Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čermák: Máte patnáct minut času. Otevřete si Internet, nebo noviny?

Měl jsem v ruce nový Kindle od Amazonu, vypadá moc dobře. Ale ještě to není elektronická čtečka mých snů. Tu si představuju zhruba jako deset papírů A4 vložených do igelitových desek. Bude lehká jako pírko, budete ji moci srolovat a strčit do kapsy, nebude přehnaně drahá. Maximálně do tisícovky. To abyste se o ni nemuseli bát. Tak nějak by mohlo vypadat zařízení, které může zachránit noviny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Petr

Co na to vydavatelé časopisů

Je zajímavé, že vydavatelé odborný počítačových časopisů stále hovoří o nárůstu nákladu svých x-deníků. Viz brněnský CPRESS a jejich časopis Computer.

0/0
14.4.2009 13:10

Karelik

Můj názor

Osobně naprosto souhlasím s vizí čtečky jako několika dvoustran papíru A4 a těším se až tu někdy bude. Noviny, se přiznám, mě nezajímají. Pokud každý chce hledat především to, co zajímá jeho, tak internet jasně vede, i když má své mouchy. Kolikrát já jsem slyšel otce vyprávět bludy, které mu různě přišly emailem a on jim uvěřil...

Podle mě je to otázka trendu, kdy si sice někteří lidé díky jejich "specializaci" na určitá témata přestanou rozumět, ale zase budou moct najít přátele, kteří se zajímají o ty samé věci a se kterými si rozumět budou. Některé věci naprosto společné jako je počasí, autoškola, taneční apod. tu snad ještě nějakou dobu zůstanou :-).

Jinak k vlně kritiky těchto článků, jsou výborným podnětem k zamyšlení a jsou o reálném světě, takže Vás na chvilku vytrhnou z uzavřeného světa IT, což je na 100% dobře!

0/0
14.4.2009 10:50

Panejo

Lze, či nelze použít...?

Dobrý den, pane Čermáku,

přiznám se, že jste mě opět dostal. Při čtení Vašeho článku jsem se zprvu pozastavil nad nemožností použití elektronických novin na toaletě, avšak následně jsem, já tupec, pochopil. NELZE, NELZE - v zájmu vlastního zdraví NELZE!

Hezké odpoledne

Panejo

0/0
6.4.2009 15:35

Pejsátko

Re: Lze, či nelze použít...?

1. fáze jde použít, ale ta 2. opravdu nelze.

0/0
17.4.2009 12:22

Lenoch

Ne každému a vždy tepe srdce stejě (2/2)

P.S.: Autor tohoto příspěvku shledává jako nejlepší zdroj informací, ze světa i z domova, papírové noviny které shrnují události celého týdne a které má čas alespoň půl dne číst (v různých polohách a někdy i na různých místech).

 

Tip: Zajímavou zkušenost můžete zažít také tehdy, když si vezmete alespoň měsíc - dva staré noviny (třeba i ten týdení souhrn) a přečtete si je. Články které "tehdy" uváděly do varu davy lidí vás nechají naprosto v klidu a uvědomíte si jak malicherný bývá často náž život a naše snahy a potřeby ... ty články které nějakou trvalejší hodnotu mají spatříte na první pohled, ale bude jich jak šafránu.

0/0
3.4.2009 23:41

Lenoch

Ne každému a vždy tepe srdce stejě (1/2)

Zdravím,

Článek je dobře napsaný a hlavně je trefný. Ale nevzal jste, podle mého názoru, v úvahu jednu zásadní věc. Totiž to kolik času ve skutečnosti strávíte na Internetu čtením, tříděním a zpracováváním zpráv. O diskutování raději nemluvě. Prostě Internet je žrout času. Je to něco jako když ve slovníku hledáte konkrétní slovo, ale než se k němu dostanete prohlédnete si několik dalších záznamů. Ne vždy váš čas odpovídá výsledku.

Navíc podle mne bude přibývat lidí, řekněme závislých na okamžité dostupnosti "čerstvých zpráv". A v neposlední řadě vás mohu ujistit, že ne všechna (jak tištěná tak elektronická) média dosahují vaší úrovně. Většinu informací která se kolem mne vyskytuje musím přecházet/nevnímat, někdy i vědomně zapomínat, což také stojí čas a spoustu duševní energie (podobně jako výběr zpráv).

0/0
3.4.2009 23:40

yarda

Internet

má proti novinám jednu zásadní nevýhodu. S podobně kvalitním  článkem v novinách si člověk může po přečtení alespoň vytřít (Y) 

0/0
3.4.2009 14:29

Krak

Re: Internet

Při tvé inteligenci mne překvapuje jen to, že víš, že se to má dělat...

0/0
18.4.2009 14:12

mulllllen

PROC?

nechapu proc tady nechate Cermaka vubec psat, jeho clanky pro me nemaji vahu a jeste kdyz se k tomu musim na nej divat na fotce. to tomu taky moc nepomaha, umi se ten clovek smat? ...at si takovyhle "clanky" prezentuje nekde na blogu...dikyRv

0/0
29.3.2009 21:47

Katerina

Re: PROC?

Nemohl jsi pochopit obsah clanku, kdyz si nejsi schopny na internetu ani najit to, co te zajima. A o to v clanku mimo jine take slo. Zkus prirucku abeceda internetu a pomalu, tak, aby se ti neprepalily draty v hlave, zkus zacit s googlem. Treba se nekam dostanes, nekam, kde vlastne chces byt. Ted ti postaci, kliknes-li na maly cerveny krizek v pravem hornim rohu - ulevi se tobe a predevsim pak vsem ostatnim, kteri tady jsou, protoze tu byt chteji. Hodne stesti. K.

0/0
1.4.2009 20:15

tomáš jedno

procenta

Před delší dobou někdo z redakce odpovídal na dotaz, proč se na technetu neobjevují prakticky žádné články týkající se Linuxu. Zdůvodněno to bylo tím, že uživatelů linuxu je jen 5%. Nějak nechápu tu logiku, takových jako čermáků jsou tu jen 4% a prostor na technetu dostává obrovský..

Hmm, nějak mi to nedochází.. 8-o8-oRv

0/0
23.3.2009 0:30

Panejo

Re: procenta

Už jsem to tu psal, ale musím se opakovat:

Řekni si ještě jednou "Technet, t e c h n e t,  T E C H N E T,  T.E.C.H.N.E.T".

... no, nezní to moc jako ROOT, že?

Zkus se zamyslet, jestli jsi se v tom Internetu trošičku neztratil... ;-D

Panejo

0/0
6.4.2009 16:53

Ra

...

Mě to spíše připadá jako článek někde na blog než na Technet.

0/0
19.3.2009 13:32

Freddie33

Re: ...

Vetsinou nepisu do zadnych diskuzi.. ale uz pri cteni predchoziho Cermakova clanku jsem mel naprosto stejny pocit jako vy. Cteni mozna zajimave, ale patri nekde do blogu a ne na stranky Technetu.

0/0
23.3.2009 13:57

P8ja

noviny nejsou na úbytě!

XDle proroctví , že papírové noviny zaniknou bych hádal, že jejich náklad neustále a významně klesá. A co statistiky prodaných výtisků 12-1996 / 12_2008  Blesk 241tis/420tis   Dnes 350tis/280tis. Mrkněte na http://www.abccr.cz/tabperiod/nakper.html a nenechte si nic bulíkovat.(Y)

0/0
18.3.2009 22:30

Sirkeci

Re: noviny nejsou na úbytě!

Právě jste sám poukázal na to, že náklady MF DNES rapidně klesly, zatímco Blesku, který se nedá považovat za noviny, stouply.

0/0
19.3.2009 18:19

květoslav

čermáku

choď s timhle někam, tohle neni sekce, kde si můžeš honit ego

0/0
18.3.2009 19:45

Panejo

květoslave

ty taky.

P.S. Vidím dle tvé dikce, že jste s čermákem pásli krávy.

Jenom, jestli si, ty kluku ušatá, nepleteš Čermáky...

;-D Panejo

0/0
6.4.2009 17:00

maxipes

Lepší nové plky než nemít nic nového

metallurgu máš pravdu, ty žvásty pana Černáka mne velmi rozčilují.

Někdy mám pocit, že to dělá idnes schválně, tedy že je lepší alespoň nějaký článek

než žádný. Hlavně aby byla plná stránka na technetu a každý den na stránku někdo lezl. Nezáleží tedy na přínosnosti článku, HLAVNĚ, že máme něco nového.;-O

0/0
18.3.2009 14:56

izeizei

Já noviny nečtu už leta!

Proč taky. Na internetu mám vše! ;-D

0/0
18.3.2009 13:40

vm

Re: Já noviny nečtu už leta!

Problém je, že do metra nebo na louku tahat notebook nebudu. Není to jenom o novinách, ale i o knihách (pro mne hlavně o knihách).

A když nemám počítač zapnutý, je rychlejší si vzít ty noviny.

0/0
20.3.2009 6:32

error404

co je na tom "nesmírně trefného"?

nevím jak Lukačovič, ale já v novinách čtu jen to co mě zajímá. jestli někdo ne, tak by měl požádat o zbavení svéprávnosti.

0/0
18.3.2009 13:35

jj

Net anebo noviny - hlavně nepiš koniny

Papírové noviny nečtu. Čtu zprávy na Internetu a přesto sdílím podobné informace jako babička, jen se je dozvídám minimálně o půl dne dříve. A ještě připomínka k Vaší vazbě "bude se soustředit". Tato vazba není v češtině správná a svědčí o velkém vlivu angličtiny. Správně česky je "soustředí se" nebo "bude se soustřeďovat". Ale to Vám zřejmě nevadí!?

0/0
18.3.2009 13:33

Wolfling

Re: Net anebo noviny - hlavně nepiš koniny

Me to taky nevadi. Muzete mi zkusit vysvetlit proc je to spatne tak, aby to pochopil i clovek bez bohemistickeho vzdelani? Dekuji.

0/0
19.3.2009 9:27

Jops81

no jo

ted to vemte z te druhe stranky... Cim zatopime pod kotlem ?? noviny jsou dulezite !!!!!

0/0
18.3.2009 13:09

VlasTen

Re: no jo

Letaky rulezzz!!!!

0/0
18.3.2009 13:49

michal

podpora článku

tak jsem se odhodlal napsat něco do diskuze (a to je tedy něco), takže:

Pane Čermáku, za nás co neremcají pod každým článkem jenom tak z principu, jednoznačně podpora. A hlavu nahoru takových nepisálků čtenářů je rozhodně věztšina.

Co vy na to bagristi??;-D;-D

0/0
18.3.2009 13:04

metallurg

Re: podpora článku

me ten clanek nedal ani prd, jenom sem byl driv zvyklej ze na titulni strane iDnes byly clanky o necem, bohuzel je na case zmenit portal. Tot muj nazor

0/0
18.3.2009 13:08

metallurg

poucne

To je zajimavy, at napises sebevetsi blbost vzdycky se najde nejakej blbec, kterej tomu zatleska 8-o

0/0
18.3.2009 13:02

Panejo

Re: poucne

Kolik blbců už tleskalo tobě?

0/0
6.4.2009 17:02

senkys

clovece ty uz to nepij

Mam pocit ze pan Cermak ztratil sebereflexi ...

0/0
18.3.2009 13:00

Tassman

Papír bude pro VIP

Blesk si přečtete klidně na čtečce. Papír bude pro náročné lidi s IQ. R^R^Howgh

0/0
18.3.2009 12:53

Wolfling

Re: Papír bude pro VIP

Aniz bych vas chtel napadat, myslim si pravy opak.

0/0
18.3.2009 13:15

volic_plukovnik

Re: Papír bude pro VIP

A Blesk na papíře bude pro koho? ;-D

0/0
18.3.2009 13:40

memento

nechapu

nechapu co takovyto slint dela na titulni strane iDnes? Presne jak tu nekdo psal, tohle patri do blogu, ale na titulni strance bych cekal bud nejakou podstatnou informaci nebo novinku a nebo tohleto zvatlane o houuune ...

0/0
18.3.2009 12:50

petemele

ctecka haha

No tak nejprve bych rad ujistil ze by ctecka mela stat maximalne do 200kč ale za každou inofrmaci co si přečtu bych měl dostávat tučné spropitné protože číst takové žvásty to už mě musí někdo platit. Sport vynechat ten už mě nezajímá vůbec. Pokud tedy zvážím nynější stav tak noviny nekupuju a zprávy též nějak neposlouchám není co sledovat a pokud by náhodou někdo začal tisknout noviny co by opravdu bylo důležité klidně si koupím papírovou verzi neboť pak bude tak maličká že ji uschovám i v dlani. tak kčemu čtečku za neuvěřitelně drahou cenu 1000kč

0/0
18.3.2009 12:41

Baronec

... z technetu prosím už pryč.

Ať se na mě nikdo nezlobí, ale úvahy pana Čermáka do této rubriky nepatří. Ideálním místem by byl jeho blog, nikoliv článeka na hlavní straně... Ani jeden z jeho doposud vydaných článků mi nic nepřidal. Podobnou demagoii by bych schopen napsat každý středoškolák, leč asi ne takového rozsahu. Toď můj názor.

0/0
18.3.2009 12:35

popo

Re: ... z technetu prosím už pryč.

tak je nečti, ne...

0/0
18.3.2009 12:45

Lenoch

Doba se mění, zvykejte si

To čemu vy dnes říkáte technické informace, které jsou dnes běžně dostupné v různorodých médiích, já říkám "poudačky si které si může poslechnout i moje babička". Trend je prostě takový.

Přesto si nemyslím, že je to nějak zásadně na škodu. Proč třeba už osum let nechodím na Invex?

Možná už stárnu, ale daleko důležitější než si pamatovat stále nové a nové názvy, starých technologií je jejich implementace do běžného, často každodeního života. A jak jistě uznáte nelze se vyhnout často ani etickým otázkám, duševnímu zdraví, změnám životního stylu vlivem technologí a vůbec všem těmto filosofickým úvahám. Zkrátka pokud chcete mít alespoň nějaký vliv na to jak daná implementace bude vypadat tak je potřeba se někde pobavit o tom co si lidé přejí, jaké mají zkušenosti ....

Myslím, že tenhleten server (až na styl zobrazování diskusí a diskutující obecně) je vhodným místem jak na odborné články tak i na takovéto úvahy. Daleko více mi vadí třeba přemíra reklamy a neodbornost v předraženém Chipu.

0/0
4.4.2009 0:23

monulka

internet nebo noviny?

pro mně osobně spíše noviny.raději si sednu ke stolu s novinami než čučet do obrazovky.noviny na internetu mi moc nesedí.Sice momentálně nyní jsem na netu,ale noviny jsou noviny 

0/0
18.3.2009 12:30

pefben

Rozhodně otevřu spíše noviny

Ovšem pokud zjistím, že do nich psal pan Čermák, zase je znechuceně zavřu.....;-D

0/0
18.3.2009 12:29

BigO

Re: Rozhodně otevřu spíše noviny

To mas kliku, Cermak do blesku moc nepise.

0/0
18.3.2009 12:32

Paxa

Novinám odjakživa sice moc nedám,

ale papír mi, prosím, neberte. Je hrozně příjemné po celodenním brejlení do monitoru otevřít "opravdickou" knížku. Ten vynález, co pan autor popisuje, je určitě užitečný, praktický, pro mnoho lidí přínosný, potřebný či prostě jen zábavný, ale byla by škoda, kdyby to časem měla být jediná možnost. Uchovejme si možnost volby, v tomto i jinde. A neztrácejme poslední zbytky smyslu pro vznešené zbytečnosti, byť by byly nepraktické.

0/0
18.3.2009 12:22

V.

Všichni jsme čtenáři novin!

Rád bych jen podotkl, pro většinu zde přítomných, kteří se tváří, že noviny už nečtou nebo podobné názory. To že jste právě přečetli uveený článek a navíc napsali svůj nároz do diskuze, tak jsme více než aktivní čtenáři novin! Takže v tomto ohledu má pan Čermák pravdu. Způsob čtení novin se mění. Některé čtenáře elektronuická podoba odradí, jiné naopak přitáhne, ale řekl bych že pokrok v tomto ohledu je nezadržitelný a příjde dříve nebo později.

Co se týká čteček: E-ink (Kindle a jím podobné) jsou výborné a je jen otázkou, zda se  vylepší rychlost, velikost, barevnost atd. dříve než se u LCD nebo OLED nebo nějakého jejich nástupce sníží spotřeba, tak aby vydržel týdny četby bez nabití jako E-ink.

0/0
18.3.2009 12:21

Radek0075

Až čas ukáže jestli se něco podobného uchytí

Je spousta vynálezů která vznikla pro určitý okruh lidí a dneska ho používá většina obyvatel. Jako třeba počítač. Je ale taky spousta zařízení, o kterém si výrobci mysleli že s ním změněj svět, ale úspěch se jaksi nedostavil.

0/0
18.3.2009 12:21

dívenka prostá

Re: Až čas ukáže jestli se něco podobného uchytí

třeba kolo bez sedla?

0/0
18.3.2009 12:22

[eT]

Re: Až čas ukáže jestli se něco podobného uchytí

ale s tou tyčkou prosím ;-D

0/0
18.3.2009 12:46

petrph

Co s tím má společného čtečka?

Papírové noviny zkomírají, což je asi fakt, jenomže tomu asi čtečka nepomůže.Imho, jestli si ty noviny koupím v trafice, a nebo si je nechám poslat na čtečku (třeba v PDFce), může být problém leda tak tiskárny a papírny. Vlastní náklady redakce musí někdo zaplatit. Takže jestli budou lidé ochotní platit (byť třeba i menší) obnos za noviny zasílané na čtečku, když si mohou totéž zdarma stáhnout na internetu?.

Na druhou stranu, většinu důležitých zpráv (zejména reportáží, podrobných informací, apod) přebírají internetové zpravodajské servery ze svých mateřských novinovách redakcí. Těžko lze očekávat, že by internetový server měl vlastní (placené) reportéry na sportovních přensosech, v místech konfliktů, politických jednáních...Takže, až se potopí noviny, z čeho bude internet čerpat???

0/0
18.3.2009 12:18

volic_plukovnik

Re: Co s tím má společného čtečka?

"Těžko lze očekávat, že by internetový server měl vlastní (placené) reportéry na sportovních přensosech"

Třeba aktualne.cz

0/0
18.3.2009 13:42

dívenka prostá

je tragicke čermaku, že

bez odsuzujicich komentařu bi tadi bili 3 přispěvki* Ale vono to je jedno, že pane šífredaktor*R^ Tak vopatrně pane delete;-D

0/0
18.3.2009 12:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.