Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Baterie, co získává energii ze vzduchu, je na světě

Vzdušný kyslík umožní podle britských vědců nový způsob dobíjení lithiových baterií.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mucík;

Jabka s hruškama

Nepletete si tu náhodou jabka s hruškama? Jak můžete o jedné věci říci, že je baterie a o tři slova dál, ve stejné větě, to nazvat akumulátorem? Nemá toto být ODBORNÝ server? :-©

0/0
23.5.2009 16:33

To je pravda

Re: Jabka s hruškama

To ano baterie nevypovídá vůbec nic o tom, zda jde o galvanický článek, akumulátor, nebo baterii těchto článků.

0/0
24.5.2009 16:30

Fonon

ti neumětelové z technetu

ještě pořád neopravili špatný popis obrázku. Co se divím, když si pletou úhlové jednotky s časovými.

0/0
22.5.2009 9:16

beegate

Černá díra

Koukám na to schéma, leze do toho kyslík, ale nevylejzá nic. To bude asi taková

malá ČERNÁ DÍRA, že?. Až se to masové rozšíří, zpotřebuje to veškerej vzdušnej kyslík. A nebo možná do toho z jedné strany kyslík leze a poté co vyrobí elktřtinu zase z druhé strany vyleze. Heuréka, a máme tak dlouho hledané PERPETUM MOBILE. Každopádně prima věcička. A nebo že by soudruzi z idnesu někde něco chybně opsali ???

0/0
21.5.2009 16:52

Lvy

Katalizátor???

Jsem si myslel, že katalyzátor...

0/0
21.5.2009 9:19

ššš

Re: Katalizátor???

to bude asi něco z péčka:

kata - lízátor;-D

0/0
22.5.2009 8:28

G4Danny

Re: Katalizátor???

Jo, a z pekne extremniho. Kdo se hlasi, ze chce lizat kata?;-D

0/0
22.5.2009 15:17

Radza

xxx

Pokračování této diskuze zítra.

0/0
20.5.2009 23:12

Radza

Zeitgesit Adendum

http://video.google.com/videoplay?docid=4642167330989213588

0/0
20.5.2009 23:10

anonym

"Dotaz"

Prosím vás, z diskuse vím, že na obrázku není něco správně. Tak se chci zeptat jestli anoda nemá být + a že proud teče od + k - (elektrony od - k+)... Díky za odpověď...

0/0
20.5.2009 22:16

Fonon

Re: "Dotaz"

proud zásadně teče od - k +, jelikož nositelem proudu jsou elektrony a ty, jak známo, mají náboj záporný a proto jsou přitahovány kladně nabitou elektrodou (anodou). To, že proud teče + k -, je pouze zažitá konvence z dob, kdy se nevědělo nic o elektřině (tuším, že to zavedl Benjamin Franklin, když se rozhodoval, co je + a co je -, bohužel se rozhodl opačně, než tomu bylo ve skutečnosti)

0/0
21.5.2009 7:33

Ing. Čihánek SPŠ Elektro Brno

Re: "Dotaz"

Základy elektrotechniky ti jdou máš za jedna.R^

0/0
21.5.2009 12:14

Petr

Elektrody

No podle originalniho obrazku to ma pan prekreslovac popletene i co se tyce pojmenovani elektrod.. Rv

0/0
20.5.2009 21:50

spiq

Re: Elektrody

http://www.scientificblogging.com/files/images/STAIR%20St%20Andrews%20Air%20cell%20air%20battery.jpg

tak tak - neg. electrode = katoda a opacne, catalyst = katalYzátor, u těch modrých šipek neni pro jistotu nic ;-D

0/0
21.5.2009 12:45

rudastraka

tak baterie nebo akumulator

to je docela zasadni informace

0/0
20.5.2009 21:15

compli

Jéžišimarjá!

Proč tohleto zveřejňujete? Až si to přečte Bursík, tak zavede ekologickou daň i ze vzduchu!!!

0/0
20.5.2009 20:17

petr štursa (velmi arogantní)

s mekkym to nejde

Pockejte, az budete za informace o katalize na internetu platit, jak rikal pan Cermak, ktery necte diskuze a pritom vi, co se v nich pise. No, ona uz jen formulace toho clanku je jak z televizni reklamy pred patnacti lety.

0/0
20.5.2009 20:11

Vit I.

Káťa lízá

Aspoň mají za co zkoumat:

It has received EPSRC funding of £1,579,137.

Originál obrázku najdete třeba tady:

http://www.greendiary.com/entry/the-stair-air-fueled-battery-stores-10-times-more-energy/

0/0
20.5.2009 18:37

oId fashioned Vince III..

ach die Tscheschtyn:

"baterie, která...":-/

0/0
20.5.2009 17:07

HateOldFashion

Re: ach die Tscheschtyn:

To je ale česky správně, vážený rýpale.  8-o Překvápko, co?

0/0
20.5.2009 23:29

lolek

Krásnej plánek

nejlepší je na něm ten "katalizátor", to je nějaká novinka? že by něco s lízáním? RvRvRv

0/0
20.5.2009 16:39

ZW

Re: Krásnej plánek

Olízni si kata - nabit na to tata.

0/0
20.5.2009 17:12

VeselaHouba

Re: Krásnej plánek

Neznáš chemický proces katalÍza? Je to podobné vedecké analÍze. U Simpsonovy rodiny zase běhá malá LÝza... Kvalitní popis obrázku jednoznačně ukazuje na hlubokou zasvěcenost autora v problematice.

0/0
20.5.2009 18:07

Jirka

Novináří

Vždyť píšou, za 5 let :-). Mě nejvíc rozčiluje tvrzení, že se energie získává "ze vzduchu". Když ve článku se jasně píše, že tam vzduch funguje místo chemikálie, kterou netřeba vozit sebou. "Klíčem je použití kyslíku ze vzduchu jako látky vyvolávající reakci namísto chemikálií, které je potřeba přenášet uvnitř baterie".

  To bych mohl tvrdit, že benzínový motor získává energii ze vzduchu, protože ten je ke spalování skutečně potřeba.

  Jestli tomu dobře rozumím, tak při nabíjení vyhánějí kyslík z Li2O2, při vybíjení zase vzniká Li2O2 za pomoci kyslíku ze vzduchu. Říct, že "se dobíjí za pomoci kyslíku ze vzduchu" mi přijde hodně zavádějící. ;-€

0/0
20.5.2009 16:33

x

Re: Novináří

Ale o to vic senzacnejsi nadpis a o to preci jde - vice lidi si to precte....

0/0
20.5.2009 19:12

Azazel333

Jenom jestli nebude obtížné vyrobit

ten katalizátor ... přecijen, je to zcela nová technologie :)

0/0
20.5.2009 16:17

Levjonek

kyslik, hmm

To abychom uz zacali sazet stromy .. jinak nebude co dychat.

0/0
20.5.2009 16:10

Worm-cv

Re: kyslik, hmm

A kolik kyslíku spáli elektrárny a auta. Auto taky nejede na benzín, ale na banzín s kyslíkem za vzniku CO2 a chemikalii.

0/0
26.5.2009 9:19

stunty - bývalý Novinkář

Novináři,

mohli byste prosím pochopit, že od návrhu čehokoliv přes prototyp až do obchodů je sakra dlouhá cesta? Snad každý týden se člověk dočte o nějaké revoluční technologii, která nám všem už za dva roky od základu změní život, a nakonec z toho nikdy nic není.

0/0
20.5.2009 15:53

xman

koroze

Takze vlastne diky za vzdusnou korozi.... ;)) Enem by me zajimala ucinnost...

0/0
20.5.2009 15:21

petr štursa (velmi arogantní)

Re: koroze

Budes ji vozit na vlecce za autem... tu pro ten notas. Ale bude na metr krychlovy objemu nekolikrat lehci!

0/0
20.5.2009 20:13

sid

odkaz?

Takhle to vypada jen jako nejaky vymysleny slint. Jiste....muzu si to najit, ale odkaz na zdroj by mel byt soucasti kazdeho podobneho clanku.

0/0
20.5.2009 14:11

Jan Motůrek

Re: odkaz?

Půlku textu zabírá obrovský obrázek.... no upřímně mě tento článek dost zklamal, od Technetu jsem přeci čekal jen trochu větší a rozsáhlejší popis. Jinak článek nevypovídá o moc víc, než jeho nadpis.... škoda.

0/0
20.5.2009 14:31

Bubu

Re: odkaz?

Jo, velký obrázek a v něm studentská chyba. Sice ne technická, ale přece jenom - když už odvozené slovo je od "lízat", tak napíšu katalízátor, né? ;-D

0/0
20.5.2009 16:10

Dr.R.

Re: odkaz?

Ano, nejlepší je ten obrázek s baterkama...

0/0
20.5.2009 16:14

Radza

NASA

No pokud přímo tento typ používá NASA, pak nechápu, proč ve článku píší že vyrobili prototyp...

Třeba je to něco jiného než to co myslíš ty. Jaký příkon dobíjení tato technologie mít bude to netuším....oni vždycky napíšou vše tak zjednodušeně...že baterie vydrží 10x déle, ale neuvedou za jakých podmínek....

0/0
20.5.2009 13:32

pipa

Re: NASA

no přece ve stand-by režimu ;-D

0/0
20.5.2009 13:48

Radza

NASA

0/0
20.5.2009 13:29

Radza

elektromobil

Další plus hovořící pro elektromobily. Kam se hrabe nějaký vodík ;-D;-D

Pokud tohle vydrží ,,až,, 10x déle...a navíc je to lehčí...a nebude tam nějaké ale....tak pokud dneska dojede Tesla mobil nejakych 400 km na nejvetsi akumulator, pak na tento nový typ ujede teoreticky 4000 km....řekněme kdyby to bylo prakticky 1000 km, tak jiná technologie nemá konkurenci...a není to jen využití u elektromobilů. 

Už se těším, až budu takový elektromobil vlastnit a budu si jezdit skoro zadarmo.

0/0
20.5.2009 13:06

Vedoucí kolotoče bez koček

Re: elektromobil

Nezamenuj prikon a vykon v zase t(0). Zatimco vodik ti za jednotku casu dokaze na vystupu X vytvorit momentovy vykon o hodnote Y, potom tato carbondihydrateoxid panel metoda (neni to zadna novinka, NASA timto zpusobem dobiji palubni pocitace na Discovery raketoplan) ti dokaze za tu samou dobu vyprodukovat jen zlomek vykonu. Jinymi slovy recharge je velmi pomaly s nizkym vystupnim vykonovym koeficientem. Pro srovnani, solarni panely dokazou rozpohybovat vozitko ze slitin duralu o vaze 21 kg plus hmotnost jezdce, ale uz nedokazou rozpohybovat dvoumistny vuz, rodinne auto, nakladak... protoze vykonovy koeficient by musel odpovidat u rodinneho auta plose solarnich panelu o rozmeru 312 m. ctverecnich, coz je utopie. Cili carbodihydrateoxid panelove clanky maji vyznam pro pozvolne dobijeni, ale jako substituce zdroje energie je nepujde pouzit jeste hodne dlouho.

0/0
20.5.2009 13:23

Vedoucí kolotoče bez koček

Re: elektromobil

Oprava: ...v case t(0) - momentalni vykon v case t-nula

0/0
20.5.2009 13:25

Mablung

Re: elektromobil

Snad jsem tě správně pochopil.

To co píšeš není problém. Prostě už nebude prudké předjíždění a akumulátory tam mohou být dva či tři. Jeden či dva to potáhnou, třetí se bude nabíjet. Ale i kdyby to fungovalo, nedokážu si představit nabíjení na sídlišti Černý most ...

0/0
20.5.2009 16:00

x

Re: elektromobil

"budu si jezdit skoro zadarmo"

Skoro - to sotva - elektrina se bere pro nej ze zasuvky a ta neni zadarmo.

 

Pokud potrebuje vozdilo ke svemu pohybu trvale alespon 10 KW  vykonu- tak proste za 1 hodinu jizdy bude treba 10 Kwh elektriny ze site(o neco vice uciinost elektromotoru) a ta zadarmo neni + ucinnost akumulatory se pohybuje o neco lepe nez 50% - coz znamena ze zi site se nakonec i ze ztratami z motoru neoddebere ze site 10 Kwh, ale hned rovnou 20 Kwh.

Soucasne vyrobni kapacity elektriny nebudou statcit a tak nastoupi bezne zakony trzni ekonomiky - cena elektriny pujde proste nejen u nas nahoru....

0/0
20.5.2009 19:10

Radza

Re: elektromobil

No jasne, ale i když se bere ze zasuvky, tak to v přepočtu na km vyjde pořát levněji než benzín.  A už tady nebudu rozpitvávat a vlastní elektárně, kterou může skoro každý mít doma. (solarni panely kombunované třeba s větrnou elektrárnou) to je rozdíl oproti benzínu, který si doma asi nikdo vyrábět nebude. Elektřina jde poměrně jednoduše vyrábět z přírodních zdrojů. Potom se nebude jezdit skoro zadarmo, ale zcela zadarmo (nepočítám zařízení pro jeho výrobu, jelikož se náklady oproti odběru od čezu a pár let vrátí)

0/0
20.5.2009 21:06

x

Re: elektromobil

Takze :

1) V benzinu se plati dan s pouziti silnic - je to na jejich vystavbu a je to pres 10 kc/litr benzinu. Tento polatek je nutny a bude v krajnim pripade nahrazen mitnym z kazde silnice a kazdeho ujetoho km - bude se to klidne rozdelovat podle vlastnika slnice -obec ci mesto, kraj , stat a nebo i soukromy investor - to se tyka hlavne dalnicni site. 

2)"Potom se nebude jezdit skoro zadarmo, ale zcela zadarmo"

Jako vsichni podobni zapominate, ze i solarni panely maji omezenou - maximalne 20 letou zivotnost v soucane dobe - takze si jejich cenu vydelte 20 a mate naklady na kazdy rok - a to jeste jejich vykon klesa postupne s kazdym rokem jejich stari - dnes jsou na solanrni planely dotace v podbe vykupni ceny za elektrinu (za mnohem vetsi ci ji odebiraji nez vy jim platite doma), aby  se tu vubec ekonomicky vyplatilo.

O skutecne ekonomicke vyhodnosti panelu oproti elektrine ze site  se dnes vubec neda proto hovorit...

0/0
20.5.2009 21:19

x

Re: elektromobil

3)

Akumulatory maj samozrejme omezenou zivosnost - pocet cyklu nabiti a vybiti - to vi dnes jiz kazdy majitel mobilu ci presnosneho pocitace - takze i naklady na recyklovani akumulatoru (dofam ze na skladky toto prozatim stale svinstvo nepoputuje - uz kvuli nutnosti zachranovat dale vyzuzitelne a na Zemi jen omezenw dostupne suroviny na jejich vyrobu) si musite zapocitat do naklady na provoz elektromobilu - do kazdeho ujetoho km - vydrzi prozatim mene pri benznem provozu nez zbytek auta (snad 1/2 az 1/3 zivotnosti auta) .

A pochopitelne i naklady na dalsi elektromovil az se vam rozpadne jako normalni auto - jeho cena zavysi predevsim opet na cene baterii.

0/0
20.5.2009 21:26

Radza

Re: elektromobil

http://www.novinky.cz/auto/165084-automobilka-tesla-predstavila-novy-elektromobil.html

Tento ujede na standardní aku cca 250 km, k dispozici budou i vyšší kapacity s kterýma ujede na nabití cca 450 km. Tj. při jeho výkonu dojezd ještě větší, než benzín při stejném výkonu. Pokud se budou akumulátory vyvíjet dále jako tento o kterém je řeč, elektromobil nebude mít konkurenci. Akumulátor se dá samozřejmě různými způsoby recyklovat. Tento Tesla mobil, resp. jeho aku vydrží sloužit na cca 160000 km. Samozřejmě pokud bude celosvětová politika a ekonomika v dnešní podobě a budou se platit nesmyslné daně, nebude to asi nikdy ideální. Bohužel...je to tak..technologie nejsou problém...problém je politika. Lidé by se o tuhle problematiku měli zajímat, resp. měli by se o ni dozvědět. Spousta lidí o tomhle neví...solární panely v dnešní době mají po 20ti letech účinnost cca 85-90% oproti novým. Solární panely vydrží déle než 20 let...

0/0
20.5.2009 21:48

x

Re: elektromobil

" budou se platit nesmyslné daně"

A silnice si budes stavet sam a za vlastni penize a stejne budete tak platit jejcih udrzbu !!!

0/0
20.5.2009 22:03

Radza

Re: elektromobil

Jak jsem napsal...technologie se pořád vyvíjí a jsou na takové úrovní, že by se tomu někteří až divili. Ano, silnice se klidně může, neříkam že je to zrovna teď možné, ale během několika let stavět sama intelinentními roboty. Tohle není sci-fi...tohle je fakt.

Tímto směrem se musíme vydat....představte si, že dejme tomu se tímto směrem vydáme....lidé pak budou ve skupinách splupracovat a bodou díky strojům pracovat jen třeba 3 h. denně u PC, budou vyvíjet nové a nové technologie, až je potom bude globálně malá skupinka vědců a inženýrů ovládat. Už v dnešní době se nad tímto dá uvažovat. Tímto způsobem se dá zvýšit sociální úroveň po celém světě...to je řešení. Ne politika, ale technologie.

0/0
20.5.2009 22:11

x

Re: elektromobil

Opet o tom neco vim a presne totez se rikalo jiz pred 20 lety...

0/0
20.5.2009 22:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.