Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čermák: Připravte si peněženku. Ten chlap v obleku je Murdoch a nebude to zadarmo

"Milostpaní si přála platit. Tak to máme ... tři článečky, dvanáct videí ... nějaké blogy byly? Asi tak dva? Prosím pěkně ... pět a tři ... dvanáct ... dohromady to dělá dvacet sedm korunek. Milostpaní bude chtít účet?"

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Cervak je zlo

Rv

0/0
26.8.2009 10:27

Hagrid23

Re: Cervak je zlo

Dnes to bylo celkem zajímavé.

0/0
26.8.2009 13:58

fritzek

Re: Cervak je zlo

Nebudu riskovat ztratu zraku a poskozeni mozku ;-)

0/0
29.8.2009 18:47

tazmanskycert

Nevím :(

Asi bych si platit nepřál, ono jde totiž i o jisté nárokování si skladby obsahu v případě platby.

Protože aktuálně si z idnesu vyberu zhruba tři více méně zajímavé články obden, pokud bych si za obsah ovšem platil, po čase bych se cítil ošizen, neboť bych vesměs platil za obsah který ani omylem nevyužiji a chtěl bych tedy více tématických článků z mého okruhu zájmů... A protože nepředpokládám, že ony transakce by zaplatili rozšíření redaktorského týmu, nevidím tak ze svého uživatelského hlediska důvod pro jejich obhájení a jdu o dům dál.

Pokud by se dělo zpoplatňování v masovém měřítku, vždy je tu možnost zapnout veřejnoprávní televizi/internetové vysílání/web a nejpodstatnější věci i tak dozvědět.

0/0
25.8.2009 15:08

Host

Honorar za pocet znaku :(

Vse se dalo rict jasneji a strucneji a neopakovat stale dokola ty stejne myslenky jinymi slovy. :(

0/0
6.8.2009 15:26

Marekzprahy

platit se začne

Myslím, že platit se na internetu za zpravodajství začne v momentě, kdy to bude možné - s nízkými transakčními náklady a v "reálném čase". Paypal, možná i ty mPeníze (proč by do toho jinak seznam šel?).

Mimochodem - http://moderni-platebni-metody-jak-jste-na-tom.vyplnto.cz/

0/0
27.5.2009 10:03

ja

mate pravdu

Pravda. Zadarmo dela jen opensource komunita. Ale kdyby mi prisla nejaka platbicka, abych mohl koupit notas, na kterem mi build pobezi cely........

0/0
26.5.2009 18:41

jan

nenažratý murdoch

0/0
26.5.2009 15:28

jan

nenažratý ruppert murdoch

Ako že je to zadarmo ?

Ja určite nemám nič zadarmo ani internet !!!!

Murdoch je nenažratý a to je všetko . Taký ako on spôsobili aj hospodársku krízu.

0/0
26.5.2009 15:25

Bobo

zadarmo

myslím, že už tet ty informace jsou dost drahé. nebo snad máme připijení k netu zadara.8-o

0/0
26.5.2009 12:25

Stan

Jednou to možná přijde!

Myslím, že zpoplatnění informací u větších internetových novin, blogů a podobných, je velice nasnadě, zvláště pokud mají velkou návštěvnost. Za spolehlivé a rychlé informace si mnoho lidí určitě rádo zaplatí. Otázkou je, zda-li se najde konkurence odpovídající kvality, jak tomu v této branži obvykle bývá, a bude poskytovat informace zdarma s webem plným reklam. Doufám ovšem, že to nedopadne jako v některých utopických prognózách, kdy poskytovatelem informací bude jediný monopol ovládající veškerá média a konkurence bude okamžitě potřena. Informační revoluce je velice blízko...:-)

0/0
26.5.2009 12:12

vvvv

platby za informace

Opatrné ano. Samozřejmě rozumně a s mírným poplatkem :-) Bohužel to vůbec nepomůže odtřídit plevel od zrna, protože mikroplatby si zavede každý pitomec.

Ale pokud by např. zpoplatnili iDnes, jsem ochoten platit cca 5 Kč denně za celý obsah :-) nebo třeba 1000Kč na rok.  A očekával bych, že se buď vylepší informace, jazyk článků nebo se omezí reklama. Aspoň jedno z toho. A navíc, že všechny články, co jsou v MFDnes budou i v iDnes a to v době ranního vydání.

Navržená cena není podle mne nízká, je to zhruba 2/3 ceny papírových novin. Myslím, že to odpovídá.

0/0
26.5.2009 8:45

meda

nikdy!!!

Internet je třeba chránit před takovými nápady....nikdy!!!!!!!!!!!!

0/0
25.5.2009 16:34

michal

Vše jinak

To bude jako v padesátých letech s kontaktníma čočkama. Američani přetáhli vědce a odborníky, koupili od rusáků Vichterleho patent za milion dolarů a prohlásili, že měkké kontaktní čočky vůbec a není to cesta kupředu. Všichni se orientovali na tvrdé kontatní čočky a ejhle, amerika o dva roky později s našima českýma čočkama zaplavila svět.. Něco podobného by mohlo nastat i tady, přece si podnikatel takového formátu nebude přemýšlet nahlas o dalších plánech..

0/0
25.5.2009 10:30

briza

Ale jo, jen do toho

Vysledkem bude vznik obdoby Open Source ve zpravodajstvi. Zatim jak je "vse zadarmo" jsou nezavisle zpravodajske servery v mensine protoze proste neni takova poptavka. Jakmile se velci vydavatele stahnou do placenych rezervaci ona si internetova komunita poradi i bez nich. Jen jsem zvedavy jak se na to budou tvarit politici a dalsi manipulatori az v dusledku techto zmen posili nezavisle zpravodajstvi. Tipuji, ze zacnou v "ramci objektivity" volat po zakazech.

0/0
25.5.2009 10:26

Petr Kopal

A co?

Ztráta času. Napsat článek i číst ho. Za kvalitní a potřebné informace jsou lidé ochotni platit. To není případ internetových novin. Resp. novin vůbec. Noviny krachují protože informací je kolem nás tolik, že je nestačíme přijímat. A tak si logicky vybíráme. Pokud se někteří lidé snaží ušetřit na papírových novinách, nečekám, že by si platili ty internetové.

0/0
24.5.2009 21:09

JohnyAsbest

a co vzduch milí bolševici rudooranžovomodrého ražení

je jen otázka času placení za dýchání vzduchu..............

0/0
24.5.2009 19:25

st

Připravte si peněženku

Ani bych se nedivil, Topolánkova vláda začala nebo chtěla vybírat peníze od obyčejných občanů za cokoliv. Peníze utrácela i za zvýšení platů poslanců, jejich různé příplatky schvalovala. A tak  musí  je vymačkat z lidí jakkoli i v malých obnosech.

0/0
23.5.2009 10:27

jarda

DOCHÁZÍ DECH I PENÍZE ?

Rv Pane Čermák, začněte si vydělávat jinak než takovými nesmysly,jakými informujete uživatele internetu. Rv

Ptal jste se orgánů EU co těm vašim "nápadům" říkají ? Zkuste to a pak mi dejte vědět. Nechci mít PC jen na prohlížení obrázků z vlastního fotoaparátu !

[>-] EU [>-]

0/0
23.5.2009 10:26

kuře

Já už platím za informace

5 stovek měsíčně.. co byste chtěli víc :.-) Jako jestli bych měl dák korunu za ty nesmysly na idnes či novinkách... články plné gramatických chyb, tak díky, ale neberu :-) Se zas milerád vrátím k TV anebo vyrazím na hory.... :-)

0/0
23.5.2009 7:49

Jeroným

Infoneurotici a infofeťáci, spojte se!

Pan Murd(er)och jakožto nadšený infoneurotik a infofeťák správně pochopil, že v kapitalismu není zadarmo vůbec nic, čehož jsme svědky obzvláště v období globalisační krise a krise klimatické. I "zadarmo" nemůže tudíž být zadarmo.

0/0
22.5.2009 23:50

Kauel Jiuka Vuďa

Žumpa z pavučiny

God Save Murdoch, new Nobel Prize Release Candidate! Aspoň se ta žumpa zvaná internet trochu pročistí.

0/0
22.5.2009 23:27

pteryx

je to logické,

napsat například takovýhle pěkný článeček dá celkem dost práce a současně to vyžaduje určité nadání. Připadá mi, že to placení může být i dobrovolné, pokud bude ten platební systém dostatečně pružný, pohodlný a ceny nebudou přemrštěné. Když mi někdo předloží účet za oběd v restauraci, tak taky neutíkám, i když vím že by mne třeba nechytili ... Jsem ochoten za dobře odvedenou práci zaplatit.

0/0
21.5.2009 20:06

Sidonna

Platím za internet co by ještě nechtěli :-)

Platím dost za internet, i když u něj nesedím celý den. Za zprávy platit nebudu, můžu si je kdokoliv přečíst, třeba v městké dopravě nebo čekárně, když už bych bez zpráv byla smutná. Prostě podnikatelé v médiích, noviny a podobně, musí pochopit že každý zlatý důl má své dno. Vůbec se mi nelíbí že pouze díky vydáváním novin se z někoho stal multimilionář. V naší zemí taky vycházely noviny, ale že by někdo na nich tolik kasíroval to se mi nezdá, myslím v minulém režimu.

Na běžné zprávy by běžný občan měl mít prostě právo, neměly by se předražovat atd.

0/0
21.5.2009 8:55

pteryx

Re: Platím za internet co by ještě nechtěli :-)

Nemusíte mít obavy, jednak to nebudou žádné extrémní pálky, protože se ušetří za distribuci a za papír, jednak bude dost zpráv volně, kvůli placení novin tu nikdo žádnou tvrdou totalitu budovat nebude, to by přišlo příliš draho, bylo by to kontraproduktivní.

0/0
21.5.2009 20:10

Astromila

Kvalita

Co jsem si všimla, o KVALITU stojí neuvěřitelně málo lidí. Budou-li utaženy kohoutky u hodnotných informací, lidi prostě začnou číst ty nehodnotné. (Na úpadek tv kvality se taktéž nadává, ale kouká se na to pořád.)

Podle mě Internet ve větší míře zpoplatněn (úspěšně) NEBUDE. Doba je taková - informací čím dál víc a čím dál povrchnějších. Kdo by za TOHLE chtěl platit?! :-/

0/0
19.5.2009 12:05

pteryx

Re: Kvalita

lidi co to zaplatí se jistě najdou. Uvědomte si, že u papírových médií pravděpodobně platíte více než za samotné informace za to, že je někdo vytiskne, že ten tisk a ten papír něco stojí, že se to musí rozvést do trafiky nebo poslat někde poštou (což není vůbec zadarmo), atp. Náklady na internetový server jsou proti tomu celkem mírné.

0/0
21.5.2009 20:12

Adam M.

Obohacující článek

Po delší době jsem na internetu konečně narazil na rozumný a poutavě napsaný článek. Díky. 

Co se týče obsahu, osobně bych si za kvalitní a lehce naleznutelné čtení na internetu rád i připlatil, pokud by šlo o částku srovnatelnou s papírovým vydáním novin. Blafy na nejznámějších infoserverech (vyjma ČTK) se už pomalu nedají číst.

0/0
19.5.2009 0:07

sabra

Proč je web zadarmo?

Cely clanek se toci kolem zakladni teze, ze web je zadarmo - no ja nevim, ale myslim, ze na internetu je spousta placenych informacnich webu. Tudiz zakladni otazka clanku "Proč je web zadarmo?" jaksi postrada smysl. To jestli si pan Murdoch zpoplatni sve weby je jeho vec, ale dle meho nazoru to na podstate internetu nic nemeni - tudiz clanek o hovne a jak je na idnes zvykem, z komara se udelal velbloud.

0/0
18.5.2009 19:33

Red Robin

Hana s velkymi prsy a lesba s modrou hlavou

je to nomenklaturni novinar, co mu nomenklaturu prekazila velvet revoluce. K nadpisu meho prispevku - tenhle tyden jsem v novem drugstore nahodou narazil na uplne stejnou hovadinu, ale vydavanou od roku 1995 (nejsem uplne si jist) v Californii. Co takhle copyright Cermacku?;-D

0/0
17.5.2009 22:32

host

blbost

infornace o autorovy clanku ten clanek naprosto vystihuje :-)

0/0
17.5.2009 11:48

Herbage

U článku jsem se velmi bavil,

je zajímavé pozorovat, v jak odlišném světě pan Čermák žije. Zajímalo by mě, zda-li píše na něčí objednávku nebo tomu snad vážně věří. Zkuste zpoplatnit idnes a uvidíte sami, kdo by za takovou informační žumpu platil, jedině blázen. Třeba takový technet, za celou historii tu nevyšel jedni článek, který by se týkal vědy a při to to má být náplní práce zdejších "redaktorů". Místo toho tu publikují články typu: Vynalezli auto na vodu, akce skočtě všichni do vzduchu aneb zabráníme GO či uhodíte-li kladivem televize, sklo se rozbije". Většina autorů je negramotných a nezná ani základní souvisloti z fyziky. Pokud se chci opravdu něco dozvědět, zajdu zdarma na http://aldebaran.cz/ Autor článku zcela podceňuje obětavost lidí. Spousta blogerů bloguje ne proto, že chce něco vydělat, ale že se chce právě o získané informace podělit. A existují opravdu špičkové blogy, kterým autoři věnují hodiny týdně, někdy i denně a člověk získá zadarmo informace, které na portálu typu idnes nevyjdou ani za sto

0/0
15.5.2009 23:48

Herbage

Re: U článku jsem se velmi bavil,

let. Stejně tak třeba fanouškovské portály fotbalových klubů jsou založené na bezplatné pilné práci desítek lidí a člověk se tam dozví zadarmo co potřebuje a o čem třeba redaktoři sekce sport nemají ani potuchy. Šíření informací zdarma zkrátka nejde zabránit a když člověk chce, dostane se k těm opravdu kvalitním i ve svém oboru zadarmo, stačí chtít. Většina lidí se o ně ráda zadarmo podělí. Ale souhlasím, že třeba finační informace budou i nadále placené, otázka je, kdo o ně bude nadále stát, když jsou často mylné:-)

0/0
15.5.2009 23:54

Anonymní přispěvatel, nepřihláše

ZAPLAT A TAHNI DAL

Ja by som spoplatnil novinarcinu, chces pisat svoje zvasty tak si zaplat.

0/0
15.5.2009 10:50

Wolfling

Re: ZAPLAT A TAHNI DAL

A taky diskuse pod clanky.

0/0
15.5.2009 12:14

xf

Re: ZAPLAT A TAHNI DAL

Jistě. To by byl vedlejší efekt toho, o čem píše pan Čermák.

Lidi by se zase chodili vykecat do různých spolků a do hospod. Žádná ztráta by to nebyla.

0/0
18.5.2009 17:56

Shnila cuketa

už bylo na čase

Stejně se nam to snaži v robotě omezit, tak aspoňmě to nebude štvat a budu mit čas něco robit.

0/0
15.5.2009 6:08

Inkvizitor Johny

Idnes

To by mě zajímalo, kdo by četl třeba Idnes, kdyby to tu zpoplatnili. Já osobně klidně strčím hlavu do písku před českou scénou a pujdu sledovat Al-Jazeeru:-P

0/0
14.5.2009 22:01

A.A.

Re: Idnes

;-D

0/0
15.5.2009 1:23

Anonym

Obsah internetu ale nikdy nebyl zadarmo

jenom něco i dnes se přece za mnoho zpráv platí a nevidím v tom problem protože vždycky budou i alternativy "zadarmo" financovane třeba klasicky jen pomocí reklamy

0/0
14.5.2009 18:00

stanCZ

Čím dřív, tím líp

Čím dřív to, pane Čermáku, stařičký Murdoch udělá, tím lépe. Internet je totiž již dávno největší odpadní dírou světa. Tak to dopadne se vším a se všemi, když nám velí pod taktovkou globalizace bezbřehá takydemokracie . K té normální, totiž fungující, to v této zemi, ale nejen v ní, bude trvat ještě nejspíš několik (desítek) generací.

0/0
14.5.2009 10:25

filipp

Re: Čím dřív, tím líp

R^

0/0
17.5.2009 11:19

taky

Re: Čím dřív, tím líp

R^

0/0
19.5.2009 22:51

čermákobijec

zajmalo by mě

jestli leze čermák i do diskuzí. No víte, ty pozitivní reakce na něj a jestli má vůbec ponětí jaký je břídil, když si to tu přečte. Nebo myslíte že je takový narcis bez stopy sebereflexe, že sem ani nevkročí, nebo to ignoruje? No a co zbytek technetu? Páni redaktoři, jste opravdu spokojeni s tím jak to je a že na toho vola každej jen nadává? To má opravdu neomezenou tlačenku že ty jeho mozkové průjmy dál a dál lepíte do technetu?

0/0
14.5.2009 10:16

sid

Re: zajmalo by mě

Jasne, ze leze do diskuzi. Copak jsi nikdy nevidel, jak sem "nekdo" pise, ze se mu jeho clanky libi?

0/0
14.5.2009 19:31

Panejo

Re: zajmalo by mě

Mě se ty články líbí - a místopřísežně prohlašuji, že SE NEJMENUJI ČERMÁK!!! (tímto pana Čermáka zdravím)

Chápu Vás, a je mi jasné (už i z toho, že píšete vlastní jména s malými písmeny), že Vaší intelektuální úrovně se článek pana Čermáka nemohl ani omylem dotknout. Pračlověk se také bál ohně a označoval ho za špatný - protože mu nerozuměl...

Vraťte se, prosím, do školky.

Panejo

0/0
15.5.2009 11:55

ignorant

Re: zajmalo by mě

panejo mám ti vykat a psát že Jste Vůl s velkám?

0/0
16.5.2009 0:36

Panejo

Re: zajmalo by mě

Na víc se fakt nezmůžeš? Ani na jednu větu bez překlepu?

0/0
18.5.2009 11:23

192.168.35.1

Re: zajmalo by mě

Cermak, voni maj v tom prvnim prispevku taky dost chyb. Tak se nenavazej.

0/0
20.5.2009 14:53

MAR

Re: zajmalo by mě

Mne se taky libi a ctu i jeho blog na extra. Hod sem odkaz na tvuj blog at muzeme porovnat, dik.

0/0
19.5.2009 20:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.