Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Trest za pirátství: Rok vězení a pokuta pro zakladatele portálu The Pirate Bay

Švédský soud odsoudil čtyři spoluzakladatele internetového portálu The Pirate Bay. Měli by si odsedět rok ve vězení a zaplatit pokutu za porušování autorských práv.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Dokud někoho neupálí, svět se nepohne.

Strašný. Jen by mě zajímalo kdy se konečně zkostnatělej hudební/filmový/herní průmysl pohne a pochopí, že sdílení a stahování je nepoškozuje, ale naopak. Kdyby provozovali vlastní trackery, vlastní vyhledávací torrent servery, možná by na reklamách na nich vydělali víc než souzením se s nadšenci, kteří mají pokrokový myšlení. :-/

Třeba komerční televize, nebo rádia taky nevybíraj peníze od lidí za poslech každýho kusu a taky přežívaj, z čeho? Z reklamy přece a řekl bych že vydělají víc než dost. GFU Warneři, Grammeři, Electronic Arťáci a jim podobní.

0/0
30.6.2009 7:41

auto

TPB vs Google

Rozsudku nerozumím; jaký je rozdíl mezi TPB a Google? Google mi přece taky spolehlivě najde .torrent soubory. Proč se ukřivděné společnosti neobrátí proti... vlastně proti všem vyhledávačům, co jich na internetu je?

Odněkud z pozadí tohohle případu páchnou peníze a potřeba vyrobit maximální precedent.

Podobných idiotských rozsudků se poslední dobou vyrojilo víc. Spravedlnost by si měla dát překalibrovat váhy.

0/0
22.4.2009 0:35

PepaZdepa

Re: TPB vs Google

Mozna ten, ze Google neprovozuje vlastni torrent tracker ;-)

0/0
3.5.2009 15:22

Martin

Mobilní operátoři v Británii blokují ThePirateBay.org

Více na

http://www.pcpro.co.uk/news/251609/bt-blocks-off-pirate-bay.html

0/0
21.4.2009 17:45

Martin Polreich

Blbost...

Oni neuděli nic proti autorským právům... Poskytují pouze odkaz na server , kteerý vlastní někdo jiný. Oni sami na serveru nic nemají, tudíž The Pirate Bay nic neporušuje. samozřejmě poslední slovo má soudce,ale kdo mu tohle vysvětlí...!

0/0
21.4.2009 15:48

Martin

Česká pirátská strana

Pomozte se založením České pirátské strany:

www.ceskapiratskastrana.cz

0/0
20.4.2009 19:49

Standa

Re: Česká pirátská strana

muzou se tam prihlasit i pirati silnic a sberaci barevnych kovu?Nebo budete hajit jen zajmy neplnoletych stahovacu pecka a filmu?

0/0
21.4.2009 9:14

Petula.Sk

Re: Česká pirátská strana

Nejdřív je asi dobrý si o straně něco pročíst a pak soudit!!;-O

0/0
21.4.2009 15:09

iuos

hmm

přestaň si lhát a přiznej o co ve skutečnosti jde

0/0
21.4.2009 15:39

BBS_D

TREST SMRTI

Vyzadujem trest smrti pre kazdeho kto si niekedy stiahol nieco nelegalne z netu, a pre tych co tahaju len freeware a shareware tiez, vlastne pre kazdeho kto zerie chlieb a pije vodu.

0/0
20.4.2009 8:05

killer

opatrně...

hoši hoši. opatrě s tím hodnocením. nezapomínejte že poslední slovo má vždycky soudce. je na něm jak rozhodne. takže když u vás najdou nelegální soft nemusí vám to projít. s tím ukecaním bych moc nekalkuloval. a stáhnutí autorsky chráněného díla sice nikde nic nechybí ale jedná se o stejný jev jako jízda na černo. službu jsi využil, ale nezaplatil. morálně je to jasné. je to krádeš. žádná výmluva ani sebesložitější nepomůže. osobní majetek je nedotknutelný. ostatní je jen touha po socialistickém přivlastňování.  ....největší perla je tvrdit že: "já jsem to sice stáhnul, ale nechtěl použít". harddisk plný nejnovějšího softu kterého uživatel nechtěl využít.... soudce by asi praskl smíchem. nedělejte ze sebe hlupáky. socialismus je dávno pryč, ale touha krást je u nás věčná.

0/0
19.4.2009 3:15

muhamad

Re: opatrně...

Vis a proto mam celej hadr zasifrovanej a i kdyz je plnej tak u me nikdy nic nenajdes. To vis jistota je jistota. Ale pochybuju ze bych to byl zrovna ja v tech 0.00001 % co zkontrolujete. Taky je fakt dobry nejaky anonymni udani na par firem takze mate praci na mesice nebo roky ;-D moznosti je spousty. Ale jinak je videt z tvyho prispevku ze budes normalni clovek, rozumnej polda.

0/0
19.4.2009 7:35

spermiezezmije,

Re: opatrně...

Myslim že zašifrovanej disk ti moc nepomůže když už na tebe přijdou.Nedáš heslo?Dost si přitížíš,a disk ti rozšifrujou do pár dní.A

dokonce i když všechno z hadru smažeš dá se přesně zjistit ,co všechno

si na něm měl.Ale přesně jak píšeš ,šance že tě čapnou benga je stejná jako že tě za měsíc trefí 17 blesků a ty to přežiješ.Neokrádám umělce,okrádám producenty a nahrávací společnosti.Měli by přestat fňukat a zamyslet se jak vydělávat ve třetím tisíciletí.Provoz piratebaye neni trestný čin,provozovatel nemá nic společnýho s tim  kdo tam co dá.Stejný jako bych pronajímal kufr,a pak šel do lochu za to že v něm někdo pašoval drogy.Tahle mediální kauzička je k smíchu a jen ukazuje bezradnost policie v boji s internetovim pirátstvím.Nejlepší stahování je z rapidu,žádný sdílení,super rychlost ale hlavně si prakticky nevystopovatelnej.Torrenty jsou dnes už mrtvý.X

0/0
19.4.2009 13:45

muhamd

Re: opatrně...

No tak zapomen ze to nekdo rozsifruje drive nez za par stovek let. Pouzivam soucasne nejlepsi sifrovaci postupy. Nikdo nevi jakym ani kolika algoritmy je to zasifrovano. Nejsou zadna backdoors. Zadna data jsem tam neulozil po koupi disku dokud nebyl nejdrive zasifrovany. A perlicka na zaver. Stejne algoritmy se pouzivaj v Pentagonu a NSA pro documenty nejvyssiho utajeni. Zapomen na to ze to nekdo crackne ani kdyby mel nekolik supercomputeru. Najdi si o neco blowfish, twofish AES apod vecech pak ti bude jasne ze je to v klidu :-) 

Pokud chces byt nevystopovatelnej staci se pripojovat pres zahranicni servery neni to drahe, nektere jsou snad zadara pripadne do toho zapojit jeste nejaky anonymizer takze poldum pujdou oci sejdrem pri pokusu te stopovat  Vubec se nevyplati aby po tobe sli a o to jde.

0/0
19.4.2009 14:34

sid

Re: opatrně...

Na ten nesmysl o sifrovani uz reagoval muhamd, tak jenom doplnim, ze zasifrovany disk neni zadny dukaz a za neposkytnuti hesla ti zadny trest nehrozi. Presumpce neviny se totiz vyklada nasledovne: "Vinu obžalovaného musí prokázat stát a jakákoli pochybnost musí být vyložena ve prospěch obžalovaného"

0/0
20.4.2009 3:13

Host

Re: opatrně...

R^

0/0
30.6.2009 7:43

spermiezezmije

Re: opatrně...

A k šifrování používáš jakej program?Freeware jednoduše rozlousknou,pokud máš nějakej složitější,bude pravděpodobně placenej,a pochybuju  že si si ho koupil,a to by znamenalo že ten šifrovací program sice schová nelegál soft,mp3,filmy, ale jen do dalšího nelegálního programu.Takže jasnej důkaz pirátství.:-)

0/0
19.4.2009 14:26

muhamd

Re: opatrně...

Sifrovaci program je 100% legal. Je to open source takze zadna backdoors nehrozi a je 100% zadara. Najdi si na netu TRUECRYPT . Je jeden z nejlepsich na svete.

0/0
19.4.2009 14:37

Standa

Re: opatrně...

Jo ten opensource program te zachrani.myslis ze kdyz te na 2 dny daji na celu a tvi placici rodice budou svedky toho jak jim policie prohledava byt ve skole budou vsichni vedet ze te odvedli policajti.ze te to nezlomi?On je kazdej silnej kdyz o nic nejde ale az dojde na lamani chleba tak se po.sere

0/0
20.4.2009 15:17

muhamad

Re: opatrně...

Nejsem malej jouda, skolu mam davno za sebou a z policajtu cikanu ani jinych skupin jsem se nikdy neposral. Svy prava taky znam a komunismus davno neni. Prvni moje reakce : bez pravnika ani slovo. Kdyz budou poldove delat neco hodne brutalniho neboj ze bych to neobratil proti nim. Dneska uz si nic nezakonneho nedovoli jinak maj tezky problem.

Next question?

0/0
20.4.2009 20:02

Standa

Re: opatrně...

Moc koukas na americke filmy :-)Odmitam vypovidat bez pravniho zastupce :-)Jo necham te u toho,muj kamarad tohle pred par lety podstoupil,palil a prodaval na netu.zesipal se z toho dokonale.Ty sice jen stahujes ale kdyz uz si pro tebe prijdou tak asi na tebe neco maji.A pokud uz nechodis do skoly ale do prace tak nevim jak by zamestnavatel bral ze ses v kriminale a nedejboze aby v ramci vysetrovani navstivili pro kontrolu SW i jeho firmu.To si rikas o vyhazov

0/0
21.4.2009 9:13

Muhamad

Re: opatrně...

Stando ses zabavnej. Co delam doma po tom zamestnavateli nic neni. Zapomen uz na ten komunismus. A na poldech bych nebyl poprve a nejen ceskych. Pravo nevypovidat je zakladni pravo a dokazovani ze jsem neco udelal neni na me. Nic nepalim ani neprodavam a vsechno co by u me nasli na CDs je legalni a original. No a kdyby prisli na kontrolu SW tam kde pracuju tak uz bys asi o nich nikdy neslysel :))))  Mame na legalnost SW cele odddeleni a vim ze to tezce nestihaj a to makaj od nevidim do nevidim :))) Jak rikam jsi naivni a zabavny a moc o tom nevis. Dostat te muzou jen kdyz udelas chybu nebo te zlomi. To druhe u mne nehrozi a to prvni: pochybuju ze by meli tolik casu a prostredku aby se zabyvali tak malou rybkou jako ja. Navic diky tomu ze jsem kdysi davno piratil a palil si dneska spousty veci koupim pokud souhlasi cena, coz bych jinak neudelal. Navic je u nas spousta veci nedostupnych takze ani jina moznost neni. Tecka konec vic se nebavim

0/0
21.4.2009 12:26

muhamd

Re: opatrně...

Tohle je zajimave:

TrueCrypt does not contain any mechanism or facility that would allow partial or complete recovery of your encrypted data without knowing the correct password or the key used to encrypt the data. The only way to recover your files is to try to "crack" the password or the key, but it could take thousands or millions of years depending on the length and quality of the password/keyfiles, on software/hardware efficiency, and other factors.

Je tam toho spoustu jako treba ze ti nikdy neulozi nic desifrovaneho na disk. Data se desifruji pouze v ramce takze vse na disku je vzdy zasifrovano, v pripade ze ti nekdo busi na dvere tak jen odpojis PC ze zasuvky a je vymalovano :)) Jinak crakovani meho hesla by trvalo fakt asi milion let, trvalo mi 14 dni nez jsem si ho zapamatoval ;-D

0/0
19.4.2009 14:49

Standa

Re: opatrně...

takze aby na tebe neprisli tak nekoho udas?To zni opravdu statecne

0/0
20.4.2009 15:18

muhamad

Re: opatrně...

Zevne jsi to nepochopil. Tim jsem jen naznacil ze nemaj ani dost odborniku ani prostredku. Poslat je do nejake stredni firmy tak je cele tohle policejni oddeleni zamestnane na mesice az roky. Proste pochopte lidi ze to je vsechno bububu. Pokud se dobre chranis a nejsi tupej a posera kterej se pri prvnim vyslechu slozi, tak ti absolutne niz nehrozi.

0/0
20.4.2009 20:07

Aznavour

Re: opatrně...

nejlépe založit lobby proti osákům a podobným rádoby umělcům.. a zrušit ten zákon.

0/0
19.4.2009 19:53

sid

Re: opatrně...

Muzes si dovolit preplatit mafiana Petra Jandu pri uplaceni zakonodarcu? Lobby znamena penize a sto milionu jen tak dohromady nedas.

0/0
20.4.2009 3:17

Host

Re: opatrně...

Ano, ale proč teda musím platit 50 korun svazu autorů, když si koupím nový harddisk? Mám za to, že tím jsem si službu předplatil.

0/0
8.6.2009 15:35

iuos

hmm

mně se líbí, jak se tu spousta lidí ohání českým stavem věci (legálnost stahovat a "předplacenky" díky výpalnému) - ale ten soud proběhl zcela jinde, jestli se nepletu... takže mi nezbývá než zopakovat, že si tu všichni lžete do kapes ;-D  přiznejte si už konečně, že i když je to u nás legální, tak to není košer

iuos, šťastný PA user na RS :-P

0/0
18.4.2009 23:02

Andee

No...

Přeložit "Trustworthy source as well." jako "Samozřejmě jde o důvěryhodný zdroj." - to má být pokus o vtip? ;-D:-PRv

0/0
18.4.2009 21:33

auto

Re: No...

A jak bys to přeložil ty, ty chytrolíne? "Důvěryhodný zdroj také."?? To dokonale zapadá do kontextu ;-D 

0/0
22.4.2009 0:16

jirka

piráti a autorské právo - pirate and copyright

kouknete napiráti a autorské právo - pirate and copyright 

www.mzda.blogspot.com/2009/04/pirati-autorske-pravo-pirate-copyright.html

a tam predevsim na

Intelektuální vlastnictví - teoretický rozbor intelektuálního vlastnictví

a budete   8-o   ;-€   8-o   R^          - - - -     TO JE MAZEC !!!!!!!!!!!!!

0/0
18.4.2009 19:38

youngest

NESOUHLAS !

Hrubě nesouhlasím... je to naprostej nesmysl i když se zakladatelé pohybují lehce na tenkém ledě.

Za chvilku budou posílat za mříže i majitele webu, kde se nachází kontakt na firmu, která má špatnou platební morálku...

0/0
18.4.2009 16:03

jirka

Re: NESOUHLAS !

nebo poskytovatele internetu ci vyrobce pc ...   8-o 

vice jak polovinu provozu delaji filmy

pokud by trochu ujete filmove spolecnosti drive distribuovali

DVD za 50 - 200 Kc   tak by si tuto obrovskou komunitu nevypestovali.   -  Tvrzeni ze co stazeny film to ztrata 600 Kc je naprosto mimo protoze 98% techto lidi by si ten film za ty penize nekoupilo  8-o    

tim nechci obhajovat piratstvi ale mohli pouzivat zdravy rozum a ...   nemuseli hasit nasledne pozar    -  -  - -  internet napomohl zostrit konkurenci ne jen v teto oblasti 8-o

0/0
18.4.2009 19:45

KiXs

Re: NESOUHLAS !

ty ses asi zblaznil ne?

pouzivat zdravej rozum, kdyz jde o penize 8-o

IFPI, OSA a podobny mafie nepotrebuji lidi co premysli, ty potrebuji lidi co plati a drzi jazyk za zuby. !:-©

0/0
19.4.2009 14:43

sid

Re: NESOUHLAS !

Nerespektovani autorskych prav se da jen stezi oznacit za zostreni konkurence.

0/0
20.4.2009 3:16

Io jako ten měsíc

Příměr

Když se mne někdo zeptá na ulici, kde je nejbližší obchod ovocem. Já mu v dobré víře, že tam jde nakupovat, odpovím, ač vím, že na světě jsou i zloději. On tam ukradne jablko. Jsem snad já zmetek zasluhující potrestání? Ne.

Když někdo investuje peníze a své síly, aby vypěstoval jablko. Stojí ho to mnoho sil, plody jeho práce někdo rozdává, jakoby byly jeho... Je to zmetek zasluhující potrestání? Je.

Ale dokud není nikdo v ČR potrestán pěti léty na galejích za ukradený jablko, není třeba chystat revoluci :)

Ať žije republika!

:-)

0/0
18.4.2009 13:26

MR

Re: Příměr

Každé porovnání kulhá a Vy porovnáváte právě "jablka a hrušky".

"Když někdo investuje peníze a své síly, aby vypěstoval jablko. Stojí ho to mnoho sil, plody jeho práce někdo rozdává, jakoby byly jeho..." to je právě to špatné uchopení. Jablko je fyzický předmět a aby ho někdo mohl rozdávat, prodávat atd. musí ho získat. Vy sklidíte a to prvotní právo je Vaše. Ale když to jablko prodáte, ztrácíte k němu již jakékoliv právo s ním nakládat. Také jste do toho dal své vědomosti, aby jste docílil perfektního výsledku = vzhledu a chuti jablka. O tom, že jej dotyčný neprodá dál  ale sní jej, můžete asi sepsat smlouvu ale kdo Vám ji podepíše? 

Prostě koncept duševního vlastnictví je nesmyslný! P2P, rapidshare atd. jsou jen reakce na to legálně obejít zákon postavený na špatném konceptu. Trh si prostě hledá svoji cestu. 

0/0
18.4.2009 18:12

Rid

Re: Příměr - ZLODĚJINA

Nechápu logiku aut. zákona. Koupím pevný disk nabo jakékoli médium a zaplatím aut. polatek - za co ? Aby to dávalo logiku tak bych teoreticky si mohl na toto médium stáhnout cokoli, když už jsem zaplatil poplatek ne ? Jesli ne tak je to zlodějina vedená právě společnostmi které si aut poplatek učtují dvakrát.:-©

0/0
18.4.2009 21:28

unbelieving dog999

www.mininova.org

R^R^R^

0/0
18.4.2009 12:28

unbelieving dog999

Stupidita...

Torrent je nelegalni a Rapidshare, kterej ma share(pro debily, sdilet) primo v nazvu, ne?? Na RS je 99% nelegalniho softu, stejne jako na torrentech a je uplne jedno, jestli to sdili soucasne 1000 lidi, nebo si to za 3 hodiny tech 1000 lidi stahne od jednoho uploadera. Princip, je stejny a ty pseudozvasty, ze download je legalni jsou uplne mimo, protoze porad downloader stahuje nelegalni obsah....8-o8-o8-o

0/0
18.4.2009 12:26

Good luck

Re: Stupidita...

"..pseudozvasty, ze download je legalni jsou uplne mimo.."

Mimo to neni, je to prostě pravda, to stahování je legální, smiř se s tim :-)

0/0
18.4.2009 13:51

unbelieving dog999

Re: Stupidita...

Download je legalni, ale ty data co stahujes uz nejsou. Pres torrenty se stahuji treba i free softy, nebo linux distribuce, proste cokoliv, co je open source...R^

0/0
18.4.2009 18:17

Luk3

Re: Stupidita...

Rozdil mezi torrentem a rapidshare je ten, ze rapid se "snazi" nelegalni obsah mazat.

0/0
18.4.2009 16:17

4sAd

Re: Stupidita...

Co myslíte tím nelegálním obsahem? Dětské porno? Mrzačení lidí?

99% toho, co si můžete stáhnout přes torrent nebo share služby je legální a obsahuje legální obsah. Měl byste si rozšířit obzory.

Jestliže si stáhnete aplikaci, ke které je crack, tak ji používáte legálně do té doby, dokud ten crack nepoužijete. Jakmile crack použijete, používáte aplikaci nelegálně. Ale máte ji legálně staženu a jedná se o legální obsah.

Jestliže si stáhnete film, tv seriál nebo hudbu, tak je máte naprosto legálně, protože podle českého zákona není stahování tohoto obsahu nelegální. Stejně legálně se na tento obsah můžete dívat. O nelegální jednání by se jednalo, nahrál-li byste tento obsah na share službu nebo ji sdílel přes torrent.

0/0
18.4.2009 18:19

unbelieving dog999

Re: Stupidita...

;-D

Aha, takze kdyz nekdo stahuje film z rapidu, kterej je na 100% nelegalni, tak to neni trestne, ale je to trestne, kdy ho tam nekdo nahraje..;-D

Vzdyt o tom prece pisu. Cca 99% dat na rapidu je nelegalnich, vsechny filmy, serialy a podobne a ty zabiraji podstatne vice mista, nez soft. Neni tajemstvi, ze na rapidu jsou stejne verze filmu, serialu, porna a vubec vseho, co je na torrentu, nebot ti uploaderi nekde museli svoje data sehnat a pocitam, ze ripovat kazdej film a serial by asi nedelal kazdej, kdyz to obstaraji lidi po svete a z torrentu stahne zadara..;-D

Posledni veta vystihuje presne princip Rapidshare, ale prej download je legalni...

0/0
19.4.2009 11:37

4sAd

Re: Stupidita...

Buď jste negramot a neumíte číst nebo nevím. Data jsou LEGÁLNÍ. Tečka. Kdyby byly nelegální, tak by asi těžko mohly být oficiálně vydány na nosičích.

Zkuste si prosím znovu přečíst to, co jsem napsal a třeba vám to dojde.

0/0
21.4.2009 11:07

jamming

NAPROSTO V PORADKU A DAL POKRACOVAT

ja s tim souhlasim.  clovek se lopoti s nejakym vytvorem a pak prijde nejakej de'bil co nic nedela a proste to ukradne. a argumenty, ze by si to jinak nekoupil? no tak at to nekupuje. ale at to taky nekrade. kdyz nekdo nema na Porsche tak ho taky nestipne. i kdyz tenhle primer samozrejme kulha. pokud nekdo nema na drahy Photoshop tak existuji prece dostupnejsi verze. filmy se daji koupit snad vsechny pres net. jenze lidi jsou socky a chteji vse zadarmo, za nic neplatit. smutny je, ze to nechapou a maji to jako strasnou zabavu

0/0
18.4.2009 11:07

Yegor

Re: NAPROSTO V PORADKU A DAL POKRACOVAT

Kecy, houno a nashrat. Já se lopotím, za vydřený peníz si koupím DVDs, CDs, HDD, notebook, tiskárnu a pod. a aniž bych měl jakkoliv v úmyslu na těchto zařízeních/médiích kopírovat či uschovávat nelegální obsah - MUSÍM zaplatit jakési výpalné, protože jsem potencionální zloděj - pirát...? Pokud tedy musím z těchto zařízení odvést jakýsi desátek, je v podstatě mou povinností si něco nelegálního stáhnout, vypálit, uschovat. Nedal jsem MOJE peníze někomu jen proto, že on si NĚCO MYSLÍ.

0/0
18.4.2009 12:04

hnedka_zdrapana

Re: NAPROSTO V PORADKU A DAL POKRACOVAT

Mozna by sis mel zjistit, co znamena slovo "kradez". Pri kradezi vzdy dotycna vec majiteli zmizi a presune se ke zlodeji. U stahovani puvodni vec nemizi.

0/0
18.4.2009 15:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.