Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Češi testují rakouský vlak railjet. Z dvoustovky zastaví na 1050 metrech

Na kolejích Výzkumného ústavu železničního u Velimi začalo testování rakouské soupravy railjet. Po schválení pro cestování v ČR by se mohla po kolejích prohánět až 200 km/h. Z této rychlosti dovede zastavit na stejné vzdálenosti, jako obyčejný vlak z rychlosti poloviční.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Panťák

České elektrické jednotky řady ,451, už roce 1970 jezdily rychlostí 100-120km za hod a ze 100km zastavily na 300metrech.

0/0
15.6.2009 15:00

Petr

Railjet na přejezdech?

Vzhledem k inteligenci některých řidičů ze které přímo vyplývá jejich chování na přejezdech a (ne)respektování výstražných zařízení si neumím představit že by se po kolejích něco prohánělo dvoustovkou. Leda že by byla vynalezena souprava, kt. zastaví na 2 metrech :) nebo by byla většina přejezdů nahrazena mimoúrovňovým řešením. Uvidíme čeho se dočkáme dříve :))

0/0
17.5.2009 22:28

Martin

Odfláknutý článek

Z nadpisu "Češi testují rakouský vlak railjet. Z dvoustovky zastaví na 1050 metrech" by člověk tušil, že se dozví v čem mají rakušáci lepší brzdy a ono nic :-©

0/0
17.5.2009 21:12

volic_plukovnik

Na fotkách railjet vypadá, jakoby stál.

Já to říkám pořád, berte si na ty reportáže fotografa :-)

0/0
17.5.2009 20:23

berka496

BArovat peníze ČD!!

Kdyby měl spoustu prachů a nevěděl co s nima dělat,tak bych je daroval ČD na kompletní obnovu vozového parku+modernizace tratí min. 200 km/h+údržba vlaků na 15 let+postavit VRT a pak by všichni mohli říkat že ČD jsou nejlepší v Evropě!Stačilo by tak 5 biliónů;-D;-D;-D

0/0
17.5.2009 12:08

ekonom

cena je dosti důležitá

podstatné by také bylo porovnat cenu souprav  Pendolina a této...

0/0
17.5.2009 5:05

student

to u Ceskych drah nehrozi...

hezke vlaky, ale toho se s Ceskymi drahami nedozijeme!!!!!!!!!!

a kdyz uz, tak to zaplati stat a samozrejme si clovek pekne hodne priplati!!!!

0/0
16.5.2009 17:52

rakušák

Re: to u Ceskych drah nehrozi...

myslíš, že rakouským drahám to stát nezaplatí? ;-D

ICE i TGV platí německá nebo francouzská vláda, študentíku. Tyto jednotky nemají šanci si na sebe vydělat.

0/0
16.5.2009 19:11

Kája

Klausovo Pendolino

Škoda, že se tenkrát v devadesátých letech nekoupilo TGV - bohužel pravicová klausovláda tenkrát koupila předražené a poruchové Pendolino RvRvRv

0/0
16.5.2009 17:08

Duslo

Re: Klausovo Pendolino

A na čem by TGV jezdilo, ty "chytrej"?:-P

0/0
16.5.2009 17:55

rakušák

Re: Klausovo Pendolino

No, mohly se nakoupit pořádné rychlíkové vagony.

0/0
16.5.2009 19:13

Elliason

Re: Klausovo Pendolino

Taky myslím, ale nedá se nic dělat. Nebo by se ted mělo koupit dalších 100 Bmz

0/0
16.5.2009 20:00

Třeste se, modří lumpenproletáři

Re: Klausovo Pendolino

Bmz jsou už vagony kategorie EC.

0/0
17.5.2009 12:50

Arx

Takhle ma vypadat moderni vlak.

Moderni, hezky a kvalitne postaveny vlak. Pravy opak prdolina. Tento tyden jsem se hrozne nasmal kdyz se mluvci ceskych drah snazil omluvit foceni porna v prdolinu tim ze krasne zeny, ferrari a pendolino patri k sobe:-© Kdyz si k tomu jeste primyslim jak CD v podstate odstranily konkurenci - 1)moderni nemecke stroje jiste firmy  cesti technici nepustili na trat protoze pry nejsou odskousene, zatimco pendolino o kterem odbornici hovori jako o necem co brzy zpusobi katastrofu jelikoz je to totalne nekompatibilni s  ceskym zabezpecovacim systemem trati si vesele jezdi. 2) miliardove dotace od statu vedeneho socialistickou ods v dusledku kterych logicky student agency odstoupilo od zavedeni vlastni luxusni konkurencni vlakove soupravy.... ceske drahy jsou proste nejvetsi skudce hromadne dopravy v CR a je potreba tento neschopny socialisticky moloch co nejdrive rozprasit.

0/0
16.5.2009 15:02

Martin

Re: Takhle ma vypadat moderni vlak.

S totální nekompatibilitou Pendolina a zabezpečovacími zařízeními to zase nepřehánějte ;-)

0/0
16.5.2009 16:46

emilhacha

Re: Takhle ma vypadat moderni vlak.

zajimavé, tzn. že Švýcaři jsou vedeni taktéž socialistickou ODS?

0/0
16.5.2009 19:57

Marconi

Re: Takhle ma vypadat moderni vlak.

A ještě Italové, Angličani a Švédi kteří Pendolino používají :-)

0/0
16.5.2009 23:07

skejpa

Re: Takhle ma vypadat moderni vlak.

kdo vi jestli nebyla u vlady CSSD kdyz se rodil napad dotace na rychlovlaky. jako by to nebylo uplne jedno. nejakej paroubek nebo topolanek o tom stejne nerozhodvali...

0/0
17.5.2009 11:59

čete

Uzavíratelná kupé

Nějak mi uniká, proč železnice začíná jako pokrok uvádět vagony, které nejsou  členěny na uzavíratelná kupé. Jedna z velkých bolestí hromadné dopravy je totiž minimální soukromí. Proto mnozí raději jedou autem. - Navíc: 6, příp. 8 lidí se snadněji dohodne o topení či větrání, než lidi z celého vagonu

0/0
16.5.2009 14:39

OFF

Re: Uzavíratelná kupé

O větrání se můžeš dohadovat v českých sto let starých vagónech, ale tady budou vagóny plně klimatizovány, takže v celém vlaku bude stejná teplota. Navíc když se podíváš, tak zjistíš, že okna nejsou ani otevíratelná (tada při 200km/h bych je nechtěl ani otevřít :-D ).

0/0
16.5.2009 15:02

aldik7

Re: Uzavíratelná kupé

no já nevím, ale mi vyhovuje vlak bez kupé.. když vlak nemá kupé tak je zajištěna větší bezpečnost a cestující si nedovolí demolovat a znečišťovat vybvení vlaku.. kéž by postupně i ČD rušili z provozu vagony s kupé :-)R^ .. a kdo chce soukromí, tak at si jede nepohodlně autem no ;-D .. busy taky nemaj žádné soukromí... a tam to nikomun newadí :-P ..

0/0
16.5.2009 16:24

čete

Re: Uzavíratelná kupé

No, já právě proto jezdím vlakem, že tam kupé jsou :-) a nejezdím busem, protože tam nejsou. Ráno se v některém kupé dohodnou, že zhasnou, jinde si nechají rozsvíceno na čtení. Podobně je to s hlukem, někde se chtějí povídat, někde jsou rádi, že je ticho.

0/0
16.5.2009 17:45

a8n

Re: Uzavíratelná kupé

Jo, já taky radši kupé. Proto by měly být řazeny oba druhy.

0/0
17.5.2009 23:18

rakušák

Re: Uzavíratelná kupé

teda mně zrovna vyhovují spíš velkoprostory.

0/0
16.5.2009 19:15

wellczech

nadpis článku?

Opět a zase... jeden by čekal, že v článku bude více o brzdách, zatím jen tam jen info o tom, že zastaví na poloviční vzdálenosti než obyejný vlak. Nějaké technické detaily by nebyly? Proč tomu tak je? Co má vlak zvláštního než ostatní?

0/0
16.5.2009 13:47

Elliason

Re: nadpis článku?

Premium Class. To v žádným TGV ani japonskén vlaku není.

0/0
16.5.2009 20:04

a8n

Re: nadpis článku?

Počkej až je Jančura trumfne s hyperturbopremium.;-D;-D

0/0
17.5.2009 23:18

AKSAMIT

a beztak

budou lacinejsi nez prdolina......:-)

0/0
16.5.2009 13:47

peksa

railbox

123456789

0/0
16.5.2009 13:29

peksa

sadfs

sdf

0/0
16.5.2009 13:28

sirkeci

Jó, Rakousko, to je jiná...

Kde bychom byli, nebýt těch Rakušáků, že?

0/0
16.5.2009 12:56

Elliasson

RailJet!

Tak doufám, že bude nasazen v ČR do roku 2011, to by bylo velmi dobré pro mě. A taky už se těším na Czech RailDays 09. A kdyby to jelo přes tu Ostravu, tak by teoreticky mohlo zastavit i v Hulíně, což by bylo pro mě velmi dobré.R^

Ale nezastaví, ale v Otrokovicích či v Přerově snad jo.

0/0
16.5.2009 12:39

Bohuš

Rychlý vlak do Varšavy bude hodně vzdálená budoucnost

Když tam nemůže jezdit ani Pendolino... Za hranicemi vedou koleje po podmáčené půdě, vlak se tudy šourá, přesto je to jízda jak na tankodromu. Znamená to postavit novou trať, možná i jinudy.

0/0
16.5.2009 11:59

Darek

Re: Rychlý vlak do Varšavy bude hodně vzdálená budoucnost

On May 11, 1994, the Italian train Pendolino broke Eastern European speed record, going on the CMK(Centralna magistrala kolejowa=trať Varšava-Katovice) at 250 km/h. ;-D

0/0
16.5.2009 15:07

alžběta

kdo první?

držím palce STUDENT AGENCY, aby jako první začala provozovat  takovéhle slušné vlaky. Od tunelářů  z Českých drah se ničeho nedočkáme.Na jejich akce (milion za večer managementu s Helenou Vondráčkovou) stále doplácíme z našich daní.Fuj.

0/0
16.5.2009 11:41

haha

Re: kdo první?

No, jízdenka RailJet na trati Praha-Brno by byla tak za 100 Euro. ;-D

To není nic pro špinavce jezdící SA.

0/0
16.5.2009 12:14

bla

Re: kdo první?

Proč jsou podle Vás lidé jezdící se SA špinavci? Sám jsem párkrát se Student Agency jel a byl jsem velmi spokojen. A to se prosím za špinavce nepovažuji.

0/0
16.5.2009 21:42

aaa

ach jo

Zameťte si laskavě před svým prahem..a můžete začít u svého příspěvku.

0/0
16.5.2009 11:25

aaa

Re: ach jo

pro nick drs...

0/0
16.5.2009 11:27

drs

Re: ach jo

Neni treba. Nepohodlne vyroky se tu totiz netrpi. Ale zajimalo by mne, cim jsem se podle Vas provinil. Absenci diakritiky?

0/0
16.5.2009 15:29

jiri

zkusenosti autora s focenim

Jednou jsem si jen tak vyfotil motoracek

http://farm4.static.flickr.com/3364/3501370746_b0d52e80b6.jpg

Kolebal se pomalu do stanice a presto na fotce nevypada, ze stoji. Probuh jak se vam muze nepodarit u vlaku co jede 200km rychlosti neprovest ani trosku panning, kdyz napisete, ze na fotkach jako kdyz stoji....

0/0
16.5.2009 11:12

MM

Re: zkusenosti autora s focenim

A k čemu by to bylo dobré? Aby "umělecká" fotka s rozmazaným pozadím působila správně "dynamicky" a "dramaticky"? Tohle není ani reklamní prezentace, ani plakát pro pubertální milovníky "fast and furious", ale seriózní článek o testování zajímavé železniční soupravy pro ty, kteří se zajímají o techniku. Fotky s panningem a dalšími "uměleckými" efekty mně tu opravdu nescházejí. Zato ocením velké, ostré a dobře prokreslené snímky, na nichž se mohu kochat detaily. A takové autor umí.

0/0
16.5.2009 11:56

stoural

Re: zkusenosti autora s focenim

Tak proc autor clanku breci nad tim, ze vlak vypada jakoby stal?

0/0
16.5.2009 12:14

MM

Re: zkusenosti autora s focenim

Nevšiml jsem si, že by autor "brečel". Jen čtenáře upozorňuje, že vlak, který na fotkách vypadá v klidu, ve skutečnosti jede 200km rychlostí.

0/0
16.5.2009 13:14

Chytracisko

Re: zkusenosti autora s focenim

Také mne v té souvislosti napadlo, že když chtěl autor fotku vlaku v klidu, měl by lepší ho vyfotit když stojí ;-D Když se řítí rychlostí 200 kmh tak by stálo za to toho trochu využít a udělat odpovídající fotku :-)

0/0
16.5.2009 17:18

ach jo pane

Re: zkusenosti autora s focenim

az na tu spatnou kompozici :-)

0/0
16.5.2009 12:46

jiri

Re: zkusenosti autora s focenim

kompozice jsem si vedom, nema to byt vzorova fotka, jen dokumentace motoracku na sumave. stejne tak ten prepal oblohy vzadu, atd. slo mi o demonstraci zachyceni pohybu vlaku. u toho railjetu by stacil pro mirnou dynamiku i cas kolem 1/250.

0/0
16.5.2009 15:19

czechian

Re: zkusenosti autora s focenim

No a co jako? Ty zase neumíš pracovat s vyvážnením bílé a máš kus fotky krutě přepálený. Ty jseš opravdu ten pravý, co tady fotografovi bude radit. ;-D

0/0
16.5.2009 23:05

admiral 666

nepredstavitelna rizika sunuteho vlaku

Dovedete si predstavit, kdyz se v rychlosti 160 km/h pod celni vuz dostane auto? Zatimco lokomotiva na cele by ho odhodila a zmasila, tahnouce vlak v bezpeci za sebou, (ok - v naprosto vyjimecnem pripade by mohla vykolejit viz audi u melnika, i tak se ale vozy rozeskacou po poli bez vetsiho masakru cestujicich), u sunuteho ridiciho vozu staci, aby vyskocila jedina naprava podvozku (na to ani neni treba auto, staci lom kolejnice, kamen, atd.) a z principu pusobicich sil zadni lokomotiva sesklada vlak pred sebou jako hracku a projede troskami jako beranidlo. Nezapomenme, ze lokomotiva nebrzdi tak ucinne jak vozy, pri brzdeni vlaku vic brzdi vlak a loko by pri odpojeni odjela dopredu. Ackoli se v zahranici hodne rychliky sunou, jakmile dojde k necemu takovemu, to zase bude narku a vysetrovani a konecne se to zakaze. Podotykam jen, ze nemyslim soupravy, ktere maji pohon po cele delce vlaku, mluvim o tlaceni nekolika vozu lokomotivou vzadu.

0/0
16.5.2009 11:03

jirik

Re: nepredstavitelna rizika sunuteho vlaku

řekl bych, že ta rizika nejsou nepředstavitelná, ale docela reálně představitelná:)

0/0
16.5.2009 11:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.