Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak nejslavnější americká loď Enterprise skončila ve šrotu

Závěr války přinesl letadlové lodi Enterprise dvě nové zkušenosti. Tou první bylo vysílání letadel do nočních útoků řízených radarem a tou druhou nálety japonských sebevražedných letců. Nastupující dobu turbovrtulových letadel však už přežít nemohla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Dotaz

V článku ani v TV jsem se nedozvěděl, proč ty kamikaze sundavali s

pomocí kanónů a proč proti nim nevystartovalo včas palubní letectvo.

Chápu, že v blízkosti lodi by hrozilo, že protivzdušná obrana sundá

vlastní letadlo, ale přeci jen bych čekal, že nad lodí hlídkují

stíhačky, a když radar zachytí útok, že odstartují další a poletí nepříteli naproti.

0/0
24.6.2009 21:52

Host

Re: Dotaz

A predstavte si, ze proste par letadel vzdy proletelo i stihaci ochranou - posilali jich velke mnozstvi s tim ze alepon 1 letadlo najde cil.

0/0
25.6.2009 16:45

Host

trošku k diskuzi

Myslím že po omezení diskuzí na novinkách se řada ,,odborníků" přesunula na technet.Pamatuju doby, kdy se tu většinou diskutovalo věcně k tématu, beze všech blbů a jiných exotických zvířat...

0/0
23.6.2009 20:20

Qíteček

Re: trošku k diskuzi

Jo, to byly jiný debaty.

0/0
23.6.2009 21:10

Host

Opravte si, třeba...

...nalétali piloti z Enterprise přes šest a půl tisíce kilometrů... já bych řekl, že by tam mělo být  nalétali xy hodin, ne? to není auto s tachometrem, ju?

0/0
23.6.2009 16:40

Host

5" HVAR

Tato raketa měla 20kg hlavici a dolet 5km

http://www.designation-systems.net/dusrm/app4/5in-rockets.html

0/0
23.6.2009 13:59

Host

Re: 5" HVAR

HVARŮ bylo více verzí -tříštivé - průbojné- či větší ráže

0/0
23.6.2009 21:07

Host

Zero

Aha, takže Zero je bombardér... zajímavééé

0/0
23.6.2009 13:30

Host

Re: Zero

Poslední verzí Mitsubishi Zero byla A6M7, šlo o stíhačky přestavěné na střemhlavé bombardéry.

0/0
23.6.2009 13:58

Host

chudák jean luc piccard

ten asi neměl radost. ale tou dobou už byl nejspíš rozprášen ve vesmíru.

0/0
23.6.2009 13:07

Host

Co za blbce

Co za blbce zase napsalo "kamikadze", hergot? Správně je kamikaze. ;-€;-€Rv

0/0
23.6.2009 11:38

Host

Re: Co za blbce

Mozne jsou oba tvary.

vice:

http://cs.wikipedia.org/wiki/Kamikaze

0/0
23.6.2009 12:26

Host

Re: Co za blbce

Tak to maji na wiki blbe :-) Kadze je kravina.

0/0
23.6.2009 14:36

Host

Re: Co za blbce

A spravny prepis z kany do ceskeho jazyka urcujes ty ;-D

0/0
23.6.2009 16:45

Host

Re: Co za blbce

Náhodou je to pravda. Když to přepíšu do hiragany -- slabika "dze" v japonštině prostě není, jen "ze" -- ぜ. Existuje "cu" a "dzu" つ a づ -- ten rozdíl se zapisuje právě dvojčárkou. Jenže na "dze" by tam jakoby musela být 2x, protože jednou už měnila "se" na "ze". Takže "dze" opravdu nejde. Howgh.

0/0
23.6.2009 22:08

fritzek

Re: Co za blbce

Tak to jsem necekal :-) Davam ti bod R^

Podpis: ten, co psal to nad tim

0/0
23.6.2009 23:58

Host

Historie druhé světové války

a spousta fotografií a krátkých filmů:

http://s13.gladiatus.cz/game/c.php?uid=62924

0/0
23.6.2009 7:14

Host

Re: Historie druhé světové války

Blbe

0/0
23.6.2009 9:44

Host

Re: Historie druhé světové války

Dobře ti to nandal ;-), nenadávej mu. Teď si vem, že tam mohl být nastražený vir. Aspoň otestoval, jak lidi kliknou bezmyšlenkovitě na kde co...

0/0
23.6.2009 18:11

Host

Re: Historie druhé světové války

:-))

0/0
23.6.2009 10:38

Host

nazev clanku

jen blbec muze dat clanku nazev podle posledni vety, kdyz je to uplne o necem jinem

0/0
23.6.2009 3:53

def...

Re: nazev clanku

titulky jsou tady na shitdnesu poveste tim ze jsou uplne na houno Rv

0/0
23.6.2009 7:27

Host

Re: nazev clanku

Ono nejde ani tak o titulky, jako o puberťáky/-čky, kteří dělají layout stránek. Patrně jsou to titíž, co se tu vyskytují na fotkách s vyvalenýma očima a dokořán roztlemenou pusou.

0/0
23.6.2009 9:40

Host

Re: nazev clanku

Timto zpusobem se nazyvaji clanky naprosto bezne...

nevidim jediny duvod napadani autora clanku.

0/0
23.6.2009 12:35

Host

V nastupující době turbovrtulových letadel...

tutbovrtulové letadlo není tryskáč...

0/0
23.6.2009 0:23

jakub7

Re: V nastupující době turbovrtulových letadel...

Ja mam pocit, ze myslel pistove moroty s turbodmychadlem..

0/0
23.6.2009 5:23

Host

Re: V nastupující době turbovrtulových letadel...

Ja se obavam, ze se autor clanku taky spletl a melo byt nastupem PROUDOVYCH motoru...

0/0
23.6.2009 7:32

Host

Re: V nastupující době turbovrtulových letadel...

R^

0/0
23.6.2009 8:54

Host

Re: V nastupující době turbovrtulových letadel...

možná myslel, ale letadla s turbem se dala bez problémů provozovat na starých letadlovkách, takže to by nebyl důvod k jejímu vyřazení...Důvod byly tryskáče

0/0
23.6.2009 8:11

Host

Re: V nastupující době turbovrtulových letadel...

Pravdepodobne by zvladla aj tie prudove. Ale bol dostatok novsich lodi tried Essex a Midway a Enterprise bola naviac po vsetkych tych poskodeniach z vojny v dost zlom stave.

0/0
23.6.2009 9:19

Host

Re: V nastupující době turbovrtulových letadel...

Turbovrtulové letadlo je turbovrtulové letadlo, to znamená proudový motor (kompresor na jedné hřídeli s turbínou) ovšem navíc u turboletu vybaven ještě další, volnou turbínou s nezávislou hřídelí poháněnou výstupními plyny, která je napojena přes reduktor otáček na vrtuli. Dneska nejčastější podzvuková dopravní letadla, např.: ATR-42, ATR-72, L-410, L-610. V článku se zřejmě myslela proudová stíhací letadla (turbojety), která přímo využívají reaktivní pohon výstupních plynů k letu.

0/0
23.6.2009 8:54

Host

Re: V nastupující době turbovrtulových letadel...

R^

0/0
23.6.2009 10:27

Host

Re: V nastupující době turbovrtulových letadel...

Ále co. Holinky, nebo hodinky.

Navíc není na škodu, když autor hned na začátku čtenářům takovouto nenásilnou formou sdělí, co mohou v článku čekat.

A umožní jim neztrácet čas a dál už nečíst.

0/0
23.6.2009 15:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.