Diskuze

První metro v tunelu pod Prahou táhl lokotraktor

Pod Prahou se vlaky metra nerozjely v často vzpomínaný den slavnostního zahájení 9. května 1974, ale už v předchozím roce při ověřovací jízdě. Zkušební trať fungovala dokonce už o dva roky dříve.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

leather-man

20. 5. 2009 21:34
Tato věta je perla:

Faktem je, že následující den se uskutečnilo slavnostní zahájení provozu zkušební tratě s tehdejšími VIP, kterým se říkalo papaláši ;-D

0 0
možnosti

Brumla

28. 5. 2009 9:32
Re: Tato věta je perla:

Souhlasím, taky jsem se zasmál. Tehdejšími VIP byli tak Gott, Urbánková, Vondráčková, Menšík, Neckář, Hanzlík ... neboť označení VIP se u nás používá pro hvězdy a hvězdičky ze světa showbyznysu a ti se nejspíš první jízdy metra neúčastnili.

0 0
možnosti

Madla

18. 5. 2009 16:36
přeživší grafika orientačního systému

Líbí se mi fakt, že do dneška přežila grafika orientačního systému metra. Resp. je s podivem, že obnova grafiky z poslední doby ctí původní systém z hlediska grafické čistoty a funkčnosti - divím se, že orientační systém metra nepadl do spárů amatérů, kteří absolutně nectí jak gramatiku tak i typografii... Ale vzhledem i k současné vynikající grafice DP Prahy se nebojím, že by se k tomuto nějaký samozvaný grafik s Corelem vůbec někdy dostal... R^

0 0
možnosti

Pete

14. 5. 2009 21:14
kdyby nebylo Hitlera a komunistů ...

Mohli jsme mít metro o 30 let dřív .. To, že se postavilo až v 70tých letech je vina komoušů a jejich politiky, ne jejich vítězství.

0 0
možnosti

f0rr35t

14. 5. 2009 21:33
Re: kdyby nebylo Hitlera a komunistů ...

A co teprve dálnice, ty po*** už úplně. Za první republiky vznikl návrh mega dálnice někde od Plzně až po zakarpatskou rus, který se snad i začal realizovat a komunisti ho okamžitě smetli ze stolu a po dlouhých letech postavili ten panelový paskvil z Prahy do Brna ;-€  Ta prvorepubliková dálnice měla přinést průmysl do spousty dnes téměř zapomenutých městeček (která jsou zapomenutá právě kvůli katastrofální dopravní dostupnosti ;-O). Koukal jsem na plánovaný průběh té dálnice mou rodnou Vysočinou a přesně o takový projekt si tato krajina říká. Ale v rámci podpory vesnice byly postaveny šílené klikatiny přes ty nejhorší kopce. 

0 0
možnosti

Karel Sýkora

14. 5. 2009 17:51
Modrá propaganda

Už jenom čekám kdy nám budou tvrdit že to metro vybudovali američani - určitě to budou ti stejní američani kteří osvobodily v roce 1945 celou republiku včetně Plzně [>-](Y)

0 0
možnosti

x

14. 5. 2009 18:43
Re: Modrá propaganda

S metrem by mam pomohli i jine staty - SSSR nebylo jedine, kde bylo metro k dispozci a navic bylo treba budovat kryty v ramci priprav na 3. svetovou valku.

0 0
možnosti

Ruda

14. 5. 2009 17:47
Zlatí komunisti

Je hezké sledovat jak modráci zase kvičí.

Až někdy vypukne válka nebo se stane jaderná havárie tak se prosím běžte schovat do brdských lesů k americkému radaru - "zrůdný" komunistický režim totiž stavěl pro obyvatelstvo kryty a objekty civilní ochrany které "demokratický" modrý režim zrušil :-©

0 0
možnosti

x

14. 5. 2009 18:37
Re: Zlatí komunisti

Pri bezne civilni jaderne havarii byste se tam ukryt nesli - cely system krytu byl budeovan v rezimu utajeni a dozvedeli byste se o nem jedine tesne pred jadernycm vybuchem - byl to relikt studene valky - aby co nejvic delniku prezilo a mohlo pokracovat ve zbrojni vyrobe a taky pro funkcionare - A bylo staveno v centru, kde byly urady.

0 0
možnosti

d

14. 5. 2009 17:47
co je s tim metrem?

Od jisté doby je tu přemnoženo článků o metru. Asi některý nový redaktor je fanda. Je jasné, že milovníky vláčků to nadchne, ale ostatní to možná ani nezajímá ...

0 0
možnosti

Datel

14. 5. 2009 18:29
Re: co je s tim metrem?

35let provozu.

0 0
možnosti

medick

14. 5. 2009 13:25
ten cas mne zarazi...

prosim vas, vyjelo to metro ve 22:00 nebo ve 22:30? to je myslim pro cely clanek klicove!!!

0 0
možnosti

Chytracisko

14. 5. 2009 13:39
Re: ten cas mne zarazi...

Vyjelo až ve 22:30.

0 0
možnosti

Marek

14. 5. 2009 12:01
Podekovani

Diky za vytecny clanek plny faktu - pokud by bylo vic takovych (treba o zahajeni na jinych trasach a podobne nebo o technickych obtizich ktere bylo treba prekonat) tak sem s nimi !

0 0
možnosti

roxxor

14. 5. 2009 11:28
Ještě k R1

O R1 je celý díl dokumentárního seriálu "Zašlapané projekty" z produkce ČT. Je to na jejich webovem vysílání. Zajímavý, ale moc smutný seriál.

0 0
možnosti

ota

14. 5. 2009 10:53
já jsem se kdysi doslechl že havárie R1 byla narafičená

aby se sovětské Éčeska zbavily konkurence protože R1 se prý měly exportovat ....

Ečeska konstrukčně vycházely z německých předválečných vozů metra( původně dokonce americká licence metro souprav pro NYC z 30 tých let), které prostě sověti odvezli do SSSR v rámci kořisti.

( kdo si např pamatuje, že na bloku motoru Moskvič byl krásně vidět odlitek původní formy s nápisem Porsche :-P, nebo kdo měl sovětský zenit ten měl vlastně optiku Zeiss - taktéž kořistní)

0 0
možnosti

TopGum

14. 5. 2009 12:32
Re: já jsem se kdysi doslechl že havárie R1 byla narafičená

Zenit ten Zeiss ani moc nezkryval (bylo to normalne napsano na objektivu, stejne jako dnes) -  tusim ze Jena se vyskytuje na uzemi tehdejsiho NDR

0 0
možnosti