Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tragédie Air France: Proč mohlo letadlo havarovat a jak se po něm pátrá

Letadlo se už hodiny neohlásilo, dávno mělo přistát. "Stav nejistoty" se změnil na nejvyšší "stav tísně". Vše nasvědčuje tragédii. Pokud došlo k nejhoršímu a trosky letounu leží na dně Atlantiku, mohl být zničen i radiomaják. Signál nelze zachytit a letadlo lokalizovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Belzebub 16

Shrnuto:

Jsou zde stovky blábolů těch kteří nic neví,podle hesla,nic o tom nevím,ale něco říci musím.

0/0
5.6.2009 19:53

Host

Kde je?

;-DProč by nemohli přistát na pevnině? Hledl je tam někdo?8-o

0/0
5.6.2009 18:24

Kanál

Letadla

nějak nemusím. Mám za sebou lety Praha-Moskva-Peking a zpět s Aeroflotem, Mnichov - Šanghaj a zpět s Lufthansou a k tomu ještě vnitrostátní po CLR Šanghaij - Yantai a Weihai - Šanghaj, a s každým dalším letem se bojím víc a víc.

Na vnitrostátce žluťáci prolétávali v noci skrz bouřku s menším Boeingem, a ty blesky za oknem a turbulence, to jsem se skoro pos..al. Počítal jsem každou minutu do přistání. Na zpátečním letu do Mnichova taky turbulence. A to jsem měl kliku, že to podle všeho byly turbulence označované jako menší až střední, i když kolem chodili lidi s pytlíky..

0/0
3.6.2009 0:05

captain cook

Re: Letadla

letat s Aeroflotem, to je odvaha sama o sobe!

0/0
3.6.2009 4:48

Mandarin

Pozitivní blesk jako možná příčina 2

Pro svou sílu jsou pozitivní blesky mnohem nebezpečnější. V současnosti nejsou letadla navržena tak, aby odolala tomuto blesku, protože jeho existence byla neznámá v době tvorby standardů a jeho riziko nebylo doceněno až do destrukce větroně v roce 1999 form;1]. Proto vznikly názory, že to mohl být pozitivní blesk, který způsobil pád letu Pan Am číslo 214 v roce 1963. Pozitivní blesk je teď též považován za původce mnohých lesních požárů

0/0
2.6.2009 18:17

Mandarin

Pozitivní blesk jako možná příčina

Divím se, že se zatím ke slovu nedostali skuteční meteorologové. Každý z nich ví, co je to tzv. pozitivní blesk. Přitom okolnosti, letová hladina v době průletu (kovadlina mraku) a zkrat el. vedení nasvědčují, že by příčina katastrofy mohla souviset s výskytem tohoto jevu. Z wikipedie: Pozitivní blesk tvoří méně než 5% všech blesků. Vyskytuje se, když se krokový vodič formuje při pozitivně nabitých vrcholech mraků s tím důsledkem, že negativně nabitá proudnice je vyslána ze země. Celkovým efektem je vybití pozitivních nábojů do země. Výzkum vedený po objevu pozitivního blesku v 70. létech  20. století ukázal, že pozitivní blesky jsou typicky 6 - 10 krát silnější než negativní blesky, trvají asi 10 krát déle a mohou udeřit několik kilometrů od mraku.

0/0
2.6.2009 18:16

Dalibor

Příčina havárie?

Stát se mohlo cokoliv, a to i v případě relativně nového letadla, zkušeného pilota a renomované letecké společnosti. Ale náhoda je to tedy obrovská. Ještě nikoho třeba nenapadlo, že v letadle letěl např. potomek brazilského krále? Kdo tam zajímavý letěl s ním? Nemohlo jít o řešení politického pnutí v Brazílii, vyřizování účtů? Případná exploze bomby by také způsobila okamžité přerušení spojení...

Ale to jen spekuluji. Na základě čeho Francouzi vyloučili, že by se jednalo o násilný čin? Určitě by bylo dobré skutečné příčiny vyšetřit.

0/0
2.6.2009 17:01

x

Re: Příčina havárie?

Pry proto, ze se zadna teoristicka skupina k tomu neprihlasila, ze to provedla jako utok.

0/0
3.6.2009 18:30

Vašek2

Všichni tomu rozumí(me)

Pokud by turbulence dokázaka změnit letadlo ve šrot, pak by hlavní konstruktér musel být choromyslný člověk. To by bylo jistě absurdní tvrzení - tudíž tuto variantu vylučuji.

Další variantou je zásah bleskem. Existuje řada pilotů, kteří tuto nepříjemnost zvládli a s letadlem bezpečně přistáli. Určitě tak zkušená posádka by se alespoň pokusila něco v této situaci dělat. A jsme u jádra pudla: což takhle alternativa zásahu bleskem + objevení se kulového blesku v kokpitu. V této situaci jsou 2 možnosti: buď bude kulový blesk "mírumilovný" tj. jak se objevil tak zmizel - což se bohužel nestalo. Druhou variantou je destrukce: nejprve vyhoří veškerá elektroinstalace a aby toho nebylo málo, nastane autodestrukce kulového blesku: výbuch a rozmetání letadla na šrot. Pochybuji, že někdo z posádky nebo z cestujících stihl prosit Boha o pomoc...

Úpřimnou soustrast všem pozůstalým.

Oběti prostě byli v nepravý čas na nepravém místě.

0/0
2.6.2009 16:25

Josef II

Idealne ...

by do podobnych diskusi jako je tato meli prispivat piloti anebo lide, kteri o veci neco vedi, abychom se poucili. Bohuzel, jako obvykle na idnes, tema ovladnou deti a tim jakakoliv vymena nazoru konci. To nemate domaci ukoly, parchanti? toto je technet, nikoliv Cerna Kronika !! 

0/0
2.6.2009 16:13

AndyS

spojitosti

A nenapadlo si dat nekoho do spojitosti tuto nehodu (pilot brazilske spolecnosti videl oranzove objekty pri preletu atlantiku) s temi oranzovymi objekty nad CR?

0/0
2.6.2009 14:27

zuzana

Re: spojitosti

mě to hned napadlo, ale jsem racionálni člověk. pohádkám o ufo jsem nikdy nevěřila ani nebudu.

0/0
2.6.2009 14:32

zuzana

Jak dlouho se čekalo na záchranné akce (BBC)

0200 GMT: Letoun vlétá do bouřky.

0214 GMT: 12 automaticky generovaných zpráv o zkratu na letadle.

0715 GMT: Air France se rozhodne že "situace je vážná"

0935 GMT: Letiště oficiálně vyhlásí že let AF 447 je nezvěstný.

1017 GMT: Záchranné operace brazilských vzdušních sil začnou.

0/0
2.6.2009 14:21

zuzana

Re: Jak dlouho se čekalo na záchranné akce (BBC)

Poslední zpráva od pilota byla prý v 1:33, než letoun vlétl do bouřky. Pak už nic. měl se hlásit, Nehlásil se. AF počká celých 8 hodin 17 minut, až si vzpomene, že třeba by někoho mohla i zachránit... Nechtěla bych trávit 8 hodin 17 minut na rozbouřeném moři, ve společnosti naříkajících poraněných nebo umírajících spolucestujících kterým nedokážu pomoct, případně sama s vážnou ránou na těle, obklopena hrůzou a beznadějí...ve vodě, čekající na žraloky!

0/0
2.6.2009 14:30

captain cook

Re: Jak dlouho se čekalo na záchranné akce (BBC)

Par poznamek.

 Jsem si jisty, ze AF postupovala podle zavedeneho protokolu. Napr. kdyz je hlaseni o zavaznych technickych potizich, obvykle se ceka podle protokolem urcene doby na dalsi zpravy, protoze je (nastesti) hodne malo pripadu, kdy letadlo skutecne havarovalo..

 Dalsi duvod pro cekani = noc, kdy patrani bez termalni vize nad morem je na kocku. Prestoze jina linka (po pristani!) oznamila oranzove zablesky (kdy? kde? vi se presne?), to jeste samo o sobe nic neznamenalo. Ne kazde patraci letadlo ma termalni vizi a obvykle se nezapojuji hned jako prvni. "Presny postup" zname jen z medii, ale vime zda to podali presne? Cetl jsem, ze Brazilci i Francouzi naridili zahajeni patrani drive, jeste kdyz se podle protokolu oficielne nehlasilo, ze  let je nezvestny.

Aerolinky dobre vedi, ze sance prezit pristani v techto podminkach je nulove. Havarka na mori v noci a v oblasti, ktera neni pokryta radarem, mimo dosah kontrolovanych vzdusnych prostoru je pak notoricky tezka na hledani.

0/0
3.6.2009 5:15

vlmach

Proč mohlo letadlo havarovat a jak se po něm pátrá

Zkrat v palubní síti vyslal automat a není to krizový stav.Je to upozornění pro pozemní obsluhu o problému a údržbě po přistání.

0/0
2.6.2009 13:52

Pavel Kasík - Technet.cz

spekulace

Další spekulace přináší TIME: http://tinyurl.com/necbd3

0/0
2.6.2009 10:58

Bonelord

Podivné

Zvláštní mi přijde, že by nikdo z pilotů při pádu z 10 km nevyslal nouzové volání. :-/

0/0
2.6.2009 10:26

captain cook

Re: Podivné

Pokud to zpusobil blesk, je mozne, ze piloti jim byli omraceni nebo usmrceni a nemohli odeslat nouzove volani.

0/0
3.6.2009 5:21

x

Re: Podivné

A nebo blesk a predevsim pozar proste znicil veskere moznosti spojeni..

0/0
3.6.2009 18:33

xmn

Snizovani nakladu

Proc bourku neobleteli, kdyz byly bourky izolovane. Protoze by se asi museli pred sefama zodpovidat za zbytecne proletenej benal :( A otazkou taky je, jestli by meli vubec moznost tu bourku obletet, kdyz na palube (airbusu) uz nejsou piloti ale pouze operatori, kteri pouze sdeluji letadlu svuj nazor na to co by se melo dit. Neco ve smyslu

> Turn left by 30deg <enter> ;-€;-€

0/0
2.6.2009 7:43

Mablung

Re: Snizovani nakladu

Njn, už obviňujeme hamižné společnosti aniž bychom cokoliv věděli o příčinách pádu ...

Letadla jsou stavěná a zabezpečená na to aby bouřkou proletěla.

0/0
2.6.2009 9:35

techpriest

Re: Snizovani nakladu

Asi by to chtelo nekdy videt bourku:)

0/0
2.6.2009 13:21

captain cook

najdi si informace

podivej se na zaznamy z meteorologicke druzice, uverejnene v prislusnem clanku. Obletet kolem se to nedalo a nadletet take ne, protoze bourkove mraky v tropickych oblastech byly nad max. vyskou, kam muze vystoupit civilni letadlo. Navic piloti nemaji behem letu k dispozici ani snimky z meteorologicke druzice a museji spolehat jen na palubni pristroje a vlastni zkusenost v odhadu co je pred nimi  a jak/ kde se vyhnout jadru bourky a nejhorsimu.

Nez zacnes obvinovat letecke spolecnosti, najdi si trosku vic informaci.

0/0
3.6.2009 5:29

captain cook

Re: najdi si informace

dodavam: jestli jim nahodou blesk vyradil z provozu meteorologicky radar, leteli naslepo a mozna tak se mohli dostat primo do jadra bourky. Ono letet v noci nad morem, v oblasti nekryte radarem a navic v mracnech silne tropicke boure kdyz vysadi pristroje....to neni nic ani pro hodne zkusene piloty

0/0
3.6.2009 6:55

x

Re: najdi si informace

A mohl zaroven zlikvidovat veskere komunikacni prostredky - musi mit antenu a tu prave jim zlikvidoval + vstupni cast tech komunickacnich pristroju.

0/0
3.6.2009 18:50

Mirco

jen aby

spis si myslim, ze tomu nekdo poradne dopomohl... Je prakticky nemozne aby blesk letadlo shodil az na zem a taktez se to muze rict o turbulencich...zalezi jakou meli letovou hladinu,ale pokud byla neco kolem 36000ft tak si spis myslim,ze tomu letadlu na dno oceanu poradne nekdo pomohl.... R^

0/0
2.6.2009 1:02

captain cook

Re: jen aby

umis anglicky? Pak si muzes precist tohle z BBC online:"Flight AF 447 was flying at an altitude of 10,670m (35,000ft) shortly before

it went missing.A meteorologist who spoke to the Associated Press said tropical thunderstorms

in the Atlantic could tower up to 15,240m (50,000ft). At the altitude it was flying, it's possible that the Air France plane flew

directly into the most charged part of the storm - the top" pro anglicky nemluvici - strucne. Letadlo letelo ve vysce 10 670m, zatimco tropicke boure nad Atlantikem dosahuji vyse az 15 240m. V tom pripade letadlo by proletlo v nejhorsim miste bourkovych mracen, v jejich nejvice elektricky nejvice nabite casti.

0/0
2.6.2009 6:23

Dr.Ozd

Re: jen aby

Vidím to taky nějak tak.Průlet vysoce nabitým energetickým polem = velká pravděpodobnost vzniku kulového blesku.Obyčejný blesk sice letadlům obvykle neublíží ale tahle potvora dokáže v pohodě vypálit elektrickou instalaci a na závěr udělat metrovou díru v trupu letadla.A v době "vynálezů" typu Fly by wire potom zkuste ovládat třeba výškovku těmi spečenými kabely.

0/0
2.6.2009 8:59

yetti

Re: jen aby

to jo no.. kulovy blesk by mohl udelat burdel jak cyp...

0/0
2.6.2009 9:44

captain cook

Re: jen aby

poslouchal jsem na BBC jednoho leteckeho meteorologickeho experta. Rekl, ze letadla musi byt stavena tak, aby mohla byt certifikovana ze jsou schopna vystat zasah bleskem - normalnim. Upozornil na to, ze normalni blesk je jedna vec, kulovy ale neco uplne jineho a ten muze z letadla udelat paseku. Nastesti kulovy blesk je velmi vzacny.

0/0
2.6.2009 10:01

Mandarin

Re: jen aby

Divím se, že se zatím ke slovu nedostali skuteční meteorologové. Každý z nich ví, co je to tzv. pozitivní blesk. Přitom okolnosti, letová hladina v době průletu (kovadlina mraku) a zkrat el. vedení nasvědčují, že by příčina katastrofy mohla souviset s výskytem tohoto jevu. Z wikipedie:

Pozitivní blesk tvoří méně než 5% všech blesků. Vyskytuje se, když se krokový vodič formuje při pozitivně nabitých vrcholech mraků s tím důsledkem, že negativně nabitá proudnice je vyslána ze země. Celkovým efektem je vybití pozitivních nábojů do země. Výzkum vedený po objevu pozitivního blesku v 70. létech  20. století ukázal, že pozitivní blesky jsou typicky 6 - 10 krát silnější než negativní blesky, trvají asi 10 krát déle a mohou udeřit několik kilometrů od mraku.

0/0
2.6.2009 18:11

Mandarin

Re: jen aby

Pro svou sílu jsou pozitivní blesky mnohem nebezpečnější. V současnosti nejsou letadla navržena tak, aby odolala tomuto blesku, protože jeho existence byla neznámá v době tvorby standardů a jeho riziko nebylo doceněno až do destrukce větroně v roce 1999 form;1]. Proto vznikly názory, že to mohl být pozitivní blesk, který způsobil pád letu Pan Am číslo 214 v roce 1963. Pozitivní blesk je teď též považován za původce mnohých lesních požárů.

0/0
2.6.2009 18:12

captain cook

Re: jen aby

je to jedna z moznosti

0/0
3.6.2009 5:31

lou

emzáci

Dyť je to jasný jak facka... nikde žádný zbytky letadla, signály, kontakt s pilotem... tudíž.... emzáci sou konečně tady... naložili transportnim paprskem a tejkons už lidičky z letadla sloužej k vědeckým pokusům vyspělejší civilizace z vedlejší galaxie...

0/0
1.6.2009 23:14

Host

Re: emzáci

souhlas. Případně se nám Bermudský trojuhelník posunul trochu jižněji.

0/0
2.6.2009 10:42

Michail

Pod hladinou fakt ne

Radiovysílače používající frekvence stovky MHz si pod hladinou opravdu ven z vody nezavysílaj. Voda takové frekvence utlumí spolehlivě.

Ponorky používají při vysílaní pod vodou velice dlouhé vlny, kvuli kterým mají anténu přes celou loď.

0/0
1.6.2009 23:14

Hgr

Re: Pod hladinou fakt ne

Jste si jistý, že ponorky mohou ve VLF/ELF pásmu vysílat? Pokud vím, mohou pouze přijímat.

0/0
2.6.2009 0:14

j

Re: Pod hladinou fakt ne

http://en.wikipedia.org/wiki/Communication_with_submarines

0/0
2.6.2009 6:10

zuzana

Záchranná letadla o 2,5 hodiny později!

"At about 0200 GMT, the captain reported entering heavy turbulence caused by Atlantic storms, French media report.

At 0220, when Brazilian air traffic controllers saw the plane had not made its required radio call from Senegalese airspace, air traffic control in the Senegalese capital was contacted.

At 0530 GMT, Brazil's air force launched a search-and-rescue mission, sending out a coast guard patrol plane and a specialised air force rescue aircraft."

http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/8076848.stm

0/0
1.6.2009 23:06

captain cook

Re: Záchranná letadla o 2,5 hodiny později!

 Zuzano, nechal jsem ti odkaz na predchozi strance ohledne toho, ze ti slecna (pan?) v nejake cestovce rekla, ze je nemozne najit lodni spojeni z Evropy do Izraele protoze letecke spolecnosti se snazi potlacovat informace o lodnich spojenich = jejich konkurenci.

Samozrejme, ze ti ta slecna rekla uplnou blbinu. Vymluvou zakryvala bud svoji vlastni neinformovanost nebo lenost ti spoj najit. Mozna, ze jeji cestovka neprodava listky na trajekty a tak se ji nevyplatilo marnit cas hledanim informaci.

Letecke spolecnosti NESMEJI potlacovat nic, cim primo samy nedisponuji. V to patri i informace o trasach, letovych radech, cenach konkurencnich let. spolecnosti stejne jako informace o lodnich, vlakovych a autobusovych spojich a spolecnostech. Firma, ktera by byla chycena pri takove cinnosti by byla obzalovana z "braneni v obchodni cinnosti". Kazdy stat povolujici privatni vlastnictvi ma na to zakon a soud udeluje vysoka penale. Proto si to konkurecni firmy predem moooc rozmysli.

0/0
2.6.2009 7:03

yetti

bourky

Kdyz jsou bourky vysoke az do 50 000 stop (FL 500), coz je vys nez

dostup

naproste vetsiny dopravnich letadel (concorde a tu144 az 60tis), podletet se to neda A obletet taky ne.. musi se skrz... na to jsou urcene postupy a pravidla, treba: "turbulent air penetration speed" atd. obcas je to tezke. blesk by

letadlu nemel ublizit, tak zbyva asi jen hodne sileny vitr a nebo nejaky technicky nedostatek - ale u 4 roky stareho letadla.. nevim

nevim.

0/0
1.6.2009 23:00

Harry Šoumen

Re: bourky

Topy v týhle výšce jsou ale poměrně izolované a daleko od sebe, není takový problém tím vykličkovat. Sice je to počasí okolo rovníku a ITCZ relativně "zvednuté" proti našim zeměpisným šířkám, nicméně nebývá to taková mela jako v jiných částech světa. Bengálský záliv nebo středozápad USA bývá daleko horší, přesto tím denně proletí stovky letadel a nestane se nic... Upřímně řečeno, jenom na počasí bych to až tak moc nešacoval. Ale kdo ví!

0/0
1.6.2009 23:46

JZat

Re: bourky

Take me prekvapilo, ze se tohle stalo zrovna letadlu, ktere je stare 4 roky, ma naletano 19.000 hodin, to je dejmetomu 11.000cyklu. To je jako auto s najetejma 10.000km... Ale vime prd, co se na tom letadle delo. A jestli treba nemelo nejaky obycejny problem, na ktery se prislo treba pri kontrole zapisovace. A vime prd, jaka je kvalita udrzby v Brazilii. Zflikovana udrzba je poradnej nerad. Jestli byl ovsem kapitan letu tak zkuseny pilot jak se tvrdi, urcite dobre vedel jak si s bourkou poradit... Podle meho v tom musi byt neco vic...

0/0
2.6.2009 2:02

captain cook

Re: bourky

Kde je psano urdzba v Brazilii? Ty zalezi na udrzbarskych smlouvach. Nektere spolecnosti si nenechaji na letadlo sahnout nikym jinym, nez vlastnimi mechaniky. Kazda predepsana udrzba probiha v jejich domovskem state, zatimco v jinych statech maji sve vlastni, firemne trenovane a kontraktovane mechaniky, ktere se jim o letadla staraji behem otocky, pokud je to zapotrebi.

Jine spolecnosti si pro usporu nechavaji delat hlavni udrzbu napr. v nektere asijske zemi, kde je to levnejsi. Podle pozadavku vyrobce se udrzba ma delat pod dozorem vyrobcem kvalifikovaneho mechanika...ale je otazka, jestli ten chlap to opravdu zkontroluje, nebo jenom podepise lejstro, ktere mu mistni mechanici daji.

Dalsi nechavaji udrzbu mistnimu kovari. :-))

AF ma Airbusy =francouzske vyrobky a byl by to kopanec francouzske narodni hrdosti, kdyby na to sahl nekdo jiny/jinde. Da se predpokladat, ze osobne kontrolujii male prace v jine zemi, pokud jsou zapotrebi. Na vetsi tam podle potreby doleti tym z Toulouse.

0/0
2.6.2009 7:28

JZat

Re: bourky

Coz v zadnem pripade neznamena, ze ta udrzba i pres kontrolu neni zflikovaná. Pokud letoun vyzaduje udrzbu, je kravina jej bez udrzby nechat letet pres Atlantik do domovskoho sidla.

A to ze tam AF bude mit pobocku je jiste. To ze tam bude mit vlastni kontrolory je vicemene pravdepodobne. Ale stejne tak pravdepodobne je, ze to nebudou francouzi.

0/0
2.6.2009 17:08

captain cook

Re: bourky

V tom se asi budes mylit. Velke aerolinky maji sve lidi rozesete po svete ve mestech, kde jejich letadla delaji otocku. Vcetne sefu mechaniky.

0/0
2.6.2009 21:13

JZat

Re: bourky

S tim souhlasim. Ale uz je znamo dost pripadu, kdy byla zflikovana udrzba i primo na centrale napric celym svetem. A kdybych chtel tyhle konspiracni teorie jeste prohlubovat, tak podvrzene nahradni dily jsou docela dobry bussines a takovy lopatky turbiny dokazou dost pozlobit...

0/0
2.6.2009 23:02

JZat

Re: bourky

Mmch jak Concorde, tak Konkordskyj byla krasna letadla. Nechci rozebirat kdo od koho opisoval. Skoda, ze dve tak krasny a nadcasovy masiny skoncily tak jak skoncili. Tucko po nehode na airshow rozvazelo leda postu na sibir a lety do Alma-Aty. Nez to v 78mem Aeroflot kvuli neekonomicnosti zastavil. Potom laborovali jeste chvilku s Dckovou verzi s jinymi motory ale ani to moc dlouho nevydrzelo. Provoz Concorde byl tak neekonomicky, ze se udrzoval umele, jako vec prestize. A po havarii BA i AF vrazily do modernizace strasnej balik a nakonec je stejne stahli z provozu. nakonec vetsina techle supersoniku skoncila v sedmdesatych letech, par jich bohuzel spadlo, zbytek byl sesrotovan, nebo rozprodan po soucastkach v aukci a jeden, dva kousky od kazdeho pomalu rezne v muzeu...

0/0
2.6.2009 2:13

Autobus s tykadlama

Re: bourky

Concorde byl nechutně neekonomický, měl malou obsaditelnost, byl velice hlučný a na většině letišť nemohl přistávat.

Letenka na něj byla nekřestansky drahá, pokud by mu nezlomila vaz tragédie ve Francii, a existenční problémy letecké dopravy po 11.9.skončil by letos díky ekonomické krizi.

Concorde byl první pokus o civilní supersonik, ´po technické stránce pokus úspěšný. byl produktem doby nadšené z překotného rozjove letectví.

Podle předpovědí z konce 60. let jsme dnes měli létat mamutími stratosférickými supersoniky pro stovky cestujících poháněnými fůzními jadernými motory po balistické křivce na samé hranici GEO.Cesta z paříže do LA měla trvat hodinu:-).

Po Concordu se už nikdo nepokusil zkonstruovat, vyrobit a uvést na pravidelnou linku civilní nadzvukové letadlo, dokud nevymyslíme zcela nové letecké motory je supersonik zřejmě slepá ulička

0/0
2.6.2009 8:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.