Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nikon D5000: funkcemi nabitá zrcadlovka s otočným displejem pro rodinné focení

Nikon představil novou digitální zrcadlovku D5000. Kombinuje jednoduché ovládání, motivové automatické programy, výklopný a otočný displej a záznam videa v HD kvalitě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lukajda

Web o pětitisícovce

Celkem pěknej web o D5000 jsem našel <a href="http://www.nikond5000.cz">tady</a>.

0/0
27.4.2009 10:11

hassel

Varovani

Pokud doufate v to, ze z kamey dostanete slusny film, budete ukrutne zklamani. D5000 ma tytez chyby jako D90. T zv "jelly"-efekt se Nikonu, navzdory ostre kritiky, nepodarilo odstranit. Obrazek, nebo jeho casti, pri panorovani nestíhá. Ukazky se daji najit na Youtube.

0/0
17.4.2009 19:47

Jirka

Re: Varovani

Mám pocit, že od zrcadlovky která je opět vrcholem ve své třídě bude asi opravdu málo těch, kteří z ní budou chtít dostat slušný film. Stejně tak asi jako chtít od mobilu slušnou fotku...............

0/0
17.4.2009 20:08

Pedro

Re: Varovani

Myslím, že pro solidní video si člověk pořídí spíš kameru (už kvůli ovládání, které je pro snímání vido záznamu potřeba opravdu jiné - tedy pokud to má být jiné, než domácí video vzité v jednom záběru a jednoho úhlu a pak poze nějak sestříhané ve freeware) a nebude se spoléhat na tuto zrcadlovku a naopak. Já se spíš těším na první fotky z této zcadlovky, protože pokud bude cena kolem 17-ti litrů v setu se základním objektivem, bude to dost slušný. Je zde i hodně diskusí na téma kompakt a zrcadlovka...božínku, není co srovnávat a to ze spousty důvodů a argument že to běžný uživatel nepozná je hloupost. nejde o to, že to nepozná, ale neocení to a je mu to jedno...pro většinu lidí, je důležitější, že je na fotce on sám v pozadí s nějakým úžasným monumentem a je mu zcela jedno, že mu z hlavy trčí třeba sloup veřejnýho osvětlení.

0/0
18.4.2009 7:54

Destroyer7

Re: Varovani

Jenomže touto bolestí trpí všechny DSLR.

0/0
18.4.2009 21:40

hdfh

Re: Varovani

mas pravdu, proto jsem zvedavej na panasonic gh1

0/0
20.5.2009 16:17

ja

Vadny PIXEL

Na fotografii ulice pic_004b.jpg je nad ceduli Exhibition St vadny PIXEL.

0/0
17.4.2009 11:07

Sroubek

Re: Vadny PIXEL

jj, pravda:) Fakt slusnej postreh R^

0/0
17.4.2009 14:44

Carlos

Re: Vadny PIXEL

Všechny zrcadlovky je mají ...

0/0
17.4.2009 17:08

TDD

Re: Vadny PIXEL

A červený vadný pixel na čele řidiče tramvaje.

Nebo měl fotograf laserový zaměřovač? ;-D

0/0
17.4.2009 21:03

xa

Re: Vadny PIXEL

Ono jich tam může být víc, jen jsou zrovna schované v pozadí. Ale takový hojný výskyt je zarážející a neměly by být při tědlech časech vidět. Podle mě se ejdná o pixely se španou citlivostí.

0/0
18.4.2009 9:52

Adam

vs D90

Ahoj,

uvazoval jsem o vynene za d40 prave smerem k d90, ale tento fotak mi prijde pro me pouziti velice podobny prave s d90 s potencialne nizsi cenou. Vsechny objektivy mam bez tak AF-S (a dalsi zatim neplanuji:). Prijde vam, ze d90 ma neco navic co by pro amatera ospravedlnilo cenovy rozdil mezi d90 a timto?

jinak pekne srovnani funkci:

http://www.dpreview.com/previews/nikond5000/

0/0
17.4.2009 10:40

jam

Re: vs D90

tak nejak jde tento stroj s dobou, jen povrchni funkce, jeste chybi stribrne telo pro zvyseni atraktivity v cilove skupine zakazniku:-(jestli fotite, ze jen cvakate, bude dobry, jestli potrebujete obcas korigovat neco hlavou, jenen narovnavat sbihajici se stromy, d 90 je pak fotoaparat.

0/0
17.4.2009 10:48

Adam

Re: vs D90

AHoj,

tak klasicky zacinam :) jelikoz docela dost cestuju chtel jsem neco lepsiho nez kompakt. Tak jsem sel do d40 (v tu dobu bylo cokoli lepsiho 2x tak drahe). Postupne jsem koupil pevnou 50ku a 18-200VR + naky filtry. Nemyslim si, ze jenom cvakam :)

Jaky tedy vidis rozdil funkcne mezi temito fotaky? Ja jen ze i na dpreview pisou, ze nelze moc dobre rict jestli je lepsi nez d90 nebo ne :)

0/0
17.4.2009 10:54

jam

Re: vs D90

zalezi, co potrebujete, ja nepotrebuji video, naopak pritomnost in body focus motor je pro me klicova, taky radsi vidim, co fotim (vetsi display), to ze se da vyklapet, me nezajima, muze to byt naopak achilova pata a nachylnejsi misto rozbiti, na druhou stranu, kdo ma porad nosit o kilo vic, takze, musite vedet, co potrebujete prave vy, ten motor jim ja neodpustim.

0/0
17.4.2009 11:04

Adam

Re: vs D90

"radsi vidim co fotim" to je poznamka k live view? cetl jsem, ze se to moc pouzivat neda, mas zkusenosti?

0/0
17.4.2009 11:26

individual

Re: vs D90

Live View je skvela pomucka pri pozadavku na presne ostreni napr. pri foceni marka, krajin, produktu, architektury atd. Pochopitelne to ale neni vsespasitelna funkce, spis dobra pomucka pro nektere pripady.

0/0
17.4.2009 12:35

jam

Re: vs D90

d 90 se muze lepe drzet v ruce, ale nedrzel jsem d5000

0/0
17.4.2009 11:06

Hawwwran

Re: vs D90

Volil bych asi tento, kdyz je volba mezi d90 a d5000. ten cenovy rozdil je znacny a funkcne zadny vyznamny rozdil nevidim. Dokonce mozna pro cestovatele vidim jako vyhodu mensi hnmotnost a rozmery

0/0
17.4.2009 11:17

Pšenda

Re: vs D90

tak to ja ko majitel postarsi D70 muzu nejake body ve prospech D90 sepsat.

neni motor v tele fotaku (nejake starsi objektivy), neni LCD na vrchni strane tela, to mi prijde jako obzvlast pitome, kdyz se da LCD natocit k telu, horsi hledacek, chybi druhy otocny volic (na ukazovacek pod spousti je, na palec chybi, je prima mit v M na jednom cas a na druhym clonu).

Nikde se nijak moc nerozepisuje konstrukce tela, ale veril bych opet spise te D90

0/0
17.4.2009 12:54

Hawwwran

Re: vs D90

to vsechno muze byt ale zacatecnikovi fuk. Zvlast ten displej nahore. ale ten druhy otocny volic je super, ten by se tam hodil.

0/0
17.4.2009 13:08

Adam

Re: vs D90

pravda toho druheho displeje jsem si nevsiml :) ale z d40 nemam ani ten ani druhy dial. no bude to zajimava volba. koupe pripada v uvahu az o prazdninach tak uvidim jak se ceny usadi...

0/0
17.4.2009 14:21

Stoura

Re: vs D90

Ja bych volil spis D90 - ma o dost lepsi display, druhe kolecko (uz jsem si na ne zvykl), lepsi uchop, moturek, lepsi hledacek. D5000 - levnejsi o 4500kc (tj rozdil ctvrtiny ceny), lehci o 80g, amaterske scenicke rezimy,  vyklopny dispaly. Asi bych nic z toho nevyuzil. Oba fotaky maji stejny cip. Ale je to otazka preferenci ...

Sam mam ke sve plne spokojenosti D80, z D90 bych bral prave jen cip a display, ale asi si jeste 1-2 modely pockam.

0/0
17.4.2009 13:04

Hawwwran

Re: vs D90

rekl bych, ze cena dost kledne, az bude oficialne v cechach. Oehling je dovoz z nemecka a zatim je jediny prodejce, takze ma monopol na cenu. Pockal bych az ude vsude, nez si udelam obrazek  cene

0/0
17.4.2009 13:12

Adam

Re: vs D90

diky za reakce. vnitrne bych byl take radeji pro D90. Zatim to vypada na rozdil ceny okolo 200 dolaru uvidim kolik to bude v CR.

Jak moc je vyuzitelny ten subject tracking pri ostreni? coz je koukam jedina potencialne zajimava funkce, kterou ma d5000 proti d90 (scenicke rezimy a ani airflow moc nepotrebuji)...

0/0
17.4.2009 14:19

Hawwwran

Re: vs D90

Pokud to bude jako u D300 3D tracking, tak to moc nevyuzivam, ale kdyz uz jsem to vyuzil, bylo to velmi uzitecne. takze tezko rict :o)

0/0
17.4.2009 14:28

Adam

Re: vs D90

:) co jsem cetl tak na d300 to ma kvuli 51 focus bodum lepsi funkcnost nez na 11bodovych strojich (to je asi i proc to nema d90)...

0/0
17.4.2009 16:29

Destroyer7

Re: vs D90

3D tracking je na D90 o ničem. Mám D300 a teprve tam je to jakž takž k použití. Samozřejmě to není všespasitelné. Ovšem k tomu, aby to šlo používat má D300 51 ostřících bodů a zcela jiný HW i SW.

Srovnávat D90 a D300 je poněkud nešťastné.

0/0
18.4.2009 21:24

Fotorady.cz

Re: vs D90

Sam jsem ted presel z D40 na D90. Tu D5000 jsem v ruce nemel, ale pokud nejsi uplny fotograf typu kouknu a nejak to cvaknu, tak se ti dle meho vyplati jit do D90ky. Motorek v tele se muze hodit, nemusis se omezovat jen na urcite objektivy. Ale pro ovladani podstatne rozdily jsou dve kolecka pro nastaveni clony a casu, displej na kterem vidis rychle nastaveni (jakmile zacnes fotit na manual je to hodne podstatne ze nemusis porad koukat do hledacku nebo porad zapinat velky displej, vetsi a kvalitnejsi displej se v terenu vic nez hodi, mas vetsi sanci odhalit nepovedenou fotku a nafotit to lepe. D90 se taky lip drzi v ruce.

0/0
17.4.2009 15:59

Destroyer7

Re: vs D90

Záleží na důvodu proč chceš přejít z D40. Oba přístroje pro tebe budou zásadní změnou, ale oprvadu jde o to co ti schází na D40 a dle toho si zvol. Dle mé zkušesnosti s D300 i D90 ti mohu říct, že LiveView je na DSLR mnohem hůř použitelný než na EVF přístrojích. Abys z něj nebyl zklamanej. Především z pomalosti a určité krkolomnosti použití této fce.

Ještě jednu poznámku z mé zkušenosti. Objektivy, které máš k D40 podávají na 12MPix snímačích poněkud slabší výkony, takže za čas zjistíš, že za záklaďák budeš chtít 16-85mm (cca 15 tisíc) a jako zoom 70-300 (opět cca 15 tisíc).

0/0
18.4.2009 21:32

Pete

nevím, ale foťák pro "rodinné focení" vypadá asi jinak ..

Foťák je to slušnej, ale tohle si koupí fanda, kterej o fotografování něco ví a baví se tím. Časy, kdy zrcadlovkou fotil skoro každej, jsou pryč a dneska rodiny z praktických důvodů volí spíš kompakty - jsou skladnější a univerzální, fotit s nima můžou i děti a manželka. Autor článku by neměl žít v bublině vlastních znalostí a zkušeností.

0/0
17.4.2009 9:40

Stoura

Re: nevím, ale foťák pro "rodinné focení" vypadá asi jinak ..

Tohle si koupí i ten kdo umí fotit s kompaktem a slyšel, že zrcadlovka je lepší. Má to režimy "plný automat", "sněhulák" a "pejsek", takže s tím můžou také fotit i děti a manželka. Manžel má pak hezkou hračku, kterou si může přepnout do méně automatických režimů.

0/0
17.4.2009 10:03

Destroyer7

Re: nevím, ale foťák pro "rodinné focení" vypadá asi jinak ..

R^ A ještě jeden postřeh, drtivá většina fotek skončí na papíře 10x15cm, výjimečně na monitorech PC, kde je rozlišení ještě menší než na tom papíře. A teď to zásadní, v obou případech se nepozná rozdíl mezi tím čím to bylo focené. Já šel do D300 jen proto, abych mohl fotit za opravdu velmi sporého divadelního osvětlení, kde potřebuji používat čas 1/160 až 1/200. V ostatních případech stále používám Sony F828, špičkový EVF.

0/0
18.4.2009 21:39

saldo

Vážení, nezdá se vám,

že je u nás jaksi přezrcadlovkováno? Pominu-li profíky, výtvarníky a fotografické nadšence, drtivá většina kupujících volí kompakty. Nejen proto, že jsou a budou stále výrazně levnější a v provozu spolehlivější, ale hlavně pro velký rozdíl v hmotnosti, neskladnosti a finanční náročnosti při pořizování dalšího příslušenství. A koneckonců - vsadím se s kýmkoliv z vás, že do formátu 18 x 24 cm nepoznáte, byla-li fotografie zhotovena amatérskou zrcadlovkou nebo mým kompaktem Sony P 200, resp. H5. A to jsou formáty, které představují horní mez pro běžné amatéry a rodinné fotografy, tedy majoritní segment trhu digitálních foťáků, který stejně seká všechno na 10x15. Můžete mi předhodit otázku šumu nebo aberace či další fajnovosti zrcadlovek, ale valnou většinu těchto možností mají i kvalitní kompakty vyšší třídy, jako třeba Canon G10 nebo některé Lumixy, které většinou snadno strčíte do kapsy. Ale trh je trh a masíruje nás neustále.

0/0
17.4.2009 9:33

Hawwwran

Re: Vážení, nezdá se vám,

Souhlasím, že kompakt je v mnoha věcech užitečný, ale jediné, v čem je lepší, než zrcadlovky je velikost. co znamená "v provozu spolehlivější" ?? čím by byl kompakt spolehlivější, než zrcadlovka? Ano, někdy dělá kompakt pěkné fotky, ale o srovnání s zrcadlovkou nemůže být řeč... kompakt s čipem 12x menším než má APS-C zrcadlovka, ale stejným rozlišením není srovnatelná konkurence (http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Velikosti_CCD.png). Zatímco kompakt fotí na nějakých ISO 80, zrcadlovce 800 nedělá vážnější problémy. To kompakt prostě neudělá, takže když nebude letní slunečný den, poznám okamžitě, že to je kompakt. O hloubce ostrosti už je zbytečné mluvit, protože to kompakt mít nikdy nebude. A rychlost je legrační.

Pokud fotím domácí mazlíčky z nadhledu doprostřed obrazu, lidem usekávám nohy, tak je kompakt dobrá volba, ale když chci aby moje fotky za něco stály (a využiju to, protože to fakt pro každého není), tak nemůžu fotit kompaktem.

Celou dobu mluvim o kompaktu do kapsy.

0/0
17.4.2009 10:10

volic_plukovnik

Re: Vážení, nezdá se vám,

Vsadím se, že rozdíl poznám i na 9x13. Stačí se podívat na hloubku ostrosti ;-)

0/0
17.4.2009 10:27

Hawwwran

Re: Vážení, nezdá se vám,

presne tak. ale na obranu kompaktu, kdyby nebyly, bylo by to na ho*no. Je to fajn záznamník nevýznamných obrázků. Pro přítelkyni, pro kterou je Nikon D300 složitý a nechce s ním fotit ideální. Ale strovnávat zrcadlovku s kompaktem je nesmysl.

0/0
17.4.2009 10:32

Stoura

Re: Vážení, nezdá se vám,

Naopak. Smysl to srovnávat má. Jak jinak než srovnáním, chcete zjistit, co je v čem lepší?

0/0
17.4.2009 13:29

mmmartinek

Re: Vážení, nezdá se vám,

A jak bys srovnal třeba traktor s Ferrari? Co je lepší?

0/0
17.4.2009 13:39

USB_hub

Re: Vážení, nezdá se vám,

a co Lamborghini traktor :-P ?

0/0
17.4.2009 13:46

The.Edge

Re: Vážení, nezdá se vám,

Lamborghini je to to samé co Same a Deutz-Fahr. V traktorech je špičkou Fendt a Case-IH

0/0
18.4.2009 11:18

Stoura

Re: Vážení, nezdá se vám,

jak na co. Před srovnáním je nejprve třeba stanovit kritéria, bez nich se srovnává špatně. Jiné srovnání vyjde podle kritéria rychlosti orby a jiné podle dojmu na okolní dívčiny.

0/0
17.4.2009 13:57

USB_hub

Re: Vážení, nezdá se vám,

nj, ale nesmi se srovnavat jablka s hruskama ;-D

0/0
17.4.2009 13:45

Stoura

jablka s hruškama

Proč se to nesmí?

Jsou to přece podobné druhy ovoce, rostoucí na podobných stromech ve stejném zeměpisném pásmu, mající podobnou nutriční hodnotu a spoustu dalších vlastností. Liší se trvanlivostí a mírně tvarem

:-P:-P

0/0
17.4.2009 13:53

Hawwwran

Re: jablka s hruškama

Ok. v poradku. srovnavat muzes vse. ale pokud jsou kriteria kvalita cena hmotnost, vyhral by kompakt 2:1 jenze tak by to asi nefungovalo ze? pac to by vyhral nad kompaktem fotak v mobilu atd...

proste hadka o sovnavani ferrari a traktoru je bezpredmetna, protoze z kontextu je jasne, ze se srovnavaji kvuli vysledne kvalite a pohodli pri foceni (rychlost, iso atd...), kde je to skutecne jak ferrari s traktorem pri rozhovoru o rychlosti a aerodynamice

0/0
17.4.2009 14:22

Stoura

Re: jablka s hruškama

Pokud chci jednorozměrné porovnání, je třeba stanovit váhy jednotlivých parametrů a teprve takto vážené koeficienty (které navíc nemusejí být lineární) spojit (obvykle sečíst) dohromady.

Mimochodem: například při porovnání aerodynamického koeficientu Cx  monopost  Ferari od traktoru příliš daleko nebude. :-P

0/0
17.4.2009 14:44

USB_hub

Re: jablka s hruškama

jeeeeeezis ty si ale stoura ;-D

0/0
17.4.2009 14:35

Ing.Rudolf Kitler-prezident ČSSR

Re: Vážení, nezdá se vám,

Blbost. Kompakt je srovnatelný se zrcadlovkou leda při focení za slunečného dne u kompizic typu rodinka na lavičce. Rv

0/0
17.4.2009 10:40

Radek

Re: Vážení, nezdá se vám,

Nejsem zadnej profik, ani umelec, nadsenec mozna jenom malinko, ale kdyz uz neco vyfotim, tak to vetsinou hodim na cd a prohlizim to na pocitaci... No a tam se dost pozna, co je foceny kompaktem a co je foceny zrcadlovkou... a vzhledem k tomu, ze i nejlevnejsi zrcadlovka ma x-nasobne lepsi kvalitu obrazu a ceny uz se s nekterymi lepsimi kompakty prekryvaji, tak si myslim, ze zrcadlovka je pro dost lidi jasna volba...

0/0
17.4.2009 10:43

saldo

Re: Vážení, nezdá se vám,

V reakcích na můj příspěvek je uvedeno několik obecně známých výhod zrcadlovek vč. větší hloubky ostrosti. O nich samozřejmě dobře vím a bláhově netvrdím, že obecně jsou kompakty lepší než zrcadlovky. Článek ovšem doporučuje Nikon D5000 pro rodinné focení a implicitně tedy i pro rekreační fotografie z výletů a dovolených. Proto jsem poukázal na nepraktičnost zrcadlovek pro tyto účely a zbytečné pořizovací a další náklady.Pro běžnou RODINNOU fotografii je vhodný i kompakt za 3 000 Kč a to mi nikdo nevyvrátí.

0/0
17.4.2009 11:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.