Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Metro vyjelo před 35 lety. Soudruzi přijímali závazky, utajovaly se poruchy

Počátek roku 1974. Stavba prvního úseku metra vrcholí. V tunelech probíhá testovací provoz souprav a soudruzi mění plán. Metro má být uvedeno do provozu již 9. května místo 1. července. Nastal tedy nevídaný finiš.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Magiland

jsem starší, panebože ... :-(

"Ti starší si možná pamatují dobové TV zpravodajství" - tak vám děkuju, fakt jsem si ted vzpomněl jak to v reportáži odpalovali ... jednak jsem se vyděsil co už všechno pamatuju a ješte jsem se dopálit, že taková blbost v mozku zůstala ... ale aby tam zůstalo to co potřebuji, to ne ...

0/0
14.5.2009 21:52

nesoudruh

Kterak prosadit Ečs do provozu po soudruhovsku.

Doporučuji přečíst...

http://www.metroweb.cz/metro/R1/R1.htm

0/0
8.5.2009 8:29

sirkeci

Re: Kterak prosadit Ečs do provozu po soudruhovsku.

R1 byla nádherná, jsem si jistý, že kdyby jsme tenkrát nelezli Sovětskému svazu do zadku, tak R1 by do dneška jezdila a byli bychom na ní hrdí! R^

0/0
8.5.2009 12:38

Tondach

Docela dobrý !

Kdyby nebylo téměř v každé větě slovo soudruh, byl by to docela pěkný článek, zvláště pro ty, kteří to všechno pamatují ! Ti, kteří mají modrým ironem vymyté mozky, nepochopí stejně nikdy nic a budou pořád jenom nesmyslně :-©!

0/0
8.5.2009 6:58

krueger

Re: Docela dobrý !

Ono jde o to, ze v sedmdesatych letech to tu byl samy soudruh, jsem prekvapen, ze autorovi nepodekujete, ze zachoval autenticitu doby. Ale jak to, ze si to vas mozek nepamatuje, kdyz si to vsechno pamatujete?

0/0
8.5.2009 8:06

strejda z Marsu

Re: Docela dobrý !

Slovo soudruh (soudruzi) se v clanku vyskytuje pouze jednou! Jinak se hovori o stavbarich, odbornych komisich... me prijde, ze neumite cist nebo mate zatemeny mozek.

0/0
8.5.2009 9:07

TAPKIN

Jediné pozitívum okupace v 68

vidím v tom,že nám sověti dohodli podzemní metro a né jak naši soudruzi zamýšleli tramvaj....chvilku po zemi...chvilku pod zemí.

0/0
7.5.2009 18:51

David

Re: Jediné pozitívum okupace v 68

Co na tom je za pozitivum?Naše vlstní návrhy a ropracované nákresy byli uloženy do archivů nebo zničeny a museli jsme přijmout sovětské,,rady'';-€

0/0
9.5.2009 0:04

TAPKIN

hlavně ,že nám

bylo dohodnuto sovětama odebrat ty těžký tankyy do metra když jsme měli vyvinuté lehké soupravy svoje.Viz Nuselský most...musel se zpevnit vnitřním roštem aby nespad.VOT TĚCHNIKA NA GRANI FANTASTIKY.

0/0
7.5.2009 18:47

TAPKIN

Jóó to byly časy

když se závazky plnily na 300%,protože byly tak měkký až to řvalo.Dělnická lůza si na tuhle flákárnu zvykla a teď řve při každý příležitosti.:-©:-©:-©

0/0
7.5.2009 18:42

Vinea

Modrá propaganda

Rozhodně lepší komunistické metro než modro-americký radar. v Brdech.

Už jenom čekám kdy tu doleze hygienou nepoznaný Šinágl :-©

0/0
7.5.2009 18:16

Kája

Zlatí komunisti

Smekám před soudruhy pomyslný klobouk. Vše vyprojektováno a vypočítano bez počítačů a těch poruch bylo minimálně.

Jinak ty staré ruské soupravy jsou méně poruchové než ty Bémovské "supermoderní" Siemens soupravy - ale o tom se v dnešním "demokratickém" režimu asi nesmí psát ... [>-]

0/0
7.5.2009 17:41

TAPKIN

Re: Zlatí komunisti

Bzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz......Chocholoušek

0/0
7.5.2009 18:43

komunisti vymrou

Re: Zlatí komunisti

Kajo, prave ze je demokracie, tak i ty muzes psat takovy blaboly...

0/0
7.5.2009 18:48

bleee

Re: Zlatí komunisti

nevim o tom, ze by se soupravam od Siemensu otevrely za jizdy dvere... jsem ocity svedek, ze se to u sovetskych souprav stalo :-P ... a nevim o tom, ze by bem rozhodoval o nakupu novych souprav od Siemensu, asi mindrak, ze jo?

0/0
7.5.2009 18:53

vita

Re: Zlatí komunisti

a ty o tom píšeš? To se nesmí? To se nebojíš že tě zavřou? Děti se nedostanou na školy? Nedostaneš devizovej příslib abys mohl v létě do Jugošky? Neeee, ty jenom bliješ voloviny, aha.

0/0
7.5.2009 23:25

Louis Corvalán

Které režimní hovado psalo tento článek?

Díky všem, kteří metro za socíku postavili! Nic moc se nerozkradlo, kromě trochy cemetu. Nikdo se nenapakoval  miliardama na  pozemcích.

0/0
7.5.2009 17:36

Radek

Re: Které režimní hovado psalo tento článek?

Trasa D to bude další pěkný tunel modrých ptáků tuneláků. Nepochybuji o tom že budeme zase celosvětově vést v ceně za kilometr metra Rv

0/0
7.5.2009 17:45

komunisti vymrou

Re: Které režimní hovado psalo tento článek?

jo, nikdo nic nemel, vsichni si byly rovni, ja bych navrhoval navrat do bolsevismu. Sebral bych vam ty fabie a dal trabanty a ziguliky... co to kecam, dal bych vam listek do poradniku, mozna za deset let by bokem trabos zbyl

0/0
7.5.2009 18:50

VyMeTaky

Re: Které režimní hovado psalo tento článek?

Ale prdlajs, na co lístky, dal jim kulový, ať šlapou pěšky, a pokud mají doma mikrovlnku, plazmu, automatiku, tak bych jim dal vybrat, co z toho si chtějí nechat, zbytek bych poslal coby příspěvek solidarity lidu Vietnamu nebo Severní Koreje.

0/0
7.5.2009 20:13

x

Re: Které režimní hovado psalo tento článek?

Kradlo se toho spoustu jako na kazde stavbe tehdy a projekty se nedodrzovaly zvlaste pak nna trase B co se rozjela v roce 1985.

0/0
8.5.2009 14:24

Ruda

Poruchy ?

Zajimavé je že ty nové soupravy jsou snad x-krát poruchovější než ty xx-let staré ruské soupravy, které myslím jezdí na některých trasách dodnes. (Y)

0/0
7.5.2009 17:31

LF

Re: Poruchy ?

Ony taky ty staré soupravy mají co každých 10 naježděných hodin nařízenou technickou prohlídku, u novějších se více spoléhá na autodiagnostiku, možná to má svůj vliv.

0/0
7.5.2009 20:06

xf

Re: Poruchy ?

Takže ve 4 hodiny ráno jde vůz do provozu a ve dvě odpoledne je vůz odježděný, musí se odstavit a provést prohlídku.

To myslíš takovou pitomost vážně?

0/0
7.5.2009 23:37

x

Re: Poruchy ?

Proste je tam stanice provozbniho osetreni, kde ho musi zkontrolovat  technik !!!

Ona je totiz na metru "sedlo", kdy mezi spickami neni takovy  provoz souprav a tak to jde !!!

0/0
8.5.2009 14:26

xf

Re: Poruchy ?

Jenže to platí pro jakékoli vozidlo, nejen kolejové a nejen metra... Kontrola při provozu.

I u nových souprav je spousta věcí, které automatika nehlídá.

0/0
11.5.2009 16:53

x

Re: Poruchy ?

Rozhodne ne tak casto jako se to vyzadovalo driv.

A to ani nepocitam mnohem uspornejsi regulaci proudu motoru v novych soupravach oproti odporove v puvodnich Ruskych soupravach. 

0/0
11.5.2009 17:47

Blues

Dnešní režim dodnes utajuje zatopení metra

Igor Němec (ODS) "Situace je výborná" :-©

0/0
7.5.2009 17:23

x

Re: Dnešní režim dodnes utajuje zatopení metra

Zpravu si komise si muzete celou precist - je verejne k dispozici -metro melo povodnove barieri na povrchu proti pruniku vody do nej az do stolete vody !!! a proto se delsi dobu nic zvlastniho nedelo !!!!!!

Teprve po jejich preteceni vodal vtrhla do stanice  metra FLORENC C ,a ktere nebylo zadnou dalsi barierou vybavebnou(nejednalo se oprotiatomovy kryt)  a odtamtud pronikla do nekvalitne pred rokem 1989 postavena stanice B - ta jiz mela byt chranena a tak pronikla az do tunelu !!!

A pred stanci Namesti republiky prolomila betonvy prah po uzavrenym uzaverem , kam kdsi nejaky delnik nedal pri vystavbe pred rokem 1985 ocelove vyztuzovaci sito.

A na stanci metra Mustek (zadny uzaver jiz tam nebyl) prolazila slabou zidku, ktera tam byal misto betonove zdi tlsuste 1 metr !!! podle planu - vse postaveno pred rokem 1985. 

A usek z Nadrazi Holesovice, vzhldem ke svemu ohorzeni kvuli vystave dalsi casti trasy C, byl RADNE UZAVREN 24 HOD PREDTIM NEZ HO ZACALA OHROZOVAT VODA !!! 

0/0
8.5.2009 14:44

Zlatí komunisti

Kdepak udělali kapitalisti chybu ?

Jak je to jen možné že se soudruhům před 40 lety při razení tunelů nepropadla zemina jako uřvaným modráčkům při razení tunelu Blanka v pražské Stromovce ? R^

0/0
7.5.2009 17:19

TClovek

Re: Kdepak udělali kapitalisti chybu ?

Treba tim, ze ty tunely staveli jinde, kde je jina puda?

0/0
7.5.2009 18:00

alkoholik

Re: Kdepak udělali kapitalisti chybu ?

myslíš na Bahamách ?

0/0
7.5.2009 18:34

infoair

Re: Kdepak udělali kapitalisti chybu ?

Sice se nepropadla půda nad ražbou, ale pár závalů při ražbě bylo (např. eskalátorový tunel na B/C). To ale je celkem běžné riziko při všech ražbách - geologické náhlé změny, nebo jiné, nezmapované problémy.

0/0
7.5.2009 20:03

bleee

Re: Kdepak udělali kapitalisti chybu ?

to nema smyls, starym zapsklym komancum se proste hodi vsechno do kramu

0/0
7.5.2009 20:18

VyMeTaky

Re: Kdepak udělali kapitalisti chybu ?

Vy to taky budete mít v palici vym_daný, propady, závaly sesuvy apod. byly a jsou při každé zemní práci. Jen dneska kdejaký blb, který má hlavu na to, aby mu nepršelo do krku, chce podávat trestní oznámení kvůli  propadu půdy nad ražbou.

0/0
7.5.2009 20:18

6sauer

Kritici

Komunismu jsem zazil pouze 4 roky, ale clanek mi v zadnem nepriada jako kritika rezimu, jak tady nekteri z vas vykrikuji. Prazske metro povazuji za dostacujici, v porovnani s takovym Londynem je to primo skvost. A je mi jedno jestli to stavilo KSC, nebo ODS.

0/0
7.5.2009 17:17

Vladimir Ilijič Stalin Adolf Sad

Poruchy se nutajovaly ,poruchy nebyly.

:-P

0/0
7.5.2009 17:11

bleee

Re: Poruchy se nutajovaly ,poruchy nebyly.

nezamestnanost nebyla, bezdomovci nebyli... no nebylo v skoro nic, hlavne v obchodech, to je pravda

0/0
7.5.2009 18:57

Rakeis

Ano všechno je třeba vidět třídně.

Autor má možná pravdu, ale vybírá si úmyslně negativní věci okolo uvedení do provozu, protože je třeba ukázat špatnost režimu. Podívat se nepřátelsky stejným způsobem na dnešek zvýraznil bych hlavně stavbu mostu co do něj najel vlak, případně stavbu tunelu z Prahy na Bahamy.

0/0
7.5.2009 15:35

bono

Re: Ano všechno je třeba vidět třídně.

Myslíš, že se o Koženém nepsalo?

Podívej se na kritiku dostavby C ( desítky článků ).

Nevím o čem to tady píšete, ale článek je napsán nadprůměrně objektivně.

0/0
7.5.2009 15:39

Kámo

Re: Ano všechno je třeba vidět třídně.

Jak může být Topolánkův deník objektivní ? EU

0/0
7.5.2009 17:26

x

Re: Ano všechno je třeba vidět třídně.

I drive pred rokem 1989 padaly novostavby - u nas trba spadlo strecha noveho obchodniho centra a silne znicila i patra pod nim nastesti to spadlo v noci - a v novinch krome par radku v mistnim tisku nic jineho o tom nebylo - dnes by to byla hlavni zprava dne v televizi...

0/0
8.5.2009 14:31

palok59

stavby

no, je fakt, že z dnešního pohledu je leccos směšné. Na druhou stranu ale kdyby tyto dnes již historické stavby nepostavili komouši, tak by dneska byla vyhlášena výběrová řízení, kde by se po dlouhých jednáních s lobbisty vybrala ta "nejlepší dodavatelská firma", která by postavila zajisté bezchybné a krásně vypadající stavby. Kolik by stál lístek v metru, které by bylo postavené dnes? Kolik by bylo mýtné na dálnici, kdyby byly postaveny až dnes? Ono zase uplyne těch čtyřicet let a nepochybuji o tom, že se budou (a možná i mnohem dřív) objevovat články o tom co se v těch porevolučních letech dělo.

0/0
7.5.2009 15:29

bono

Re: stavby

Musím tě zklamat, ale dálnice byly postaveny "až dnes";-D

0/0
7.5.2009 15:32

Vogeltanz

Re: stavby

Např. Praha - Bratislava nebo Praha - Plzeň?

Praha - Hr. Králové se staví skoro 20 let a stále není hotová.

0/0
7.5.2009 15:39

bono

Re: stavby

přesně tak jak píšete.....až na tu Prahu-Bratislavu;-D

Vy jste jezdil do Plzně za komančů po dálnici? Na mé mapě z roku 94 končí dálnice za Berounem....nehledě na to, že na hranice je to ještě daleko + dálnice na Drážďany + do Hradce + výstavba na Moravě - jediná výhoda je v tom, že by komanči s ekology nediskutovali - tudíž Hradec a dálnice do Berlína by již dávno byly postaveny.

To že se tady někdo chlubí tím, že někdo postavil to co se zde začalo připravovat již za první republiky, mě rozhodně nedojímá.

0/0
7.5.2009 15:48

xf

Re: stavby

Dálnice na Hradec končila donedávna u Poděbrad, kam byla dotažena někdy kolem roku 1980.

Potom tu je dálnice Praha - Turnov. Taky dokončená někdy kolem 1980. Důležitá byla při prodeji MB Škody. Do Liberce dotažená také teprve nedávno.

Nerozumím poznámce, že se snad dnes diskutuje s nějakými ekology. Dnes platíme výpalné vyděračským firmám, které jsou na tuto oblast specializované. Například EPS. V podstatě rodinná firma. Jeden bratr Kužvart prosadí legislativu, umožňující vydírání. A druhý bratr Kužvart se svou EPS pak jen ty peníze vybere. Dělá se to takhle: objednejte si u nás "ekologickou studii" za 50 milionů. A my na oplátku nebudeme napadat řízení, na každý správní krok podávat žaloby a odvolání.

Jinak okruh kolem Prahy byl plánován také za první republiky...

0/0
7.5.2009 16:08

krueger

Re: stavby

do Liberce nevede dalnice nybrz R10 ;-) a do oblasti Turnova rozhodne nebyla dotazena kolem roku 1980 ( do Boleslavi mozna, netusim)

0/0
7.5.2009 16:20

xf

Re: stavby

Zjisti si, jaký je rozdíl mezi touto "rychlostní komunikací" a dálnicí. A pak rozdávej rozumy.

Na to stejně nepřijdeš: byly dva. Dálnice byla stavěna z federálních peněz, kdežto tato R10 z peněz repoblokových, českých. To je ten hlavní rozdíl.

A kdomě toho zde je malý rozdíl technický: je zde méně dálničních odpočivadel.

0/0
7.5.2009 23:42

krueger

Re: stavby

hlavni a jediny rozdil je technicky = rychlostka dovoluje postavit mensi polomer oblouku, vyssi stoupani a klesani, uzssi odstavny pruh, ma jiny parametr stredoveho pasu (typicke treba pro usek R10 z Hodkovic do Turnova). To oznaceni rika ridicum, s jakou kategorii silnice maji pocitat a ne z jakych penez je postavena. Nez zacnes rozdavat rozumy a nadavat nekomu do blbu, tak si zjisti fakta ;-O

0/0
8.5.2009 8:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.