Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rok po tragédii chrání ostravskou jednokolejku nové zabezpečení

Téměř rok po tragické havárii tramvají v Ostravě začalo chránit jednokolejnou trať nové zabezpečení. První souprava vyjela pod dozorem moderního zabezpečovacího systému dnes po poledni. Zařízení dokáže vypnout přívod energie v případě, že by na jednokolejku vjely dvě tramvaje současně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Qíteček

Dotaz pro odborníky.

A jak ta tramvaj bude brzdit, když jí vypnou proud?

0/0
10.4.2009 18:34

eancode

Re: Dotaz pro odborníky.

A proč by neměla brzdit? Minimálně čelisťová brzda bude fungovat vždy, bez ohledu na přítomnost elektrického proudu. A v nejhorším případě může sypat písek.

0/0
12.4.2009 3:05

Qitecek

Re: Dotaz pro odborníky.

Nevím, já s ňou neumím jezdit, proto se ptám. Auto taky  brzdí mizerně bez motoru....

0/0
12.4.2009 10:03

eancode

Re: Dotaz pro odborníky.

Sice mizerně, ale brzdí.

0/0
13.4.2009 12:07

Ach jo (bls1)

Re: Dotaz pro odborníky.

A do teď jste jezdil tramvají v přesvědčení, že v případě výpadku napájení nepůjde zastavit? To se skláním před vaši odvahou. Nemusíte se bát, mají akumulátory a elektrodynamická brzda (přepnutí motorů do režimu generátor) si může vystačit i s remanentním (zbytkovým) magnetismem.

0/0
27.4.2009 8:13

Qíteček

Re: Dotaz pro odborníky.

Dík za vysvětleni. Už jsem psal, že s ňou jezdím minimálně, taxe snažím nebát :-)

0/0
27.4.2009 8:34

Tomaseq

Zabezpečení

Chci se zeptat jestli zabezpečovací zařízení funguje i na tramvaje bez pantografu. Tedy lokomotiva která vozí štěrk. Dále jestli funguje na historické vozidla. Dále na speciální vozidla jako sněhový pluh atd...

0/0
7.4.2009 1:00

Tom

Re: Zabezpečení

A dále jestli to funguje i na kolečko s hnojem...

0/0
7.4.2009 11:17

p.xx.p

PROČ AŽ TEĎ??

proč je k tomu donutila až smrt čtyř lidí, kteří se provinili jen tím ,že nasedli do nesprávné tramvaje?zvlášt když se podobné případy staly už dříve,jen bez takových tragických následků? to ti chachaři tak šetřili nebo si prostě mysleli že se u nich nic takového nemůže stát?

0/0
6.4.2009 20:56

Pavel

Re: PROČ AŽ TEĎ??

jak jinak, je to blbý, ale takhle to prostě v ČR chodí, zvlášť u "státních" podniků

0/0
6.4.2009 21:18

Ublemcan0 bl9z8tko

Re: PROČ AŽ TEĎ??

Úplné spoléhání na techniku je nejlepší cesta do pekel. No co, nemusím moc hlídat ten semafor, ono to vypne samo...ale jednou nevypne a pak se vyrojí zase spousta xenofobních chytráků, kteří budou něco hulákat o chacharech (mimochodem víte, co to vůbec je?) a o tom, jak jsou tady nezodpovědní ...

PS. je to jen o lidech, každý řidič měl před sebou grafikon pro daný kurs s vyznačením křižování, to že to přehlídl a srazil se v jediném možném místě, kde to mělo tak tragické následky, je už jiná.

PS. Co udělal DP Prahy, když se tak elegantně vymlaskla 26 na 3pejcharu a bylo tam sedm mrtvých? Nic. Jo, vymyslel blbost o 15 km do výhybky rovně a 5 do oblouku. Ale tnkrát si nikdo nedovolil ani pípnout a těch lidí tenkrát tramvajema jezdilo 10x tolik.

0/0
7.4.2009 10:35

x

Re: PROČ AŽ TEĎ??

" mysleli že se u nich nic takového nemůže stát?"

Sam jste si odpovedel - setrili - jsou to penize mesta - a ona ta tramvaj tam totiz takto jezdila desitky let... - takze, ze ted najednou muze neco stat by bylo na urovni sireni poplasne zpravy a meli to schvaleno drazdnim uradem.

Na draze podobnym zpusobem na jizdni rad + nekde i na ohlasovani funguje spouta jednkolejnech trati - pravda intrvali jsou vetsi - ale useky zase o to delsi a rozvnez neprehledne a nijak to nevadi - funguej to tak rovnez dseditky let...

0/0
9.4.2009 18:06

JPNB

Re: PROČ AŽ TEĎ??

Až na to že na dráze se musí každé křižování "vytelefonovat" s řídícím dispečerem (výpravčím) jediné v čem muže strojvedoucí selhat že nezavolá a pojede dál. 

0/0
3.5.2009 2:59

pan.pravda

Vyborne

to se zas muzou za riditka jihopolskych tramvaji vratit hrosi!

0/0
6.4.2009 12:46

Zdenda-69

Re: Vyborne

ty budeš taky ocas k pohledání, co ?

0/0
13.5.2009 3:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.