Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Tragédie Air France: Proč mohlo letadlo havarovat a jak se po něm pátrá

Letadlo se už hodiny neohlásilo, dávno mělo přistát. "Stav nejistoty" se změnil na nejvyšší "stav tísně". Vše nasvědčuje tragédii. Pokud došlo k nejhoršímu a trosky letounu leží na dně Atlantiku, mohl být zničen i radiomaják. Signál nelze zachytit a letadlo lokalizovat.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Belzebub 16

5. 6. 2009 19:53
Shrnuto:

Jsou zde stovky blábolů těch kteří nic neví,podle hesla,nic o tom nevím,ale něco říci musím.

0 0
možnosti

Host

5. 6. 2009 18:24
Kde je?

;-DProč by nemohli přistát na pevnině? Hledl je tam někdo?8-o

0 0
možnosti

Kanál

3. 6. 2009 0:05
Letadla

nějak nemusím. Mám za sebou lety Praha-Moskva-Peking a zpět s Aeroflotem, Mnichov - Šanghaj a zpět s Lufthansou a k tomu ještě vnitrostátní po CLR Šanghaij - Yantai a Weihai - Šanghaj, a s každým dalším letem se bojím víc a víc.

Na vnitrostátce žluťáci prolétávali v noci skrz bouřku s menším Boeingem, a ty blesky za oknem a turbulence, to jsem se skoro pos..al. Počítal jsem každou minutu do přistání. Na zpátečním letu do Mnichova taky turbulence. A to jsem měl kliku, že to podle všeho byly turbulence označované jako menší až střední, i když kolem chodili lidi s pytlíky..

0 0
možnosti

captain cook

3. 6. 2009 4:48
Re: Letadla

letat s Aeroflotem, to je odvaha sama o sobe!

0 0
možnosti

Mandarin

2. 6. 2009 18:17
Pozitivní blesk jako možná příčina 2

Pro svou sílu jsou pozitivní blesky mnohem nebezpečnější. V současnosti nejsou letadla navržena tak, aby odolala tomuto blesku, protože jeho existence byla neznámá v době tvorby standardů a jeho riziko nebylo doceněno až do destrukce větroně v roce 1999 form;1]. Proto vznikly názory, že to mohl být pozitivní blesk, který způsobil pád letu Pan Am číslo 214 v roce 1963. Pozitivní blesk je teď též považován za původce mnohých lesních požárů

0 0
možnosti

Mandarin

2. 6. 2009 18:16
Pozitivní blesk jako možná příčina

Divím se, že se zatím ke slovu nedostali skuteční meteorologové. Každý z nich ví, co je to tzv. pozitivní blesk. Přitom okolnosti, letová hladina v době průletu (kovadlina mraku) a zkrat el. vedení nasvědčují, že by příčina katastrofy mohla souviset s výskytem tohoto jevu. Z wikipedie: Pozitivní blesk tvoří méně než 5% všech blesků. Vyskytuje se, když se krokový vodič formuje při pozitivně nabitých vrcholech mraků s tím důsledkem, že negativně nabitá proudnice je vyslána ze země. Celkovým efektem je vybití pozitivních nábojů do země. Výzkum vedený po objevu pozitivního blesku v 70. létech  20. století ukázal, že pozitivní blesky jsou typicky 6 - 10 krát silnější než negativní blesky, trvají asi 10 krát déle a mohou udeřit několik kilometrů od mraku.

0 0
možnosti

Dalibor

2. 6. 2009 17:01
Příčina havárie?

Stát se mohlo cokoliv, a to i v případě relativně nového letadla, zkušeného pilota a renomované letecké společnosti. Ale náhoda je to tedy obrovská. Ještě nikoho třeba nenapadlo, že v letadle letěl např. potomek brazilského krále? Kdo tam zajímavý letěl s ním? Nemohlo jít o řešení politického pnutí v Brazílii, vyřizování účtů? Případná exploze bomby by také způsobila okamžité přerušení spojení...

Ale to jen spekuluji. Na základě čeho Francouzi vyloučili, že by se jednalo o násilný čin? Určitě by bylo dobré skutečné příčiny vyšetřit.

0 0
možnosti

x

3. 6. 2009 18:30
Re: Příčina havárie?

Pry proto, ze se zadna teoristicka skupina k tomu neprihlasila, ze to provedla jako utok.

0 0
možnosti

Vašek2

2. 6. 2009 16:25
Všichni tomu rozumí(me)

Pokud by turbulence dokázaka změnit letadlo ve šrot, pak by hlavní konstruktér musel být choromyslný člověk. To by bylo jistě absurdní tvrzení - tudíž tuto variantu vylučuji.

Další variantou je zásah bleskem. Existuje řada pilotů, kteří tuto nepříjemnost zvládli a s letadlem bezpečně přistáli. Určitě tak zkušená posádka by se alespoň pokusila něco v této situaci dělat. A jsme u jádra pudla: což takhle alternativa zásahu bleskem + objevení se kulového blesku v kokpitu. V této situaci jsou 2 možnosti: buď bude kulový blesk "mírumilovný" tj. jak se objevil tak zmizel - což se bohužel nestalo. Druhou variantou je destrukce: nejprve vyhoří veškerá elektroinstalace a aby toho nebylo málo, nastane autodestrukce kulového blesku: výbuch a rozmetání letadla na šrot. Pochybuji, že někdo z posádky nebo z cestujících stihl prosit Boha o pomoc...

Úpřimnou soustrast všem pozůstalým.

Oběti prostě byli v nepravý čas na nepravém místě.

0 0
možnosti

Josef II

2. 6. 2009 16:13
Idealne ...

by do podobnych diskusi jako je tato meli prispivat piloti anebo lide, kteri o veci neco vedi, abychom se poucili. Bohuzel, jako obvykle na idnes, tema ovladnou deti a tim jakakoliv vymena nazoru konci. To nemate domaci ukoly, parchanti? toto je technet, nikoliv Cerna Kronika !! 

0 0
možnosti

AndyS

2. 6. 2009 14:27
spojitosti

A nenapadlo si dat nekoho do spojitosti tuto nehodu (pilot brazilske spolecnosti videl oranzove objekty pri preletu atlantiku) s temi oranzovymi objekty nad CR?

0 0
možnosti

zuzana

2. 6. 2009 14:32
Re: spojitosti

mě to hned napadlo, ale jsem racionálni člověk. pohádkám o ufo jsem nikdy nevěřila ani nebudu.

0 0
možnosti

zuzana

2. 6. 2009 14:21
Jak dlouho se čekalo na záchranné akce (BBC)

0200 GMT: Letoun vlétá do bouřky.

0214 GMT: 12 automaticky generovaných zpráv o zkratu na letadle.

0715 GMT: Air France se rozhodne že "situace je vážná"

0935 GMT: Letiště oficiálně vyhlásí že let AF 447 je nezvěstný.

1017 GMT: Záchranné operace brazilských vzdušních sil začnou.

0 0
možnosti

zuzana

2. 6. 2009 14:30
Re: Jak dlouho se čekalo na záchranné akce (BBC)

Poslední zpráva od pilota byla prý v 1:33, než letoun vlétl do bouřky. Pak už nic. měl se hlásit, Nehlásil se. AF počká celých 8 hodin 17 minut, až si vzpomene, že třeba by někoho mohla i zachránit... Nechtěla bych trávit 8 hodin 17 minut na rozbouřeném moři, ve společnosti naříkajících poraněných nebo umírajících spolucestujících kterým nedokážu pomoct, případně sama s vážnou ránou na těle, obklopena hrůzou a beznadějí...ve vodě, čekající na žraloky!

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Zázrak! NASA po pěti měsících obdržela od sondy Voyager smysluplnou zprávu

v diskusi je 171 příspěvků

23. dubna 2024  13:37

Když se v únoru letošního roku stále nedařilo navázat smysluplnou komunikaci s jedním z...

Herečce Slávce Budínové by bylo 100 let. Zemřela opuštěná, bez zájmu veřejnosti

v diskusi je 28 příspěvků

21. dubna 2024

Před 100 lety, 21. dubna 1924, se v Ostravě narodila známá česká herečka Slávka Budínová.

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Znovuzrození japonských letadlových lodí. Ve výzbroji budou mít F-35B

v diskusi je 51 příspěvků

19. dubna 2024

Japonsko má ve své ústavě zakázáno vlastnit ofenzivní zbraně, jako jsou letadlové lodě. Doba...

Unikátní exkurze. Nahlédněte do francouzské jaderné ponorky před vyplutím

v diskusi je 16 příspěvků

20. dubna 2024

Není obvyklé, aby reportéři mohli nahlédnout do jaderné ponorky v aktivní službě. Agentura AP nyní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Proč umělá inteligence lže a proč kvůli ní zhloupneme. Počítačový expert vypráví

v diskusi je 17 příspěvků

22. dubna 2024

Premium Zatímco průmyslová revoluce zaváděla masivní využití strojů, které nahradily lidské svaly, nyní...

Učili jsme se od alpských záchranářů, líčí pilot počátky letecké záchranky

v diskusi je 1 příspěvek

26. dubna 2024

Exkluzivně Za kniplem vrtulníku strávil přes 9 250 hodin. Stál u zrodu letecké záchranné služby, létal s...

Sphere jako osmý div světa? Zábavní komplex ve Vegas je technologický zážitek

v diskusi je 14 příspěvků

25. dubna 2024

Uvidíte v ní famózní obraz s nejvyšším rozlišením na světě, do uší zahraje sto šedesát tisíc...

POZOR VLAK: Slavíme půl století pražského metra, vznikla k tomu unikátní hra

v diskusi jsou 3 příspěvky

24. dubna 2024  7:29

Pro Československo, a především pro Prahu, to byl slavný den, devátého května 1974 byl slavnostně...

Jiří Horák obnovil ČSSD a dovedl ji do parlamentu. Se Zemanem si nerozuměl

v diskusi jsou 3 příspěvky

24. dubna 2024

Před 100 lety se narodil Jiří Horák, který po sametové revoluci pomáhal znovuobnovit sociální...