Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Česku se možná bude prohánět superluxusní vlak. Podívejte se na výrobu i cestování

V těchto dnech se rozbíhá schvalování rakouského luxusního vlaku railjet pro provoz v Česku. Může jet 230 km/h a nabízí i cestování se stevardy. Podívejte se, jak se vyrábí a jak se se soupravou cestuje z Vídně do Mnichova.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

forhend

Tak jestli to bude stejný luxus jako Pendolini,

tak to nebude takový luxus. Málo místa pro lidi, zavazadla, nic moc záchody...ČD se asi řídí heslem, že pro našince to stačí. A taky nebude Internet???

0/0
15.5.2009 15:58

liberal shark

superluxus ???

Co je na tomto vlaku superluxusního ? Vždyť je to normální standard XXI století. Luxus je to snad jen ve srovnání s těmi 50 let starými vraky, co jezdí u nás. :-P

0/0
14.5.2009 10:12

Petr Jonák

TGV

Kdyby klausova vlada v devadesatych letech neodhlasovala nakup predrazenych a nekvalitnich pendolin a misto toho koupila vlaky TGV tak jsme mohli resit uplne jine starosti. [>-]

0/0
13.5.2009 21:08

simsalabim

Re: TGV

Máš pravdu až na to, že to nebyla Klausova, ale Zemanova vláda.

0/0
13.5.2009 21:40

ex

Re: TGV

a kde jste prosim vzal informaci o Zemanove vlade - ta byla od 1998 a v te dobe uz melo byt "pendolino" v provozu. pokud si dobre vybavuji, tak zacatek toho projektu se jiz slibenou financni podporou sahaji nekam do roku 1993, mozna 1992. cele peripetie s CKD, dodatky ke smlouvam, presun financnich prostredku... to nebylo po roce 1998

0/0
13.5.2009 22:25

czechian

Re: TGV

Kdyby to udělali, tak dnes máme státní dluh někde mezi Maďarskem, Itálií a Zimbabwe. ;-D

0/0
13.5.2009 22:41

x

Re: TGV

Pak bysme jste museli budovat trate urcene jen pro ne - a to bez zatacek !!! Odpurcu by ste mel hned habadej..

0/0
14.5.2009 19:00

Kamil

Vlaky jsou přežitek

Máte cestovat vládním speciálem, vrtulníkem či autem s majáčkem jako Topolánek s rodinou :-)

0/0
13.5.2009 21:04

HenryVIII

Re: Vlaky jsou přežitek

Vrtulník je oblíbeným dopravním prostředkem soudruha Zaorálka.

0/0
13.5.2009 21:41

Kos

Re: Vlaky jsou přežitek

A tvůj führer TopolHánek jezdí do Alp lyžovat s rodinou vládním speciálem Rv

0/0
13.5.2009 22:12

HenryVIII

Re: Vlaky jsou přežitek

Topolánek není mým oblíbencem. A vládním speciálem létal za socanů kdejaký podvodník, který se vydával za asistenta Kavana. Hodně dlouho mu to procházelo, což svědčí o úrovni socialistické vlády.

0/0
13.5.2009 22:20

Jana

Kdepak udělali soudruzi z ODS chybu ?

To už končí klausovu pendolinu životnost ? ;-D

0/0
13.5.2009 21:00

simsalabim

Re: Kdepak udělali soudruzi z ODS chybu ?

Neplést si Klause se Zemanem.

0/0
13.5.2009 21:42

Scout_duck

Odborníci

No tady je zas odborníků na železnici. Měli byste se někde sejít a jít provést defenestraci na ředitelství ČD...

Pokud máte potřebu vyblít svoje zkušenosti ohledně cestování vlakem, kdy někdo skočí pod vlak, auto vjede na přejezd, dojde k poruše techniky, někdo ukradne kabely, vlak přijede se zpožděním z Německa a vznikají půlhodinová zpoždění .... tak to dělejte někde jinde, než u diskuze o vlaku Railjet, protože to s tím nesouvisí.

ČD nejdražší v celé Evropě? Hm, tak to jste opravdu znalec. Ale asi ne poměrů v železniční dopravě.

0/0
13.5.2009 19:57

aldik7

Re: Odborníci

souhlasím R^:-) .. ale stejně je ten váš příspěvek prd platný...:-/

0/0
13.5.2009 20:04

Lída

Re: Odborníci

Ale ovšemže to souvisí, Ty železniční chytráku! Že Ty budeš ta potrefená husa?(Y)

0/0
14.5.2009 16:14

hehe

hm

Z Ostravy do Prahy??????Jednou vyjedou ti Einsteinové na folbal je po supervlaku.

ledaže by ho pancéřovali.....

0/0
13.5.2009 19:23

Chytracisko

Bezpečnost na prvním místě

osobně preferuji silnější sloupky před dobrým výhledem. Ale je fakt že při většině cest vlakem se "nic nestane", takže se ten výhled asi vyplatí :-)

0/0
13.5.2009 18:14

prudil_1

Český superluxus...

Je úsměvné sledovat články o českých supervlacích. Myslím tím Pendolino a teď nově Railjet. První zkušenost s jízdou Pendolinem z Prahy do Ostravy: 20 minut zpoždění. Zpáteční cesta cca 30 minut zpoždění. Poslední cesta Pendolinem byla zpožděná o cca 130 minut. To je luxus. Luxus v pojetí ČD je pravděpodobně už samotný dojezd do cíle bez ohledu na čas.

Zkuste si dát první třídu v klasickém rychlíku. Sedačky jsou nechutně špinavé a "impregnované" kdejakým sajrajtem.

Kdo má zkušenost s jízdou po Francii, Španělsku nebo Německu, ví co je to luxus. Dokonce i cestování v Rusku je na mnohem vyšší úrovni. Cesta z Moskvy do Ulan-Ude je tomu dobrým příkladem. Úchvatný zážitek...

Nehledě na to, že ČD jsou pravděpodobně nejdražší v celé Evropě.Rv

0/0
13.5.2009 16:33

michawel

Re: Český superluxus...

Railjet neni cesky vlak. Vase zkusenosti jsou bohuzel odrazem ceskeho cestovani vlakem. Nerikate ale jak z toho ven. To, ze CD neni optimalni firmou vime, to ze ma desne rozezrany management, vime. To, ze neresi problemy, ktere resit maji, vime. Vsechno vime, ale neumime resit.

Myslite, ze je dobre reseni totalne rozpustit CD a nechat to vzajemne konkurujicim firmam? To je totalni pitomost, zeleznicni doprava musi mit organizaci zvrchu. Dobre reseni by bylo nakoupit nova vozidla ze statnich penez a tato vozidla pak za urcitych podminek dat k dispozici soukromym dopravcum, ale za predpokladu, ze na jednu jizdenku dojedete po cele republice. Takze a. centralni tarif pro celou sit b. rovne podminky pro dopravce c. striktni dohled ze strany statu (kraju u regionalni dopravy). Tj. vyresit to jakousi franchizou. Podobny model funguje ve Svycarsku.

Zpozdeni:Hodne jich je zpusobeno zastaralym vozovym parkem, pripadne stavem trati. Hodne vsak idioty, kteri nerespektuji predpisy.

0/0
13.5.2009 19:28

aldik7

Re: Český superluxus...

taky souhlasímR^:-)

0/0
13.5.2009 20:07

czechian

Re: Český superluxus...

Jel jsem mnoha vlaky v Beneluxu a nápadně mi to připomínalo cestování po Česku. Koženkové sedačky, 30-40 staré osobní soupravy a i na EC jezdí pekáče, co už pamatují hodně pozadí. To vše za trojnásobné ceny, než u nás. A ani ten Thalys není kdovíjak luxusní, nehledě na to, že pro něj v Belgii v té době měli sotva pár krátkých úseků, kde mohl jet více, než běžných 140km/h. Jediné, co v té oblasti funguje, jsou jízdní řády. Pokud se tedy čirou náhodou v posledním vlaku z Amsterdamu do Bruselu něco dvakrát neporouchá a člověk namísto jedenácti večer dorazí ve tři ráno a dráhy mu odmítají proplatit taxík, jelikož po Bruselu noční doprava moc nejezdí. Rv

0/0
13.5.2009 22:49

michawel

Re: Český superluxus...

Podobné pocity jsem tam zažil také :-)

Pokud člověk chce vyjet někam, kde to funguje, tak do Švýcarska. Tam se téměř nepotkáte se zpožděným vlakem a když, tak se Vám omluví i za tříminutové zpoždění. Nicméně se starším vozovým parkem mají problémy také. Lokomotivy Ae4/4 už leccos pamatují ač jsou značně modernizované. Vozy na Interregio spojích občas také pamatují hodně. Ale systém, ten systém to je to co tam funguje zcela spolehlivě.

0/0
13.5.2009 23:03

czechian

Re: Český superluxus...

Nj. ale Švýcarsko je poněkud mimo ve všech směrech. To se nedá srovnávat ani s Německem či Rakouskem. Rv Ovšem Benelux je více, než srovnatelný. Cestování vlakem je tam velmi populární a technický stav se velmi podobá tomu našemu. Sice mají také své CityElefanty a Thalys alias pomalý rychlovlak, jako u nás Pendolino, ale běžné cestování, ať už v osobácích či IC/EC není na kdovíjaké úrovni. Běžné vlaky jezdí špinavé, neklimatizované, nerekonstruované. Zažil jsem dokonce soupravu, která se nápadně podobala českým žabotlamům jak svým stářím, tak i technickým stavem a kulturou cestování. A to se prosím bavíme o vlacích, které se pohybují okolo města, které mnozí považují za hlavní město EU. Ono je snadné se ohánět cizinou, pokud to tam člověk nezná. My se rádi sami pranýřujeme, jak jsme na tom špatně a jak to u nás nefunguje a přitom z průměru nijak zásadně nevybočujeme.

0/0
13.5.2009 23:28

michawel

Re: Český superluxus...

Jasně, Švýcarsko nelze porovnávat s ničím, ale je to výborný příklad toho, že to jde, když se chce. Jinak nemusíme jezdit daleko, Polsko = železniční odstrašující příklad, tam nefunguje vůbec nic. V té Belgii to aspoň jakžtakž jezdí v relativně rozumných intervalech, ač tam ty vlaky vypadají strašně. V Polsku jede jeden denně ve složení velkej diesel plus jeden vagón z roku 1960 a to ještě musíte spekulovat nad tím, který tarif zrovna použít, jestli PKP-PR, nebo nějakého vojvodství apod. Max. rychlost závratných 30km/h a to není žádná vyjímka na jedné trati, to je polská klasika. A to nejen na lokálkách. Zkuste si někdy projet trasu Warszawa - Suwalki, případně okolí Katowic. Ale to jsme fakt ujeli někam úplně mimo téma diskuse. :)

0/0
13.5.2009 23:39

czechian

Re: Český superluxus...

Polsko je zase druhý extrém. To se také blbě srovnává. Srovnatelnou zemí s náma je tak maximálně Maďarsko nebo Slovensko. Ale jak vidno, tak se směle můžeme srovnávat i s podobně velkýma západníma zeměma. R^

0/0
14.5.2009 0:10

hrtak

Re: Český superluxus...

Mno Thalys je v podstate klasicke TGV, jel jsem Pariz-Brusel-Kolin a rychlost stale kolem 250, to se s pendolinem fakt srovnavat neda :)

0/0
14.5.2009 17:41

er

Jaký to bude mít zpoždění?

Ale kdo ví, třeba to bude jedinej vlak, u kterýho se za zpoždění omluví..

0/0
13.5.2009 16:30

Chytracisko

Re: Jaký to bude mít zpoždění?

Jaký to bude mít zpoždění?LOL ;-D

0/0
13.5.2009 18:15

Lída

RailJet?!?!?! Chachacha!!!

Českému zůsobu cestování by ovšem tenhle supervlak nemohl vyhovět.  Čtvrtek 7.5., trať Praha-Choceň, odjezd z Prahy cca 8.40 byl o 50 min. opožděn. Odpojovali jídelní vůz, který měl závadu. Vlak je vypravován z Prahy a pozdě přijel už k nástupišti. Přesto si závady nikdo nevšiml včas?! Přípoj z Chocně na Litomyšl byl samozřejmě pryč. Stále ještě čtvrtek 7.5., trať Choceň-Praha, odjezd z Chocně cca 19.30. Dohrkali jsme se do Českého Brodu, tam nás vyklopili a musel nás nabrat EC od Vídně, který tam kvůli nám extra zastavil. Závadu měla lokomotiva. Zpoždění při příjezdu do Prahy cca.20 min., příjezd od jiného směru, ne přes Vršovice, ale přes Libeň. A takovéhle dobrodružné cestování s případnou možností přespání v nějaké pr*deli světa bychom měli vyměnit za nějaký lusux RailJetu?

(Y)!

0/0
13.5.2009 15:19

Kusvola

Re: RailJet?!?!?! Chachacha!!!

v pondělí jsem měl podobný zážitek s Ex Mojmír. Kousek za Pardubicemi jsme kvůli závadě na jednom vagónu zastavili, protože se přehřívala nějaká jeho součástka. Po deseti minutách zjišťování, co se vlastně děje, jsme se omezenou rychlostí dokrdocali do Chocně, kde další půlhodinu trvalo odpojení vadného vagonu. Do Olomouce jsme dorazili s hodinovou sekerou. A aspoň nějaká omluva od průvodčího? Ani náhodou... Dříve nebo později bude z toho nasazování přestárlých dobytčáků s logem ČD nějaký velký průšvih...Rv

0/0
13.5.2009 21:40

admiral pekelneho krizniku

sunuty vlak

to bude masakr, az v rezimu sunuti v rychlosti pres 200km/h, celni vuz o neco skobrtne, nebo jen narazi do blbeho osobniho auta na prejezdu. ktery vul povolil sunuti (lidove receno: masina TLACI VLAK v tak ukrutne rychlosti)...

0/0
13.5.2009 15:16

michawel

Re: sunuty vlak

Protoze to je zcela normalni a bezny zpusob v Evrope. Nikde s tim nejsou problemy. Jezdi se takhle jak v Nemecku, Rakousku, Svycarsku, Italii. Vsechno zalezi na typu sprahel a spravnem mechanickem reseni.

0/0
13.5.2009 19:10

czechian

Re: sunuty vlak

No a co jako, že tlačí? 8-o Vulgárně řečeno on ten Taurus sice je občas vzadu za soupravou, ale na druhé straně soupravy je vůz s další kabinou. Tohle složení vlaku není nic nového a funguje v mnoha zemích bez problému. R^

0/0
14.5.2009 0:04

admiral666

Re: sunuty vlak

A cim se ten vuz s kabinou lisi od normalniho vozu z hlediska fyzikalniho chovani vlaku? Od pocatku zeleznic se vzdy vlaky tahly, asi inzenyri dobre vedeli proc. Soupravy jsou jina, ty maji pohanenu vetsinu kol, to je neco jako vlak cely z lokomotiv.

0/0
14.5.2009 13:38

Dark

Re: sunuty vlak

To tazeni ma vyhodu pri rozjezdu, kdy se rozjizdi vzdy jen jeden vagon a ne nekolik naraz (k cemuz by pri tlaceni mohlo dochazet). Asi to melo opodstatneni zvlaste v drivejsich dobach (pohon jen lokomotiva) a spise u nakladnich vlaku. V dnesni dobe elektromotoru to cely asi dostava uplne jine rozmery.

0/0
15.5.2009 1:57

Franta

Re: sunutý vlak

....vlaky se od počátku lokomotivou tahaly, protože nebylo jak tu lokomotivu z předního - řídícího - vozu ovládat....jak by jsi ovládal z prvního vozu parní lokomotivu???? Dneska je možné lokomotivu ovládat dálkově z řídícího vozu (viz ty kabely mezi Taurusem a prvním vozem s tím zaslepeným čelem), který se liší pouze tím, že místo motoru má prostor pro cestující. Sice se unás nejezdí s takovýma soupravama víc jak 100-120km/h, ale už se používají iuá nás - rekonstruované motorové vozy 854, nové 843 a k nim řídící vozy 954, 943...jezdí na tratích Praha - Rakovník, Praha - Turnov, okolo Plzně, okolo Brna,....dokonce jsou řídící vozy 954 vyzkoušeny i s upravenou motorovou a elektrickou lokomotivou.

0/0
15.5.2009 12:21

Ach jo (bls1)

Re: sunuty vlak

Úrovňové přejezdy se dělají jen do traťové rychlosti 160 km/h, což je také jeden z důvodů velkého nárustu nákladů pro VRT.

0/0
14.5.2009 7:06

admiral666

Re: sunuty vlak

Jestli bude zajizdet k nam a s Vmax 160 se pod celni vuz dostane auto, tak zatimco lokomotiva na cele by ho odhodila a zmasila, tahnouc vlak v bezpeci za sebou, (ok - v naprosto vyjimecnem pripade by mohla vykolejit (viz audi), i tak se ale vozy rozeskacou po poli bez vetsiho masakru cestujicich), u sunuteho ridiciho vozu staci, aby vyskocila jedina naprava podvozku (na to ani neni treba auto, staci lom kolejnice, kamen, atd.) a z principu pusobicich sil zadni lokomotiva sesklada vlak pred sebou jako hracku a projede troskami jako beranidlo. Nezapomenme, ze lokomotiva nebrzdi tak ucinne jak vozy, pri brzdeni vlaku vic brzdi vlak a loko by pri odpojeni odjela dopredu.

0/0
14.5.2009 13:43

MK

Aha

Tak navrhuji zase přestavet koridor, třeba na 180km/h, za další dva tři roky by se mohl přestavět na 200km/h a tak dále. Práce přece musí být...;-D Proč něco udělat jednou a pořádně? V našem Kocourkově to přece nejde (viz silnice atd.).

0/0
13.5.2009 14:11

Kusvola

Re: Aha

jste moc hrrr. Já bych tu rychlostní kapacitu zvyšoval po deseti kilometrech, ať je sranda a nemusí se kvůli výlukám jezdit rychlee. Abych se přiznal, tak cestuji na trati mezi Ostravou a Prahou šest let a v poslední době mám pocit, že ten slavný koridor už je pěkně rozhrkaný a vagon se klepe jako dříve.8-o

0/0
13.5.2009 21:46

as

london-paris

460 km, eurostar 2:15 min, ceny od 30£

0/0
13.5.2009 14:02

aldik7

hmm

vlaky sou to sice podle fotek pohodlné a dobré, ale jestli to fakt pustí na české koleje (i když ne pod ČD, ale pod jiným dopravcem) tak se obávám i tak aby kvalita(čistota) nešla rapidně dolů.. češi sou s prominutím h*vada a za velkou část nepořádku ve vlacích si můžou sami :-P a potom v diskuzích vyrejvaj že ČD nejsou schopni zajistit čisté vlaky, nj jak je můžou zajistit čisté když je cestující sami zasviní :-© ..

0/0
13.5.2009 13:30

MychalB

Re: hmm

No, při vší úctě, když uklizečka projede vagon jedním hadrem (s tím že začíná na 1 WC a na druhém končí) během asi minuty, tak té čistotě pomůže leda tak papírově :-P

0/0
13.5.2009 13:42

nii

Re: hmm

Pokud je to s cistotou vlaků jako s cistotou v metru, tak na provozovateli, respektive "uklidu" dost zalezi - u metra bylo pred par lety mozno zaregistrovat prakticky skokovy narust neporadku a spiny - coz bych neprisuzoval zmene chovani cestujicich, ale zmene kvality a cetnosti uklidu.

Proto bych byl v otazce cistoty ve vlacich provozovanych nekym jinym vcelku v klidu (ostatne ani vlaky CD nejsou v nejak katastrofalnim stavu - az na nektere vyjimky v pripade toalet...).

0/0
13.5.2009 13:51

Phoenix

Re: hmm

základ nepořádku v metru byl, že z bezpečnostních důvodů odstranili odpadkové koše a lidi prostě nevydrží tu chvíli, než vylezou ven, aby něco vyhodili, ale museli s tím plácnout, kde je zrovna napadlo...

0/0
13.5.2009 14:00

michawel

Re: hmm

Pul na pul. Cesi jsou prasata a CD u nekterych spoju kaslou na uklid. Bohuzel nejhorsi kombinace. Railjet ma tu smulu, ze to je proste hezky vlak, takze do toho poleze kdekdo, i ten co tam mini delat bordel. V tomto vasi obavu chapu. Na druhou stranu mezi Prahou-Brnem-Vidni jezdi kvalitnejsi vlaky uz delsi dobu a cestujici vetsinou ten poradek udrzi. Horsi situace je pak u komunalnich rychliku (typicky Cheby, nektere posilove spoje na Moravu atd.)

0/0
13.5.2009 14:34

aldik7

Re: hmm

noo a proto by to chtělo znovu zavést povinné příplatky na IC a EC, ale s garantovanou kvalitou těchto vlaků když už by byli znovu zavedené příplatky! :-) .. na rychlíkách RailJet rozhodně jezdit nebude takže tam příplatky nejsou třeba a navíc by to ani nebylo vhodné xD ..

0/0
13.5.2009 15:00

Jirka

Re: hmm

Lidi se chovají podle prostředí. Když je posadíte do 35 let starého, zdevastovaného vagónu, který už by měl sloužit spíše k přepravě dobytka než lidí, tak si klidně dají nohy na sedačku a nějaký nepořádek neřeší. Když jsou naopak v novém vagónu, tak si nic takového většinou nedovolí.

0/0
14.5.2009 10:04

Obyvatel

Rychlost 60km/h

Prumerna rychlost vlaku u nas je zhruba 60 km/h. Dival jsem se jak dlouho jede napriklad vlak na trase Praha-Hamburg, 1200 km zvladne za 7 hodin ! U nas jezdi vlaky nekolikanasobne pomaleji, o nutnosti prestupovat prakticky pri jakekoli jizde uz nemluve. Jeden cas se dokonce uvazovalo o tom, ze mezinarodni vlaky budou CR radeji objizdet, protoze to bude rychlejsi.

Proc se stale delaji takovehle "svetove" akce, kdyz tady proto nejsou podminky. Stale se udajne vylepsuji trate, ale i na novych tratich se vlak vlece (typicky na trase Praha - Lysa nad Labem apod) a kazdou chvili stoji. Jedine co se neustale zvetsuje je cena. Ackoli jsem priznivcem vlaku, tak v posledni dobe temer kdekoli vyhrava rychlosti prepravy autobus, o cene nemluve. Proc CD nezrusi priblble InKarty a nenabidne "zakaznicke" jizdne jako normalni ?

0/0
13.5.2009 12:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.