /banky,zdrav.pojištovny,ruzní uředníčci ve stát.službách atd/nás o výsledky, jako dokonalý vysavač připravý a TO JE TA KRIZE!:-P

0/0
11.3.2009 12:49

kluboš

kdo. to. je.

čermák je hulán?

0/0
11.3.2009 12:45

činčo

Jen si stačí všimnout, kolik vyžírek se v kapitalistickém

0/0
11.3.2009 12:43

Pavel_D

Je ekonomie exaktní věda?

Částečně nesouhlasím s tvrzením, že ekonomie není exaktní věda. Platí tam celá řada přesných matematických vzorečků. Některé vztahy se nedají popsat klasickou matematikou, ale pomocí "fuzzy logic / mathematic". Vztahy mezi veličinami a ději chápeme, ale nedovedeme je zcela exaktně formulovat. To ale neznamená, že ty přesné vztahy neexistují.

Krize vznikla, že tu a tam kdosi ekonomické zákonitosti ignoroval. Nebo byla vyvolána záměrně. Ať už pro nezasloužený zisk z prodeje a nákupu akcií, nebo  že po krizi přijde naopak boom.

Technologie, které přinesou oživení, existují. Jsou v alternativních zdrojích energie, kde nebylo objeveno vše (myšlenka Nikoly Tesly o zdroji energie z teploty vzduchu, který ale žádný přívod nepotřebuje, jako současná tepelná čerpadla).  S tím souvisí i předpokládaný a nutný převrat v osobní i nákladní dopravě (alternativní pohony, inteligentní řízení toku vozidel).

Olsonův výrok z r. 1977 je směšný, já už měl tehdy vlastnoručně postavený počítač doma. 

0/0
11.3.2009 12:26

p8ja

Re: Je ekonomie exaktní věda?

Docela mě baví jak ekonomika používá matematiku. Stačí mrknout do jedné z nejznámějších učebnic ekonomie, bohužel si nepamatuji autora ani název. Zaujala mne stať Matematika, kde se rozebírá přímá a nepřímá úměra, jsou zde veliké grafy, ovšem nepřímá úměra je chybně zobrazena jako přímá se záporným gradientem. Ve skutečnosti je matematika pro ekonomy ozdobným balícím papírem, či zneužívanou děvkou, jak chcete.

0/0
11.3.2009 20:43

sid

Re: Je ekonomie exaktní věda?

Nejsem sice zadny ekonom, ale na VS jsem take absolvoval nekolik ekonomickych predmetu a musim rict, ze to zas tak zle neni. Matematiky se pouzivalo docela dost - integraly ve statistice, lagrangeovy multiplikatory v optimalizaci,... Nemuzeme ale samozrejme srovnavat to, co se uci blondyny kdyz se chteji stat "ekonomkami", nebo co vyklada Klaus, s opravdovou ekonomickou vedou.

0/0
11.3.2009 23:11

jarda

Re: Je ekonomie exaktní věda?

Matematiky se pouziva docela dost...na to jak moc jsou sporne metody ziskavani vstupu ke vsem tem vzoreckum ;-)

Ne nadarmo se VSE rika "posilovac sebevedomi"...

ostatne par let tvrdim ze za vetsinu zla na tomto svete muzou ekonomove, a momentalni krize mi dava za pravdu...

0/0
13.3.2009 12:55

Host

Re: Je ekonomie exaktní věda?

Momentální krize vám nedává za pravdu vůbec v ničem, protože za tuto krizi nenesou odpovědnost jenom ekonomové, ale také:

1) realitní makléři, kteří sjednávají hypotéky jenom proto, že z nich mají vysoké provize a neštítí se tedy dát hypotéku i nemajetnými lidem

2) média, která záměrně šíří paniku a zveličujou jenom aby jim vzrostla sledovanost a vůbec jednají na objednávku

3) politici, kteří nedokáží sjednat chod společnosti tak, aby k tomu nedocházelo (viz praktiky z bodu 1); vyvolávají krizi úmyslně, protože z ní těží politické bodíky a hlavně peníze; a v enposlední řadě ji neumějí zastavit (viz páně Paroubkovic úmysly)

4) ekonomové a všichni ostatní

0/0
14.6.2009 9:03

Host

Re: Je ekonomie exaktní věda?

Z toho, co říkáte, je vidět, že jste v matematice skončil na úrovni základní školy - vaše výroky nejsou nic jiného, než slepé papouškování těch polopravd, co vykládají učitelé, aby dětem zbytečne nepletli hlavy. Obvykle ti, co nejmíň ví, nejvíc mluví - což dokazujete i tím, jak se navážíte do ekonomů - jejich problém skutečně netkví v matematice. Zkuste si tu učebnici taky přečíst, ne jen se dívat na obrázky, pak třeba pochopíte...

0/0
14.6.2009 8:55

Pepa

No jo

technologicke revoluce, ale taky zaminky k valecnym konfliktum, kde spousta lidi zarve jen pro to, aby si pani dosli pro ropu a dalsi nerostne suroviny, aby si zbrojarske firmy meli kde vystrilet strelny prach, aby stavebni firmy mohli stavet znicena mesta a infrastrukturu atd.

„Myslím, že na světě je trh asi pro pět počítačů“, řekl zakladatel IBM a pak sve pozdejsi bohatstvi postavil na neuveritelne lukrativni smlouve s Hitlerem.. http://www.ibmandtheholocaust.com/

Smích léčí a minimálně nám, obyčejným smrtelníkům, nezbývá nic jiného. Život je hořký, bohužel :-)

0/0
11.3.2009 12:26

Funney

buh a elektrika

Líbilo, dost objektivní, ikdyž nic nesdeluje.

0/0
11.3.2009 12:19

Pavel

Souhlasim...

Diky, velice souhlasim...R^

0/0
11.3.2009 12:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.