Diskuze

Tragédie Air France: Proč mohlo letadlo havarovat a jak se po něm pátrá

Letadlo se už hodiny neohlásilo, dávno mělo přistát. "Stav nejistoty" se změnil na nejvyšší "stav tísně". Vše nasvědčuje tragédii. Pokud došlo k nejhoršímu a trosky letounu leží na dně Atlantiku, mohl být zničen i radiomaják. Signál nelze zachytit a letadlo lokalizovat.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Belzebub 16

5. 6. 2009 19:53
Shrnuto:

Jsou zde stovky blábolů těch kteří nic neví,podle hesla,nic o tom nevím,ale něco říci musím.

0 0
možnosti

Host

5. 6. 2009 18:24
Kde je?

;-DProč by nemohli přistát na pevnině? Hledl je tam někdo?8-o

0 0
možnosti

Kanál

3. 6. 2009 0:05
Letadla

nějak nemusím. Mám za sebou lety Praha-Moskva-Peking a zpět s Aeroflotem, Mnichov - Šanghaj a zpět s Lufthansou a k tomu ještě vnitrostátní po CLR Šanghaij - Yantai a Weihai - Šanghaj, a s každým dalším letem se bojím víc a víc.

Na vnitrostátce žluťáci prolétávali v noci skrz bouřku s menším Boeingem, a ty blesky za oknem a turbulence, to jsem se skoro pos..al. Počítal jsem každou minutu do přistání. Na zpátečním letu do Mnichova taky turbulence. A to jsem měl kliku, že to podle všeho byly turbulence označované jako menší až střední, i když kolem chodili lidi s pytlíky..

0 0
možnosti

captain cook

3. 6. 2009 4:48
Re: Letadla

letat s Aeroflotem, to je odvaha sama o sobe!

0 0
možnosti

Mandarin

2. 6. 2009 18:17
Pozitivní blesk jako možná příčina 2

Pro svou sílu jsou pozitivní blesky mnohem nebezpečnější. V současnosti nejsou letadla navržena tak, aby odolala tomuto blesku, protože jeho existence byla neznámá v době tvorby standardů a jeho riziko nebylo doceněno až do destrukce větroně v roce 1999 form;1]. Proto vznikly názory, že to mohl být pozitivní blesk, který způsobil pád letu Pan Am číslo 214 v roce 1963. Pozitivní blesk je teď též považován za původce mnohých lesních požárů

0 0
možnosti

Mandarin

2. 6. 2009 18:16
Pozitivní blesk jako možná příčina

Divím se, že se zatím ke slovu nedostali skuteční meteorologové. Každý z nich ví, co je to tzv. pozitivní blesk. Přitom okolnosti, letová hladina v době průletu (kovadlina mraku) a zkrat el. vedení nasvědčují, že by příčina katastrofy mohla souviset s výskytem tohoto jevu. Z wikipedie: Pozitivní blesk tvoří méně než 5% všech blesků. Vyskytuje se, když se krokový vodič formuje při pozitivně nabitých vrcholech mraků s tím důsledkem, že negativně nabitá proudnice je vyslána ze země. Celkovým efektem je vybití pozitivních nábojů do země. Výzkum vedený po objevu pozitivního blesku v 70. létech  20. století ukázal, že pozitivní blesky jsou typicky 6 - 10 krát silnější než negativní blesky, trvají asi 10 krát déle a mohou udeřit několik kilometrů od mraku.

0 0
možnosti

Dalibor

2. 6. 2009 17:01
Příčina havárie?

Stát se mohlo cokoliv, a to i v případě relativně nového letadla, zkušeného pilota a renomované letecké společnosti. Ale náhoda je to tedy obrovská. Ještě nikoho třeba nenapadlo, že v letadle letěl např. potomek brazilského krále? Kdo tam zajímavý letěl s ním? Nemohlo jít o řešení politického pnutí v Brazílii, vyřizování účtů? Případná exploze bomby by také způsobila okamžité přerušení spojení...

Ale to jen spekuluji. Na základě čeho Francouzi vyloučili, že by se jednalo o násilný čin? Určitě by bylo dobré skutečné příčiny vyšetřit.

0 0
možnosti

x

3. 6. 2009 18:30
Re: Příčina havárie?

Pry proto, ze se zadna teoristicka skupina k tomu neprihlasila, ze to provedla jako utok.

0 0
možnosti

Vašek2

2. 6. 2009 16:25
Všichni tomu rozumí(me)

Pokud by turbulence dokázaka změnit letadlo ve šrot, pak by hlavní konstruktér musel být choromyslný člověk. To by bylo jistě absurdní tvrzení - tudíž tuto variantu vylučuji.

Další variantou je zásah bleskem. Existuje řada pilotů, kteří tuto nepříjemnost zvládli a s letadlem bezpečně přistáli. Určitě tak zkušená posádka by se alespoň pokusila něco v této situaci dělat. A jsme u jádra pudla: což takhle alternativa zásahu bleskem + objevení se kulového blesku v kokpitu. V této situaci jsou 2 možnosti: buď bude kulový blesk "mírumilovný" tj. jak se objevil tak zmizel - což se bohužel nestalo. Druhou variantou je destrukce: nejprve vyhoří veškerá elektroinstalace a aby toho nebylo málo, nastane autodestrukce kulového blesku: výbuch a rozmetání letadla na šrot. Pochybuji, že někdo z posádky nebo z cestujících stihl prosit Boha o pomoc...

Úpřimnou soustrast všem pozůstalým.

Oběti prostě byli v nepravý čas na nepravém místě.

0 0
možnosti

Josef II

2. 6. 2009 16:13
Idealne ...

by do podobnych diskusi jako je tato meli prispivat piloti anebo lide, kteri o veci neco vedi, abychom se poucili. Bohuzel, jako obvykle na idnes, tema ovladnou deti a tim jakakoliv vymena nazoru konci. To nemate domaci ukoly, parchanti? toto je technet, nikoliv Cerna Kronika !! 

0 0
možnosti

AndyS

2. 6. 2009 14:27
spojitosti

A nenapadlo si dat nekoho do spojitosti tuto nehodu (pilot brazilske spolecnosti videl oranzove objekty pri preletu atlantiku) s temi oranzovymi objekty nad CR?

0 0
možnosti

zuzana

2. 6. 2009 14:32
Re: spojitosti

mě to hned napadlo, ale jsem racionálni člověk. pohádkám o ufo jsem nikdy nevěřila ani nebudu.

0 0
možnosti

zuzana

2. 6. 2009 14:21
Jak dlouho se čekalo na záchranné akce (BBC)

0200 GMT: Letoun vlétá do bouřky.

0214 GMT: 12 automaticky generovaných zpráv o zkratu na letadle.

0715 GMT: Air France se rozhodne že "situace je vážná"

0935 GMT: Letiště oficiálně vyhlásí že let AF 447 je nezvěstný.

1017 GMT: Záchranné operace brazilských vzdušních sil začnou.

0 0
možnosti

zuzana

2. 6. 2009 14:30
Re: Jak dlouho se čekalo na záchranné akce (BBC)

Poslední zpráva od pilota byla prý v 1:33, než letoun vlétl do bouřky. Pak už nic. měl se hlásit, Nehlásil se. AF počká celých 8 hodin 17 minut, až si vzpomene, že třeba by někoho mohla i zachránit... Nechtěla bych trávit 8 hodin 17 minut na rozbouřeném moři, ve společnosti naříkajících poraněných nebo umírajících spolucestujících kterým nedokážu pomoct, případně sama s vážnou ránou na těle, obklopena hrůzou a beznadějí...ve vodě, čekající na žraloky!

0 0
možnosti