Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nebojte se létat. Ani prasklé sklo letadlo k zemi nepošle

Vysazený motor nebo prasklé sklo v kokpitu jsou závady, které pro moderní dopravní letouny neznamenají žádné nebezpečí. Podle statistik je prý bezpečnější létat než sedět doma.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

A co poslalo k zemi ten francouzský Airbus, ví to někdo?

0/0
26.7.2009 23:08

Host

a co ptáci?

Jak se nasáli, ztichlo éro jak v knihovně, řekl pilot, co s tím přistál na vodě. Ale jinak ano, jako pilot vím, že řídit auto je těžší. Letadlo má kolem sebe víc místa. Statistiky to ukazují, ale sportovní létání je o něčem jiném, mám 12 zlomenin na paraglidingu, kolikrát mě vezli s muzikou;-)

0/0
15.7.2009 11:02

Host

Ubohá kritika protestantů létání

Dostal jsem se až na konec diskuse a nevěřím... dnes ráno ve zprávách hlásili, že o víkendu u nás zemřelo při dopravních nehodách 10 lidí. Kolik lidí zemře ročně při dopravních nehodách, to ani zmiňovat nemusím. Je docela smutné, že se špiní letecká doprava. Sám nelétám často, ale několikrát už jsem letěl. Průměrně inteligentní opice si dokáže spočítat, že nebezpečnější je jezdit autem. Ano, při letecké havárii mnohdy zemře celé posádka i cestující, ale uvědomte si, kolik takových nehod připadá na automobilovou dopravu. Taky nerozumím tomu, proč autora článku chytáte za slovo? To jste tak hloupí, že nedokážete vyvodit obecný závěr? Myslím, že dvě přísloví se zde uchytí. "Kdo chce psa bít, si vždycky hůl najde." a "Potrefená husa zakejhá."

Martin

0/0
13.7.2009 9:45

Host

nebojíme se létat, ale...

Na tragické nehodě A 330 Air France na lince AF447 prý měla důležitý (ne-li rozhodující) podíl elektromagnetická bouře. V této fázi vyšetřování se jedná především o spekulaci, ale bezpochyby tato tvrzení také svědčí o jistém "úniku informací"... Lze k tomu říci víc?  

0/0
13.7.2009 9:23

Host

:)

 Podle statistik je bezpečnější i létat do kosmu než letět letadlem nebo sedět doma.

0/0
6.7.2009 19:55

Host

uklidněn podstoupím raději větší riziko

Docela jste mne uklidnili. S tím"sovětským" bezproblémovým pilotem bych raději letět nechtěl a proto podstoupím raději větší riziko a zustanu při zemi. To neznamená, že jsem nikdy neletěl letadlem, naopak :-)

0/0
6.7.2009 0:32

Host

Proto CSA radeji kontroly provadet nebudou

CSA tento tyden prisla s neuveritelnou novinkou, ani ji nemuseli koupit rusaci aby se zhorsila kvalita kontrol ale hlavne ze usetrej, no nevim jak moc, protoze me to jen utvrdilo v tom ze BA neby EasyJet budou pro me jasnou volbou i nadale, a to me ani neotravujou po telefonu s nesmyslnymi nabidkami jako CSA a to jsem s nima letel jen jednou.

0/0
13.6.2009 0:58

gen.MacArthur

Docela jsem zvědavej, co se tomu francozkému Airbusu stalo,

když piloti ani  nedokázali říct, že mají problém. Važný problém vypadá asi takhle  http://www.youtube.com/watch?v=odRCEHBmLfU&feature=related

0/0
12.6.2009 23:16

Host

Re: Docela jsem zvědavej, co se tomu francozkému Airbusu stalo,

Letadlo se proste mohlo rozpadnou velice rychle a nahle kvuli pruletu stredem bourky - tam se dostalo kvuli nefungujicimu meteorologickemu radiolokatoru ci i cidel rychlosti - kvuli predchozimu jiz zminavanemu zasahu bleskem.  

Proste jiz bylo castecne poskozeno jiz zasahem blesku a proto se nedokazali bez radaru vyhnout spravne jadru bourky.

0/0
14.6.2009 3:21

Desetiminuťák

Když u 747 vysadí tři motory a ze čtvtého se...

začíná kouřit, je to důvod k lehkému znepokojení... :-P

0/0
12.6.2009 19:32

Host

až na hloupý nadpis

je obsah srozumitelný i pro laiky. Ovšem čtou to i klienti letecké dopravy?

0/0
12.6.2009 18:44

Chytracisko

Při cestě letadlem

je nebezpečný start a přistání, zbytek je nuda. Jsou i výjimky jako nedávný let, ale to je u té společnosti zatím jednou za 15 let, že. Při cestě autem je nebezpečné každé vjetí do křižovatky, každé předjíždění, každé najetí na dálnici. A u vzáleností řádově tisíce kilometrů autem takových nebezpečných situací absolvujete o dost víc než 2 v letadla.

0/0
12.6.2009 17:35

Host

Statisticky je bezpečnější

Jistě to tu už bylo zmíněno, ale faktem je že letecká doprava je v počtu přepravených osob nejbezpečnějí dopravou, která v součastnosti je. Akorát když už je nějaká letecká havárie tak to bývá v 90% také katastrofou kde zahyne mnoho lidí, takže pak v médiích to vypadá velmi špatně.   http://planes.rajce.idnes.cz/

0/0
12.6.2009 13:03

Host

Re: Statisticky je bezpečnější

prave, a tech 10% je blbe najeti na stojanku,nebo prejeti auticka s napisem "folow me" :-D

Max

0/0
12.6.2009 13:05

Host

Statisticky je bezpečnější

0/0
12.6.2009 13:00

DaD14

Nesmysl,

Jasně,v letadle se bát nemusíte.To vyprávějte těm chudákům co leží na dně Atlantiku a dalším tisícům obětí let.neštěstí.Možná je to bezpečnější než auto,ale v autě nevím,třeba 5 minut dopředu,že zemřu.Ta šílená bezmoc a strach,když to padá je určitě k nezaplacení!!!!!Toto mi nikdy nedovolí vlézt do ničeho co letí výš jak dva metry nad zemí.V autě se vetšinou lidé zraní a nemají jistou srmt před sebou.Také poměr přepravovaných lidí,auto versus letadlo je určitě markantně vyšší pro auta.Letadlo nikdy.

0/0
12.6.2009 12:55

sarumánek

Re: Nesmysl,

Zemřít musíš tak jako tak. Když se toho budeš bát, moc si nepomůžeš. Umírat v šílených bolestech několik týdnů na rakovinu je určitě taky "k nezaplacení", jak píšeš.

0/0
12.6.2009 13:02

Host

Re: Nesmysl,

No, s poměrem máš sice pravdu, ale statistiky berou toto v potaz. Nehodovost se počítá na počet přepravených osob. To znamená, že podle statistiky přepravit 1mil lidí letadlem je nesrovnatelně bezpečnější než 1mil lidí přepravit autem.

Při pádu letadla vetšinou dochází k odkrvení nebo překrvení (záleží na manévru) a ztrátě vědomí. Při rozlomení letadla ztratíš vedomí skoro okamžitě díky tlaku. Když padá letadlo klouzavým letem, je to si ce nepříjemné, ale toto je vyvážené nehodami, kde umírají lidé zaklínění v troskách aut a případně uhořejí za živa. Takže asi tak.

0/0
12.6.2009 13:04

d.u.b

Re: Nesmysl,

jedine s cim souhasim v tomto prispevku je nadpis.... Nesmysl........ zbytek prispevku je opravdu nesmysl.

0/0
12.6.2009 13:10

Host

Re: Nesmysl,

Je mi Vás docela líto, protože s tímhle přístupem se asi moc nikam nepodíváte... Protože někde se utopit na moři je ještě horší, urznout taky není nic moc, umřít žízní a horkem taky žádná sláva... no moc Vám kromě střední Evropy nezbývá

0/0
12.6.2009 13:50

Chytracisko

Re: Nesmysl,

Chápu dobře že byste cestu z Prahy do Japonska vykonal raději autem, protože to považujete za bezpečnější, než dvě rizikové situace "start v praze" a "přistání v Japonsku" ? (Mezi tím je deset hodin bezpečné nudy)

0/0
12.6.2009 17:32

Chytracisko

Re: Nesmysl,

no dobře, + Frankfurt, tak 4 situace ;-D

0/0
12.6.2009 17:32

Host

Re: Nesmysl,

Ti,co tam teď leží se asi moc nenudily.....

0/0
12.6.2009 17:51

Host

Re: Nesmysl,

Ten chlap v te rozsekane skodovce co jsem ho dnes mijel se taky nenudil.

0/0
13.6.2009 0:29

Autobus s tykadlama

Re: Nesmysl,

No řekněme, že každých dvě a půl minuty odstartuje někde ve světě jedno velké dopravní letadlo se 150 lidmi na palubě. To máme zhruba 860.000 lidí za den. 99,999% těchto lidí také ten den v pořádku přistane. Kolik procent lidí zemře za den jenom na českých silnicích? Určitě víc než desetina promile

0/0
28.7.2009 14:47

Autobus s tykadlama

Re: Nesmysl,

Pardon, setina promile.

0/0
28.7.2009 14:49

sarumánek

Hezký...

Zbývá pouze otázka, kdo si takový optimistický a přesvědčivý PR článek objednal a zaplatil ho - ČSA nebo airbus? :-)

0/0
12.6.2009 12:54

DaD14

Re: Hezký...

Přešně na to jsem také myslel.Je to opravdu dost průhledné a tento článek zřejmě platily napůl;-D

0/0
12.6.2009 12:57

Host

Re: Hezký...

a ta druha pulka je co?

Max

0/0
12.6.2009 12:58

Jan Kužník - Technet.cz

Re: Hezký...

Odhalil jste mne. Od Airbusu jsem dostal Boeing a CSA mi venovala volnou letenku do Ugandy :-).

0/0
12.6.2009 13:42

Host

xxx

mohli by v zajmu bezpecnosti zkusit pridat dejme tomu tri celkem velke padaky do "strechy" letounu, ktere by se za jistych okolnosti bud samy vystrelily nebo by mohl pilot.

proste neco na ten zpusob ... myslite, ze by to bylo az tak moc penez navic? treba by to porad pekne bouchlo na zem ale aspon ty snace zvysit ...

0/0
12.6.2009 12:53

sarumánek

Re: xxx

Mno - podle mne by takové "vystřelené" padáky měly v případě použití při plné rychlosti letadla jediný efekt - urvaly by střechu a celé by to pak bylo ještě větší zábava :-)

0/0
12.6.2009 12:58

Host

Re: xxx

ehmm, padak jo.. to by techto 222 cestujicich nasli na okraji bourky dukladne zmrazene jak makrely... Bohuzel, pri techtno rychlostec a vyskach by se to dalo pouzit jen v ucritych podminkach, kdy tyto ledala travi jen asi 5-10% sveho letoveho casu (stoupani, vyklesavni a krouzeni...).

Max

0/0
12.6.2009 13:03

Host

Re: xxx

brzdici padaky + dalsi chvili pozdeji ... tak nejak ..treba

0/0
12.6.2009 13:22

Host

Re: xxx

a co -58°C ve vysce asi 11000m a temer zadny dychatelny vzduch?

0/0
12.6.2009 13:40

Host

Re: xxx

a dalších pár tun navíc...

0/0
12.6.2009 21:52

Startbezfiltru

Blbost

Je blbost, že je bezpečnější lítat než než sedět doma, ale zaručeně je to bezpečnější než silniční doprava.

www.rucofuco.cz

0/0
12.6.2009 12:40

Host

Re: Blbost

jo, poku alenezijes v sejsmicky aktivni oblasti...

tam lide umiraj i doma v posteli.

0/0
12.6.2009 12:44

sarumánek

Re: Blbost

Pokud se v nějakém článku obracejí přímo ke mně a mluví o mém domovu, tak je snad jasné, že mluví k českému člověku a nemluví o seismicky aktivní oblasti. :-)

0/0
12.6.2009 12:52

Host

Re: Blbost

Tak to preju hodne let ve zdravi v posteli ;-D;-D

ale sam!!! aby te nechytl infarkt ;-D;-D;-D;-D

Max

0/0
12.6.2009 13:15

Host

ztrácí důvěrohodnost

Tím, že ten kapitán letadla nechtěl říct svoje jméno, tím ten článek pro mě ztrácí důěryhodnost. Proč? Stydí se za svůj názor, dělá si pán legraci?!!

0/0
12.6.2009 12:37

Host

Re: ztrácí důvěrohodnost

Vzhledem k tomu, kdy se pilot vyjadřuje otevřeně k bezpečnosti letadel dle značky, chápu že chce zůstat v anonimitě. Výrobci by ho mohli za neopatrný výrok žalovat a jeho zaměstnavatel exemplárně potrestat třeba výpovědí, protože jeho zaměstnavatel letadla zmíněných výrobců používá a mohli by na něj vyvýjet tlak. Takže neuvedení pilotova jména naprosto chápu.

0/0
12.6.2009 12:58

Host

Re: ztrácí důvěrohodnost

kapitani leteckych spolocnosti rovnako ako dalsi zamestnanci maju vo vecsine pripadov vyslovene zakazane komentovat dianie v profesii...

0/0
12.6.2009 15:00

Glumik1

To je zase blábol:

Vysazený motor nebo prasklé sklo v kokpitu jsou závady, které pro moderní dopravní letouny neznamenají žádné nebezpečí.

A proč teda rovnou nevyrábí letadla s "vysazeným" motorem. vyšlo by to laciněji...:-/

0/0
12.6.2009 12:36

Host

Re: To je zase blábol:

Proto se vyrabi letadla vicemotorova, alby se zavady dali bezpecne zvladnout... (proc myslite ze tam jsou?)

Max

0/0
12.6.2009 12:42

Chytracisko

Re: To je zase blábol:

Protože kdyby pak vysadil i druhý motor, případně "zbylé tři motory", tak by letadlo nemohlo vzlétnout, víš?

0/0
12.6.2009 17:37

martanecek

Re: To je zase blábol:

rika ti neco ETOPS ?

0/0
12.6.2009 23:20

Host

Re: To je zase blábol:

Jee tady zas nekdo hodne premyslel, nez neco napsal. Musim rict ze cteni diskuzi pod clanky me na tomto serveru jiz znacne znechucuje. Uz dlouho jsem tu nevudel pozitivni ohlasy. Jen nase čecháčkovké já všemu nejlépe rozumím a všichni ostatní i když se vývojem leteckých bezpečnostních systémů zabývají desítky let, jsou na to speciálně školení a tak, jsou prostě jen amatéři, kterým já prostě musím poradit. Možná až načtete takových 40 pořádných knih o materiálech, aerodynamice a záchranných systémech, bude váš přízpěvek alespoň trochu k uvážení. Toto bych spíše bral jako hloupé výstřely čehosi do tmy

0/0
14.6.2009 13:55

mk.charlie

Podle statistika je prý bezpečnější létát než sedět doma.

No nevím jak statistik, ale já když doma spadnu z gauče, tak neletim 10 kilometrů do moře plnýho žraloků.;-D

0/0
12.6.2009 12:29

Chytracisko

Re: Podle statistika je prý bezpečnější létát než sedět doma.

To neznemaná že nemůžeš leknutím dostat infarkt, nebo místo spadnutí usnout, nevšimnout si požáru, nadýchat se zplodin a pak uhořet.:-)

0/0
12.6.2009 17:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.