Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nová tramvaj pro Prahu se v noci testuje v ulicích Plzně

Noční chodci v Plzni mohou spatřit novou tramvaj 15T ForCity pro Prahu. Tramvaj tam absolvuje testovací jízdy, než vyrazí do ulic hlavního města.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tomáš

....A o kolik se navýší jízdné?????????

....A o kolik se navýší jízdné?????????....Rv

0/0
22.3.2009 12:15

x

Re: ....A o kolik se navýší jízdné?????????

To zavisi na rozhodnuti rady mesta jak velke poskytne DP dotace a jak se bude menit inflace a ceny elektriny a nafty. 

0/0
23.3.2009 14:30

Nebojsa

Proč má tak velký komín ? Je parní ???

Jinak na pohled pěkná tramvaj, jsem rád, že je Praha nechce nakupovat odněkud ze zahraničí, tak jako nakupují autobusy či trolejbusy v jiných městech, byť sami vyrábíme vyhovující. (Opava, Olomouc a další. Zlín dostal pokutu za to, že nakoupil české :-) )

0/0
21.3.2009 9:50

TigerM

???

podvozky pod klouby jsou revolucni reseni? Co je to za blabol...

0/0
20.3.2009 19:24

Holeček

For City

Tak já už se v tom nevyznám! Mluvíme o Praze, hlavním městě České republiky? A Škodě Plzeň, místem tamtéž? Tak proč For City? Už bych nejraději ty manažéry kopnul do ...

0/0
20.3.2009 16:20

x

Re: For City

Tramvaj bude jezdit v Praze a vyrabi ji Skoda Plzen a ta sidli a vyrabi v Plzni.

0/0
21.3.2009 0:25

vozova.hradba

Re: For City

Myslim, ze ani v Plzni ani v Praze se nehovori jinak nez cesky -- na to asi H. narazel.

0/0
21.3.2009 15:12

blekkal

Re: For City

Třeba proto, že se bude i vyvážet? Myslíš, že má smysl udělat jednu variantu, lišící se jen názvem pro hlupáčky, co nejsou schopni se smířit s tím, že holt většina světa je schopna rozumět angličtině? :-)

0/0
22.3.2009 0:45

NOVOTNÝ

CHTÍČ

JÁ CHCU TAKOVOU ŠALINU PRO BRNO TAKY, KDY SE TU OBJEVÍ??????????;-D

0/0
20.3.2009 8:08

Li Tin O Wevidle

Re: CHTÍČ

Až Praha zjistí, že stojí za prd, a že jich nakoupila moc ;-(

0/0
20.3.2009 10:49

Garofano

Foto Interiéru

Interiér: http://www.skoda.cz/images/1461.jpg

0/0
20.3.2009 0:08

glumik

Re: Foto Interiéru

ty jo...fakt dřevo, jo...?? 8-o to se mi teda moc nelíbí, polstrování je polstrování...Rv

0/0
20.3.2009 13:13

Good luck

Re: Foto Interiéru

A močí nasáklý sedačky jsou močí nasáklý sedačky Rv

0/0
20.3.2009 14:40

ProtektoRath Mittel Bohmen

Re: Foto Interiéru

To není foto, ale render modelu. Bůhví, co si zase bude přát vedení DPP. :-©

0/0
20.3.2009 18:23

Kahit Kiemila

ach!

..jednou bych se jí taky rád dočkal v Lbc.. navíc je velká šance, že by tady vydržely v dobrém stavu déle než týden.. :-P bude se tam taky podávat kafe v ceně jízdenky, jako u SA? ;-D

0/0
19.3.2009 20:04

fuiky

f

první se musi otestovat v plsni aby nam  v prase  neponicila koje vite !

a aby se prazačc nenabourali a nenarazily frnasek ;-O

0/0
19.3.2009 18:37

pacient

Re: f

jasne montuje se to v plzni a bude se to vozit na testy do prahy... ty jsi logik ;-D ;-D ;-D

0/0
19.3.2009 21:05

Elf nor

hm

Vypadá dost dobře, ale probůh co na tom trvá tak dlouho???? se divím, že vůbec někdo může živit takovouhle firmu, co to vyrábí - odběratel je DP hl. m. Prahy ? no jasné, zase budou ždímát prachy z obyčejných lidí...........a představenstvo DP a navázaní zastupitelé atpod. si budou pěkně mnout pacičky.........R^[>-](Y)

0/0
19.3.2009 16:24

jirka

Re: hm

nevíš o čem mluvíš.. odladit úpně novou tramvaj, obzlášt tuto nízkopodlažku s motory, které jsou snad nejsložitější na regulaci netrvá týden...

0/0
19.3.2009 16:54

jendaH

Re: hm

fakt meleš kraviny.. :-D škodovácky tramvaje jsou za příznivější ceny než od konkurence, navíc se tím DP snaží podporovat české firmy. škodovka je na tom co se vývoje týče poměrně slušně..  narozdíl např. od siemensu který se díky hliníkovým skříním tramvají málem položil, resp. stálo ho to hodně peněz aby praskající skříně dal do provozuschopného stavu..  já jim fandim.. [>-]

0/0
19.3.2009 17:46

pacient

Re: hm

R^

0/0
19.3.2009 21:06

Martin

Re: hm

Nebudu spekulovat, kdo co dostal (za úplatky), ale: 1/ tramvaj je ošklivá 2/ škodovka již dávno není česká - velkou částmají v rukou třeba rusové, o tom se ale moc nemluví. JInak je mi to dost jedno, neboť bude-li tam smrdět jeden bedomáč, může být tramvaj pozlacená a nevlezu tam...

0/0
20.3.2009 11:32

jendaH

Re: hm

já mám takovej pocit že rusům patří jen těžké strojírenství, tranportation růský pravděpodobně není, podobné je to u poweru.

0/0
22.3.2009 16:07

jos

Re: hm

Proc to trva tak dlouho??!? Je videt ze nemate ani potuchy o tom co znamena vyvoj nove tramvaje. 

Uplne mi to pripomnelo hloupou otazku lidi "Kolik stoji jen material na vyrobu auta?" Vyvoj je ta nejdrazsi cast na kazdem takovem vyrobku. Takovy vyrobek musi splnovat velmi prisne pozadavky na bezpecnost a spolehlivost. Je mi jasne ze tou spolehlivosti si vyslouzim jizlivy komentar typu "spolehlivost hahaha" ... ale postavit tramvaj neni jako vydlazdit chodnik a i to se casto nepovede uplne poradne.

Lokomotiva, tramvaj, auto, turbo soustroji a vetsina podobnych technickych zarizeni jsou hodne slozita a sofistikovana zarizeni. Museji to delat odbornici a ti nesou spolecne se spolecnosti svoji kuzi na trh. Nesou zodpovednost za to ze se pouzivanim jejich vyrobku nikomu nic nestane. Museji premyslet ktery chytrak si pak strci kam ruku, jak to zabrzdi kdyz prestane vsechno fungovat. Tohle vsechno neco stoji a take chvily trva.

0/0
28.3.2009 11:31

íá

íá

jenom doufám, že do této nové tranvaje nacpou lenplové, co s tím nikdy nepojedou, ale navrhujou to, nejlépe plyšová sedadla s vlasem 5 cm a tyče na džení budou vprostřed podlahy, u dveří.R^

0/0
19.3.2009 16:20

jendaH

Re: íá

ale o tom mám takovej pocit rozhoduje zadavatel.. takže výrobce s tím v podstatě nemá nic společného.. já osobně bych volil nejraději dřevo či plast.. ale dřevo působí příjemněji..

0/0
19.3.2009 17:44

x

Re: íá

"tyče na džení budou vprostřed podlahy"

Ty ktere jsou v metru a ty mas na mysli vyplnuji tradicni prostor - kde se dalo drzet pri nacpanem voze jedine nekomu za rukav - muselo se resit jak se tam pujde uchytit.

0/0
20.3.2009 14:17

phaneuf

...

ty novejsi typy tramvaji co jiz nejakou dobu jezdi maju dost hloupe udelany interier. Nejvetsim klenotem je misto ve velikosti 1.5 cloveka. 2 lidi se tam neposadi a kdyz tam sedi 1 clovek tak misto zabira prostor kde by mohli lidi stat. Celkove se mi zdaji nejlepsi stare tramvaje pokud jde o interier.

0/0
19.3.2009 15:41

Dusan321

Re: ...

Mne prijde, ze ty siroke sedacky jsou naopak hrozne popularni. Vzdycky se na ne hrnou jako prvni hrosice, ktere maji i prdel velikosti 1.5 cloveka, takze zcela kompatibilni. Na normalnich sedackach by jim speky vysely do ulicky, coz nepusobi esteticky a omezuje prostor pro presun normalnich cestujicich.

0/0
21.3.2009 12:19

ldx

Re: ...

dobrý R^;-D

0/0
22.3.2009 11:38

chestburster

Re: ...

Tak tak ...(Y)

0/0
22.3.2009 14:46

gaDzin

Re: ...

ano, dp s prichodem fast-foodu do nasi kotliny hbite a promyslene zavedl sedacky pro zakazniky techto stravoven

0/0
23.3.2009 12:42

Worff

T3 je nejlepší,

má nadčasový design a přepravě v Praze vyhovuje nejvíce. Všechny ostatní typy zdaleka nedosahují pohodlí sedících i stojících cestujících. A to jí je už přes 50 let...:-)

0/0
19.3.2009 15:37

AAA

Re: T3 je nejlepší,

Jeste kdyby byla nizkopodlazni, ze... ;-D

0/0
19.3.2009 15:42

jendaH

Re: T3 je nejlepší,

nízkopodlažních pár je (alespon z části nízkopodlažních), v Plzni jezdí, jsou to ale jen ty zgenerálkované.. 

0/0
19.3.2009 17:49

haha

Re: T3 je nejlepší,

A jel jste v ní někdy? Humus.... zlatá dobrá T13.. doufám, že v Brně bude časem i Tahle

0/0
19.3.2009 16:39

Worff

Re: T3 je nejlepší,

Humus si v tramvaji děláte možná v Brně. Jezdím tramvají denně a nejčastěji T3. Je nejlepší. Nízkopodlažní verze už v Praze také jezdí.

0/0
19.3.2009 20:05

a8n

Re: T3 je nejlepší,

Pokud jezdíte čtyřkou nebo desítkou... ;)

0/0
20.3.2009 22:22

Worff

Hm,

hlavně aby nedělala rámus jako slavá Porsche - pojízdné železářství.:-/

0/0
19.3.2009 15:34

ldx

Re: Hm,

jo kdyby to videl starej pan porsche... lip by se asi hodil nazev ,,u rotha,, ;-D

0/0
22.3.2009 11:42

Karlos

Konečně

Po 14T příjde 15T,opravdové pohodlné cestování pro lidi co měří přes 2M ;-DR^

0/0
19.3.2009 15:32

Ebo

mno..

doufám, že tomu zase nedělali ergonomii podle číňanů a že se tam vleze na sedadlo i normální člověk..

0/0
19.3.2009 15:26

roba21

Pěkná pěkná

Hlavně aby nám jí Plzeňáci moc neokoukali... ;-D

0/0
19.3.2009 14:50

jirka

Re: Pěkná pěkná

neboj, v noci chodí všichní navátý a jako já si myslí že vidí přelakovanou Astru :) Až teď mi došlo, že to asi nebyla ona :D

0/0
19.3.2009 15:36

ivan

T15 ForCity

Jenom bych doplnil, ze nasledujici noc probehne testovani tramvaje 15T ForVillage v Dolni Lhote.

0/0
19.3.2009 14:02

XXL

Na pohled hezká, ale...

Má strašně nevýhodný počet na sedící vs. stojící cestující. Tj. sedadel zoufale málo, z velké kapacity tramvaje. Pro lepší pohodlí cestujících? V Praze je obrovské množství důchodců a lidí v tomto věku, když pracující může postát.

Nejsem senior, rád se ale posadím. Když ne kvůli únavě, tak pohodlnější to je vždy. V podstatě, jakákoli tramvaj, kde si v pohodlí sednu, je pro mě lepší, než kde budu stát. Do schodů bez potíží vylezu. Celé to nízkopodlažní je nesmysl. Málokdy cestuje kočárek, invalida o berlích nebo s vozíkem. Pro ně by stačila jedna plošina, když už. Vozík vidím tak jednou za měsíc, jezdím do práce denně.  Prostě v EU něco vymysleli, tak se staví tramvaje nízkopodlažní. Ale že starší a vlastně i mladší ročníky si rádi sednou,  což zajímá 95% cestujících, tady jaksi nezájem. Přitom leckdy sedí i mládež, tj. lidé pod 20 či děti - i oni rádi sedí, i když nad nima jsou starší lidé.

0/0
19.3.2009 14:01

sirc

Re: Na pohled hezká, ale...

Počet sedadel je věcí názoru. Když je hodně sedadel, nedá se v tramvaji obvykle ani hnout, viz slavná Porsche.

0/0
19.3.2009 14:12

iks

Re: Na pohled hezká, ale...

Porsche je tramvaj tak dobrá z výroby rovnou do šrotu, sedět se v ní pořádně nedá a stoupnout si v ní pomalu taky není kam. Nedejbože, když potřebujete projít tou úzkou uličkou ke dveřím, když je v tramvaji Porsche víc, než 10 lidí.. Mně osobně nejvíce vyhovují staré dobré T3, není potřeba nic vymýšlet, žádné krávoviny..

0/0
19.3.2009 15:08

Mickey Mouse

Re: Na pohled hezká, ale...

Mě zas vyhovuje systém jaký mají v Tokyo - tramvaje zrušili v všude jezdí metro a vlaky a lokálky(vozy a nástupiště jako v metru) tzn. koleje metr pod nástupištěm, a hned je vše nízkopodlažní - žádné kompromisy jako v "porše" ty úzké uličky. A žádké šplhání do vlaků jako u ČD.........i když tam by se měly inspirovat hlavně ČD. Docela mě mrzí že tohle se používá v metru:-(

...a taky je to rychlejší.

....jo a mají tam turnikety, ale toho se v metru taky dočkáme......ale co se mi tam ještě líbí, jsou ceny - jedinou slevu mají děti - jinak všichni platí stejné lístky, pravidelní zákazníci jen mají čipovou kartua nemusí si kupovat pořát lístky. Ale cenu platí všichni stejnou. Za konkrétní vzdálenost. Takže žádné placení za minuty, které strávíte při přestupu na nástupišti, protože tramvaj má zpoždění, žádné slevy pro obyvatele města,.... Prostě všichni platí stejnou relativně malou cenu...

0/0
19.3.2009 15:30

x

Re: Na pohled hezká, ale...

"Takže žádné placení za minuty, které strávíte při přestupu na nástupišti, protože tramvaj má zpoždění"

Doba cekani na spoje je v cene listku zohledneno.

A nejkratsi spojeni neznamena vzdy nejrychlesji a tudiz je opravdu ekonomicke pro DP kdyz vyuzijete delsi a rychlejsi spoj nez - pomaly co se prodira ucpanymi ulicemi.  

0/0
19.3.2009 16:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.