Diskuze

Podívejte se, jak se stavělo metro v Praze. Unikátní fotografie staré 40 let

V podzemí Prahy začalo jezdit metro před 35 lety. Praha byla kvůli němu totálně rozkopaná a Most Klementa Gottwalda musely testovat tanky. Unikátní fotografie pocházejí z rozsáhlého archivu Dopravního podniku Praha.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jana

7. 4. 2009 6:47
Afruska

Starý fotky jsou úžasný, děkuju za zveřejnění.

0 0
možnosti

cx7

3. 4. 2009 11:13
.

V te době bych tedy nerád žil v Praze, rozkopané ulice,hluk,špina. Jinak dobrý članek.

0 0
možnosti

Hans

3. 4. 2009 11:49
Re: .

Jen jestli ten hluk a špína tenkrát nebyly méně obtěžující, než ten současný "standardní" hluk a špína z motorismu. Minimálně v oblasti magistrály bych si tipnul, že jo. :-P

0 0
možnosti

Dusan321

3. 4. 2009 11:04
Problem prazskeho metra

Problemem prazskeho metra je, ze nikdy nebylo kapacitne staveno na dnesni provoz, protoze nikdo nemohl prepokladat z osmdesatych letech, ze se Praha behem dvaceti let zdvojnasobi. Navic zoufala ekonomicka situace na konci sedmdesatych a v osmdesatych letech zpusobovala nutnost velmi drasticky orezavat naklady. Typickym prikladem je zoufale poddimenzovana stanice I.P. Pavlova, ktera krome toho, ze je velmi uzka, pocitala puvodne s dalsim vylezem na spodni konec namesti. Tento ovsem nebyl realizovan z duvodu nedostatku penez a vysledkem je, ze se tam dneska jdou lidi ve spicce zabit.

Komicka v tomto ohledu je dnesni vize vybaveni metra turnikety, ktere jeste vice snizi uz tak nedostatecnou propustnost.

0 0
možnosti

Hans

3. 4. 2009 11:48
Re: Problem prazskeho metra

A ten výlez na spodní části náměstí by byl k čemu? Spodní výlez před bývalým Kriváněm už teď použvá jen pár pěších, jdoucích do blízkého okolí pod Legerovou. Navíc tento výlez by problém stanice nevyřešil, byl by to vlastně jen podchod, navazující na současný vestibul. Pomohl by skutečný druhý výlez na opačnou stranu nástupiště - ten ale nemá kam rozumně vést. A pak by samozřejmě taky pomohlo vypráskání stánkařů, kteří zahlcují už tak úzký vestibul. S turnikety problém nevidím, přeci jen technik apokročila, a jako platící zákazník je jen vítám.

0 0
možnosti

2. 4. 2009 23:29
Metrotram Stalingrad

Zrovna vcera jsem cetl o ''metru'' ve Volgograde a tam si nemuzou vynachvalit ceske soupravy. Plynuly rozjezd, brzdeni, komfort, atd.:-)

http://www.volgograd.ru/metrotram/vehicles.pub

0 0
možnosti

noname

2. 4. 2009 17:40
krása, ale ...

je to krása, ale bohužel je hodně blbě navrženo, když se kouknete na všechna jiná metra v jiných metropolích, tak zjistíte, že žádné z nich nemá přísně hvězdicovitou strukturu jako my. Jiná města místo toho staví okruhy s hodně propoji.

Ta způsobila jedno velké přetížené centrum a zcela neobsloužené mnohé periferie, kde obyvatelstvo bydlí.

A nově budované déčko vůbec nic neřeší, do značné míry kopíruje céčko. Naprosto nechápu, proč neudělají třeba propoj mezi smíchovským nádražím a pražského povstání (stačí dva krátké úseky s jednou mezizastávkou) - ušetřilo by se 11 zastávek s jedním přestupem, tj. asi 25 minut pro ty, co jezdí z jihovýchodu na jihozápad.

To samé proč nepropojí vysočanskou a prosek - krátký úsek bez mezizastávky a ušetříte tuny přestupů a zbytečného využívání nadpovrchové dopravy. ...

0 0
možnosti

x

2. 4. 2009 17:45
Re: krása, ale ...

"nádražím a pražského povstání "

Nebyl by zrejme priis vyuzivan - v centru a jeho okloli proste plno lidi pracuje a  na okraji bydli.

" vysočanskou a prosek "

Proste neodpovidajici poptavka - ten kdo potrebuje z vysocan na Letnany a napaka jede autobusem jiz z Vysocanske a naopak !!! 

0 0
možnosti

watchdog

2. 4. 2009 17:35
Prazske metro

Praha ma jedno z nejlepe navrzenych systemu MHD v Evrope a Metro neni vyjimkou... Jestli se za socialismu neco povedlo, pak to byla dopravni sit.

0 0
možnosti

x

2. 4. 2009 17:47
Re: Prazske metro

Prvni navrhy trasovani metra se objevili jiz ve 30.letech a nebyli nijak zasadne odlisne od tech dnesnich. Realizaci zabranila jen 2.svetova valka.

0 0
možnosti

jmeno

2. 4. 2009 15:31
Nekonzistence popisků

Proč máte u popisků stanic někdy nové názvy (Florenc) a někdy "Mládežnická, dnes Pankrác"? Měli byste to sjednotit a dát "Sokolovská, dnes Florenc". Každopádně díky za zajímavé fotky.

0 0
možnosti

moopy2

2. 4. 2009 14:01
metro

Nejsem pražák,ale pražské metro mě dycky, nevím proč fascinovalo a dycky se těším až jím zase svezu.

Jel sem metrem už v několika světových metropolích, ale to pražské má takovou zvláštní atmosféru.

0 0
možnosti

Dr. Fee

2. 4. 2009 13:16
Pěkný fotky, díky za ně

Méně úchyla Čermáka Rv a více takovýchto článků R^

0 0
možnosti

iks

2. 4. 2009 13:31
Re: Pěkný fotky, díky za ně

mám stejný názor, díky.

0 0
možnosti

mlady volic kscm

2. 4. 2009 12:28
to uz by dnes nikdo nepostavil

0 0
možnosti

iks

2. 4. 2009 13:32
Re: to uz by dnes nikdo nepostavil

nevzdělanci a tuponi, jaké produkují školy SŠ a VŠ dnes,  jistě ne..

0 0
možnosti