Diskuze

Do ulic vyrazil první český autobus na vodík. Bude mít vlastní čerpací stanici

První autobus na vodíkový pohon začne od září jezdit v Neratovicích. Vozidlo unikátně kombinuje tři druhy pohonu, aby mělo co nejmenší spotřebu zatím drahého vodíku. V Neratovicích také vznikne první vodíková čerpací stanice v ČR.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Z

Zebin

9. 7. 2009 9:07
?

50kW táhá 14 tun

0 0
možnosti
KE

Pan Navratil

9. 7. 2009 14:59
Re: ?

a) a co jako?

b) já tam vidím 50kW článek + 10 kW aku + 200 kW ultrakapacitor a to už je dohromady řácká záležitost, kór v elektromotoru.:-)

0 0
možnosti

Host

8. 7. 2009 15:31
Byl vivinut...

Byl vivinut... pozdravujte korektora...

0 0
možnosti

Host

8. 7. 2009 13:37
zkušební jízdy

víte o tom že zkušební jízdy měl na linkce 330150 v Českém Krumlově

0 0
možnosti
S

sámvelkýmao

5. 7. 2009 8:54
no

jako efektivní uvolňování vodíku  to vidím u vodíkové pumy.když má správný místo dopadu.............;-D;-D;-D

0 0
možnosti
K

Kejhal

9. 7. 2009 12:27
Re: no

A u vodikove pumy se uvolnuje vodik?

0 0
možnosti
S

sámvelkýmao

5. 7. 2009 8:51
no

a co vzniká když topím pneumatikama a pilinama napuštěnýma vyjetým volejem a úhledně zabalenýma do PET lahví?;-D;-D;-Durčitě něco neškodnýho...;-D;-D;-D;-D

0 0
možnosti
S

sámvelkýmao

5. 7. 2009 8:48
no

eště že byl viiiiiiiiiivinut.....voe ti pisálkové to je čím dál horší.........;-D;-D;-D

0 0
možnosti

Host

3. 7. 2009 15:20
TriHyHyBus

To je lepsi zkratka ne?

0 0
možnosti
S

sámvelkýmao

5. 7. 2009 8:49
Re: TriHyHyBus

hihihihihihibus?to se tam jako všici musej řehtat?;-D

0 0
možnosti

Host

3. 7. 2009 8:19
vodni pary

muze mi nekdo vysvetlit co se pak deje s vodni parou co ten vodikovy motor vyprodukuje?

0 0
možnosti
ZM

Host

3. 7. 2009 11:39
Re: vodni pary

vystopupá do oblohy, tam se sŕazí do mraků a pak furt jen prší, a prší, a prší........ ;-D

0 0
možnosti

Host

1. 7. 2009 21:53
Pro nize debatujici

Vyroba vodiku elektrolyzou je sice realna, ale extremne draha. Vyhodou je ovsem supercisty vodik produkovany az do tlaku 30 bar. Mnohem lacinejsi vodik se ziska parnim reformingem methanu. Problem je v obsahu CO (az 2%) v produkovanem reformatu, nebot CO je silny katalyticky jed pro Pt elektrody v palivovem clanku, takze je nutne CO dooxidovavat. Pocitam, ze v busu v Nera maji tzv. LT-PEM, coz je clanek na bazi membrany PFSA. Docela by me zajimalo od koho, producentu LT-PEM stacks totiz neni mnoho. Osobne bych si tipl na Daimler (Ballard) ci Nedstack.

K budoucnosti vodiku jako nosice energie: mozne, ale spis to nebude jediny zdroj pohonu. Pro mensi auto skoro jiste Li-ion baterie budou stacit. Pro vetsi auta, nakladaky a busy je Li-ion baterie nesikovna a reseni je prave v palivovem clanku. Kombinace se supercapacitors se mi osobne jevi jako hodne nakladna. Jinak vyhoda vodiku, pokud by byl spalovan primo, je kvantitativni odstraneni sazi i NOx, coz kompletne zbavuje auta nutnosti DPF.

0 0
možnosti
S

SZYslak4

2. 7. 2009 7:00
Re: Pro nize debatujici

a ted madarsky :-)

0 0
možnosti
S

SZYslak4

1. 7. 2009 18:22
no comment

Ultra - Kapacitor ach jo, kondenzator

0 0
možnosti

Host

1. 7. 2009 20:02
Re: no comment

oznaceni kapacitor se pouziva taky ty experte :-P

0 0
možnosti