Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Fotoreportáž: Podívejte se, jak se dnes řídí nejstarší souprava metra v Praze

V rámci oslav 35 let metra vyjela do tunelů trasy C nejstarší provozuschopná souprava. V případě poruchy se dá řídit z jakéhokoliv vagónu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Monika

Co

Hmmm, nevidim rozdil mezi nekterymi soupravami, ktere jezdi dodnes...(Y)

0/0
1.6.2009 19:37

Host

Re: Co

Predevsim- je to pohasinajici ZAROVKOVE OSVETLENI napajene primo z napetove kolejnice - seriove zapojene zarovky podobne jako zarovky na vanocnim stromku.

A pak jinej tvar kabiny strojvuce a mnohem mene vykone motory - coz na dost stoupajicim metru a to predevsim v te dobe A by byl znacny problem.

A jeste zastaralejsi elektricke vybaveni - odporovy menic pro nabijeni baterii vozu misto bezneho elektronickeho menice (st 800 V z troleje na asi 60 V napeti baterie - vetsina vykonu se tak menila v teplo). 

0/0
18.6.2009 2:25

Zebin

ten pohled do

kabiny metra je jako pohled do normalizace.........................;-D

0/0
27.5.2009 10:30

denis

мвм

jů!

Mytiščinská strojirna! Bydlím za rohem...

0/0
18.5.2009 15:31

vojta

774288214

čus;-€

0/0
15.5.2009 15:12

vojta

Re: 774288214

cujeV

0/0
15.5.2009 15:13

Fanda starých vozů

Zvuk

Nejsem žádný bolševik ale byla to paráda jak bývaly ty vozy čisté a jaký zvuk vydávaly elektromotory a podvozek.Je to jak s autobusy,takový erťák,ešemka i karosa 732,to mělo zvuk a když ho řidič správně vycitoval tak to byl koncert zakončený motorovkou.To dnešní city bus,neřkuli sor neumí takové kouzlo vyčarovat.Ty dřívější vozy měly snad duši nebo co.Připouštím že trpím patrně úchylkou

0/0
14.5.2009 18:22

TVOR7

Re: Zvuk

s tím co jste psal naprosto souhlasím... každý autobus má svou duši, zřejmě i metro, i tramvaj... je to tak. A patrně to cítí pouze lidé s úchylkou, ale to nevadí přece... aspon někdo:-)))V

0/0
15.5.2009 9:11

expi

Re: Zvuk

Souhlasím s vámi. V Miláně, kde mezi moderními aerodynamicky kulatými tramvajemi jezdí na některých tratích v centru i 50 let staré hranaté tramvaje - podobné pražské lince 91, které ve mně vyvolávaly naprosto stejný pocit. Jakmile se v nich elektromotor rozběhne, s celou podlahou to trochu třese, jako takové veliké živé srdce bijící pod vašima nohama, člověk pak má příjemný pocit, že ho veze něco živého a ne jen dnešní plastokovoý výplod vytvořený AutoCADem.

0/0
17.5.2009 22:47

Rychlokvaška

Dodžování

Prací pomocníka je také dodžování jízdního řádu.

Dodžování podle vzoru "Dodge"? RvRvRv

0/0
12.5.2009 14:06

Vincent

To se vůbec nedá číst

Tenhle článek se vůbec nedá číst - je tam asi 500 překlepů, nedokončených slov - vět které nedávájí absolutně žádný smysl a naprosto šílenej slovosled. Neřikám, že muj pravopis je geniální, ale já narozdíl nic nepíšu do novin!!

0/0
11.5.2009 16:12

ZZZZZZZZ

Re: To se vůbec nedá číst

Presne to sem jdu psat taky. Jeste snad bych odpustil "kontroler" (cesky "ovladac"). Ale "Salon pro cestujici" to me pripadne jak prelozene z rustiny nejakym Tatarem...

0/0
12.5.2009 6:26

Pribinacek

Re: To se vůbec nedá číst

Salon pro cestující je celkem běžný výraz ve spojení s prostředky městské hromadné dopravy, už od doby prvních uzavřených tramvají.

0/0
12.5.2009 8:54

honzasl

Re: To se vůbec nedá číst

Kontroler je normální výraz v drážní terminologii pro zařízení,které zajišťuje změnu zapojení předřadných odporníků. 

0/0
12.5.2009 10:13

Densha

Re: To se vůbec nedá číst

Pojem "kontrolér" je technický termín pro páku, která ovládá výkon motoru např. železničního vozidla, pojem ovladač se v tomto kontextu nepoužívá. Nebuďme zbytečně brusiči jazyka.

0/0
28.5.2009 16:27

Vincent

Re: To se vůbec nedá číst

Tak presne tohle jsem nemyslel, myslel sem slovosled a preklepy...

0/0
14.5.2009 1:22

jarda

Debilni hudba

Nechapu proc do celkem zajimaveho videa , muze nekdo dat hudbu jak pro fetaky....dneska ze vseho se musi delat neco svetoveho, TRAPAS

0/0
11.5.2009 9:23

R-Man

Re: Debilni hudba

Jardo tak ted jsi me rozesmal :-)))))) Hudba se totiz urcite deli na "pro fetaky" a "pro ty ostatni" - ROFLMAO :-D

0/0
13.5.2009 9:59

ivánek

Re: Debilni hudba

ty jsi fakt buran,....:-©

0/0
15.5.2009 14:50

V.

Re: Debilni hudba

mozna tak debilni jarda ;) hudba je celkem pohodovy ambient dokreslujici atmosferu a rekl bych ze ma evokovat technologii zitrka, ale kdyz ma nekdo rozhled elektronika = pro fetaky ok...

0/0
22.5.2009 18:17

Howard

video mi nejde pustit

XMLService.IOError: Error #2032

0/0
10.5.2009 9:39

CZE_Lecco

Re: video mi nejde pustit

Mě taky nejedou videa z idnes už notnou dobu.:-/Rv

0/0
10.5.2009 11:02

Johan07

Re: video mi nejde pustit

Mě taky nejdou, ale jen v FF. V IE jdou spustit, tak na technet používám IE Tab.

0/0
10.5.2009 19:33

vlmach

Re: video mi nejde pustit

V FF bez problémů.Patrně Vám chybí nějaký plug-in.

0/0
11.5.2009 13:21

R-Man

Re: video mi nejde pustit

V Chrome naprosto bez chyby.

0/0
13.5.2009 10:00

Host

Re: video mi nejde pustit

Nejde protoze mas asi doplněk Adblock a ve slovniku slovo *reklama*, si tam dej vyjimku @@|http://servis.idnes.cz/stream/flv/* a asi @@|http://go.idnes.bbelements.com/*

0/0
10.6.2009 20:00

wertty

Re: video mi nejde pustit

Jest-li mas FF a doplněk Adblock a ve slovniku slovo *reklama*, tak si tam dej vyjimku @@|http://servis.idnes.cz/stream/flv/* a asi @@|http://go.idnes.bbelements.com/* pak by to mělo jit.

0/0
10.6.2009 20:07

Host

Re: video mi nejde pustit

Super lidičky, ono už to jede, díky za pomoc.R^;-D

0/0
12.6.2009 10:22

Host

Re: video mi nejde pustit

Díky, teď to zafungovalo na vyjímku @@|http://go.idnes.bbelements.com/*. Mám Firefox 3.0.11 a Adblock Plus 1.0.2. Ikdyž, předtím mi nejela jen úvodní reklama (Error #2032) a pod chybovou hláškou se v klidu rozjelo hlavní video. V podstatě stačí jen odkliknout hlášku, aby zmizela a nepřekážela.

0/0
3.7.2009 15:04

Ernesto Rafael Guevara

V jednom filmovém týdeníku byly záběry z návštěvy

Edvarda Beneše v Moskvě (cca polovina 30. let) a jezdil v totožných soupravách metra, které jsou v tomto článku. :-)

0/0
10.5.2009 8:28

Šimi

Re: V jednom filmovém týdeníku byly záběry z návštěvy

Zajeď si do Moskvy a uvidíš, že tento typ souprav tam jezdí ještě dneska. :-)

0/0
11.5.2009 16:13

Trepifajaxl

Re: V jednom filmovém týdeníku byly záběry z návštěvy

Ve třicátých létech  totožné vozy jezdily v USA.

0/0
17.5.2009 12:20

Johny

Souprava

Staré soupravy vidím deně na trase B již 25 let. Posledních 20 let se mimo zdražení jízdného Dopravní podnik moc nepředvedl.!

0/0
9.5.2009 20:29

Petr

Re: Souprava

Na trase B sice jezdí staré soupravy z Ruska, ale nejedná se o soupravy typu Ečs. Tyto soupravy nesou označení 81-71 a v provozu jsou v Praze od roku 1978. Poslední souprava do Prahy byla dodána roku 1990. Od té doby byla většina těchto souprava modernizována na typ 81-71M (dnes na trase A a s menší úpravou na trase B). Modernizace spočívá v zachování kovové skříně, zbytek je vyměněn. Dalším typem jsou české vozy M1, které dnes jezdí na trase C.

0/0
9.5.2009 20:55

Martins

Re: Souprava

Nedomnívám se, že se jedná o jednu z prvních souprav. Myslím si, že ty první měly vnitřní rámy oken dřevěné a jiné drobnosti jinak. Nepletu se? Přeci jen je to dávno.

0/0
17.5.2009 7:46

JBetak

Re: Souprava

Prvních vozů bylo jen 50, podle čísel skutečně nemůže jít o žádný z nich. Velmi rychle bylo dodáno dalších 20 (pravděpodobně při přechodu ze třívozových na čtyřvozové soupravy), ale ani z těchto 20 nejsou.

 Dřevěné rámy oken byly při opravách nahrazeny hliníkovými.

0/0
19.5.2009 12:15

gen.MacArthur

Re: Souprava

Jednoduše to poznáš podle stropu Pokud tam ještě svítí žárovky, tak je to ten nejstarší typ.

0/0
11.5.2009 21:17

Kony Poly Kely

Re: Souprava

Nevim jak Vy, ale ja se rad svezl "starou soupravou". Dost mista a dobre vetrani -  vylepsenym verzim oboje vicemene chybi, i kdyz, pokud jde o vetrani, jsou ty uplne nejmodernejsi vyrobky nejhorsi. V zime, natoz v lete.

0/0
19.5.2009 8:29

petemele

Hm

Jenze ta patrila do technického muzea hned jak byla vyrobena ;-D

0/0
9.5.2009 8:16

Jana

Re: Hm

Soudruh rotný Topolánek jezdil do VUMLu zásadně autobusem

0/0
9.5.2009 9:24

Hejkal

Vzpomínková jízda ?

To zas budou modráci křivit huby jako Tluchoř R^

0/0
8.5.2009 23:57

kapitán Hollister

ndá mi to, abych neupozornil

že tak nějak před 10 lety, v době, kdy do pražského metra začali používat novější typy vagonů(nebo rekonstruované staré), zkrátka ty co jezdí na céčku, tak se s velkym gustem jeden novinář, možná že to bylo i v MF Dnes, jak ty tarý sovětský vagony jsou nevhodný, ja má řidič málo místa, jak v podatě kouká bočním oknem, jak ty lavice pitomý, že sedačky jsou inteligentnější, a te´d po deseti letech najednou se pořádají vzpomínkové jízdy a vzpomíná se na to jako na něco..no tomu nerozumim,. Proč. Fandy techniky chápu, ale vždycky ty kecy k tomu, jo, proč že jo. Každej má na ty lavice versus sedačky názor jinej, ostatně já mám taky vlastně radši lavice, nevadí mě sedět jak na hřadle, což právě před deseti lety jeden novinář hrozně kritizoval. Všechno je jinak pořád a novináři by měli spíš držet zpátky  a necpat do článků svý názory.

0/0
8.5.2009 22:25

kapitán Hollister

Re: ndá mi to, abych neupozornil

no hotovej Ferdinand Peroutka, jak to po sobě čtu, hroznej styl, ale já už to přepsat nemůžu, omlouvám se :-)

0/0
8.5.2009 22:28

MarK

Rozložení

Pěknej článek :)

Přijde mi škoda, že se upustilo od tohoto systému rozložení sedaček - člověk se nemusel usazovat na unifikovanou sedačku, která je někomu velká a někomu malá, do vozu se vešlo mnohem více lidí, snáze se mezi stojícími udělala ulička pro výstup/nástup z nacpaného metra...

Ale asi to má i svoje bezpečnostní důvody...

0/0
8.5.2009 20:58

kapitán Hollister

Re: Rozložení

no vidíš a tohle právě před zhruba 10 lety dávali v novinách jako výhodu-že to není nějaká hromadná soudružská lavice na sovětský způsob, ale pro střední evropu typičtější individuální sedačky.

0/0
8.5.2009 22:08

ZW

Re: Rozložení

Od podélných lavic se v nových vozech metra upustilo ne proto, že jsou málo "individualistické", ale proto, že jsou nezdravé. Při rozjezdu a brždění totiž silně namáhají páteř. A protože naše populace trpí problémy páteře docela často, byl to jeden z hlavních argumentů pro změnu uspořádání sedadel v inovovaných vozech metra. (Proč se totéž pravidlo neuplatnilo v nových tramvajích "Porsche", na to se mě neptejte.)

0/0
10.5.2009 21:28

pavelpat

Re: Rozložení

Mimochodem, podélné sedačky jsou i v nových vozech, tak nevím...

0/0
13.5.2009 19:26

Beda

Re: Rozložení

Ptam se: A co ted ty tramvaje, kde se neda nastupovat prednimi dvermi? ;-D

0/0
16.5.2009 23:12

Apač

Kdepak udělali kapitalisti chybu ?

Bémova předražená Siemens souprava má zase poruchu ?;-D

0/0
8.5.2009 18:44

Tarq

Re: Kdepak udělali kapitalisti chybu ?

Oslavy 35 let metra, chytráku(Y)

0/0
8.5.2009 19:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.