- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
a) a co jako?
b) já tam vidím 50kW článek + 10 kW aku + 200 kW ultrakapacitor a to už je dohromady řácká záležitost, kór v elektromotoru.
víte o tom že zkušební jízdy měl na linkce 330150 v Českém Krumlově
jako efektivní uvolňování vodíku to vidím u vodíkové pumy.když má správný místo dopadu.............
a co vzniká když topím pneumatikama a pilinama napuštěnýma vyjetým volejem a úhledně zabalenýma do PET lahví?určitě něco neškodnýho...
eště že byl viiiiiiiiiivinut.....voe ti pisálkové to je čím dál horší.........
hihihihihihibus?to se tam jako všici musej řehtat?
muze mi nekdo vysvetlit co se pak deje s vodni parou co ten vodikovy motor vyprodukuje?
vystopupá do oblohy, tam se sŕazí do mraků a pak furt jen prší, a prší, a prší........
Vyroba vodiku elektrolyzou je sice realna, ale extremne draha. Vyhodou je ovsem supercisty vodik produkovany az do tlaku 30 bar. Mnohem lacinejsi vodik se ziska parnim reformingem methanu. Problem je v obsahu CO (az 2%) v produkovanem reformatu, nebot CO je silny katalyticky jed pro Pt elektrody v palivovem clanku, takze je nutne CO dooxidovavat. Pocitam, ze v busu v Nera maji tzv. LT-PEM, coz je clanek na bazi membrany PFSA. Docela by me zajimalo od koho, producentu LT-PEM stacks totiz neni mnoho. Osobne bych si tipl na Daimler (Ballard) ci Nedstack.
K budoucnosti vodiku jako nosice energie: mozne, ale spis to nebude jediny zdroj pohonu. Pro mensi auto skoro jiste Li-ion baterie budou stacit. Pro vetsi auta, nakladaky a busy je Li-ion baterie nesikovna a reseni je prave v palivovem clanku. Kombinace se supercapacitors se mi osobne jevi jako hodne nakladna. Jinak vyhoda vodiku, pokud by byl spalovan primo, je kvantitativni odstraneni sazi i NOx, coz kompletne zbavuje auta nutnosti DPF.