Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vybrali jsme pět obrovských technologických očekávání i zklamání

Roboti se prohánějí na vozítkách Segway, rozumějí každému vašemu slovu a komunikují se svými majiteli, kteří jsou na ně napojeni ve virtuálních světech. Realita zatím dává těmto snům pořádně na frak. Naděje technologických snílků ale neumírají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Fanatic.Dz

50.000 segwayů pokládají za neúspěch?

Takový úspěch já například nečekal - ojeté auto jsem si koupil za zlomek ceny Segwaye a odvezu v něm své kamarády i s batohama, krosnama, loděma, kolama na jedno natankování až 800km.

;-D

0/0
21.7.2009 11:18

Host

podle mě zde chybí

Turingův stroj a Von-Neumannova koncepce počítače, bez těchto dvou věcí by nebylo nic - i když hovořit u TS jako o věci, když je to jen výpočetní model... Ale koncepce Von-Neumann schématu pro počítač byla zcela zásadní a defacto s úpravou se užívá dodnes, dokud nebudou počítače na bázi fyziky a kvantového přenosu.

0/0
18.7.2009 8:25

blofeld

Pane kasiku

Diky za shrnujici clanek, ale poznamkou o Vistach jste na sebe usil bic ;-D

0/0
15.7.2009 10:19

Host

drm

je to logické. firmy nechtějí své myšlenky sdílet, ale prodávat je. komerční firma bez výdělku skončí. jediná cesta by byla zavedení další daně. což je vždy velmi populární.

0/0
4.7.2009 16:25

Host

ale fuj

ANNIHILATE - 2 N! Proboha nepoužívejte angličtinu, když anglicky neumíte...

0/0
25.6.2009 0:14

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: ale fuj

Překlep se stane, díky, opravím.

0/0
25.6.2009 18:59

Ing.Rudolf Kitler_prezident ČSSR

Vista

nevím co autor blábolí o Vistách. Myslím, že jde o nejlepší OS Microsoftu a jediný co může být k zamyšlení je případná cena za přechod z XP, které mohou vyhovovat i nadále. Pro člověka, který nemá žádný OS a hodlá koupit nový jsou Visty úplně v pohodě.

0/0
23.6.2009 12:30

Host

Re: Vista

Tak doma možná, ale ve firmách nepoužitelné. Nebo myslíš, že je náhoda, že téměř všechny větší firmy Visty ignorují?

A že je náhoda, že do Sedmiček Microsoft integruje virtualizované XP?

A nakonec myslíš, že je náhoda, že downgrade z Vist/Seven na XP bude možný zřejmě až do dubna 2011?

0/0
24.6.2009 8:26

Host

Re: Vista

ano. to magické slůvko je kompatibilita. na typu os nezáleží.

0/0
4.7.2009 16:26

Host

Re: Vista

Pamatuji si na dobu, kdy všechny větší firmy ignorovaly Windows XP.

0/0
9.7.2009 15:58

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Vista

Cituji: "Windows Vista, které si získaly pověst nejméně přívětivého operačního systému od Microsoftu, ovšem se kterými já osobně nemám tolik problémů, co bych podle všeho měl mít." Nevím, kde v tom čtete to, na co reagujete.

0/0
25.6.2009 18:57

Host

Re: Vista

vista je funkční a použitelná. jenže kompatibilita je ještě důležitější.

0/0
4.7.2009 16:28

Host

Re: Vista

Větší firmy mají často velice specifické SW, které je někdy problém rozběhnout i pod Win XP a proto nejdou hned po nějaké SW novince, která se zrovna na trhu naskytne, jak máme mnozí doma ve zvyku.

Znám menší firmy, kde mají PCs s XP i Vista jelikož na to jejich AD a Exchange nemají žádný problém.

Vista nejsou určitě zdaleka bezchybná, ale domnívám se, že informace o jejich chybovosti, jsou trochu zveličovány.

0/0
13.7.2009 14:10

Host

wow

autor pri pisani prispevku rozmyslal a neurobil ani vela chyb. velmi prijemne sa to citalo a dakujem hlavne za zmienku o hlasovom ovladani v suvislosti s hendykepovanymi uzivatelmi pocitacov.

0/0
23.6.2009 11:29

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: wow

Děkuji za poklonu. Za konkrétní zmínku vděčím jednomu ze čtenářů, který připomněl, jak důležité může hlasové ovládání být. Děkuji.

0/0
25.6.2009 19:12

Host

Re: wow

Ja bych jenom tak mimochodem pripomel program Dragon Naturally Speaking ktery se dneska celkem slusne proava a pouziva. Asi se do Cech jeste nedostal.

0/0
20.7.2009 8:22

Host

Radeji bych nejdriv neco nadiktoval a pak to rucne doplnil

"V praxi si ale mnohem raději dopis napíšu, než abych jej diktoval."

Ja bezpecne vim, ze tento prispevek do diskuze bych mnohem radsi a rychleji nadiktoval a pa jen rucne doopravil nez ho psat rucne.

Rozhodne by se dala pouzit rozpoznavani hlas libovolneho recnika bez uceni - napriklad - anglicky rozumim, jen pokud to vydim napsane - takto bych mel vetsi sanci porozument Anglicky mluvenym dokumentarnim filmum treba legalne prehravane ze stranek TV - kdyby se mi k tomu zaroven objevoval text.

Ci si ho nejdriv v klidu prelozit - opet diktovanim zadat do pocitace a pak jen sledovat v klidu behem daliho prehravani odpovidajcii cesky text - dle casu - a tak si tak jednose vytvorit jakesi  sve titulky.

Moznost si tak prinest prednasku, kdyz stale jeji text nedaji na internet ani jinak k dispozici - stacil by diktafon. A jakykoliv text lze jiz pak evidovat ve fultextove databazi textu - podle par klicovcyh lov si vyhledat jakykoliv prednasku ci i text dokumentarniho poradu z TV....

0/0
23.6.2009 2:07

kentaur

Re: Radeji bych nejdriv neco nadiktoval a pak to rucne doplnil

www.opensubtitle.org (anglické titulky jsou dnes snad už na cokoli) => http://translate.google.com ... a pak jen sledovat v klidu behem daliho prehravani odpovidajcii cesky

text - dle casu - a tak si tak jednose vytvorit jakesi  sve titulky.

0/0
23.6.2009 8:29

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Radeji bych nejdriv neco nadiktoval a pak to rucne dopln

Mluvíte o převodu řeči na psaný text. Já mluvím o hlasovém ovládání, což jsou podobné, ale různé věci.

0/0
23.6.2009 9:35

Host

internet přes el. síť

všechny nové a převratné technologie brzdí především neuvěřitelně silné lobby různých zájmových skupin včetně celých velkých a mocných států, tam vidím zakopaného psa...:-/

0/0
23.6.2009 1:20

Host

Re: internet přes el. síť

Ne !!! - nezajem uzivatelu - netechnickej clovek se primo odmita kolikrat ucit z ovladani techniky co k zivotu nepotrebuje - ovladat DVD rekrorder  a mobil (volani+SMS) povazuje za vrchol sveho umeni !!!

0/0
23.6.2009 1:49

Host

Re: internet přes el. síť

Těch věcí je hodně co by šlo vylepšit pro občana, ale vzalo by to

prachy mocným (firmám, krajům,obcím atd.).. apropo, mikroplatby jsou

zatím taky jenom na papíře chjooo.. Mějte se všichni hezky.. Berte to jako můj názor bez nějakého fundamentu, hlavně, že jsme všichni zdraví:-)

0/0
23.6.2009 14:45

Host

Re: internet přes el. síť

A pres elektrickou sit je to proste technicky velmi problematicke - v elektricke siti je rada veci - trafostanice, elektromery a rozvadece pres ktere to proste neprojde a museli by se nakladne preklenovat a navic kvuli velkemu utlumu priadat i opakovace signalu a jeste by byli problemi s rusenim radiovych vlv na strednich a kratkcyh vlnach.

Tyto problemy jsou davno zname a proto zajem o to opadl !! 

0/0
23.6.2009 1:53

Host

Re: internet přes el. síť

Opadl? Tyhle siteve zasuvky se daji najit u milionu vyrobcu :) na CeBITu jsem jich napocital pres 20 co meli takovou zasuvku vystavenou...

(pokud se tedy nebavime o internetu jako sluzbe distribuovane primo po CEZackych kabelech) :-D

Me by zajimalo co na to rika treba rychlovarna konvice... kdyz si tak vari vodu a najednou si cte Nju Jork Tajmsy :-D

0/0
23.6.2009 8:58

dezzo

Re: internet přes el. síť

ale je to drahe jak cyp

0/0
23.6.2009 11:26

Host

Re: internet přes el. síť

je to drahé protože o to není zájem a není o to zájem, protože je to drahé, klasický začarovaný kruh. Internet přes el. síť je dávno vyřešena, všechyny ty neduhy s rušením atd. jsou vyřešeny, ale vzalo by to peníze těm, co nás dnes dost drbou. pak mě ještě napadlo, že je pro mě velikým zklamáním elektronický podpis, myslel jsem, že se to rychle rozšíří a bude to veliký krok dopředu v té oficiální komunikaci s úřady atd. bohužel je to zase začarovaný kruh, aplikace nejsou až na pár vyjímek, proto nikdo nechce ten podpis a když ho nikdo nemá, tak se nevyvíjí aplikace, samozřejmě vyjímka potvrzuje pravidlo. Rozseknout tento stav není zas tak složité, kdyby třeba přiznání daně (jakékoliv) by pak byla sleva na dani v nějaké rozumné částce, třeba 10% po dobu 5 let, tak by se to rozšířilo a pak už by to byla samozřejmost.

0/0
23.6.2009 14:40

Host

Re: internet přes el. síť

"všechyny ty neduhy s rušením atd. jsou vyřešeny, "

Vyreseny nejsou - treba jen kolik je tech trafostanic (casto hned v jedne vesnici rovnou nekolik)  a rozvadecu pres ktere to kvuli jejich konstrukci ten vysokofrekvenci signal co to nosi proste neprojde. A musi se to narocne preklenovat.

A prave ty zasuvkove adaptery pro lokalni prenos jasne ukazuji neduhy. Jak s dosahem tak i kolisanim prenosove rychlosti podle ruseni a daklsich veci.

Jinak jak CEZ Distibuce tak Prazska energetika napriklad jsou tak mocne firmy, ze pokud by to bylo pro ne opravdu ekonomicky zajimave jdou do toho IHNED a prosadi si to !!!

0/0
23.6.2009 18:39

Host

Re: internet přes el. síť

Jakmile cokoliv - ten VF signal - co to nosi pusite do venkovniho elektrickeho vedeni - tak se z nej stane idelani antena pro sireni toho signalu do celeho okoli a i pro prijem mistnich silnych SV vysilacu jako zdroj dalsiho ruseni toho prenosu - to sireni do okoli se pak projevi jak znacne ztraty pri jeho prenosu.

Ne nadarmo jsou rozvody TV kabelovych spolecnosti vedneho koaxialnimi kabely - tedy stine - nikam to nemuze utect ven a zaroven to nic nerusi.

Tyto veci mel naopak CTU jako spravce kmitoctoveho spectra davno zakazat a vsem dovozcum techto zarizeni napalit vysokou pokutu za prodej zarizeni co rusi perfektne sve okoli.

Spise jen lobingem a pravniky dovozci techto zarizeni podle mne tak neucinil - ale pokud doma tim budete cokoliv rusit, tak ten koho tim rusite na vas muze podat k CTU udani a pokutu budete platit vy (pak ji snad bude moct vymahet po dovozci, pokud vas neupozornil, ze se to da pouzivat jen v budovach a na vedeni co jsou polozena v zemi. )

0/0
23.6.2009 18:50

Host

Re: internet přes el. síť

Zde si o moznostech ruseni kratkovlnych pasem muzete podrobne precist.

http://www.c-a-v.com/content.php?article.212

Jinak jeste - celou prenosouvou soustavu lze navic presne jak tam pisou umistenim kamokoliv do ni - tajne do jakehokoliv hlavniho domovniho rozvadece - ten opravdu nema peceten (jsou tam domovni pojistky) umistit rusici vysilac tak s vykonem 5 W - ktery spolehlive ruseni znemozni pripojeni vsech pocitacu k

siti - napajeno samozrejme primo ze site (jak jinak) a nahodne spinani ci i kombinace s casem na to staci ATMEL AVR procesor za 50 Kc a prace amatera - jak nahodne spinani tak i v kombianci s casem (i dalsi vychytavky) po vypadku se zapne nahodne az za nekolik hodin a tak velmi znesnadni pouhym vypinanim pripojek v trafostanci odhalit zdroj ruseni.

A pak neni to probelm odnest a namotovat jinde...

0/0
23.6.2009 19:09

Host

Re: internet přes el. síť

Sit pres zasuvky el. rozvodu je dobra tak na domaci zasitovani. Ale nepouzivam.:-/

0/0
4.7.2009 20:14

Host

Re: internet přes el. síť

Ja pouzivam, ale zklamalo me, ze muzu pozit jenom dva adaptery, vedet to, byl bych vzal ten vysilac.

0/0
24.7.2009 12:29

3,14ranha

hlasové ovládání

v podstatě je to krok zpět, někde jsem slyšel že čtení "očima" (potichu) začali používat křesťanští mniši aby mohli dodržet povinné mlčení, do té doby bylo běžné vždy číst "nahlas" !!!8-o a okamžitě se to rozšířilo,

nám už v podstatě ani nepřijde jak je to užitečné a výkonné - řeč je totiž neuvěřitelně pomalá a to i při zadávání, dokonce i qwerty (vymyšlené původně jako zpomalení aby se nezapletly nožičky psacího stroje) je rychlejší (přinejmenším dokud bude počítač "hloupý" nástroj a ne "myslící" partner)

skutečným pokrokem bude ovládání hlavou/očima/myšlenkama (však se podívejme do armády - která má tendenci být vždy na špici vývoje: hlavu a tuším oči už dávno používají třeba piloti nebo servisní technici a rýpnu si - dokonce používají i prvky virtuální reality: piloti - noční vidění, technici -3D výkresy)

0/0
22.6.2009 19:35

JuraJSH

Re: hlasové ovládání

To s qwerty není úplně pravda. Nebylo to vymyšlené kvůli zpomalení, ale aby pro písmena, která se vyskytují po sobě, byla od sebe kladívka dost daleko. A pak si s tím ještě trochu pohráli, aby se typewriter dal napsat písmeny v horní řadě.

S kritikou hlasového ovládání ale souhlasím.

0/0
22.6.2009 20:07

error404

chybí tam Win Vista

megapropadák, což už přiznává i Microsoft ;-)

ten systém možná nemá špatný jádro a "střeva", ale má bohužel naprosto katastrofální user interface. tohle v Redmondu prostě neumějí :-(

0/0
22.6.2009 18:28

Hrochomut

Re: chybí tam Win Vista

ale o Vistách se v článku píše, stačí dočíst až do konce ;-)

0/0
22.6.2009 20:27

Host

Re: chybí tam Win Vista

error404 ;-D

0/0
22.6.2009 21:29

Ing.Rudolf Kitler_prezident ČSSR

Re: chybí tam Win Vista

ty jsi pěknej frikulínoidní papoušek. Co dál tě v centru IN naučili ? :-)

0/0
23.6.2009 12:33

Host

Blu-ray

Divím se že neuvedli BluRay disky. Pár let se o nich píše, ale zatím jsem je viděl jen u dvou nadšenců, kteří musí mít každou novinku.Asi vymřou dřív než se rozšíří.

0/0
22.6.2009 17:32

error404

Re: Blu-ray

jj, zdá se že je zamorduje širokopásmovej internet a to je asi dobře. sám jsem na Blu-Ray zvědavej, ale podle mě přišlo pozdě.

i když na tahání 25 GB filmu ve fullHD by ten internet musel být hodně širokopásmovej. jenže většině lidí asi bude stačit klasický rozlišení.

0/0
22.6.2009 18:21

Host

Re: Blu-ray

Já jedu furt na Xvidu a jsem navýstost spokojenej. Asi jsem divnej :-)

0/0
22.6.2009 18:39

Host

Re: Blu-ray

asi mas malou televizi (monitor) ;)

0/0
22.6.2009 20:06

Host

Re: Blu-ray

Spíš to bude v tom,že jde hlavně o obsah a když ten chybí ,tak je rozlišení vcelku nepodstatné a naopak.

0/0
22.6.2009 20:11

Host

Re: Blu-ray

Naprostý souhlas s tím obsahem, k čemu se divat v megarozlišení na megaptákovinu? To se raději podívám na kvalitní (což je ovšem dáno subjektivně) film v obyčejné kvalitě.

0/0
22.6.2009 21:31

Host

Re: Blu-ray

V dnešní době stojí full HD TV i 12k, což mi nepřijde nějako moc. Měl sem již u několika filmů možnost porovnat kvalitu DVD a Blueray. A to 4násobné rozlišení je opravdu znát, natož u PALu nebo DivXu.

V dnešní době není nic neobvyklého sedět na 10-20 Mbitovém připojení, takže pokud jde o film s kvalitními efekty, stojím si zatí, že se vyplatí si pár hodin počkat se stažením Full HD filmu.

Ale jinak se domnívám, že počátek diskuse se týkal Blueray medií, nikoli HD filmů, které se tu řeší. Než se rozšíří tyto media, tak bude již 50 GB dost málo.

0/0
13.7.2009 14:56

JuraJSH

Elektrická auta

Pokud se elektrická auta, která už přes sto let fungují více než dobře, stále nerozšířila, tak stále nefungují dost dobře.

Zásadní problém vidím v dojezdu, způsobeném malou kapacitou těžkých a drahých baterií. Jejich výroba taky hodně poškozuje životní prostředí. Navíc rychlost přenosu energie do auta hadicí je stále oproti kabelu takřka neporovnatelná(Pro nabíjení aut v rozumném čase by kromě lepších baterií byla možná potřeba i lepší rozvodná síť).

0/0
22.6.2009 16:46

Host

Re: Elektrická auta

problém je v trakčních bateriích, které jsou doslova drahé jako pr.el. Mj. se používají v dnešních hybridních autech. Jenže prodejce aut Vám taktně zamlčí, že maximální  životnost trakčních baterií je sotva 3roky, poté je nutné je vyměnit. Pokud vím,tak baterie do jednoho auta stojí tolik co minimálně 1/2 nového hybridního auta a investovat do nich se vůbec nevyplatí.

0/0
22.6.2009 17:06

Hrochomut

Re: Elektrická auta

těch problémů je prostě spousta..  když pominu všechny ty praktické (cena, dojezd, doba nabíjení atd..), tak pořád zůstává to, i kdyby se tohle všechno vyřešilo, že elektromobily nejsou zdaleka tak ekologické, jak si většina lidí myslí.. (baterie - neekologická výroba, neekologická likvidace, a vůbec samotná elektřina se v potřebném množství ekologicky zatím vyrobit nedá..).. celé mi to přijde jako slepá kolej..

0/0
22.6.2009 20:33

Host

Re: Elektrická auta

Dokud se elektrina bude vyrabet spalovanim uhli ci dokonce nekde i spalovanim zaemniho plynu ci rovnou nafty - tak proste nemaj sanci - vozdila na zemni pln jsou lepsi a i znacne ekologicka - specialni vozitka jako zde popisovana  ty celkem ano.

0/0
23.6.2009 0:58

Host

Re: Elektrická auta

bez problémů. čas elektromobilů příjde ze dne na den. v okamžiku kdy dojde ropa, se firmy přeorientují. místo benzínek bude terminál pro výměnu vybitých baterií za nabité. energetické společnosti postaví nové jaderné elektrárny. toto není problém.

0/0
4.7.2009 16:37

Host

Re: Elektrická auta

No, to je problém, protože až dojde ropa, tak přijdem nejen o palivo do aut...:-(

0/0
8.7.2009 7:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.