Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na podzim vzlétne český bezpilotní letoun Marabu

Prototyp letadla, který vznikla v české režii, má kompozitový trup, kovová křídla a vodorovné ocasní plochy. Protože přední částí může stroj připomínat afrického čápa Marabu, byl tak i pojmenován.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jega

Již trošku zastaralé

Zdá se mě to trošku zastaralá koncepce na dnešní dobu. Pokud někoho zajímá bezpilotní prostředek tak doporučuji toto : http://www.tracksystem.cz/en/  . Je to také kompletně český projekt ale z jiného budoucího století.............

0/0
22.5.2009 21:51

Dykens

Rozmery a hmotnost

Pokud se dobre pamatuju tak rozpeti stroje cini 10m a delka neco kolem 8m.Letoun je navrhoval podle predpisu CS VLA, tedy jeho maximalni vzletova hmotnost neprevysi 750kg.

0/0
22.5.2009 12:25

Jan Motůrek

Taktický dolet

Můžete mi prosím někdo říci, co přesně znamená "taktický dolet" ? Je to cesta kam až doletí a odkud se může vrátit, nebo je to max dráha kterou může uletět ? Přijde mi, že kdyby uletělo 100 km, tak 50 tam a 50 zpět mi přijde docela omezující v možnostech použití.....

0/0
22.5.2009 8:12

geroc

Re: Taktický dolet

Vysvětluješ si to správně, ovšem ten dolet se obvykle dost mění v závislosti na nákladu. A samozřejmě se počítá ještě nějaká ta rezerva v palivu.

0/0
22.5.2009 8:24

liberal shark

Re: Taktický dolet

Je to v podstatě poloměr okruhu působení od základny.

0/0
22.5.2009 9:38

Guppy

Nojo

Asi moc dobře vědí, proč do českého vynálezu radši nenechají někoho sednout, proto bezpilotní......;-D

0/0
21.5.2009 21:12

RadekS

Další informace

Chyběly mi zde technické parametry samotného Marabu, naštěstí některé jsou na stránkách VUT - https://www.vutbr.cz/?doc=10700

Jestli čte tenhle článek někdo zasvěcený, prosím o odpovědi na pár otázek:

Jaké jsou rozměry a hmotnost stroje?

Ta turbína je tam z důvodu zkoušení různých druhů pohonů?

A počítá se případně v případě výroby i s civilní pilotní verzí s kabinou tak, jak je v tomto stádiu u prototypu?

0/0
21.5.2009 15:23

X

Re: Další informace

turbína je hlavní, motor s vrtulí je navíc(z důvodu bezpečnosti)turbína se testovala v Jihlavě na větroni.Jen je škoda že dnes se mluví o firmách co krachují a ty co prosperují a podílí se na tomto projektu tak o těch se tu nepíše!

0/0
21.5.2009 18:08

jaj

Re: Další informace

Turbína se vyrábí tady:

http://www.pbsvb.cz/dlt_motory.php

0/0
21.5.2009 21:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.